Joplaya Skrevet 15. august 2003 #1 Del Skrevet 15. august 2003 Svart, rødt og hvit er fy-farger. Var i alle fall det før i tiden. Har dette endret seg nå? Har bare en kjole som jeg kunne gått med i bryllup, og den er svart. Vil helst slippe å bruke penger på ny kjole akkurat nå. Men samtidig trenger jeg jo en ny finstas-kjole Hva sier dere? Kan jeg bruke en svart kjole? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 15. august 2003 #2 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg har vært i samme situasjon som deg og brukt svart kjole i bryllup, og ser at stadig flere gjør det. Tror det kommer veldig an på hvor bryllupet er, hvor konservativt miljøet er osv. Du bør imidlertid kanskje i det minste ha tilbehør i en annen farge hvis du stiller i svart kjole - veske, sko, sjal etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 15. august 2003 #3 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg ville ha spurt brudeparet om hva de syns. Selv syns jeg det er greit at gjestene har på seg sort, med kanskje litt lyst tilbehør til, sølv/gull veske, sko etc... Kanskje du kan ha et lys sjal rundt magen eller skulderene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2003 #4 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg synes også at årstiden spiller en viss rolle. Fotsid, svart kjole med lange armer og høy hals (satt på spissen) passer ikke helt om sommeren. Men bruk et fargerikt sjal over e.l. så blir det fort mye friskere. I utgangspunktet er jeg i mot svart i bryllup, men jeg må innrømme at jeg likevel ikke brydde meg så veldig med hva gjestene hadde på seg når jeg selv giftet meg. Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 15. august 2003 #5 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg synes også at årstiden spiller en viss rolle. Fotsid, svart kjole med lange armer og høy hals (satt på spissen) passer ikke helt om sommeren. Men bruk et fargerikt sjal over e.l. så blir det fort mye friskere. Helt enig, glemte å si at vi gifter oss om vinteren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 15. august 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 15. august 2003 Takk for svarene så langt :D Kan jo beskrive kjolen litt da. Det er kun stropper over skuldrene, er fotsid med skrått snitt. Den har et gullmerke på magen, en slags drage tror jeg - men det er ikke på en tacky måte om dere skjønner... Har skrevet mail til bruden nå, så jeg får se hva hun sier. Og jeg kan jo ha noe lyst tilbehør til ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 15. august 2003 #7 Del Skrevet 15. august 2003 Synes godt du kan ha hvilken som helst farge i bryllup så lenge du ikke er forlover eller nærmeste familie. Og selvsagt skal man unngå helt lyse farger. Men ellers.... Våre gjester kan pynte seg i hva de vil...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samsara Skrevet 15. august 2003 #8 Del Skrevet 15. august 2003 Ja, bare unngå kremhvit. Dama til min manns forlover stilte i en kremhvit kreasjon som godt kunne gått som brudekjole - mens jeg hadde svart selskapskjole. Hun dreit seg heldigvis så kraftig ut at jeg ikke trengte si noe selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
September Skrevet 15. august 2003 #9 Del Skrevet 15. august 2003 Nei, jeg synes svart og hvitt er helt uaktuellt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 15. august 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 15. august 2003 Nå har jeg også fått grønt lys fra bruden, svart kjole er ok :D . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 15. august 2003 #11 Del Skrevet 15. august 2003 Var i bryllup for noen uker siden, og både svart og rødt var å se på flere av de kvinnelige gjestene. Ingen reagerte på det. Men jeg reagerte da ei skiftet fra bunad til HVIT kjole! Riktignok var den ikke så fryktelig formell, men jeg synes at det hvite og helt lyse skal være forbeholdt bruden på dagen hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 15. august 2003 #12 Del Skrevet 15. august 2003 Jeg hadde ikke blitt snurt hvis noen kom i bryllupet vårt i hvit kjole, jeg kommer selvfølgelig til å overstråle henne likevel . Så etter min mening er alt lov, men selvfølgelig med måte (slep på hvit kjole er feks en dårlig kombinasjon, hvis du ikke er brud). Sort og rødt er flotte festfarver og er blitt veldig vanlige, så jeg regner med flere gjester i disse farvene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hallingbrud Skrevet 17. august 2003 #13 Del Skrevet 17. august 2003 Bruk bunad, det er jo det flotteste festantrekket vi har! Det er alt for få som har på seg bunad i bryllup, og hvis de har det, så skifter de rett etter vielsen! Jeg vet det er varmt å gå i bunad midt på sommeren, men vurder det ihvertfall. Noen som er enig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malena Skrevet 17. august 2003 #14 Del Skrevet 17. august 2003 Hvorfor kan man ikke gå i rødt? Hehe ... har aldri hørt så gale. Nå er det mange år siden jeg giftet meg, men herlighet, er ikke det viktigste at folk kommer på festen og ikke hva slags klær de går i? Jeg kunne forresten aldri tenkt meg å ha et sånn et kjedelig og formelt bryllup som "alle" skal ha, har man vært i ett så har man vært i alle :blunke: Kanskje litt stygt sagt, men det er så mange som er enig i at det rett og slett er dødskjedelig ! Hvorfor kan man ikke tenke litt nytt og annerledes - det hadde ihvertfall jeg gjort om jeg skulle giftet meg en gang til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 17. august 2003 #15 Del Skrevet 17. august 2003 Hvorfor kan man ikke gå i rødt? Hehe ... har aldri hørt så gale. Nå er det mange år siden jeg giftet meg' date=' men herlighet, er ikke det viktigste at folk kommer på festen og ikke hva slags klær de går i? Jeg kunne forresten aldri tenkt meg å ha et sånn et kjedelig og formelt bryllup som "alle" skal ha, har man vært i ett så har man vært i alle :blunke: Kanskje litt stygt sagt, men det er så mange som er enig i at det rett og slett er dødskjedelig ! Hvorfor kan man ikke tenke litt nytt og annerledes - det hadde ihvertfall jeg gjort om jeg skulle giftet meg en gang til![/quote'] helt enig. (vi kommer sansynligvis ikke til å ha kleskode, til nød skriver vi antrekk : pent. Folk må få gå i hva de vil.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2003 #16 Del Skrevet 17. august 2003 I vårt bryllup kan folk gå med hva de vil så lenge de holder seg sånn nogenlunde pent kledd. Sort er tidløst og fint i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurva Skrevet 18. august 2003 #17 Del Skrevet 18. august 2003 Bruk bunad, det er jo det flotteste festantrekket vi har! Det er alt for få som har på seg bunad i bryllup, og hvis de har det, så skifter de rett etter vielsen! Jeg vet det er varmt å gå i bunad midt på sommeren, men vurder det ihvertfall. Noen som er enig? Helt enig! Jeg bruker alltid min bunad i bryllup, men jeg må innrømme at jeg skifter. Men jeg venter i hvertfall til etter middag. Var i bryllup i helgen og må innrømme at det var godt å skifte etter 8 timer i varmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 18. august 2003 #18 Del Skrevet 18. august 2003 Kan bruke alle farger men unngå hvii og krem har jeg hørt. Jeg hadde en champanjebrun brudekjole, og en av mine gjester hadde samme farge.Hun viste jo ikke fargen på min.Tror dere jeg brydde meg??????? NEI :D Bruk det dere føler for,men ikke prøv å overgå bruden da. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zala Skrevet 18. august 2003 #19 Del Skrevet 18. august 2003 Hei! I mange år har det vært tradisjon at man ikke skal bruke sort eller hvit kjole når man er gjest i bryllup. Det virker som om det er flere bruder av i dag, som ikke bryr seg så mye om dette lenger. Jeg har imidlertid aldri hørt om at man ikke skal bruke rød kjole i bryllup. Er det en utbredt oppfatning at man ikke kan ha rød kjole i bryllup? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 18. august 2003 #20 Del Skrevet 18. august 2003 I de tilfeller hvor man er i tvil, synes jeg man burde kontakte bruden og høre. Da har man ryggen fri hvertfall. Selv synes jeg både svart og rødt passer finfint i bryllup, men ville styrt unna hvite og heeeeelt lyse kjoler uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå