Gå til innhold

Tar dere en titt på min profiltekst, også?

Gjest Nysgjerrig og ikke innlogget

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Få deg litt selvironi selv. ;)

Jeg har ikke bedt om noen tilbakemeldinger på meg selv. Jeg bare svarte hvilken oppfattning jeg fikk av TS gjennom teksten, og da dro jeg frem ett avsnitt jeg hadde readert på. Er det nødvendig å spore av og bli ufin av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Nå har jeg skåret ned på profilteksten. Tatt bort blant annet "Drittkjekk" og "Selvsikker" for det sa noe annet enn jeg mente. Jeg prøvde med det å ikke virke kravstor eller ha en lang kravspek-liste, noe jeg altså ikke har. Men når flere av mennene her reagerte på det, bitre og brutale eller ikke, så tok jeg det bort.

Har også byttet profilbide. Foreløbig ikke akkurat overvettes med interesse,så da spørs det om jeg ikke må skrive selv. Det er neste skritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig, når jeg ser på profiler av damer (men jeg mener det gjelder både for menn og damer), synes jeg det mest spennende er når de (dersom de er det, og de fleste er det) erkjenner at de gjør mye de samme aktivitetene som mange andre men at de skriver ærlig hva de liker best, dersom de skulle velge.

Dvs, at de ikke skriver sånn "Jeg elsker å trene og holde meg i form, men er også utrolig glad i å ligge på stranden i timesvis eller å se film hver kveld".

Altså, vi vet alle at de fleste har litt av begge deler, men en må velge hva en vil fokusere på. Det er millioner av profiler som er godt formulerte, men der en ikke føler en får noe egentlig inntrykk av hvordan personen er. Jeg blir faktisk bare skikkelig positivt overrasket hvis jeg ser en profil der det står:

"Jeg er veldig glad i å se film og slappe av. Jeg trener kanskje en gang eller to i uken, men jeg er mye mer glad i å slappe av sammen med noen jeg er glad i."

Selv om mange ikke ville skrevet det, for de tror det utelukker veldig mange som liker å trene (moderat). Men jeg tror egentlig bare det utelukker de som er helt treningshekta, alle andre vet at trening og avslapping er noe som de fleste liker.

Personlig er jeg kjempeglad i å trene, men det er ikke så utrolig viktig for meg. Jeg liker veldig godt å se en god film, men føler meg litt shabby hvis jeg blir inaktiv for lenge. Dette tror jeg er ganske standard for veldig mange, det er ganske gjennomsnittlig... Men altså, jeg vet at når de skriver at de liker bedre å slappe av enn å trene, så trenger de ikke være helt tafatte. Jeg vet at de fleste er litt glad i begge deler, utenom noen ytterkanter og de er ikke interessante med mindre vi kan kompromisse. Men for å kompromisse må en først være ærlig om hva en liker best, det er det som gjør profilen forfriskende i mine øyner..

Vi lever i et veldig homogent samfunn, der trender og holdninger spres utrolig fort. Hvis du er litt gjennomsnittlig person når det gjelder aktiviteter, betyr ikke det at du er uinteressant person, det tror jeg mange er enige i, og da er det mest spennende de profilene som faktisk sier noe om personen.

Så mitt tips er: Formuler deg så ærlig som mulig, unngå å skrive tvetydige ting (Som det med lebestift og marka. Ellers var det veldig fin profil:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formuler deg så ærlig som mulig, unngå å skrive tvetydige ting (Som det med lebestift og marka. Ellers var det veldig fin profil:) )

Takk for langt svar, Haral, og gode tilbakemeldinger. Men kan du forklare hva som er tvedtydig med det jeg har uthevet?

Det jeg tror jeg sier, er at jeg liker å være fin og pynte meg, men jeg trenger ikke lebestift når jeg er i skogen. Noe jeg også liker.

Når det gjelder Marka og skiltinga der, så misliker jeg den, intenst. Ikke noe tvedtydig der, tror jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker teksten veldig godt, det føler litt som om jeg kjenner deg allerede :)

Det skinner gjennom at du er smart og morsom, men du har fryktlig mange detaljer i teksten og mye av det jeg antar er din personlige humor skinner gjennom. Slikt lar seg ofte lettere formidle face-to-face enn i tekst. Vent til første daten :)

Kan jeg få lov til å kutte litt? Dette ville jeg beholdt av teksten din:

Jeg er meg på godt og vondt,jeg er klar over hvem jeg er og hva jeg har å by på. Jeg er på sett og vis ganske tradisjonell, liker å være dame, og at mannen er mann. Jeg er kreativ, praktisk, godhjertet, tidvis bløthjertet, en god vinner, mindre glad i å tape, engasjert, lettrørt og lettmoret.

Liker det sanselige, det være seg musikk, ord, bilder, mat, drikke, sol, sjø, vind, høst, regn og hud mot hud.

Jeg har både tursko og stiletter. Jeg liker å klatre i trær og lage engler i snøen, og gjøre ting jeg ikke tør.

Hadde vært fint å ha en og drikke seg fnisefull og kline i portrom med, reise til Italia med, diskutere og sparre med, nattbade og sove under åpen himmel med.

Hva driver jeg med? Mye, er vel det første ordet som slår meg. Jeg liker å gjøre ting som jeg koser meg med og trives med, både alene og sammen med venner eller familie.

Alene liker jeg å lese bøker, se filmer (ok, er litt filmnerd) drikke kaffe i vinduskarmen og lese helgeaviser (dette da i helgene...) Jeg holder meg i form med ymse trivselstreningsformer.

Sammen liker jeg å reise, dra på sykkelturer med termos, gå på kino, teater, konserter, kjase, drikke vin og whiskey, lage mat og prate om alt mulig. Liker å bli utfordret i samtaler og kommunikasjon, og har venner og bekjente i alle aldre og med ulike syn på det meste.

Litt færre detaljer, litt mindre selvironi (det er ikke så lett å skjønne slik humor når man ikke kjenner personen) og færre krav til hvem du skal møte. Den utsilingen gjør du selv.

Bildet er sikkert flott nok som det er. Men at du må ta initiativ selv noen ganger kommer du nok ikke utenom.

Lykke til! Jeg tror du er kjempeflott og bare trenger å treffe den rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Gyldenløwe! Det var utrolig fint av deg at du tok deg tid til å titte på teksten min.

Jeg ble sittende å smile litt, for teksten nå er nesten ordrett slik som min er etter at jeg har kuttet i den.

Detaljer? Huh? Dette var jo den korte teksten. Bare at nå er den enda kortere, selvsagt.

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Profilen din er ganske lik som ca 95% av alle andre jenteprofiler på sukker, gitt at alderen din er rundt 30. Selv om du bruker humor og ironi, så gjør det dessverre ikke at profilen din skiller seg så veldig mye ut fra andres.

Det er nok et rimelig anslag at 95% av profiltekstene ikke scorer så høyt på wow!-skalaen, men jeg synes ikke denne teksten er så lik andre profiltekster - de fleste er vagere og kortere enn dette.

Kanskje du egentlig mener at denne ikke når opp på wow!-skalaen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaptein Kaos

Gratulerer TS! Det er en helt streit og gjennomsnittlig profiltekst. Legger du ut et bilde av deg selv hvor du ser pen ut vil du bli nedrent av gutter. Dere damer har det greit sånn.

Men skal jeg være helt ærlig, så ville jeg skrevet noe mer kort og originalt. Og morsomt, slik at du blir lagt merke til og ikke bare er en av de mange 100 med nesten likelydende profil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Titter dere på min profiltekst også? Syns dette var litt moro å få tilbakemelding på, da jeg ikke får tilbakemeldinger på nettet. Bring it:)

(Den er lang, men den er jo tredelt, som dere som bruker enkelte nettsted sikkert vet, beskrive seg selv, partner også interesser)

Er det her man skal skrive at man er et skup? Eller blir man da straks og med en gang forkastet som innbilsk? Det jeg flåsete prøver å si, er at jeg er meg på godt og vondt, og at jeg er klar over hvem jeg er og hva jeg har å by på. Det tror jeg er viktig i møte med andre mennesker.

Jeg er på sett og vis ganske tradisjonell, liker å være dame, og at mannen er mann. Jeg er kreativ, praktisk, godhjertet, tidvis bløthjertet, en god vinner, mindre glad i å tape, engasjert, lettrørt og lettmoret.

Liker det sanselige, det være seg musikk, ord, bilder, mat, drikke, sol, sjø, vind, høst, regn og hud mot hud.

Jeg misliker snøslaps, kalde føtter og skiltinga i Nordmarka. Sistnevnte intenst.

Jeg har både tursko og stiletter, er selverklært jåle, men kan gjerne herje rundt i skogen uten lebestift. Jeg liker å klatre i trær og lage engler i snøen, og gjøre ting jeg ikke tør.

Jeg har fargekodet smykkeskrinet mitt, alfabetisert cd-samling, filmsamling og bokhylle, så i så måte trenger jeg nok en mann som kan ruske litt i ordenssansen min. Bytte Cohen med Temple of the Dog, for eksempel.

Ellers tenner jeg på menn som er sympatiske, smarte, trygge, omtenksomme, dritkjekke, selvsikre, bevisste, rause, morsomme og har fine underarmer, har en hang til å sjarmeres av det litt dypsindige, som kan ha sansen for at jeg er rampete og leken.

Hadde vært fint å ha en og drikke seg fnisefull og kline i portrom med, reise til Italia med, diskutere og sparre med, nattbade og sove under åpen himmel med, og ikke minst, ja du vet.

Hva driver jeg med? Mye, er vel det første ordet som slår meg. Jeg liker å gjøre ting som jeg koser meg med og trives med, både alene og sammen med venner eller familie.

Alene liker jeg å lese bøker, se filmer (ok, er litt filmnerd) drikke kaffe i vinduskarmen og lese helgeaviser (dette da i helgene...) Jeg holder meg i form med ymse trivselstreningsformer, i tillegg har jeg vært på dansekurs (innrømmer at det var en baktanke med kurset, det skal jo kry av single menn på kurs, nuvel, man finner dem ikke på Line Dance kurs, dette til orientering)

Sammen liker jeg å reise, dra på sykkelturer med termos, gå på kino, teater, konserter, kjase, drikke vin og whiskey, lage mat og prate om alt mulig. Liker å bli utfordret i samtaler og kommunikasjon, og har venner og bekjente i alle aldre og med ulike syn på det meste. Spennende, syns jeg.

Ellers slår jeg deg i brettspillsynger og spiller piano.

Du høres helt fantastisk ut. Jeg er antakelig perfekt for deg (tuller ikke).

Fikk lyst å gå ut av mitt nåværende forhold bare for å bli kjent med deg, og jeg er ikke en slik type som gjør slikt. Har aldri vært utro, og aldri lekt med noen sine følelser. Men det siste året har ikke forholdet mitt vært godt for meg, og fundamentet er på mange måter borte. Har ikke lyst å hoppe til noe annet, men må ærlig si at din profil beskriver den beste jenten jeg noen sinne har hatt i tankene. Det som nesten er litt ekkelt er at jeg føler jeg passer veldig til profilen din.

Er håndverker, men alltid hatt teoretisk interesse, lest mye, og vært flink på skolen. Har tatt høyere utdanning etterhvert, og har en veldig interessant og god jobb med mye ansvar. Er en av de som har havnet på rett hylle i livet, og tenker på det hver dag.

Er "machomann" på den "rette" måten med naturlige muskler, veltrent kropp med sixpack og flotte underarmer. Er likevel ikke så opptatt av kropp. Er leken, selvironisk og humoristisk. Har høy selvtillit, er ambisiøs, og tror jeg kan klare alt, men har beina godt plantet på jorden.

Tror ikke jeg er guds gave til kvinnene, men vet jeg har mye å tilby. Har alltid vært populær hos jentene, og får mye oppmerksomhet når jeg er ute på byen. Mange har sagt jeg er kjekk (pen), men synes ikke det selv (uten at det går utover selvtilliten). Har ikke behov for særlig bekreftelse, og har eksempelvis aldri hatt et one-night stand, og har aldri savnet det. Er glad i nærhet og sex, men vil ha det med den jeg er sammen med.

