Gå til innhold

Å ha en elsker mens man venter på den rette?

Lotta35

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier: Hvor vanlig er det at man har en elsker mens man prøver å finne den rette. Jeg er bare veldig nyskjerrig på hvor utbredt det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg hadde det i 4 mnd. vi visste at det ikke blir "oss" :sjenert: nå, to år etterpå er begge i et fast forhold på hver vår side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor vanlig det er og vil ikke vite det heller.

Men når "den rette" først kommer inn i bildet ditt, så får du neppe noen stjerne i boka av det i hans øyne. Risken er heller stor for at han da finner på noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det, det å leve i sølibat kun fordi man er singel er for min del helt utenkelig. En elsker er kjekt, for sexen blir bedre med en man kjenner godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nina_*

Jeg har en elsker, men når jeg treffer en jeg virkelig liker og har datet en stund vil jeg kutte ut elskeren. Ikke med en gang selvsagt, men når jeg er helt sikker på at det blir oss. :bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når "den rette" først kommer inn i bildet ditt, så får du neppe noen stjerne i boka av det i hans øyne. Risken er heller stor for at han da finner på noe helt annet.

Tror duu trenger en reality-check Steinar! Kvinner har sex i våre dager, faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror duu trenger en reality-check Steinar! Kvinner har sex i våre dager, faktisk!

Ja, sikkert - men det er uansett ikke smart å annonsere det overfor den potensielt "rette". Det blir ikke sett på som mye positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært påpekt tidligere at gutter og jenter stiller veldig ulikt på byen. Når det gjelder one night stands og rene sexrelasjoner er guttene så mye ivrigere at jentene kan velge og vrake. Derfor vil det bare være en del av guttene som står for mesteparten av sexen. Det er ingenting i veien for at de 20-30% mest attraktive guttene får 80% av den sexen som foregår utenfor forhold.

Tilhører du dette segmentet kan du ta for deg av jenter over hele skalaen, mens guttene litt lenger ned på skalaen blir sulteforet. Da er det kanskje ikke så rart om noen av dem reagerer når jentene fremstiller det som en menneskerett å ha et seksualliv som singel. For mange av disse guttene er det nesten bare i forhold de får sex. Utenfor forhold må de klare seg med høyrehånden. Det kan vel være at dette gjør dem mindre forståelsesfulle for at dama måtte ha et aktivt seksualliv også som singel.

Ikke at jeg vil unnskylde negative holdninger til jenter som har et aktivt seksualliv som single, men dette hører med. Og forklarer hvorfor dette kan oppfattes negativt blant en del gutter. I tillegg til den kjente og kjære hore/madonna-problematikken selvsagt.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. jeg er 30+, singel og alenemor - trives alene, men vil gjerne bli forelsket igjen... MEN savner hudkontakt med et annet voksent menneske, så jeg vurderer sterkt å takke ja til et tilbud om en elsker... Er jo ikke sikkert jeg møter "den rette" noengang, og et liv i sølibat frister ikke... heller ikke ons ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cickold og Steinar.

Jeg tror bestemt at det er en del kvinner som har en elsker, pulevenn eller lignenede i single faser av livet.

Selv om jeg ikke har det selv, så vil jeg ikke kimse av kvinner som har det, ei heller si ref Steinar at de da vil bli dumpet av framtidige menn.

Selv syns jeg sex hører hjemme i et forhold, og jeg savner det veldig som singel. Jeg bedriver ikke ONS heller, og det kan bli veldig tøft og ensomt. Jeg har vurdert det, har fått tilbud, men foreløbig har det ikke vært rett for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem har sagt at man skal annonsere det?

He he, enig !!! Skal man da spørre hvor mange elskere/elskerinner man har hatt helt i startfasen av et nytt forhold ? Think not. Det blir en ny diskusjon igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært påpekt tidligere at gutter og jenter stiller veldig ulikt på byen. Når det gjelder one night stands og rene sexrelasjoner er guttene så mye ivrigere at jentene kan velge og vrake. Derfor vil det bare være en del av guttene som står for mesteparten av sexen. Det er ingenting i veien for at de 20-30% mest attraktive guttene får 80% av den sexen som foregår utenfor forhold.

Tilhører du dette segmentet kan du ta for deg av jenter over hele skalaen, mens guttene litt lenger ned på skalaen blir sulteforet. Da er det kanskje ikke så rart om noen av dem reagerer når jentene fremstiller det som en menneskerett å ha et seksualliv som singel. For mange av disse guttene er det nesten bare i forhold de får sex. Utenfor forhold må de klare seg med høyrehånden. Det kan vel være at dette gjør dem mindre forståelsesfulle for at dama måtte ha et aktivt seksualliv også som singel.

Ikke at jeg vil unnskyld negative holdninger til jenter som har et aktivt seksualliv som single, men dette hører med. Og forklarer hvorfor dette kan oppfattes negativt blant en del gutter. I tillegg til den kjente og kjære hore/madonna-problematikken selvsagt.

jeg måtte ikke ha et aktivt seksualliv som singel. jeg møtte han av ren nysgjerrighet (vi ble kjent på nettet.)og kjemien var der med en gang. :lur: hvis jeg kunne valgt det om igjen så hadde jeg ikke hatt denne elskeren. men sånn gikk det nå bare. begge to var på "vi får se hva som skjer" statusen og hadde til og med tanker om å bli kjærester men fant likevel ut i tide at vi var altfor forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg måtte ikke ha et aktivt seksualliv som singel. jeg møtte han av ren nysgjerrighet (vi ble kjent på nettet.)og kjemien var der med en gang. :lur: hvis jeg kunne valgt det om igjen så hadde jeg ikke hatt denne elskeren. men sånn gikk det nå bare. begge to var på "vi får se hva som skjer" statusen og hadde til og med tanker om å bli kjærester men fant likevel ut i tide at vi var altfor forskjellige.

Du må ikke misforstå, personlig synes jeg jo det er ønskelig at jenter i større grad skal våge å gjøre det de har lyst til, også utenfor forhold. Jo modigere jentene blir, jo mindre blir forskjellen i tilbud og etterspørsel på sexrelasjonsmarkedet. Det vil trolig komme midt-på-treet-gutta til gode. Selv om det ikke er noen automatikk i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til den kjente og kjære hore/madonna-problematikken selvsagt.

Det ideelle (biologisk sett) for en mann er selvfølgelig at dama er jomfru. Og sånn har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Cickold og Steinar.

Jeg tror bestemt at det er en del kvinner som har en elsker, pulevenn eller lignenede i single faser av livet.

Selv om jeg ikke har det selv, så vil jeg ikke kimse av kvinner som har det, ei heller si ref Steinar at de da vil bli dumpet av framtidige menn.

Selv syns jeg sex hører hjemme i et forhold, og jeg savner det veldig som singel. Jeg bedriver ikke ONS heller, og det kan bli veldig tøft og ensomt. Jeg har vurdert det, har fått tilbud, men foreløbig har det ikke vært rett for meg.

Ei dame som ligger med alt som beveger på seg blir naturlig nok ikke oppfattet som å være noe å ha (i et seriøst parforhold). Slik er da altså ikke du - noe som taler til din fordel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det ideelle (biologisk sett) for en mann er selvfølgelig at dama er jomfru. Og sånn har det alltid vært.

Hvorfor???

for at de ikke skal oppdage hvor dårlig du er i forhold til andre?

.... tror det er lurt å finne seg en som har prøvd litt og vet hva og hvordan de vil ha det, jeg har i allfall hatt min siste jomfru ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du det? Jeg kan forstå følelsene som ligger til grunn, men i dyreriket handler det stort sett om å sende sine gener videre, og det betyr at hanner gjerne parer seg med det de kan komme over av hunner, mens hunnene forsøker å få paret seg med den sterkeste og flotteste hannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor???

for at de ikke skal oppdage hvor dårlig du er i forhold til andre?

.... tror det er lurt å finne seg en som har prøvd litt og vet hva og hvordan de vil ha det, jeg har i allfall hatt min siste jomfru ;)

Biologisk sett dreier det seg ikke bare om å ha sex - men om å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg er glad jeg har hatt den sexen jeg har hatt, og har de erfaringene jeg har. De har gjort meg til den jeg er i dag, og det tror jeg er viktig å tenke på. Ikke angre, men se det gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...