Gjest Ruccola Skrevet 17. februar 2011 #1021 Del Skrevet 17. februar 2011 Albueskjell hjalp søsteren min kjempemye også! Da får puppen ligge inni der og få litt fred, istedenfor å hele tiden gnisse mot et innlegg. Perlemoren på innsiden av skjellene skal visst vere healende i seg selv. Mener man får kjøpe det på sykehusene jeg, men kanskje også på apotek ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 17. februar 2011 #1022 Del Skrevet 17. februar 2011 Ja, jeg kjøpte mine på apotek Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 17. februar 2011 #1023 Del Skrevet 17. februar 2011 1 uke gammel Så flinke dere er som får til å mate litt fra puppen også! Kos dere med lillegutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #1024 Del Skrevet 17. februar 2011 M er 1 uke gammel Han sov fra midnatt til kl 07 i morges, flinke gutten vår det. I morgen skal vi på ammepoliklinikken kl 14, håper vi får til enda mer da. Skal også en tur på helsestasjonen for å veie han, er ikke i tvil om at han gått opp, men det er ålreit å se likevel. Jeg er så forelsket i verdens fineste gutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 17. februar 2011 #1025 Del Skrevet 17. februar 2011 Vi har så flinke barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 17. februar 2011 #1026 Del Skrevet 17. februar 2011 Hurra for ei uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 17. februar 2011 #1027 Del Skrevet 17. februar 2011 Grattis med 1 ukersdagen! Jeg har bare vært bittelitt sår en eneste gang, og det var pga pumpa.. Akkurat som den drar melka ut, mens babyen bruker tunga til å maserer/melke melka ut. Men nå er pumpa mi er ødelagt og jeg har faktisk håndmelket et par-tre ganger. Det funker det også, og da blir ikke brystvorta sår! Man føler seg litt som en ku, men det gjør man kanskje uansett Kan kanskje være en god avveksling for såre brystvorter..? Så bra at dere får til amming! Bare du blir kvitt den sårheten blir det nok veldig bra dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 17. februar 2011 #1028 Del Skrevet 17. februar 2011 Du har skrevet flere flotte og snille innlegg til Sequax, så jeg ville bare gi deg et Det må være deilig å få gode ord fra noen som vet hva de snakker om! Ha en fin kveld, Blåmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 17. februar 2011 #1029 Del Skrevet 17. februar 2011 Du har skrevet flere flotte og snille innlegg til Sequax, så jeg ville bare gi deg et Det må være deilig å få gode ord fra noen som vet hva de snakker om! Ha en fin kveld, Blåmor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persille Skrevet 18. februar 2011 #1030 Del Skrevet 18. februar 2011 GRATULERER MED 1 UKE! Ser at jeg har fulgt med litt dårlig her de siste dagene, mye lesing å ta igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 18. februar 2011 #1031 Del Skrevet 18. februar 2011 Hvordan har dere det i dag, Blåmor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 19. februar 2011 Forfatter #1032 Del Skrevet 19. februar 2011 Dagen i går gikk unna! Vi var på farten nesten hele dagen. Først på helsestasjonen for å veie M, og fra å veie 3375 g på mandag, veide han i går 3700 g Det er flinke gutten sin, det! Etter det var vi på ammepoliklinikken, og der kan dere tro vi fikk god hjelp! Vi prøvde først litt med skjold, men så sa hun at vi burde prøve uten og det gikk!! Selvfølgelig var dette med kyndig hjelp og han fikk godt tak. Vi må øve mer, prøvde i går ettermiddag, men da fikk jeg det ikke til. Men da vet vi i alle fall at det er mulig! Det var veldig godt, kanskje vi klarer å kvitte oss helt med skjoldet etter hvert. Etter turen på føden, var vi en tur på kjøpesenteret for å handle småting, også trillet vi til mamma og pappa for middag. Var ikke hjemme før nærmere midnatt. M koser seg veldig hos mormor og morfar, og vil nok gjerne tilbake på besøk. Blåmann og M var på butikken og apoteket i sted, og nå har vi vært på to ulike apotek hvor ingen av dem hadde albueskjell. Får fortsette letingen.. I dag skal vi i 3-årslag til verdens fineste nevø, så det blir stor stas. *sender fødestøv til Sequax* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 19. februar 2011 #1033 Del Skrevet 19. februar 2011 Det var flinke M som har lagt på seg Og flinke mammaen som er så tolmodig Det er bare å øve så skal du se at det går som en drøm til slutt, alt her i livet må øves på for at man skal få det til som man vil God lørdag til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 19. februar 2011 #1034 Del Skrevet 19. februar 2011 Så bra! Nå ble jeg ordentlig glad for deg, Blåmor! Ammingen går seg nok ordentlig til så lenge dere ikke gir opp Du skal virkelig ha skryt for at du er så tålmodig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 19. februar 2011 #1035 Del Skrevet 19. februar 2011 Flinke M som legger så fint på seg Moro at dere fikk til ammingen på sykehuset da, håper det går hjemme etterhvert også Ha en fin dag i bursdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 19. februar 2011 #1036 Del Skrevet 19. februar 2011 Dagen i går gikk unna! Vi var på farten nesten hele dagen. Først på helsestasjonen for å veie M, og fra å veie 3375 g på mandag, veide han i går 3700 g Det er flinke gutten sin, det! Etter det var vi på ammepoliklinikken, og der kan dere tro vi fikk god hjelp! Vi prøvde først litt med skjold, men så sa hun at vi burde prøve uten og det gikk!! Selvfølgelig var dette med kyndig hjelp og han fikk godt tak. Vi må øve mer, prøvde i går ettermiddag, men da fikk jeg det ikke til. Men da vet vi i alle fall at det er mulig! Det var veldig godt, kanskje vi klarer å kvitte oss helt med skjoldet etter hvert. Etter turen på føden, var vi en tur på kjøpesenteret for å handle småting, også trillet vi til mamma og pappa for middag. Var ikke hjemme før nærmere midnatt. M koser seg veldig hos mormor og morfar, og vil nok gjerne tilbake på besøk. Blåmann og M var på butikken og apoteket i sted, og nå har vi vært på to ulike apotek hvor ingen av dem hadde albueskjell. Får fortsette letingen.. I dag skal vi i 3-årslag til verdens fineste nevø, så det blir stor stas. *sender fødestøv til Sequax* for bedre ammeteknikk!!! *svelge fødestøv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 19. februar 2011 #1037 Del Skrevet 19. februar 2011 Flinke gutten din som spiser og legger på seg så godt! Det er jo kjempebra Amminga høres ut til å gå veldig godt syns jeg, og deilig å få sove mange timer sammenhengende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 20. februar 2011 #1038 Del Skrevet 20. februar 2011 Har dere prøvd dere mer på ammingen i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 22. februar 2011 Forfatter #1039 Del Skrevet 22. februar 2011 Som dagene flyr! Har vært innom for å følge med hos Sequax ( ), men har ikke rukket å skrive noe her. Vi har prøvd et par ganger å amme uten skjold, men det har ikke vært noen stor suksess. M får ikke ordentlig tak, enda jeg følger de rådene vi fikk på ammepoliklinikken. Det går veldig fint med skjoldene på da, og det er jo uansett mye mindre jobb å koke noen små skjold mellom ammingene, enn det er å pumpe og koke flasker hver gang. Eneste er at jeg fremdeles er veldig sår, heldigvis er den ene puppen bedre enn den andre, så jeg gruer meg til hver gang jeg må til pers med den som er sårest. Det går vel over... M er fremdeles en gullgutt, og vi føler oss så vanvittig heldige. Når han skriker, så har det foreløpig kun vært fordi han er sulten. Hvis han klynker litt, så er det enten at han har noe monkey business på gang eller at han vil ha smokken for å roe seg rett før han skal sovne. Han sover i snitt seks timer om natta før han skal ha mat, og så sover han i ca to timer igjen, og da står vi opp. Han er mest våken på kveldstid, og sovner som regel for natta mellom 21.30 og 23.30. Da er mamma og pappa veldig klare for senga også. Vi har hatt en del besøk, men det synes jeg går veldig bra. Vil jo vise frem det vi er mest stolte av i hele verden! Lørdag var vi i barnebursdag til nevøen vår som ble 3 år, og dere kan tro at M var utslitt da vi reiste derfra! Han fikk aldri roet seg, for det var jo holding, bæring, bilder og masse lyder han ikke var vant til, så han sovnet som en stein i bilen hjem rundt kl 21 og sov til 04.30. Da vekte vi han, for jeg turte ikke la han gå lenger uten mat. Fin kveld var det uansett Nå skal Blåmann være hjemme i to dager til, før han begynner å jobbe igjen. Er veldig spent på hvordan det blir å være alene, for Blåmann er virkelig en fantastisk støtte, og det er så herlig å se dem sammen. Det lyser farskjærlighet i lange baner, og jeg blir helt rørt Skal prøve å få skrevet ned fødselshistorien i dag, før jeg glemmer den helt. Kjenner at jeg savner jordmødrene og barnepleierne på føden, ikke fordi at det ikke går bra her hjemme, men fordi det var så koselig å være der. Litt "trist" å tenke på at det er flere år til jeg skal dit igjen, hvis vi er så heldige å få en til da. Det vil vi gjerne begge to, men overhodet ikke ennå!! Nå er det klesvask i heimen, mens vi venter på at gradestokken kaaanskje stiger til over -10 så vi kan ta en trilletur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 22. februar 2011 #1040 Del Skrevet 22. februar 2011 Så flott og høre at alt går så bra! Misunner deg ikke de såre puppene, men det er vel noe av "gleden" ved å vær mor Kose deg masse med blåmannen de siste dagene han er hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå