Gå til innhold

vondt i halsen om morgenen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har ofte veldig vondt i halsen når jeg våkner om morgenen. Den kjennes veldi tørr, og det er vondt å svelge. Det går alltid bort noen timer etter at jeg har stått opp, og jeg har hatt det en stund, så det kan ikke være halsbetennelse... Hva kan dette være ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Synne_*
Jeg har ofte veldig vondt i halsen når jeg våkner om morgenen. Den kjennes veldi tørr, og det er vondt å svelge. Det går alltid bort noen timer etter at jeg har stått opp, og jeg har hatt det en stund, så det kan ikke være halsbetennelse... Hva kan dette være ? :P

Sover du i et rom med elektrisk varme? Jeg hadde samme problem som deg,og det skyldes panelovnen. Jeg tåler rett og slett ikke for mye varme på soverommet og spesielt ikke elektrisk varme. Både huden og halsen ble veldig tørr (og halsen sår).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier heller ikke å sove når det er varmt i rommet og har det alltid kjølig, så det er nok ikke det. Jeg har heller aldri snorket.

Men takk for svar :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mandlene som er hovne? (kjenn på siden av halsen, i nærheten av der du tar pulsen. Er de hovne, så pleier du å kjenne dem)

Våknet tidligere nesten hver morgen med hovne mandler. Gav seg som oftest etter litt varm te eller lignende. Nå har jeg flyttet, og har ikke det samme problemet lenger, så det kan ha med klima, luft eller temperatur å gjøre, for eksempel.

Jeg får fortsatt ekstremt lett hovne mandler om jeg blir litt anpusten i bittelitt kjørlig vær (holder at det er 7-8 grader, bare), og da kjente jeg det (før i alle fall) morgenen etter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har støvmiddallergi, og er deror ofte litt tett i nesen. Om jeg er tett puster jeg mye gjennom munnen om natta. og våkner da med sår hals, noe jeg gjør ofte.

Dersom du er litt tett i nesa kan dette være grunnen. Jeg snorker (heldigvis) ikke, selv om jeg er tett, så det er ikke sikkert at mann/samboer har lagt merke til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte også på støvallergi. Jeg kan våkne av det samme. Forsøk å ta en ordenlig gjennomgang på soverom og evt. resten av huset. Tørk støv av hver bok og vase, vask gardinene, støvsug hver krok og skift på senga. Det kan gjøre deg verre midlertidig, men hvis du våkner uten vond hals de neste dagene etterpå, så kan det være en indikasjon på støvallergi.

Har du noe trekk på rommet, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge siden jeg sjekket for diverse allergier, også støvallergi, men hadde ingen. Jeg røyker heller ikke.

Egentlig syns jeg ikke det var vits i å "plage" legen med et så lite problem, men for jeg ringte nå uansett. Legen sa jeg skulle komme innom en tur om noen dager, bare for å sjekke.

Takk til alle som har prøvd å finne svaret på min mystiske halsvondt :- ) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier heller ikke å sove når det er varmt i rommet og har det alltid kjølig, så det er nok ikke det. Jeg har heller aldri snorket.

Men takk for svar :- )

Kanskje du har det for kaldt, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...