kristian82 Skrevet 9. oktober 2009 #81 Del Skrevet 9. oktober 2009 Spørr en meg dumme spørsmål- får en dumme svar. Jeg sier aldri sannheten når de spør, de har ingenting med mitt tidligere sex liv, mitt liv- mine valg. Da forventer jeg du er tøff nok i tryne til å svare dette "det har du ingenting med, mitt liv mine valg". Svarer du det, så respekterer jeg det, men 99% lyver du vel bare, å da er du jo bare patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 9. oktober 2009 #82 Del Skrevet 9. oktober 2009 I mine single perioder pleide jeg å ha elskere. Vi var for forskjellige til at forhold kunne fungert, men veldig greit å få tilfredstilt fysiske behov selv om man ikke er i forhold. Mannen min er klar over min fortid, og jeg er klar over hans, og vi har ikke problemer med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #83 Del Skrevet 9. oktober 2009 Et typeeksempel på en klassisk (mannlig) egoist. Driter totalt i andres følelser. Bruk og kast. Sex uten følelser strider imot hele menneskets natur. Den som utsetter seg for dette må derfor bare regne med å betale prisen. Etter den søte kløe, kommer den sure svie! Siden han brøt forholdet når det begynte å bli for seriøst dreit han åpenbart ikke i hennes følelser. Som du burde ha oppfattet av denne tråden er det mange jenter som liker å ha en elsker også. Jeg er mann og har hatt oftere hatt elskerinner når har vært singel enn ikke. Ikke haugervis, men forhold som har vart i alt fra noen uker til av og på i flere år. Noen av dem er veldig gode venninner av meg ennå, jeg har ikke noe dårlig forhold til noen. For min del er det uaktuelt å leve i sølibat bare fordi jeg er singel. Hvorfor skulle jeg det? Det å ha sex som singel lar seg fint kombinere med å ta hensyn til andres følelser og ha respekt for kvinner. Ikke for å være stygg Steinar, men du fremstår for meg som seksuelt frustrert, misunnelig på de som ikke er det og bitter med moraliseringen din... Når du selv snakket om biologi i tråden burde du revurdere påstanden om at sex uten følelse strider med menneskets natur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #84 Del Skrevet 10. oktober 2009 Som tittelen sier: Hvor vanlig er det at man har en elsker mens man prøver å finne den rette. Jeg er bare veldig nyskjerrig på hvor utbredt det er? Ganske vanlig. Så man må passe seg for at det ikke ødelegger for muligheten til å møte en som ønsker et forhold av seriøs art. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #85 Del Skrevet 10. oktober 2009 Siden han brøt forholdet når det begynte å bli for seriøst dreit han åpenbart ikke i hennes følelser. Som du burde ha oppfattet av denne tråden er det mange jenter som liker å ha en elsker også. Jeg er mann og har hatt oftere hatt elskerinner når har vært singel enn ikke. Ikke haugervis, men forhold som har vart i alt fra noen uker til av og på i flere år. Noen av dem er veldig gode venninner av meg ennå, jeg har ikke noe dårlig forhold til noen. For min del er det uaktuelt å leve i sølibat bare fordi jeg er singel. Hvorfor skulle jeg det? Det å ha sex som singel lar seg fint kombinere med å ta hensyn til andres følelser og ha respekt for kvinner. Ikke for å være stygg Steinar, men du fremstår for meg som seksuelt frustrert, misunnelig på de som ikke er det og bitter med moraliseringen din... Når du selv snakket om biologi i tråden burde du revurdere påstanden om at sex uten følelse strider med menneskets natur... Selvfølgelig dreit han i hennes følelser. Han tenkte bare på seg selv - han ville ikke ha styret med at hun ville ha mer enn han selv var interessert i. Men jeg forstår jo da at du med din innstilling ikke kan forstå og sette deg inn i dette. Og biologi og psykologi er faktisk ikke helt det samme. Biologi ligger mer på instinktivt nivå mens psykologi er mer bevisst - det å bruke "hode". Det er forutsatt at voksne mennesker bruker hode over instinkter. Du burde prøve det en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #86 Del Skrevet 10. oktober 2009 Så man må passe seg for at det ikke ødelegger for muligheten til å møte en som ønsker et forhold av seriøs art. Ja, det å ha en elsker når man egentlig er ute etter en seriøs partner, er omtrent like smart som å skyte seg selv i foten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 10. oktober 2009 #87 Del Skrevet 10. oktober 2009 Ja, det å ha en elsker når man egentlig er ute etter en seriøs partner, er omtrent like smart som å skyte seg selv i foten. Ikke sikkert det Steinar ! Leser man av svarene her så velger man en elsker for å dekke behov om nærhet, varme,kroppslig kontakt og tilfredshet. Selvfølgelig kan man få det av en elsker/elskerinne. Igjen har du en annen oppfatning enn andre, og det er greit at du innestår