Gjest Utlogget for øyeblikket :) Skrevet 11. oktober 2009 #1 Skrevet 11. oktober 2009 Heisann Jeg bare lurte på om fetaost er noe man må holde seg unna i graviditeten? Testet poitivt i går, og har selvfølgelig fått kjempe dilla på fetaost i det siste.. Så har jeg jo sett et eller annet om halvmodne/faste/ikke så faste ( ) oster.. Er det noen som vet?
Saeria Skrevet 11. oktober 2009 #2 Skrevet 11. oktober 2009 Apetina (arla)sin er pasteurisert, så den er helt ok å spise.
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 11. oktober 2009 #3 Skrevet 11. oktober 2009 Fetaost er pasteurisert, så det kan du spise.
Gullfia Skrevet 11. oktober 2009 #5 Skrevet 11. oktober 2009 Vanskelig dette med oster... Må følge med her tror jeg, kanskje det kommer flere gode osteråd
-Englefjes- Skrevet 11. oktober 2009 #6 Skrevet 11. oktober 2009 Mykoster (brie, camembert, roquefort ++) skal man ikke spise uansett, ellers kan man spise alt som er laget av pasteurisert melk. Om osten blir varmet opp (pizza, saus osv.) kan man spise dem selv om de er pasteuriserte og myke. Ridderost lages av pasteurisert melk, og er heller ingen mykost, så det går helt fint å spise. Kremoster og ferskoster (Philadelphia, Krydderost, Fetaost) går heller ikke under betegnelsen mykost.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå