Sequax Skrevet 15. februar 2011 #1001 Del Skrevet 15. februar 2011 Wow...nå gleder jeg meg om mulig enda mer!! Etter som jeg har skjønt er det helt vanlig å slite med amminga til å begynne med, og i de aller fleste tilfeller ordner det seg! Gleder meg til å høre mer om din fantastiske lille sønn + fødselshistorie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. februar 2011 #1002 Del Skrevet 15. februar 2011 Så herlig å lese Skjønner at dere koser dere med den lille vakringen ja Vet det er mange som blir fortvilet over å ikke få til den ammingen og det er mange som mener ditt og datt om hvor viktig det er... Ta det i deres tempo og prøv dere frem Det viktigste er jo at lillegutt blir mett og at dere får nok tid til han, hverandre og å slappe av litt innimellom Mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wind Skrevet 15. februar 2011 #1003 Del Skrevet 15. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 15. februar 2011 #1004 Del Skrevet 15. februar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1005 Del Skrevet 16. februar 2011 M er så snill mot mammaen og pappaen sin, altså! Gir oss en veldig god start. I går natt sov han i ett strekk fra litt før midnatt til 05.15, og i natt sov han fra midnatt til halv seks. Da fikk han 70 ml melk, Blåmann skifta på han mens jeg pumpa, og så koste vi alle tre. M og jeg la oss igjen litt over 7 og sov til litt over 9. M driver og våkner nå, og da skal vi gi skjoldet et nytt forsøk. Det gikk ganske bra i går, så håper det går i dag også. I dag kommer det to spente søskenbarn på 6 og 10 på besøk for første gang, og tante og onkel gleder seg nok ikke noe mindre. Jeg kjenner meg mer avslappet ift ammingen også, vi fortsetter å prøve, men det går helt fint med pumping og flaske (det er i alle fall slik jeg føler det i dag, men det kan jo fort endre seg ). Det snør og snør, og selvfølgelig er det spådd -10 og mer resten av uka, så det spørs om det blir noe trilletur denne uka. Håper det, for det gleder vi oss veldig til. Vi føler at vi blir bedre og bedre kjent med gutten vår, og selv om vi ikke har noen faste rutiner på noe ennå (vi har funnet ut at det er mye lettere at vi følger han, enn at han skal følge oss foreløpig), så får vi egentlig til dette ganske bra. Han får så mye mat han vil når han vil, så mye kos han vil og ny bleie når det trengs. Vi fikk klar beskjed på føden om at vi kan ikke få skjemt bort nyfødte, så alle eventuelle råd om å la han ligge så han ikke skal bli vant til å bli plukket opp med en gang han skriker - de skulle vi ikke høre på. Og godt er det, for både Blåmann og jeg er ikke vonde å be når det gjelder kos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 16. februar 2011 #1006 Del Skrevet 16. februar 2011 hei og gratulerer så mye med baby! Snikleser som melder seg Vet ikke helt om du kjenner Neytiri..? Men hun er ammeekspert om du trenger råd.. ammehjelpen.no kan du også prøve, der kan du faktisk få hjelp hjem tror jeg. Jeg har ikke voldsom peiling, men kanskje det er lurt å unngå smokk og flaske i starten og heller koppmate inntil dere kanskje får til amminga..? Vi måtte gi litt erstatning de første dagene men ga da bare med kopp så sugeteknikken ikke skulle bli forvirrende. Kan kanskje hjelpe å lette litt på trykket før du ammer også, så brystet ikke er så sprengt når dere starter. Pumpe litt, øve på amming (med eller uten skjold), koppmate resten av måltidet f eks? Evt koppmate litt før dere ammetrener så babyen ikke er desperat sulten. Håper dere får det til! Og hvis ikke så går det veldig fint uansett! Det viktigste er at babyen får mat og at dere har det fint sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokos Skrevet 16. februar 2011 #1007 Del Skrevet 16. februar 2011 Det høres veldig koselig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 16. februar 2011 #1008 Del Skrevet 16. februar 2011 Godt å høre at du også får sove godt om nettene! NH sover også godt og lenge, så jeg føler meg uthvilt om dagene. Han var helt nydelig, jeg så bilde på facebook Utrolig kjedelig at ammingen ikke går helt sånn som du skulle ønske, men du må bare holde håpet oppe! Jeg krysser fingrene for at skjoldene gjør jobben enklere Kos dere kjempemye med besøk i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 16. februar 2011 #1009 Del Skrevet 16. februar 2011 Her var det masse koselig lesning! :happy: Synd at du sliter litt med ammingen - men det er vel alltid noe som ikke fungerer ultimat med en liten en. Hadde det ikke vært amming, ville det sikkert vært noe annet. Like sårt og slitsomt blir det vel uansett, men man er da tross alt menneskelig (perfeksjon er for pyser!) ...og er det ikke først når ungen blir endel eldre at man godt kan vente litt med å plukke dem opp? Jeg trodde ikke det gjeldt babyer i det hele tatt jeg? *uvitende* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 16. februar 2011 #1010 Del Skrevet 16. februar 2011 M er så snill mot mammaen og pappaen sin, altså! Gir oss en veldig god start. I går natt sov han i ett strekk fra litt før midnatt til 05.15, og i natt sov han fra midnatt til halv seks. Da fikk han 70 ml melk, Blåmann skifta på han mens jeg pumpa, og så koste vi alle tre. M og jeg la oss igjen litt over 7 og sov til litt over 9. M driver og våkner nå, og da skal vi gi skjoldet et nytt forsøk. Det gikk ganske bra i går, så håper det går i dag også. I dag kommer det to spente søskenbarn på 6 og 10 på besøk for første gang, og tante og onkel gleder seg nok ikke noe mindre. Jeg kjenner meg mer avslappet ift ammingen også, vi fortsetter å prøve, men det går helt fint med pumping og flaske (det er i alle fall slik jeg føler det i dag, men det kan jo fort endre seg ). Det snør og snør, og selvfølgelig er det spådd -10 og mer resten av uka, så det spørs om det blir noe trilletur denne uka. Håper det, for det gleder vi oss veldig til. Vi føler at vi blir bedre og bedre kjent med gutten vår, og selv om vi ikke har noen faste rutiner på noe ennå (vi har funnet ut at det er mye lettere at vi følger han, enn at han skal følge oss foreløpig), så får vi egentlig til dette ganske bra. Han får så mye mat han vil når han vil, så mye kos han vil og ny bleie når det trengs. Vi fikk klar beskjed på føden om at vi kan ikke få skjemt bort nyfødte, så alle eventuelle råd om å la han ligge så han ikke skal bli vant til å bli plukket opp med en gang han skriker - de skulle vi ikke høre på. Og godt er det, for både Blåmann og jeg er ikke vonde å be når det gjelder kos. Så herlig, Blåmor! (litt misunnelig på at både du og GUNS har tickere med ...6 days old...når jeg har ticker med 41 weeks pregnant...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1011 Del Skrevet 16. februar 2011 Pingting: Det er det jeg også har hørt flere steder, og det er godt. Så får andre velmenende råd bare komme, vi bestemmer heldigvis selv hva vi vil høre på Sequax: Jeg vet så vanvittig godt hvordan du har det, og jeg håper virkelig at noe skjer snart! Det er bare å glede seg, for det du har i vente er helt vidunderlig. De siste dagene er utrolig lange, og jeg har faktisk ingen gode råd, bortsett fra å gjøre akkurat de tingene du har lyst til. Spis det du vil, slapp av og kos deg det du klarer. Lille C er på vei!!! ---------------------------------------------------------------- Ammet med skjold i sted, og det gikk veldig bra. Litt på hvert bryst, også pumpet jeg de tomme. Han sovnet ved puppen og sover nå så søtt i vogga si som bestefar har laget. Han ble veldig liten oppi der, men vi pakker rundt pledd som best vi kan så han føler det litt mindre. Nå er det snart en venninne av meg som kommer en liten tur, der ringte det på døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 16. februar 2011 #1012 Del Skrevet 16. februar 2011 Så bra det gikk fint med skjoldene i dag Høres ut som dere har fått drømmeungen Deilig at han sover så godt om natten da, får håpe det holder seg sånn Kos deg med besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 16. februar 2011 #1013 Del Skrevet 16. februar 2011 Så bra å lese at det gikk bra med skjoldet kos deg med besøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 16. februar 2011 #1014 Del Skrevet 16. februar 2011 Så herlig å lese at det går så fint med dere Ikke stress med amminga, sikker på det løser seg på den ene eller andre måten. Du er ikke den eneste som har sliti med det Gleder meg til å høre mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1015 Del Skrevet 16. februar 2011 Det er bare å holde fokus! Hadde en ny runde med skjold, det gikk bra ganske lenge, men etter en stund fikk han ikke ordentlig tak, og da var det vræling på høyt nivå. Blåmann var selvfølgelig på butikken akkurat da, og jeg gråt fordi han skrek så hjerteskjærende, og det takler mitt hormonelle mammahjerte dårlig... Det ble flaske resten av måltidet, men han fikk i seg ganske mye via skjoldet, så det må vi være fornøyde med. Vi prøver igjen i morgen. Vi har hatt en veldig fin dag med hyggelig besøk. Formen er nokså bra, bortsett fra en konstant hodepine som jeg har hatt en fire-fem dager nå. Jeg drikker og drikker og drikker, men det gir seg ikke. Leste et sted at det var nokså vanlig med hodepine en stund etter fødsel, så det gir seg sikkert etter hvert. Men det er ganske slitsomt. Brystvortene er også supersåre, sikkert pga vakuumet som blir når jeg pumper. Smører med morsmelk og Purelan, men det har ikke hjulpet noe særlig ennå. Nå ligger begge gutta mine og sover, den ene i vugga og den andre på sofaen Det er snart natta i Blåheimen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 16. februar 2011 #1016 Del Skrevet 16. februar 2011 God natt til Blåheimen Høres ut som om dere har hatt en fin dag Håper hodeverken gir seg snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #1017 Del Skrevet 16. februar 2011 Melkeku...det er det jeg føler meg som her jeg sitter med pumpa. <fant ut at det var bedre å pumpe nå, enn å våkne av kjempespreng om et par timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 17. februar 2011 #1018 Del Skrevet 17. februar 2011 Så herlig å lese om hvordan dere koser dere:hjerte: Og jeg syns at amminga høres ut til å gå ikke så aller verst, for han spiser jo av skjoldet og da går det jo bare framover da. Er lurt å pumpe før man våkner med melkespreng ja Håper hodepinen snart gir seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #1019 Del Skrevet 17. februar 2011 I morges fikk M frokost fra puppen Det eneste som er synd er at det gjør forferdelig vondt. Brystvortene er vanvittig såre, og jeg vet ikke om det skyldes vakuumet som skapes når jeg pumper og når han suger gjennom skjoldet, eller om han har feil sugetak på skjoldet. Smører med morsmelk og Purelan, men det har ikke hjulpet nevneverdig ennå. Det var ordentlig vondt gjennom hele måltidet, og etter det jeg har lest, så skal ammingen være smertefri. Skal ringe ammepoliklinikken på fødeavdelingen i dag og høre om vi kan få en time der i morgen, så kan vi få litt hjelp. Har heldigvis nok melk i kjøleskapet til at jeg ikke må amme mer i dag, men det er veldig synd siden han endelig tar brystet, selv om det er litt plastikk mellom han og puppen. I dag kommer Ms bestemor på besøk, hun har ikke sett han siden søndag, så jeg tror nok hun kommer til å se litt forskjeller på han, ja Tror vi også må ta en tur for å fylle opp ammeputa, den er litt vassen og trenger litt mer innmat. Det snør og snør, så det blir nok ingen trilletur i dag heller. Te helga, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 17. februar 2011 #1020 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg hadde også veldig vonde brystvorter, og det var vondt gjennom hele amminga. Men så kjøpte mamma albueskjell til meg, og jeg synes de herdet mye! Høres veldig flott ut at han spiser i alle fall, og det ordner seg nok etter en tur på ammepoliklinikken! Det høres ut som dere koser dere på tross av litt puppeproblem, og det er det viktigste! Ha en fin dag med bestemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå