Gå til innhold

Gammal gris


Madmartigan

Anbefalte innlegg

Men antakelig er "gammal gris" et påfunn fra kvinner som er bekymret over at de ikke lenger får seg noe, og som er sjalu på de yngre kvinnene og irritert på de jevnaldrende mennene som vender oppmerksomheten annetsteds.

Dette var et uttrykk vi brukte da vi var tenåringer og helt unge voksne, og ikke ønsket å bli kikket på av menn vi synes var gamle, og det var da menn godt oppe i 30-årene og eldre. Ville ikke ha noe med dem å gjøre. Samme bruksmåte nå, men nå er alderen hevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel mest et spørsmål om estetikk, tenker jeg. Sett en hingst og en gris sammen, og gjør deg opp en mening om hvilket av de to dyrene som appellerer mest til din estetiske sans. Det er selvsagt hingsten. Begrunnelser er overflødige.

Om man skal gi en negativ personkarakteristikk gjennom analogi, så sier det seg nesten selv at man ikke kan benytte en analogi til noe som appellerer estetisk.

En annen sak er at saklig sett BURDE man kanskje referere til en mann som får snøret i bånn hos langt yngre kvinner, som nettopp en gammal HINGST, eller kanskje en stud i sin beste alder. Jeg mener, man danker jo da ut menn og gutter som er atskillig yngre, og etter kulturens standard, en god del penere.

Men antakelig er "gammal gris" et påfunn fra kvinner som er bekymret over at de ikke lenger får seg noe, og som er sjalu på de yngre kvinnene og irritert på de jevnaldrende mennene som vender oppmerksomheten annetsteds.

Jeg synes griser er nydelige dyr jeg da... :) Hingst tenker jeg gir assosiasjoner til styrke og utholdenhet og at det er derfor det blir brukt for å beskrive virile menn. Men om en nordlending kaller deg "forbanna hæstkuk" er jo det ikke en hedersbetegnelse akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allvita
Er jeg en gammel gris hvis det er de unge damene som flørter med MEG?

Så lenge du ikke besvarer flørten fra jenter under 27, er du ikke en gammel gris.

Mer du lurte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, dersom kvinns under 27 flørter med meg, hadde jeg ikke brydd meg døyten om deres medsøstres mening om min besvarelse av det.

http://www.pcosplace.com/forum/images/smil...manadultgg9.gif

Det er du selvfølgelig helt fri til! Det er også et tydelig kjennetegn på en gris, at han ikke bryr seg om at han blir observert i gjerningsøyeblikket eller om han blir oppfattet som en gris.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grisete
Det er du selvfølgelig helt fri til! Det er også et tydelig kjennetegn på en gris, at han ikke bryr seg om at han blir observert i gjerningsøyeblikket eller om han blir oppfattet som en gris.

Da er det i så fall mer rasjonelt å være gris, da jeg har mer ubytte av de flørtende jentene enn tankene til deres sjåvinistiske medsøstre.

http://www.pcosplace.com/forum/images/smil...manadultgg9.gif

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes griser er nydelige dyr jeg da... :) Hingst tenker jeg gir assosiasjoner til styrke og utholdenhet og at det er derfor det blir brukt for å beskrive virile menn. Men om en nordlending kaller deg "forbanna hæstkuk" er jo det ikke en hedersbetegnelse akkurat.

Jo, det kan det utmerket godt være. Faktisk finnes det eksempler på at nordlendinger har sluppet tiltale etter å ha kalt politioffiserer for "Hæstkuk", fordi retten tar med i betraktning at det kan være nesten et kameratslig kompliment, altså bare en familiaritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må spy
Men antakelig er "gammal gris" et påfunn fra kvinner som er bekymret over at de ikke lenger får seg noe, og som er sjalu på de yngre kvinnene og irritert på de jevnaldrende mennene som vender oppmerksomheten annetsteds.

Det er antakelig hva de gamle grisene liker å tro at er opprinnelsen til tittelen de bærer. Selvbildet skades ikke av en sannhet som man desperat prøver å fortrenge. Både yngre og eldre kvinner er unisone om at betegnelsen gammel gris representerer ulekre eksemplarer av eldre menn som tror de har draget, men mistet det for lenge siden, både hos yngre, jevnaldrende og eldre kvinner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antakelig hva de gamle grisene liker å tro at er opprinnelsen til tittelen de bærer. Selvbildet skades ikke av en sannhet som man desperat prøver å fortrenge. Både yngre og eldre kvinner er unisone om at betegnelsen gammel gris representerer ulekre eksemplarer av eldre menn som tror de har draget, men mistet det for lenge siden, både hos yngre, jevnaldrende og eldre kvinner :fnise:

Legger dere sterk vekt på akkurat egenskapen "ulekker" i "gammal gris"-definisjonen?

Vil f.eks Antonio Banderas, f (1960), Richard Gere (f 1949), Brad Pitt f (1963) passe inn i gammal gris-prototypen deres? Som du ser, er de spredt litt ut i alder.

Pitt er sammen med Angelina Jolie, som er 13 år yngre enn ham.

Gere er gift med modellen Carey Lowell, som er født i 1961, og altså er 12 år yngre.

Er de gamle griser? Var de evt gamle griser da de gjorde sine fremstøt overfør de noe yngre konene sine for første gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel gris er du når hvis du legger seg etter unge jenter som kunne vært datteren din.

Hva er da en kvinne som legger seg etter unge menn\gutter som kunne vært sønnene deres. Gammle kuer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er da en kvinne som legger seg etter unge menn\gutter som kunne vært sønnene deres. Gammle kuer ?

Sugge... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger dere sterk vekt på akkurat egenskapen "ulekker" i "gammal gris"-definisjonen?

Vil f.eks Antonio Banderas, f (1960), Richard Gere (f 1949), Brad Pitt f (1963) passe inn i gammal gris-prototypen deres? Som du ser, er de spredt litt ut i alder.

Pitt er sammen med Angelina Jolie, som er 13 år yngre enn ham.

Gere er gift med modellen Carey Lowell, som er født i 1961, og altså er 12 år yngre.

Er de gamle griser? Var de evt gamle griser da de gjorde sine fremstøt overfør de noe yngre konene sine for første gang?

Nå er 12-13 år ikke mye i det hele tatt. Eller er det bare meg som mener det?

At utseende har noe å si er jo definitivt tilfellet. Som gjest skriver:

Gammel gris er relativt til jentas alder, og hvor siklete/innpåsliten du oppfører deg, samt hvor kjekk du ser ut

F.eks. er jeg 22, og det hadde vært temmelig ukonvensjonelt om f.eks. Hans Wilhelm Steinfeld hadde sjekka meg opp, men jeg kunne godt lagt meg på rygg, ja.

:fnise: Nå kom jeg plutselig på at det er ikke sikkert at Steinfeld går som lekker i alle kretser, men prinsippet er det samme om det hadde vært Richard Gere eller George Clooney, når mannen er lekker har det lite å si om aldersforskjellen er stor (det viktigste er at det funker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er 12-13 år ikke mye i det hele tatt. Eller er det bare meg som mener det?

At utseende har noe å si er jo definitivt tilfellet. Som gjest skriver:

F.eks. er jeg 22, og det hadde vært temmelig ukonvensjonelt om f.eks. Hans Wilhelm Steinfeld hadde sjekka meg opp, men jeg kunne godt lagt meg på rygg, ja.

:fnise: Nå kom jeg plutselig på at det er ikke sikkert at Steinfeld går som lekker i alle kretser, men prinsippet er det samme om det hadde vært Richard Gere eller George Clooney, når mannen er lekker har det lite å si om aldersforskjellen er stor (det viktigste er at det funker).