for det, men du må også respektere at andre har et annet synspunkt enn deg. Du har fått fremmet dine synspunkter i bøttevis med innlegg og de fleste vet hva du står for. Jeg er uenig i en del av dine synspunkter men allikevel respekterer jeg at du har andre meninger. I motsetningsforhold kan det komme fram interessante diskusjoner og det er vel det de fleste gjør med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #88 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Ikke sikkert det Steinar ! Leser man av svarene her så velger man en elsker for å dekke behov om nærhet, varme,kroppslig kontakt og tilfredshet. Selvfølgelig kan man få det av en elsker/elskerinne. Igjen har du en annen oppfatning enn andre, og det er greit at du innestår for det, men du må også respektere at andre har et annet synspunkt enn deg. Du har fått fremmet dine synspunkter i bøttevis med innlegg og de fleste vet hva du står for. Jeg er uenig i en del av dine synspunkter men allikevel respekterer jeg at du har andre meninger. I motsetningsforhold kan det komme fram interessante diskusjoner og det er vel det de fleste gjør med deg. Vel, jeg tenker på det å ha en elsker mens man samtidig leter etter den rette. Jeg tror ikke det vil være spesielt smart/fornuftig, da det veldig fort kan komme frem rykter etc. for denne "rette". Sannsynligvis vil h*n da skygge banen - tror jeg. Noe jeg personlig helt garantert hadde gjort. Og selv om jeg sikkert ikke er helt gjennomsnittlig, så er jeg allikevel rimelig sikker på at de fleste hadde gjort det samme som meg i den situasjonen. Jeg forstår, vet og respekterer at mange har andre meninger enn meg. Derimot er det en del oppførsel som jeg rett og slett ikke respekterer. Og det har jeg ingen planer om å endre på. Og som du sier, hvis alle er enige, hva skal man diskutere for da. Det som interesserer meg er nettopp det å få se og kommentere andres syn på ulike saker. Om det endrer på mitt syn er en helt annen sak. Men det kan jo skje Fin film du gjengir fra forresten Endret 10. oktober 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wings ikke innl. Skrevet 10. oktober 2009 #89 Del Skrevet 10. oktober 2009 Det ideelle (biologisk sett) for en mann er selvfølgelig at dama er jomfru. Og sånn har det alltid vært. Det finner du nok aldri tror jeg. Kanskje hvis hun er personlig kristen.... Jeg ville ha endel erfaringer med sex før jeg bandt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2009 #90 Del Skrevet 10. oktober 2009 Selvfølgelig dreit han i hennes følelser. Han tenkte bare på seg selv - han ville ikke ha styret med at hun ville ha mer enn han selv var interessert i. Men jeg forstår jo da at du med din innstilling ikke kan forstå og sette deg inn i dette. Og biologi og psykologi er faktisk ikke helt det samme. Biologi ligger mer på instinktivt nivå mens psykologi er mer bevisst - det å bruke "hode". Det er forutsatt at voksne mennesker bruker hode over instinkter. Du burde prøve det en gang. Jeg liker hvordan du kan komme med selvfølgelige konklusjoner vedrørende et forhold mellom to mennesker basert på noen linjer i et nettforum. Til tross for at det går tydelig frem i denne tråden at en del menn og kvinner foretrekker å ha en elsker/elskerinne i perioder, er dette "galt" i ditt hode. Jeg respekterer at du ikke ønsker et slikt forhold, men ikke at du gjør deg til overdommer i forhold til alle andre også. Denne fullstendig manglende evnen til å se verden fra et annet ståsted enn eget er grunnen til mye av verdens problemer. Sånn sett er det vel et ok alternativ at du bruker store deler av dagen på å spre trangsynheten din her, fremfor andre utløp for fundamentalisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 10. oktober 2009 #91 Del Skrevet 10. oktober 2009 Men hva er galt med å ha hatt en elsker? Kan da ikke forstå det. Alle har vi da en fortid, og tenker det må da være mye bedre att man har en fast elsker, enn att man hadde sex med en ny hver måned. Nå leter jo ikke jeg etter en kjærste, men kommer jo til og gjøre det en eller annen gang, ville aldri hatt problemer med att han hadde hatt flere elskere, og heller ikke hatt problemer med å fortelle han att jeg har hatt elsker heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bianca26 Skrevet 10. oktober 2009 #92 Del Skrevet 10. oktober 2009 jeg vil si at jeg er helt enig i at det ikke er noe galt ved å ha en elsker, men så er det jo noe som heter følelser her, som plutselig dukker opp uplanlagt. hvis den ene parten blir forelsket for eksempel og den andre ikke, da blir det plutselig ikke så gøy å være elskere lengre. jeg tror man må være ganske"hardhudet2 for å kunne ha et seksuelt forhold til noen uten å bekymre seg for at følelser skal dukke opp. eller må