Gå til innhold

Lykkeland


Blåmor

Anbefalte innlegg

Lillegutt høres helt herlig ut og skjønner at dere koser dere med han :hjerte:

Blir nok uvant at Blåmann skal begynne å jobbe igjen ja, men du kommer nok til å klare deg veldig fint :)

Kos deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:strix: M er to uker i dag :strix:

Vår første morgen alene gikk veldig bra. M hadde en litt vrien dag i går, og brukte ekstremt lang tid på å roe seg før han skulle sovne. Han sov bare to runder på dagen, så da han endelig sovnet i nitiden, sov han til halv fem i morges. Han sovnet ikke igjen før klokka var seks, men da sov han til ni. Nå ligger han i vogga si og er nesten helt borte, men han bruker laang tid på å bikke helt over i søvnen. Fremdeles helskjønn, og da vi hadde lagt oss i går, ble jeg liggende å se på han lenge, og bare kjenne på den fantastiske følelsen av å være mor og hvor høyt det går an å elske en liten gutt allerede, etter bare å ha kjent han i to uker ( + 9 mnd i magen da).

Snart kommer forloveren min på besøk, og det er bare tre timer til Blåmann kommer hjem fra jobb. Tror han gleder seg til å komme hjem i dag! Vi gleder oss hvert fall veldig til han kommer hjem. I dag blir det rømmegrøt og spekemat til middag, og jeg gleder meg vanvittig til spekematen! Den første brødskiva jeg åt etter fødselen var med svartpølse, og jeg tror jeg stod for det økte forbruket av svartpølse mens vi var på sykehuset.

Fremdeles ikke fått skrevet ned fødselshistorien, dagene flyr så fort. Men jeg SKAL få gjort det, vil gjerne ha det nedskrevet til senere.

Sprint i dag, heia Norge :flagg:

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå spekemat og rømmegrøt! Nå fikk jeg vann i munnen!!

4,5 måneder til.... Blæææhh....

Kos dere!

Du kan tro jeg har gledet meg lenge! Det er verdt ventetiden :Nikke:

Hurra for Norges første gull, gratulerer Marit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars lillegutt, han sliter med magevondt på kveldene. Har lest en del råd på nettet, men foreløpig prøver vi å bære han slik at han ligger på magen. Det virker å hjelpe litt, i alle fall. På mandag kommer HS på hjemmebesøk, så kanskje hun har noen råd hvis det fremdeles er slik da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe moro med magevondter på de små :(

Stryk han på magen og legg knærne mot magen, de sier i allefall at det skal hjelpe :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig vanlig med magevondt på kveldene hos de små. Vi har slitt litt med det her og, og det er så vondt å se henne sånn. Bæring på magen og byssing syns vi hjelper litt her og.

Håper dere får en fin natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd, søte damer! Byssing og bæring hjelper heldigvis mot mye! M er bare på sin andre soverunde for dagen, men i dag har jeg ikke hjerte til å vekke han, så nå får han bare sove til han våkner, kanskje blir det to runder med mating i natt i stedet for en som vi pleier, men det spiller jo ingen rolle. Vanligvis lar vi han ikke sove lenger enn fire timer på dagtid, slik at han får de lange soveperiodene på natta, og de har fungert bra for oss. Det eneste er at han bruker lang tid på å spise, i natt ble det halvannen time fra han våknet og ville ha mat, til han sovnet igjen. Da er det gjerne en runde med mat, så ble det et bleieskift (vi skifter kun bæsjebleier om natta), så litt mer mat, så litt gulping og pysjskifte, og en siste runde med en sovetår, før han sovnet igjen. Da skal jeg love at det er godt å legge seg igjen! Spent på hvordan natta blir nå, men det finner vi ut. M roet seg i alle fall veldig godt med bæring på magen siste runden, og sov så søtt i armene hos pappaen sin :rodmer:

Jeg gleder meg så vanvittig til stingene blir borte!!!!!!!! Har nesten kommet til selve forløsningen av M i fødselshistorien, så i morgen legger jeg den ut. Nå blir det natta her i huset, må ta med seg de timene med søvn man får. I morgen er det spådd nokså mildt (-6), så da blir det trilletur :hoppendeglad:

Natta :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blåmor :) Hvordan gikk natta?

Så herlig å lese om dagene dine med M :hjerte: Jeg kjenner meg igjen i det at det tok lang tid med amming og våkentid på nettene i begynnelsen. Nå bruker vi ikk mer enn 10-15 minutter, så det blir bedre etterhvert som ukene og månedene går :Nikke:

Gleder meg til å lese fødselshistorien :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å lese fødselshistorie! :popcorn: Jeg har ikke kommet så veldig langt på min enda, dagene flyr jo forbi! Sydde du mange sting? Jeg sydde bare to, tre pyntesting, og det ene er borte nå. Så jeg føler meg i grunn veldig heldig der!

NH har også litt vondt i magen på kveldene, så da er vi oppe og går på gulvet :Nikke:

Håper dere har en fin dag og koser dere på trilletur :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blåmor :) Hvordan gikk natta?

Så herlig å lese om dagene dine med M :hjerte: Jeg kjenner meg igjen i det at det tok lang tid med amming og våkentid på nettene i begynnelsen. Nå bruker vi ikk mer enn 10-15 minutter, så det blir bedre etterhvert som ukene og månedene går :Nikke:

Gleder meg til å lese fødselshistorien :)

:klem:

Natta gikk bra, han sov til klokka ble 04.30, da våknet han og ville ha mat. Jeg lå stort sett våken fra 02.30 og ventet på at han skulle våkne, kunne ikke skjønne at det kunne gå så lang tid før han våknet! Men det gjorde nå det, og han sovnet igjen litt før kl 6. Da sov han og jeg til kl 9.20, og det var deilig. Han fikk mat igjen da, før vi kledde på oss. Så en ny runde med mat, og så bar det ut på en liten trilletur. Han gulpet noe vanvittig etter de to siste måltidene, virket som om nesten alt kom opp igjen. Det er sikkert helt normalt, men jeg blir litt bekymret når så mye kommer opp igjen, virker nesten som om han ikke får i seg noenting. Vi får se hvordan det går i helgen også nevner jeg det sikkert for HS når hun kommer på mandag.

Nå ligger M og sover i vogna nede i gangen der det er litt kaldere. Nå har han sovet i snart tre timer, flinke gutten :hjerte: Kjenner at jeg savner han nå, så gleder meg til han våkner, bare det ikke blir en ny runde med mat, også kommer alt opp igjen. Får skynde meg å sette på en runde med klesvask før han våkner, for jammen går det noen bodier og kluter i løpet av en dag! :hakeslepp: Og apropos bodier, hvorfor lages ikke alle som omslagsbodier, det er jo så vanvittig mye enklere å ta på, M liker i alle fall ikke at noe blir tredd over hodet hans, så omslagsbodiene er helt geniale.

:husarbeid:

Gleder meg til å lese fødselshistorie! :popcorn: Jeg har ikke kommet så veldig langt på min enda, dagene flyr jo forbi! Sydde du mange sting? Jeg sydde bare to, tre pyntesting, og det ene er borte nå. Så jeg føler meg i grunn veldig heldig der!

NH har også litt vondt i magen på kveldene, så da er vi oppe og går på gulvet :Nikke:

Håper dere har en fin dag og koser dere på trilletur :klem:

Jeg vet ikke hvor mange sting det ble, men jeg tror det er rundt 7-8. Ett er borte i alle fall. M ble tatt med sugekopp, og da er det visst praksis å klippe etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

:hjerte: Lykken er å sitte med en 15 dager gammel gutt på fanget som driver og våkner fra formiddagsluren sin :hjerte:

:hjerte:

Håper dere har hatt en kjempefin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...