Gå til innhold

Obagi


nettengel

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å prøve ut Obagi sine produkter. Noen som har erfaring med kjøp av produktene på nett?? Evnt. hvor og leveringstider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Obagi kan ikke kjøpes på nett (I Norge iaff) fordi det pga virkestoffene ikke er lovlig å sende i posten. Er forklaringen jeg har fått. I tillegg bør du få en gjennomgang av huden din hos hudlege/hudpleier før du begynner.

Også vil jeg bare opplyse deg om at produktene ikke virker på alle, så det kan kanskje være lurt å spørre om prøvepakker, siden det er veldig dyre produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Obagi kan ikke kjøpes på nett (I Norge iaff) fordi det pga virkestoffene ikke er lovlig å sende i posten. Er forklaringen jeg har fått. I tillegg bør du få en gjennomgang av huden din hos hudlege/hudpleier før du begynner.

Også vil jeg bare opplyse deg om at produktene ikke virker på alle, så det kan kanskje være lurt å spørre om prøvepakker, siden det er veldig dyre produkter.

Jeg bruker Obagi i dag men tenkte det var endel å spare på å kjøpe det feks. fra USA.

Mener du pakka vil bli stoppet i tollen om jeg feks. kjøper produktene fra ebay??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, jeg forsto det sånn på innlegget ditt at du ikke hadde brukt det før, siden du skrev du ville prøve det.

Om det blir stoppet i tollen aner jeg ingenting om. I den forbindelsen jeg vet at det ikke er lov å sende, er det at pga virkestoffene har ikke de som selger lov til å sende. Antar det går under lov om å sende medisin i posten. Men jeg kan ikke noe særlig om dette, så du må nok bare prøve.

Selges dette på ebay da? Og vet du at det virkelig er ekte obagiprodukter du får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, da er det de forskjellige hudpleierne jeg har snakket med som har løyet meg rett i ansiktet da...

..svarte, jeg begynner å bli lei av å ikke kunne stole på -noen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Du får kjøpt Obagi feks her http://www.prettyskin4less.com/

Men ren tretinoin krem må kjøpes i norge, du får den på resept.

Jeg bestilte også på denne linken.

Bestilte torsdag forrige uke og fikk hentelapp i posten idag.

Det var utrolig fort!!!

Spennende å se om dette virker...

Endret av Nakkinekki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte også på denne linken.

Bestilte torsdag forrige uke og fikk hentelapp i posten idag.

Det var utrolig fort!!!

Spennende å se om dette virker...

Måtte du betale toll, mva??

Endret av nettengel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Silje_*

Jeg har jobbet på hudklinikk tidligere, ( litt over et år siden)og blandt annet solgt Obagi (i tilegg til andre hudprogrammer). Gått tilbake til sykehusjobbing nå men klarer ikke å slutte å bruke Obagi selv, eneste som noen gang har funka for meg:-)

:jepp: Så det er bra, og det funker!!Uten tvil!! Men, jeg ville aldri rådet noen å handle det på nett...ok å handle shampoo og sånt, men Obagi har ingredienser som går igjennom apotek for de de er reseptbelagte. Alle som begynt på programmet fikk hudanalyse av legen vår og alle fikk hvert program, avhengig av hudtype og problemer. og alle måtte komme tilbake innen en mnd til kontroll hos meg..fordi man i begynnelsen får endel rekasjoner i huden. Og noen fikk skikkelige reaskjoner, sånn at vi regulerte programmet..man skal alltid starte det opp med veiledining, det var stor foskjell på Obagi og vanlige kremer.

Vet ikke om det blir stoppet i tollen og sånt, men husker at det var snakk om at de som tar inn og selger Obagi i Norge skulle varsle tollfolkene... men det er jo ulovelig å importer legemidler, så da kan man bli tatt..vet noen som handla obagi på ebay fikk utgått varer, ellers har jeg ikke no erfaring med netthadel av Obagi, men ville ihvertfall prøvd å fått med en hudkonsultasjon et sted før jeg starta med det....vet om et par som fikk trøbbel etter å ha bestilt de "bli brun" sprøytene engang, men det er kanskje anderledes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på hudklinikk tidligere, ( litt over et år siden)og blandt annet solgt Obagi (i tilegg til andre hudprogrammer). Gått tilbake til sykehusjobbing nå men klarer ikke å slutte å bruke Obagi selv, eneste som noen gang har funka for meg:-)

:jepp: Så det er bra, og det funker!!Uten tvil!! Men, jeg ville aldri rådet noen å handle det på nett...ok å handle shampoo og sånt, men Obagi har ingredienser som går igjennom apotek for de de er reseptbelagte. Alle som begynt på programmet fikk hudanalyse av legen vår og alle fikk hvert program, avhengig av hudtype og problemer. og alle måtte komme tilbake innen en mnd til kontroll hos meg..fordi man i begynnelsen får endel rekasjoner i huden. Og noen fikk skikkelige reaskjoner, sånn at vi regulerte programmet..man skal alltid starte det opp med veiledining, det var stor foskjell på Obagi og vanlige kremer.

Vet ikke om det blir stoppet i tollen og sånt, men husker at det var snakk om at de som tar inn og selger Obagi i Norge skulle varsle tollfolkene... men det er jo ulovelig å importer legemidler, så da kan man bli tatt..vet noen som handla obagi på ebay fikk utgått varer, ellers har jeg ikke no erfaring med netthadel av Obagi, men ville ihvertfall prøvd å fått med en hudkonsultasjon et sted før jeg starta med det....vet om et par som fikk trøbbel etter å ha bestilt de "bli brun" sprøytene engang, men det er kanskje anderledes..

Jezz så mye rør det var i denne tråden her...

Man får ikke bestillt tretinoin krem fra utlandet så det kjøper man på apotek her i Norge. Ellers inneholder ikke Obagi noen stoffer som ikke kan importeres.

Prettyskin4less.com er en pålitelig nettside med ekte produkter så det er ikke noe problem.

Før man bruker Obagi er kluet å få en analyse av huden på forhånd slik at man kan bestille riktige produkter. Og det finnes så mye info på nettet at det skal være utrolig visst noen klarer å bruke dette feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Live_*

Har litt lyst å begynne å bruke dette, spent om de virkelig virker så bra!!!...hvilke kremer trenger man, noen som vet? Var inne på en side til en klinikk i Oslo og leste litt..Vært inn på prettyskin4less, bestiller der hvis det ikke er noe prob...har masse flekker i panna etter mye sol, så tror jeg må ha den som heter clear, men fant den ikke på den siden.....? kan man kjøpe den tretinoinen på hvilket som helst apotek?? Mye spørsmål her... Vet du hvor kan man gjøre sånn hudanalyse i Oslo-området??

Jezz så mye rør det var i denne tråden her...

Man får ikke bestillt tretinoin krem fra utlandet så det kjøper man på apotek her i Norge. Ellers inneholder ikke Obagi noen stoffer som ikke kan importeres.

Prettyskin4less.com er en pålitelig nettside med ekte produkter så det er ikke noe problem.

Før man bruker Obagi er kluet å få en analyse av huden på forhånd slik at man kan bestille riktige produkter. Og det finnes så mye info på nettet at det skal være utrolig visst noen klarer å bruke dette feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Tretinoin fåes på resept av fastlegen, kremen heter aberela. Tror den er noe svakere enn den som følger Obagi serien men jeg synes aberela er sterk nok i massevis.

http://www.obagi.com/article/forpatients/forpatients.html

Jeg har lykkes med å fjerne pigmentflekker med tca peel. Mye info på nettet.

hvor mye koster en slik tca-peel? Og hvor lenge varer prosessen?

Jeg bestilte tca over nettet, men tørr ikke røre dette selv uten hjelp av hudpleier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mye koster en slik tca-peel? Og hvor lenge varer prosessen?

Jeg bestilte tca over nettet, men tørr ikke røre dette selv uten hjelp av hudpleier etc.

Det gjør du lurt i for det er sterke saker! Hvilken prosent er det på den Tca peelen du har kjøpt? Kan forsøke å veilede deg jeg siden jeg bruker dette hjemme selv.

For all del ikke bruke den uten veiledning da kan du brenne huden din å få stygge merker!

Anbefaler deg å bruke dette forumet http://essentialdayspa.com/ søk på TCA så finner du mye info.

Hva det koster å ta en slik peeling på klinikk aner jeg ikke men det er dyrt og mer virksomt enn du vil klare å få til selv.

Fra du har påført peelingen til huden har flasset ferdig går det ca syv dager.

Det første du skal gjøre er å begynne å bruke et produkt som inneholder glycolsyre feks et serum fra MD formulation, dette skal du bruke i minst en mnd før du tar en tca peeling.

En god fuktkrem og solfaktor er også nødvendig visst du ønsker å gjennomføre peelingen, gjerne fukt fra decleor og solkrem fra md formulation, dette er gode produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Noen som kjenner til hvor man kan få kjøpt Obagi Blender på nette??

Har tidligere kjøpt obagi blender på prettyskin4less men ser de ikke har den nå... Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...