Jeg er snill og myk, men sier det jeg mener, og er ikke redd for å være mer ærlig enn folk flest, også til kjæresten min, men er aldri ufin. Går ikke av veien for en krangel eller diskusjon, men er ikke kverulant, og går ikke i forsvarsposisjon. Er trygg på meg selv og rolig i de aller fleste situasjoner. Blir aldri vippet av pinnen, men jeg er ikke "cocky". Er likevel engasjert og lett å bevege. Ler mye, og andre ler mye med meg.

Er belest innen litteratur, filosofi, historie og psykologi, uten å tro at jeg er "ekspert". Du kan trygt ta meg med på quiz, og jeg er flink i sosiale settinger. Du slipper å bekymre deg for meg, jeg er ikke "needy" og klarer meg fint uansett. Jeg skjemmer ikke ut hverken deg eller meg. Jeg er oppvokst blant jenter, og er mye bedre på kommunikasjon enn de fleste menn. Det vil ikke si at eg prater hele tiden, men at jeg leser situasjoner godt, og du slipper å forklare ting til meg.

Jeg liker å vinne og er ambisiøs i alt jeg gjør, men har likevel ikke problem med å tape. Mister ikke ansikt av å stå litt i bakgrunnen, for tryggheten er der likevel.

Liker det dypsindige og melankolske, men har en grunnleggende positiv livsholdning, og er ikke sytete (heller ikke når jeg er syk bare så det er sagt). Har opplevd mye "tøffe" tak i nær familie, og måtte ta tidlig ansvar for mitt eget liv. Ser likevel på med selv som veldig heldig, og er alltid empatisk i forhold til andre sine problemer.

Måtte bare skrive litt om meg for å fortelle deg at det fins slike som du leter etter. Menn som har "alt", men som ikke er fulle av seg selv av den grunn. Kan jo ikke garantere at du ville like meg, men tror det er høy sannsynlighet for det.

Jeg kommer til å se etter flere innlegg fra deg, og drømme litt om deg (mener det ikke på en "ekkel" måte). Jeg tror livet er for kort til å leve slik jeg gjør nå, men er ikke klar til kaste alt over bord med en gang. Men av og til trenger vi en "våken" drøm, kanskje som hjelp til å skifte kurs.

Uansett: Hjertet mitt gjorde et hopp da jeg leste om deg.

Tusen takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres helt fantastisk ut. Jeg er antakelig perfekt for deg (tuller ikke).

Fikk lyst å gå ut av mitt nåværende forhold bare for å bli kjent med deg, og jeg er ikke en slik type som gjør slikt. Har aldri vært utro, og aldri lekt med noen sine følelser.

Jaggu artig med sånne feilfrie folk gitt - veldig sannsynlig ;):ler:

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaggu artig med sånne feilfrie folk gitt - veldig sannsynlig ;):ler:

Syns han hørtes ut som en ganske vanlig fyr jeg Steinar, kanskje akkurat som deg til og med. :)

Jeg tror jo at du er en vanlig hyggelig fyr også. Faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Steinar 40 - rull inn da!

Denne fyren hørtes jo supertrivelig ut og det var et stort kompiment til TS dette :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, Steinar 40 - rull inn da!

Denne fyren hørtes jo supertrivelig ut og det var et stort kompiment til TS dette :roll:

Ja, han høres rett og slett altfor supertrivelig ut til å være sann.

På dette området er dere kvinnfolk litt blåst altså - beklager å måtte si det men ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det, men han sa nå at han er opptatt også - så dermed er han ikke for god til å være sann. Han er opptatt, slik det ofte virker som mesteparten av den bruktbaredelen av jordens mannlige befolkning er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*
Ja, han høres rett og slett altfor supertrivelig ut til å være sann.

På dette området er dere kvinnfolk litt blåst altså - beklager å måtte si det men ;)

Jeg finnes. Ser jo at det lett blir veldig pompøs og "supermann"-aktig tekst når jeg skriver slik. Men i det store og hele er det slik jeg er. Jeg prøver å bli roligere og klokere ettersom årene går, uten å miste lekenheten og engasjementet. Mye handler om å bestemme seg for hvordan en vil være som person, og bygge integritet etterhvert. Prinsipper er viktig, uten at en må bli Nazi-per av den grunn.

For å være en god person må en prøve å få et liv slik en ønsker det. Det er ikke alltid lett, heller ikke for meg, og ofte kan en føle lettelse og lykke også ved å forsake egne behov. Men det handler i bunn og grunn om å tørre å være ærlig ovenfor seg selv og de nære rundt.