man rett og slett ligge med noen man egentlig ikke kan fordra personligheten til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #93 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg liker hvordan du kan komme med selvfølgelige konklusjoner vedrørende et forhold mellom to mennesker basert på noen linjer i et nettforum. Til tross for at det går tydelig frem i denne tråden at en del menn og kvinner foretrekker å ha en elsker/elskerinne i perioder, er dette "galt" i ditt hode. Jeg respekterer at du ikke ønsker et slikt forhold, men ikke at du gjør deg til overdommer i forhold til alle andre også. Denne fullstendig manglende evnen til å se verden fra et annet ståsted enn eget er grunnen til mye av verdens problemer. Sånn sett er det vel et ok alternativ at du bruker store deler av dagen på å spre trangsynheten din her, fremfor andre utløp for fundamentalisme. Konklusjonen var åpenbar. Jeg er ikke noen overdommer for noen. Jeg har bare mine egne meninger. Hva andre måtte gjøre betyr ingenting for meg så lenge det ikke har noe med meg å gjøre. Og jeg har heller ingen problemer med å se verden fra diverse andre ståsteder. Jeg er bare ikke enig i mange av dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 10. oktober 2009 #94 Del Skrevet 10. oktober 2009 Men hva er galt med å ha hatt en elsker? Kan da ikke forstå det. Alle har vi da en fortid, og tenker det må da være mye bedre att man har en fast elsker, enn att man hadde sex med en ny hver måned.Nå leter jo ikke jeg etter en kjærste, men kommer jo til og gjøre det en eller annen gang, ville aldri hatt problemer med att han hadde hatt flere elskere, og heller ikke hatt problemer med å fortelle han att jeg har hatt elsker heller. 100% enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #95 Del Skrevet 10. oktober 2009 Vel, jeg tenker på det å ha en elsker mens man samtidig leter etter den rette. Jeg tror ikke det vil være spesielt smart/fornuftig, da det veldig fort kan komme frem rykter etc. for denne "rette". Jeg forstår ikke. Hva da rykter? En single, voksen kvinne som har en elsker/venn, får et dårlig rykte på seg? Har jeg aldri hørt om. Selv i en liten norsk bygd skulle jeg ikke tro at det er negativt at en single kvinne har en elsker, eller at en single mann har en elskerinne. Hva er problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #96 Del Skrevet 10. oktober 2009 jeg tror man må være ganske"hardhudet2 for å kunne ha et seksuelt forhold til noen uten å bekymre seg for at følelser skal dukke opp. eller må man rett og slett ligge med noen man egentlig ikke kan fordra personligheten til? Det skal vel mye til at man har en elsker man direkte misliker personligheten til! Man kan jo like de, men at man ikke er forelsket eller vil ha et seriøst, fast forhold med personen. Man har jo selvsagt følelser - men det er ikke de samme følelsene som med en fast, seriøs mann en ser for seg å ville bo med og dele livets opplevelser med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #97 Del Skrevet 10. oktober 2009 Jeg forstår ikke. Hva da rykter? En single, voksen kvinne som har en elsker/venn, får et dårlig rykte på seg? Har jeg aldri hørt om. Selv i en liten norsk bygd skulle jeg ikke tro at det er negativt at en single kvinne har en elsker, eller at en single mann har en elskerinne. Hva er problemet? Hvis h*n har en elsker/venn på det tidspunktet når h*n treffer på den "rette" - tror du da at det kommer til å telle positivt hvis det kommer frem i dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 10. oktober 2009 #98 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvis h*n har en elsker/venn på det tidspunktet når h*n treffer på den "rette" - tror du da at det kommer til å telle positivt hvis det kommer frem i dagen? Snakker du om dobbeltspill? Jeg snakker om "mens man venter på den rette". Mens man venter betyr vel at man venter, og ennå ikke har truffet den rette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 10. oktober 2009 #99 Del Skrevet 10. oktober 2009 Snakker du om dobbeltspill? Jeg snakker om "mens man venter på den rette". Mens man venter betyr vel at man venter, og ennå ikke har truffet den rette? Jeg tenker på den perioden akkurat når man treffer på "den rette". Hva skjer da? Det blir mildt sagt komplisert og ikke helt lett å forklare i min verden. Det hadde i hvert fall ikke blitt lett for ei dame å forklare meg en slik situasjon når hun akkurat hadde truffet meg - det må jeg bare innrømme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 10. oktober 2009 #100 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hvorfor skulle hun forklare deg noe som helst? Du vet jo ikke om hun har (hatt) en elsker eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå