Gå til innhold

Stygge folk i England

Anbefalte innlegg

Gjest vakre norge
Skrevet

Skråblikk og generaliseringsforumet er det rette for dette temaet!

Har dere andre lagt merke til at veldig mange, ja jeg kan nærmest si de fleste, engelskmenn er stygge?

Klassisk gule skeive tenner og dårlig kroppsholdning og hud?

Da jeg var i Englad så jeg faktisk kun en fin fyr- helt til han snudde seg og jeg fikk se ansiktet.. :fnise:

Jeg lurer på om det har en sammenheng med at det er så mange vakre folk i skandinavia?

Vikingene gikk jo rundt og drepte og stjal, og tok med seg alle de vakreste damene til Norge i flere hundre år.. Teorien min er at alle de stygge damene ble igjen i england, og det er etterkommerene til disse vi treffer der i dag.. :ler:

Vikingene var jo utbredt i Norge, Sverige, Danmark og Island, og det er jo klassiske land som blir generalisert som har vakre innbyggere..!

Det finnes jo et par fine engelskmenn også, men det er jeg sikker på er resultat av voldtekt fra en vakker viking..! :lur:

Skrevet

Har dere andre lagt merke til at veldig mange, ja jeg kan nærmest si de fleste, engelskmenn er stygge?

Da jeg var i Englad så jeg faktisk kun en fin fyr- helt til han snudde seg og jeg fikk se ansiktet.. :fnise:

Jeg lurer på om det har en sammenheng med at det er så mange vakre folk i skandinavia?

Vikingene gikk jo rundt og drepte og stjal, og tok med seg alle de vakreste damene til Norge i flere hundre år.. Teorien min er at alle de stygge damene ble igjen i england, og det er etterkommerene til disse vi treffer der i dag.. :ler:

Vikingene var jo utbredt i Norge, Sverige, Danmark og Island, og det er jo klassiske land som blir generalisert som har vakre innbyggere..!

Det finnes jo et par fine engelskmenn også, men det er jeg sikker på er resultat av voldtekt fra en vakker viking..! :lur:

Engelskmenn og Nordmenn er av samme germansk hærkomst, så teorien din slår feil. Norske kvinner er heller ikke spesielt vakre, sammenlignet med det man finner lenger sør på kontinentet.

Det finns foresten like mange vikingætlinger i storbrittania som i Norge, om ikke flere. I Norge har vi jo også innslag av ikke-Europeisk blod i samer, så vikinggenene er vannet ut hos de fleste.

Hvor er de vakre i skandinavia? Ikke si at du fortsatt tror på den gamle myten som er avlivet tusenvis av ganger før. Skandinavia sliter med overvekt, benskjørhet og mangel på sol, så det er lite som tilsier at skandinavere på noen som helst måte skulle være vakrere enn andre. Kombinerer du det med den rosa/bleke - huden (grisehud nærmest)vi har et så sterkt innslag av her, så blir jo resultat ennda dårligere sett med norske øyne.

Da har jeg vel egentlig avlivet hele poenget med tråden. Beklager det, men rett skal være rett. :opplyser:

Gjest Flowers
Skrevet

De vakreste i Norge ser som regel ut til å falle utenfor den typiske "blonde"-vikingstandaren, så du tar nok feil der.

Du vet - de kvinnene og mennene vikingene tok med seg tilbake til Norge ble gjort om til trell, eller slaver. Eieren satt barn på dem, mens trellen måtte sette barn på sitt eget avkom osv. Med andre ord - innavel. Det bruker ikke akkurat føre med seg skjønnhetstrekk, snarere det motsatte, så teorien din er lite gjennomtenkt og feil.

Skrevet

hvordan forklarer dere at det finnes så mange vakre nordmenn og så mange stygge engelskmenn da?

noen bedre forklaringer?

Gjest Den skjønne viking-blondinen
Skrevet

"Du er hva du spiser" er min forklaring. De har mye dårligere kosthold der, alt er fritert. De er vel ikke feitere enn oss, men de er innfeite/ usunne.

Men helt enig i at engelskmenn er generelt stygge, mye penere folk her hjemme. ( Selv om det finnes masse skjønnere damer enn her).

Skrevet
Du vet - de kvinnene og mennene vikingene tok med seg tilbake til Norge ble gjort om til trell, eller slaver. Eieren satt barn på dem, mens trellen måtte sette barn på sitt eget avkom osv. Med andre ord - innavel. Det bruker ikke akkurat føre med seg skjønnhetstrekk, snarere det motsatte, så teorien din er lite gjennomtenkt og feil.

Nja. Det var nok endel normale giftemål også.

At trellene måtte få barn med eget avkom har jeg aldri hørt om (uten at jeg påstår at det er ukorrekt) - hvor har du hentet det fra?

Men nei - den teorien din er det nok ikke hold i TS.

For det første er det vel et betydelig antall damer som burde blitt knabbet for at det skulle ha noen genetisk effekt i det lange løp, og så store tall er det ikek snakk om.

For det andre var det langt vanligere at skandinavene bosatte seg i Storbrittania og etterhvert ble integrert i den lokale befolkingene og fikk barn med britiske damer.

For det tredje har ikke Storbrittania vært genetisk uforstyrret siden den gang, de ble jo bl.a. invadert av Nordmannerne på 1000-tallet. Noe skandinavisk blod der og riktignok, og franskmennene er vel heller ikke kjent for å være direkte stygge?

For det fjerde er det bare tull. Genetikk fungerer ikke slik at et par århundrer med beskjeden dameknabbing fjerner alle "vakre gener" (som jo i seg selv et et subjektivt og kulturelt relativt trekk).

Jeg har også lagt merke til at det er mange briter som ikke er direkte tiltrekkende akkurat, men det tilskriver jeg heller ting som livsstil, oppførsel og kulturelle faktorer. "Dårlig hud og kroppsholdning" har vel mer med kosthold og sosiale vaner å gjøre, enn mangel på gode gener.

• Liker 1
Skrevet
hvordan forklarer dere at det finnes så mange vakre nordmenn og så mange stygge engelskmenn da?

noen bedre forklaringer?

Lurer på hva i all verden du mener med det? Hvor gammel er du egentlig? Det finns ikke flere vakre nordmenn enn engelskmenn. Jeg vet at media ofte liker å få oss til å tro det, men det stemmer jo overhode ikke med sannheten.

Uansett er jo teorien din helt ignorant da. Før 1000-tallet ville Vest-Europa vært ganske homogent. Alle i England og Norge hadde germansk opphav, uten noe særlig blanding med andre folkeslag. Det vil si at befolkningen i både England og Norge hadde innbyggere så var omtrent like. Alle hadde de samme kinnbenene, kjevelinjene, nesene, øynene og hudfargene. Disse trekkene varierte bare i størrelse, bredde og lengde. Det man ser i dag er jo at folk som regel har forskjellige neser, øyne, kjever, haker osv, fordi folk generelt har opphav fra flere steder i Europa og verden. "Rase"-trekkene er mere utvannet, og England har jo hatt mer kontakt med omverdenen enn lille Norge.

Så uansett om England ble kuppet for de pene damene, ville fortsatt den resterende befolkningen i England være bærere av de samme trekkene som de pene kvinnene og ville kunne fortsette å få vakre avkom.

Skrevet (endret)

Kosthold, tenner og oppførsel er vel den største faktoren.

En stor del av britiske tenåringer er jo skitne tøser.

Endret av Glynis
  • Liker 1
Gjest Gjest_Jolly_*
Skrevet

Det er stygge folk overalt, veldig mange stygge i Norge også. Veldig mange normenn har griseansikt og klumpete kropper, korte armer og bein, store hoder; typiske bondske trekk.

I England er det også veldig mange stygge, men de er stygge på en annen måte, de har ofte litt deformerte sammenklemte ansikter og ser litt sykelig ut, øyne som er for tett sammen eller for langt fra hverandre, litt sånne spisse og skarpe trekk. Mens nordmenn altså har mer klumpete trekk. Også har engelskmenn ofte dårlige tenner, tynne lemmer og de er grålige/grønnlige i huden istedenfor nordmennenes rødmussede flekkete blekhet. Dette er helt på kanten å si, jeg vet det, men det er interessant å snakke om hvordan folk er stygge på ulike måter i forskjellige land. Jeg synes også det er mange pene i både Norge og England! Og de fleste er helt vanlige :)

Gjest kakefrøken
Skrevet
typiske bondske trekk.

Nope, det er typiske sametrekk. De nordmennene du beskrev der er nordmenn som har noe samisk opphav i seg.

BTW- hva er så interessant med å snakke om at folk er stygge? Får det deg til å føle deg bedre?

Gjest Gjest_Jolly_*
Skrevet
Nope, det er typiske sametrekk. De nordmennene du beskrev der er nordmenn som har noe samisk opphav i seg.

Nope tilbake, jeg kjenner flere med samisk opphav, det var ikke det jeg mente ...

BTW- hva er så interessant med å snakke om at folk er stygge? Får det deg til å føle deg bedre?

Sikkert. Også trodde jeg man kunne være litt useriøs på skråblikk og generaliseringer. Tydeligvis ikke. Sorry.

Gjest Gjest_Carleigh-Ann_*
Skrevet

Kan ikke si jeg er helt enig. Jeg har selv bodd i England og har vært sammen med noen fantastisk kjekke gutter der! Skikkelig head turners. Selvfølgelig fins det folk som ser uflidd ut/feite etc men det fins jo i Norge også. Jeg vet om mange søte jenter i England jeg, men det er sant at mange er tøser der borte. Men like greit å holde seg unna de, da England har highest chlamydia rate i Europa...

Skrevet

Husker jeg leste en europeisk undersøkelse om hvor folk mente de fant de vakreste og styggeste menneskene. Svenskene var de vakreste og selv britene selv var enige i at de var de styggeste. :ler:

Skrevet
Jeg vet om mange søte jenter i England jeg, men det er sant at mange er tøser der borte. Men like greit å holde seg unna de, da England har highest chlamydia rate i Europa...

Sikker? I følge dennerapporten (s.4) har Island, Sverige, Danmark, Norge og Finland høyere rate. Tøsete folk her og gitt, uansett om de er pene eller stygge ;)

Annonse
Skrevet

De har da pene folk i England også. Kate Winslet, Jude Law, Keira Knightley, David Beckham. Og disse er jo blendende vakre. Så da tipper jeg det er en del som er en mellomting også; både gjennomsnittlige og pene mennesker, uten at jeg har vært så mye i England.

Skrevet

Tråden er ryddet, se reglene.

vimse-mod.

Skrevet
De har da pene folk i England også. Kate Winslet, Jude Law, Keira Knightley, David Beckham. Og disse er jo blendende vakre. Så da tipper jeg det er en del som er en mellomting også; både gjennomsnittlige og pene mennesker, uten at jeg har vært så mye i England.

Der ble dere svar skyldig, gitt.

Skrevet

Jeg har også lagt merke til dette i f.eks engelske dokumentarer der man ser "vanlige" engelskmenn som ofte har dårlige tenner, og noen trekk som jeg finner utiltrekkende på en generell basis som rødlig hår, fregner, blek hud, overvektig eller tynne, utrente kropper.

Selvfølgelig finnes dette overalt men for å ta en generalisering i motsatt retning: i svenske dokumentarer med "vanlige" folk ser jeg f.eks ofte overvekt av søte jenter, (kanskje det har noe med at det svenske språket kan høres sexy/søtt ut i mine ører?)

(Andre ting som jeg har lagt merke til i engelske hjem, som ofte går igjen og ikke sees så ofte i norge er:

- gulv-til-gulv-tepper i stue, trapp, gang

- lukkede løsninger som stue med en ut/inngangs-dør

- vaskemaskin på kjøkken, innebygd i innredningen

- dårlig standard generelt, (men nå er vi nordmenn noe over gjennomsnittlig interessert i oppussing mener jeg å ha hørt?!

- murhus/boliger)

Skrevet

Nå er det flere fine mennesker i England en i Norge. Men det kommer kanskje av at det bor 12-13 ganger flere mennesker i England en i Norge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...