Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #41 Skrevet 14. oktober 2009 Det er vel dessverre sånn at de fleste MÅ ha noe å irritere seg over... av en eller annen grunn.
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2009 #42 Skrevet 14. oktober 2009 JEg sier at barna skal jo følges opp også...Ååå jeg blir litt irritert jeg - er det ikke frekt å drive å spørre om sånn da? Men du kritiserer jo henne siden du stiller spm om hennes mulighet til å følge opp tre barn
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. oktober 2009 #43 Skrevet 15. oktober 2009 Neste gang samme dame spør, så kan du jo bare svare kort: Vi skal ikke ha flere, to er nok for oss. Jeg ville ha svart: Har du ikke andre interesser i verden enn å stikke nesen din i hvor mange barn andre har/skal ha/ikke har.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. oktober 2009 #44 Skrevet 15. oktober 2009 Ja, det er frekt. Vi som er frivillig barnløse får det samme maset hele tiden. Folk skal alltid blande seg. Hvis du får nr. 3 og deretter skulle bli gravid med nr. 4, så vil sikkert folk blande seg og lure på om det ikke blir for mange. Folk bør lære seg å passe sine egne saker. Ja, det vet jeg selv: Vi som er frivillige barnløse får maset. Men nå gjør det ikke oss så mye, for vi har tatt et valg. Verre er det nok for dem som får maset: Skal dere ikke snart ha barn da, Hvor blir det av trippingen av små føtter, og som ville ha barn, men som ikke får det til. Folk er i maset sitt ofte så veldig hensynsløse: Men der må jeg si det: Denne anmasende spørringen gjelder bare fra kvinner og til kvinner. Jeg har aldri opplevd at en mannlig kollega eller venn har mast om dette. Min mann, som jo også er like selvvalgt barnløs som meg, har fått maset av kvinnelige kolleger, men aldri av mannelige. Med frykt for å banne i kirken: Er menn mer hensynsfulle i slike saker, eller gir de bare blaffen i hva andre gjør og passer sine egne saker, noe som jo er bra.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2009 #45 Skrevet 15. oktober 2009 Med frykt for å banne i kirken: Er menn mer hensynsfulle i slike saker, [b]eller gir de bare blaffen i hva andre gjør og passer sine egne saker, noe som jo er bra. Jeg tror jeg vil si et ubetinget JA til dette!
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 16. oktober 2009 #46 Skrevet 16. oktober 2009 Nå har samme dama ( 3barnsmor forøvrig) spurt meg 2 ganger om jeg ikke vil ha flere barn? Jeg sier at jeg er så fornøyd med 2,og at jeg ikke har noen planer om det med det første....så kan ho bare lure litt ( vi skal ikke ha flere) JEg sier at barna skal jo følges opp også...Ååå jeg blir litt irritert jeg - er det ikke frekt å drive å spørre om sånn da? det må jo vel bli en privatsak det.......finnes så mange tanketomme mennesker......det samme gjelder ei veninne av meg som stadig blir gratulert og klappet på magen.men hun er jo ikke gravid....:-) svarer bare at det er flesk:-)da blir det stille.......hva mener dere? Jeg mener du burde se hvor godt og bra du har det som kan henge deg opp i slike detaljer. Da har du ikke mange problemstillinger og forholde deg til - så se det positive
Gjest Gjest_hanne_* Skrevet 17. oktober 2009 #47 Skrevet 17. oktober 2009 OMG, jeg hadde blitt irritert. Altså hva skal man ha 3 barn for? Jeg er selv enebarn som om det skulle være noe galt i det. Har merket meg at enkelte mødre har fordommer mot "slike som meg" som om jeg automatisk skulle være egoistisk og bortskjemt! Hvor mange barn man vil ha er opp til vær enkelt. Hadde jeg vært deg har jeg ville sagt "er du frekk eller?" ledd av henne og sagt at 2 er det beste for oss.
leirbål Skrevet 17. oktober 2009 #48 Skrevet 17. oktober 2009 ok,får prøve å skjerpe meg da. Spøk til side, folk vil alltid si mye dumt. Det er like greit å velge å ikke ta seg nær av det andre skulle finne på å lire av seg. Godt sagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå