Gå til innhold

Stygge folk i England


Gjest vakre norge

Anbefalte innlegg

Engelskmenn og Nordmenn er av samme germansk hærkomst, så teorien din slår feil. Norske kvinner er heller ikke spesielt vakre, sammenlignet med det man finner lenger sør på kontinentet.

Det finns foresten like mange vikingætlinger i storbrittania som i Norge, om ikke flere. I Norge har vi jo også innslag av ikke-Europeisk blod i samer, så vikinggenene er vannet ut hos de fleste.

Hvor er de vakre i skandinavia? Ikke si at du fortsatt tror på den gamle myten som er avlivet tusenvis av ganger før. Skandinavia sliter med overvekt, benskjørhet og mangel på sol, så det er lite som tilsier at skandinavere på noen som helst måte skulle være vakrere enn andre. Kombinerer du det med den rosa/bleke - huden (grisehud nærmest)vi har et så sterkt innslag av her, så blir jo resultat ennda dårligere sett med norske øyne.

Da har jeg vel egentlig avlivet hele poenget med tråden. Beklager det, men rett skal være rett. :opplyser:

Kjenner folk som er engelske eller halvt engelske og disse er penere enn gjennomsnitt nordmann. Har hørt at folk sier at norske jenter ikke er så pene. Tror det er ganske relativt...Alle nasjoner har jo pene mennesker. Både i England og Norge finnes det pene folk. Men det er vel en kulturforskjell i oppførsel og stil som kanskje kan variere også.

Engelskmenn har også keltisk opphav i tillegg til germansk etter det jeg har hørt.

Føler jeg ser forskjell på svensker og nordmenn ofte :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må nesten dra frem denne: Swedish vs. British nightclubs.

Skandinavere kan i det minste sies å være mer utseendefikserte.

Den svenske utestaden er nok frå Stureplan og den engelske frå ein sliten pub...

Kva med å ta ein hip utestad i London, ja då kan ein samanlikne! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner folk som er engelske eller halvt engelske og disse er penere enn gjennomsnitt nordmann.

Engelskmenn har også keltisk opphav i tillegg til germansk etter det jeg har hørt.

Du har rett. Angelsakserne er de som ser mest germanske ut (naturlig nok), men de fleste engelskmenn er i dag av mer eller mindre blandet opphav - germansk, normannsk, keltisk, iberisk og mye annet.

Her er en amerikansk modell som er halvt engelsk og halvt tysk. Av en eller annen grunn får jeg litt "engelsk overklasse" vibber... Synes også at han har litt "engelske" tenner, men han er utrolig sexy for det. :ler: Han er akkurat slik jeg forestiller meg en angelsakser.

http://nymag.com/fashion/models/bcook/blainecook/

Den svenske utestaden er nok frå Stureplan og den engelske frå ein sliten pub...

Kva med å ta ein hip utestad i London, ja då kan ein samanlikne! ;)

Kunne ikke sagt det bedre selv. Eller hva med å ta en vanlig arbeiderklassepub i Luleå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har da pene folk i England også. Kate Winslet, Jude Law, Keira Knightley, David Beckham. Og disse er jo blendende vakre. Så da tipper jeg det er en del som er en mellomting også; både gjennomsnittlige og pene mennesker, uten at jeg har vært så mye i England.

Jude Law og David Beckham???? Er ikke no pene de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_laura_*

Engelskmenn er generelt styggere ja.

Først og fremst er det nok livvstil. De har historisk sett ikke vært så opptatt av tannhygiene som f eks vi og amerikanerne er, og de har heller ikke samme gratis tannlegetjeneste som vi har til vi er 18. Faktisk er en unormalt stor andel av briter ikke spesielt opptatt av personlig hygiene i det hele tatt. Og så gjør vel øl og den elendige maten sitt. For å gjøre det enda verre så er det en stor overvekt av damer som ikke kan kle seg der, jeg blir stadig sjokkert av å se bleikfeite voksne kvinnfolk i singleter og miniskjørt vaklende rundt i gatene i Liverpool og Manchester (og det gjerne midt på vinteren). Alt i alt så ser de ganske herja ut, damer i tjueårene ser ut som de nærmer seg 40.

I tillegg så har de faktisk noen spesifikke trekk som er typisk britiske og som ikke er så pene. Alle som har ligget ved bassengkanten på Playa del Syden og lekt "gjett hvor de andre gjestene er fra" vet at man kan spotte en brite på to mils avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_Anna_*

Jeg har lagt merke til det samme! Det er svært få pene menn i England. De fleste er magre, har blåhvit hud, stygge tenner og ser generelt ustelte ut. Jeg sa dette til en venninne for noen år siden, før hun skulle dit for første gang. Da hun kom tilbake sa hun at hun ikke hadde trodd på meg før hun dro, men hun hadde sett at det var sant.

De har mye forurensing og de bruker mindre penger på utseendet sitt og mer på junk food, sigaretter og alkohol. Pubkulturen er sterk, mange drikker øl etter jobb hver dag. Jeg tror det har med det å gjøre, de har ikke peiling på hvordan de skal passe på seg selv. Noen er jo veldig pene, som Cat Deeley og Elizabeth Hurley. De passer nok litt bedre på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I tillegg så har de faktisk noen spesifikke trekk som er typisk britiske og som ikke er så pene. Alle som har ligget ved bassengkanten på Playa del Syden og lekt "gjett hvor de andre gjestene er fra" vet at man kan spotte en brite på to mils avstand.

Ja, de er enten så hvite at de skinner i sola (jeg føler meg brun ved siden av) eller så har de 2. grads forbrenning, men er likevel ute i sola med skjorta av midt på dagen, med blemmer og det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med det å gjøre, de har ikke peiling på hvordan de skal passe på seg selv.

Er ikke dette en rasistisk påstand? Det er ganske åpenbart at dette har en sammenheng med at i motsetning til Norge er Storbritannia et utpreget klassesamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Mange fordommer her.... Finnes da massevis av stygge nordmenn også. De fleste mennsker (uansett hvilket land du er i) er ikke noen skjønnheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel verken magrere eller tykkere enn andre. Folkens, vi snakker om en nasjon på over 60 mill her.

Hæ? Mener du at gjennomsnittet i alle land er likt? Hvorfor det?

Det finnes jo masse offentliger statistikker på gjennomsnittsvekt og -BMI i Europa. Britene pleier å ligge rimelig høyt på mange av disse listene, særlig når det gjelder statistikker over kraftig overvekt. Denne eller denne oversikten kan jo for eksempel illustrere variasjonen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er halvt engelsk, og hverken jeg og mine søsken er spesielt stygge eller bleike (jeg er litt bleik da høhø).

jeg er forresten heeeeelt enig med trådstarter :P engelskmenn er somoftest heeelt spinkle, bleikfeite (altså ekstremt fiskebollete, utrent og har dvask kropp) eller svære.

Syns gutta i Little Britain har kartlakt britene bra jeg :fnise:

britiske ungdomer er ofte et kapittel for seg selv..

samtidig så er jo de pene britene ofte VELDIG pene også da, vi har jo ingen kjendiser som Lily Cole, Katie Price (ja, hun er faktisk veldig pen!), David Beckham, Jude Law osv. Hvem kan vi stille opp med? Pia Haraldsen..? Eeeh. Men dette ka nha noe med at de er 13 ganger flere folk enn oss da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er halvt engelsk, og hverken jeg og mine søsken er spesielt stygge eller bleike (jeg er litt bleik da høhø).

jeg er forresten heeeeelt enig med trådstarter :P engelskmenn er somoftest heeelt spinkle, bleikfeite (altså ekstremt fiskebollete, utrent og har dvask kropp) eller svære.

Syns gutta i Little Britain har kartlakt britene bra jeg :fnise:

britiske ungdomer er ofte et kapittel for seg selv..

samtidig så er jo de pene britene ofte VELDIG pene også da, vi har jo ingen kjendiser som Lily Cole, Katie Price (ja, hun er faktisk veldig pen!), David Beckham, Jude Law osv. Hvem kan vi stille opp med? Pia Haraldsen..? Eeeh. Men dette ka nha noe med at de er 13 ganger flere folk enn oss da ;)

Smaken er som baken. Jeg synes det er mange pene mennesker i Norge. Både blandt kjendiser og vanlige folk "på gata".

Pia Haraldsen er ikke helt norsk da moren hennes er halvt indisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken. Jeg synes det er mange pene mennesker i Norge. Både blandt kjendiser og vanlige folk "på gata".

Pia Haraldsen er ikke helt norsk da moren hennes er halvt indisk.

Det finnes en del pene mennesker i Norge, men likevel sjokkerende få attraktive kjendiser. Jeg vil gå så langt som å si at norske kjendiser ser langt dårligere ut enn gjennomsnittsnordmannen/kvinnen. I England så er det kanskje motsatt. Finnes utrolig mange pene (men ukjente) skuespillere i England.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Laffen_*

Jeg studerte ett år i Skottland, og folk der er generelt ikke så lekre. De er små i høyden, kull svart hår og helt likbleike, veldg hyggelige da for all del. Når jeg nå går rundt i Bergen, hvor jeg bor, er det noe helt annet. Utrrrrolig mange søte damer og generelt stilige folk, så det med at 'pene folk i skandinavia er en myte' er det bare å glemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg studerte ett år i Skottland, og folk der er generelt ikke så lekre. De er små i høyden, kull svart hår og helt likbleike, veldg hyggelige da for all del. Når jeg nå går rundt i Bergen, hvor jeg bor, er det noe helt annet. Utrrrrolig mange søte damer og generelt stilige folk, så det med at 'pene folk i skandinavia er en myte' er det bare å glemme!

Kullsvart hår i Skottland er vel ikke normalen akkurat.

Så vil du si at de er styggere i Skottland enn i Afrika f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest31
hvordan forklarer dere at det finnes så mange vakre nordmenn og så mange stygge engelskmenn da?

noen bedre forklaringer?

Var i London denne helgen. Jeg er støl i nakken etter å ha kastet blikket rundt om kring. Vanvittig mange femenine og sexy damer som trippet rundt i korte skjørt og høye hæler/støvletter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt merke til dette i f.eks engelske dokumentarer der man ser "vanlige" engelskmenn som ofte har dårlige tenner, og noen trekk som jeg finner utiltrekkende på en generell basis som rødlig hår, fregner, blek hud, overvektig eller tynne, utrente kropper.

Jeg elsker rødlig hår på en (pen) person.. Mmm.. Utrolig sexy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange vakre kvinner i England - de fleste riktig nok av sydeuropeisk, asiatisk eller keltisk (irsk) opprinnelse. Jeg kan egentlig ikke skjønne at norske kvinner (generelt) skulle være spesielt vakre. Staute og sunne - OK, men blonde budeier med blek, rødmusset hud og litt grove trekk uten eleganse og grasiøsitet mangler den overjordiske utstrålingen som finnes hos en del latinske og asiatiske kvinner. Heldigvis har majoriteten av norske menn lite sofistikert smak - de foretrekker vikingarna fremfor miles davis, grandiosa fremfor et måltid på bagatelle og kiosklitteratur fremfor kjartan fløgstad.

Det er vel best slik .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...