Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2009 #41 Skrevet 13. oktober 2009 Herregud - et balltre?? TS - hva har dere som foreldre gjort i disse to årene? Mobbing til tross - gutten deres var heldig som ikke forårsaket større skade enn en knekt nese... Og dere som skriver at dere hadde vært stolte: er det virkelig mulig???
kissmequick Skrevet 13. oktober 2009 #42 Skrevet 13. oktober 2009 Hadde han truffet litt annerledes kunne det jo endt virkelig galt. Noen som fortsatt ville gitt is hvis sønnen deres hadde drept mobberen sin?
Gjest Nattvette Skrevet 14. oktober 2009 #43 Skrevet 14. oktober 2009 Eg hadde nok blitt stolt for at h*n tok igjen, men eg hadde gjort mitt beste for å ikkje vise det sånn åpenlyst. Straff hadde det nok blitt pga metoden "hevnen" blei utført på, men neppe særlig streng.. Hadde mest sannsynlig meldt h*n opp til selvforsvarskurs eller lignende, så om h*n hadde følt behov for å gi noen ein på tryne pga mobbing så hadde h*n forhåpentligvis latt balltreet bli igjen heime.
Kiyo Skrevet 14. oktober 2009 #44 Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Jeg hadde nok vært stolt. Fortalt barnet mitt at jeg ikke nødvendigvis mener at vold er løsningen på alle problemer i verden, men at man har rett til å forsvare seg skulle det være nødvendig. Deretter hadde jeg tatt meg en tur til mobberens foreldre og spurt de om de kanskje har innsett alvoret av mobbingen deres barn har påført mitt barn. Krysset fingrene for at de hadde innsett at dette er et problem de må ta fatt i. Og selvsagt sendt mitt barn på en form for kampkunstaktivitet. Balltre skal man kunne klare seg uten i en selvforsvarssituasjon Endret 14. oktober 2009 av Kiyo
Gjest jepp Skrevet 14. oktober 2009 #45 Skrevet 14. oktober 2009 I dag er jeg 15år og har et perfekt liv Ble mobbet på slutten av barneskolen så bytta skole da jeg skulle begyne på ungdomsskolen og det forsatte der. Jeg hadde aldri tatt igjen, men jeg skjønte at det var akuratt det jeg måtte. Når mobberen sa masse stygt til meg og mange folk sto å så på så dissa jeg han tilbake så han ble driti ut. Det hjalp veldig. Men han forsatte. Så det ble tislutt at jeg brukte vold. Jeg tok gymposen og slo den hardt på han, hadde harde gymsko i. Jeg kasta den flere ganger på han. Jeg begynte også å slå og sparke han så hardt jeg kunne, det skjedde vær dag. Til slutt da jeg sparka han rett i balla mens folk så på så de begynte å le av han så slutta han for alltid. Vold lønner seg iblandt! Går på samme skole nå og gleder meg til hver skoledag
Gjest zeba Skrevet 14. oktober 2009 #46 Skrevet 14. oktober 2009 Har TS sønn blitt fysisk angrepet av mobberen, eller fysisk truet, så synes jeg selvforsvar er ok. Da handler han i affekt. Har han derimot oppsøkt mobberen, og tatt med seg et balltre på veien for å banke han og gi han en lærepenge, så synes jeg det er riv ruskende galt. Da er det gjort med overlegg. Det vil jo være helt avgjørende i en straffesak også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå