Gå til innhold

Lykkeland

Blåmor

Anbefalte innlegg

Helt perfekt størrelse! :rodmer:

Håper kvalmen gir seg raskt for lille M.

Gleder meg til å høre mer om han, og hvordan det går med dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gratulerer så mye på tampen av vår første morsdag :rodmer: Håper dere har det veldig, veldig fint og at dere koser dere mye! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er hjemme! Skriver mer utfyllende senere, for nå sitter jeg med 3,6 kg gull på armen, men alt er bra med oss alle tre. NÅ er jeg i lykkeland :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er hjemme! Skriver mer utfyllende senere, for nå sitter jeg med 3,6 kg gull på armen, men alt er bra med oss alle tre. NÅ er jeg i lykkeland :rodmer:

Velkommen hjem, kjære dere!! :hjerter_rundt:

Gleder meg til å høre mer om hvordan dere har det + fødehistorie!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så mye jeg vil skrive og så mange tanker, men det tar nok litt tid før jeg får alt ned på "papiret". Det er en utrolig berusende følelse å bli mor, og man føler så mye forskjellig på en gang. Vi har fått verdens nydeligste sønn (helt objektivt sett, så klart) og føler oss veldig heldige. Dette er virkelig noe av det som må oppleves, det kan ikke forklares.

Første natt hjemme gikk veldig bra, han sov fra ca 23.30 til 05.15, så vi fikk en lang soveøkt. Dagen går utrolig fort enda vi ikke gjør så mye annet enn å mate, kose og bysse. Barseltårene har begynt å melde sin ankomst, for det er mange følelser knyttet til alt som skjer. M vil ikke ta puppen, og det er veldig sårt for meg, for jeg har alltid sett for meg at ammingen skulle gå bra og at det ikke ville være noe problem. Jeg har masse melk, og foreløpig så pumper jeg meg og gir på flaske. Vi fikk utrolig god hjelp på føden, og fikk hjelp av barnepleiere hver gang han skulle ha mat. Dessverre blir han illsint, fordi han ikke får tak. Han suger på flaske, smokk og fingeren, men mine brystvorter er for flate til at han får tak. I dag har vi kjøpt ammeskjold, og har prøvd et par ganger med det. Det gikk ganske bra, så håpet er at vi kan få det til med dem, men vi får vente å se.

Kjenner at jeg har behov for å skrive mer om det, for det blir nok en måte for meg å bearbeide det på. Alle våre nærmeste spør selvfølgelig nokså ofte om hvordan det går, og kommer med diverse råd, og selvom jeg vet at de alle bare mener det godt, så blir det en påminnelse hver gang om at det foreløpig ikke går. Har ganske mye hodepine, så nå er jeg beordret i seng av Blåmann, så kanskje det gir seg litt.

Dette ble kanskje et litt negativt første innlegg, men bortsett fra at det sliter litt på meg at ammingen ikke går som den skal, så har vi det helt fantastisk. M spiser som bare rakkern, han sover flere timer i strekk og sjarmerer mammaen og pappaen sin i senk med store, blå øyne man kan svømme i :rodmer:

Fødselshistorie kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du Blåmor, det er bra at du forteller det som det er, for det er nok veldig vanlig å oppleve at alt ikke er bare lett og kos når man får barn!

Til tross for at ammingen er en utfordring, så synes jeg det høres ut som dere storkoser dere!

Det er jo kjempebra at du har masse melk, og så krysser jeg fingrene for at han finner spiseteknikken snart!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...