Etter mitt begrep er det ikke motsetning mellom å "flyte" med i livet, og å ha klare prinsipper og retningslinjer i forhold til hvordan en vil være. Like lite som det er motsetning mellom å være selvsikker og føle seg bra, og likevel ha beina på jorden og ikke føle seg bedre enn andre. Det handler rett og slett om å ha fokus på seg selv og samtidig ikke være selvopptatt og egoistisk.

Det viktigste for være slik føler jeg er å være velsignet med en hjerne som "tikker" grunnleggende positive tanker. Dersom en har det utgangspunktet er det egentlig ganske lett å være uten bitterhet, negativitet, og misunnelse (i det store og hele). Om dette er medfødt eller ikke, kan sikkert diskuteres, men jeg har ihvertfall alltid følt meg heldig i forhold til tankemønster.

Min hjerne ser glasset som halvfullt, uten at jeg er overlykkelig og glad hele tiden. Det kan best beskrives som en positiv grunntone inni meg, både i forhold til mitt indre liv, og omstendigheter og personer rundt meg. Så kan jeg selvsagt klage og kjefte jeg også, og bli sinna. Men jeg er veldig sjelden sur, tror nesten aldri det skjer.

Etter mitt begrep er livet er for kort til å bruke mye energi på ikke viktige ting (det gjør vi uansett nok). Min viktigste lærdom i livet tror jeg må være at ved å være grunnleggende ærlig og generøs unngår jeg å bli en hykler i forhold til meg selv og alle andre rundt meg. Ofte tror jeg mange har vikarierende motiver for sin oppførsel som i bunn og grunn er en slags feighet. Ærlighet er på mange måter det minst kyniske, selv om det ofte er tøft både for avsender og mottaker.

Dette ble visst en eneste digresjon, men jeg er egentlig enig med deg Steinar. Jeg er ikke så bra som det ser ut til i det første innlegget, men jeg prøver å være en god mann, og føler at jeg er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men han sa nå at han er opptatt også - så dermed er han ikke for god til å være sann. Han er opptatt, slik det ofte virker som mesteparten av den bruktbaredelen av jordens mannlige befolkning er :ler:

Kan jo være en trøst at det sikkert er mange ubrukbare i forhold også. Så da slipper vi i hvert fall unna dem :ler:

Og det er ikke gull alt som glimrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg er ikke så bra som det ser ut til i det første innlegget, men jeg prøver å være en god mann, og føler at jeg er det.

Ja, om du har noen verdi er helt opp til deg selv.

Og husk at ærlighet varer lengst for den blir så lite brukt.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_dame_*
Ja, om du har noen verdi er helt opp til deg selv.

Og husk at ærlighet varer lengst for den blir så lite brukt.

Synes nå hun pefekte damen han svarte virker lii for perfekt. Eller, det vil si hun er flink å skrive. Tror faktisk ikke hun skiller seg så mye ut fra oss andre damer, men hun vet å ordlegge seg. Og den stakkars tosken, dersom han ikke er ironisk han også, har falt for det. Men det var jo litt morsomt å se hvordan reaksjonen var. Jeg reagerte på samme måte selv før jeg leste det noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det siste året har ikke forholdet mitt vært godt for meg, og fundamentet er på mange måter borte.

Hvis forholdet du er i er såpass dårlig, hvorfor avslutter du det da ikke? Det er interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nå hun pefekte damen han svarte virker lii for perfekt. Eller, det vil si hun er flink å skrive. Tror faktisk ikke hun skiller seg så mye ut fra oss andre damer, men hun vet å ordlegge seg. Og den stakkars tosken, dersom han ikke er ironisk han også, har falt for det. Men det var jo litt morsomt å se hvordan reaksjonen var. Jeg reagerte på samme måte selv før jeg leste det noen ganger.

Ja, begge prøver å fremstå like perfekte - noe som selvfølgelig er helt urealistisk. Problemet er bare at folk ønsker (forventer) å høre at alt er perfekt og at det ikke finnes noen feil. Dermed juger (overdriver det positive og fortrenger feilene) folk som merra den blinde - dessverre.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...