Steinfeldt er jo kjent for pølsa si da - om ikke annet... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Steinfeldt er jo kjent for pølsa si da - om ikke annet... ;)

Det hadde jeg glemt. Men en wiener (Hans-Wiener) er ikke drømmepølsa, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg glemt. Men en wiener (Hans-Wiener) er ikke drømmepølsa, da.

"Vi vil ha grill! - vi vil ha grill!"

Holder vel neppe det heller vel... Skarreværra skarreværra en real snabb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Det er vel mest et spørsmål om estetikk, tenker jeg. Sett en hingst og en gris sammen, og gjør deg opp en mening om hvilket av de to dyrene som appellerer mest til din estetiske sans. Det er selvsagt hingsten. Begrunnelser er overflødige.

Om man skal gi en negativ personkarakteristikk gjennom analogi, så sier det seg nesten selv at man ikke kan benytte en analogi til noe som appellerer estetisk.

En annen sak er at saklig sett BURDE man kanskje referere til en mann som får snøret i bånn hos langt yngre kvinner, som nettopp en gammal HINGST, eller kanskje en stud i sin beste alder. Jeg mener, man danker jo da ut menn og gutter som er atskillig yngre, og etter kulturens standard, en god del penere.

Men antakelig er "gammal gris" et påfunn fra kvinner som er bekymret over at de ikke lenger får seg noe, og som er sjalu på de yngre kvinnene og irritert på de jevnaldrende mennene som vender oppmerksomheten annetsteds.

:klappe:

GJETT om jeg opplever noe av dette da jeg altså ER et av disse "småripsene" og "offeret for en gammal gris som legger seg etter jenter som kunne vært datteren hans". ;)

Jepp, jepp.. Sånn er det. Han er gammal gris, og jeg er bare ute etter pengene hans. Folk har funnet løsningen! Fliiiiiiiiiiinke er de!

For det er jo UMULIG at vi kan ha noe til felles...

Det er UMULIG at jeg synes han er UMÅTELIG sexy...

Det er UMULIG at han er ute etter noe annet enn "en pen kropp"...

Folk har rett og slett LØSNINGEN på hvorfor vi er sammen.

Første gang jeg møtte ham var det GJENSIDIG flørting...

En FLOTT, litt eldre mann jeg kom i snakk med over en øl på et utested. Slank, høy, høflig, morsom. HERLIG mann! :gjeiper:

-Og det var JEG som tok kontakt med HAM igjen. Det var JEG som ga klare signaler om at jeg ville ha ham.

Og ja - Han danker ut SAMTLIGE menn på min egen alder (30-årene)og yngre - men også de som er eldre (slutten av 50-årene).

Og hvorfor??

Fordi HAN er HAN! - Uansett alder.

Fordi jeg bare elsker den jeg er når jeg er sammen med ham. Følelsen når jeg ser ham, når han ser på meg. Samtaler, interesser, følelser, sex... ALT stemmer.

Verre enn det er det jo faktisk ikke.

...Men så var det denne misunnelsen og trangen til å lage noe "ekkelt" av det, da....

Så jepp: Jeg er smårips - og han er en gammal gris - og SATAN så herlig vi har det! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gamle kvinner er de på 29-70,

gamle griser er alle menn fra 50 og oppover.

hehehehehe! :Hehe: Vel.. Så det vil altså si at JEG er gammel kvinne (litt over 30) og HAN er gammal gris (over 50).....? Så da mener du vel egentlig at vi passer sammen; "gamle" begge to? ;) -SELV om jeg fremdeles kunne vært hans datter?

Med andre ord: Hadde jeg vært 28, så hadde han vært "gammal gris"? -Men siden jeg er OVER din "gammel-kvinne-betegnelse", så er han ikke det? Er ikke JEG heldig som IKKE har en "gammal gris"? :bolledeig:

Ble liksom LITT sånn "bak mål" dette :eeeh:

Nei - holder meg fremdeles til å klappe for Mann 42 og hans innlegg. :klappe: Han har et GODT poeng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...