Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. oktober 2009 #41 Del Skrevet 9. oktober 2009 Mitt poeng, jeg kan ikke tenke meg noe mer harry enn linedance, ergo gikk jeg på et kurs. Liker ikke fordommer, og det hadde jeg. Det var utrolig moro. Jeg ble kjent med folk jeg aldri ellers ville vekslet et ord med, og lærte masse om Oslo Taxi-sjåførers hverdag. Du ber om tilbakemeldinger, så jeg satser på at du tåler det selv om noe måtte være negativt... Det meste av det du skriver synes jeg er OK, men som noen av de andre også kommenterer, så synes jeg du virker noe selvhøytidelig. Bare den kommentaren jeg siterer over her, synes jeg bekrefter at du er en kvinne som tror du er et hakk bedre enn mange andre... Selv om du forsøker å glatte over det, virker det på meg som om du er en person som er i overkant opptatt av status og klasse. Jeg tror menn generelt liker kvinner som er litt mere avslappet og fordomsfrie. Tror heller ikke det er noe poeng i å fremstå som mest mulig original (den kommentaren om å klatre rundt i trærne synes jeg virker litt krampaktig). Er klar over at jeg sikkert er veldig kritisk nå, men det kan jo være at noe av det jeg nevner er blant årsakene til at du ikke har fått respons. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. oktober 2009 #42 Del Skrevet 9. oktober 2009 Du ber om tilbakemeldinger, så jeg satser på at du tåler det selv om noe måtte være negativt... Det meste av det du skriver synes jeg er OK, men som noen av de andre også kommenterer, så synes jeg du virker noe selvhøytidelig. Bare den kommentaren jeg siterer over her, synes jeg bekrefter at du er en kvinne som tror du er et hakk bedre enn mange andre... Selv om du forsøker å glatte over det, virker det på meg som om du er en person som er i overkant opptatt av status og klasse. Jeg tror menn generelt liker kvinner som er litt mere avslappet og fordomsfrie. Tror heller ikke det er noe poeng i å fremstå som mest mulig original (den kommentaren om å klatre rundt i trærne synes jeg virker litt krampaktig). Er klar over at jeg sikkert er veldig kritisk nå, men det kan jo være at noe av det jeg nevner er blant årsakene til at du ikke har fått respons. Menn liker i hvert fall ikke damer som er opptatt av status og klasse. Det er sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 9. oktober 2009 #43 Del Skrevet 9. oktober 2009 Cathrine, Tusen takk for tilbakemeldinger! Sånt jeg trenger. Jeg er så langt fra selvhøytidelig og opptatt av klasse og status at jeg blir helt paff av at det kan leses inn i teksten min. Og det vil jeg gjerne høre dersom det kan. Jeg vil virkelig ikke gi inntrykk av noe jeg ikke er! Det jeg tror jeg skriver over, er at jeg fikk ei god venninne på det kurset, som var taxisjåfør, men vi ville ikke møtt hverandre andre steder. Tror jeg. Klatre i trær? He he, det var pappa som sa til meg en gang at du trenger en du kan klatre i trær med du, jenta mi... Så da tok jeg det med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Cathrine_* Skrevet 9. oktober 2009 #44 Del Skrevet 9. oktober 2009 Cathrine, Tusen takk for tilbakemeldinger! Sånt jeg trenger. Jeg er så langt fra selvhøytidelig og opptatt av klasse og status at jeg blir helt paff av at det kan leses inn i teksten min. Og det vil jeg gjerne høre dersom det kan. Jeg vil virkelig ikke gi inntrykk av noe jeg ikke er! Det jeg tror jeg skriver over, er at jeg fikk ei god venninne på det kurset, som var taxisjåfør, men vi ville ikke møtt hverandre andre steder. Tror jeg. Klatre i trær? He he, det var pappa som sa til meg en gang at du trenger en du kan klatre i trær med du, jenta mi... Så da tok jeg det med Godt du ikke ble fornærmet på meg!.. I likhet med de som vil lese profilen din, så kjenner jeg deg ikke. Men etter å ha lest både den og tråden for øvrig, sitter jeg igjen med inntrykket jeg skriver om. Flott at det ikke stemmer, men kanskje du burde tenke over hvordan du kan formulere deg littegrann annerledes, slik at ingen trekker den konklusjonen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 9. oktober 2009 #45 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg sier takk igjen, jeg! Vil jo ha tilbakemeldinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #46 Del Skrevet 9. oktober 2009 ta en taxi - og bli kjent med en taxi sjåfør... dessuten er det noen av de som faktisk gjør andre ting enn linedance kurs - du kan jo risikere å møte dem hvor som helst Om du går på linedance kurs for å møte folk du ellers ikke ville møtt, så sier det jo det meste om dine fordommer mot lindancende folk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. oktober 2009 #47 Del Skrevet 9. oktober 2009 TS, jeg leser deg som lite selvhøytidelig, morsom og med glimt i øyet. Dog ser jeg at noen ikke leser humoren mellom linjene, men da tenker jeg gjerne at det ikke er den mannen du skal ha... Du vil vel ha en som skjønner humoren din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 9. oktober 2009 #48 Del Skrevet 9. oktober 2009 ta en taxi - og bli kjent med en taxi sjåfør... dessuten er det noen av de som faktisk gjør andre ting enn linedance kurs - du kan jo risikere å møte dem hvor som helst Om du går på linedance kurs for å møte folk du ellers ikke ville møtt, så sier det jo det meste om dine fordommer mot lindancende folk... Nå handler vel strengt tatt ikke den tråden om taxisjåfører eller linedance kurs. Hvor mange, hvis du er taxisjåfør, venninner har du truffet som kun har vært kunder? Jeg kan ikke danse, jeg hadde lyst til å gå på dansekurs for å gjøre noe jeg ikke kan, ei god venninne danser linedance, jeg trodde det var cowboydans, noe det viste seg å ikke være og å ikke være. Jeg hadde det kjempegøy og turde å gå utenfor boksen min. På det kurset ble jeg kjent med, og venninne med ei dame som jeg høyst sannsynlig ikke hadde truffet andre steder enn på det kurset. Hun var taxisjåfør, og det har vært kjempemoro å lære mer om txisjåførene i Oslos liv og levned. Spesielt siden pappa var taxisjåfør da jeg var liten. Jeg begynner å lure på om noen av dere som leser fordommer i alt jeg skriver er hårsåre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #49 Del Skrevet 9. oktober 2009 jeg er ikke taxi sjåfør nei... men nå er det jo du som ber om tilbakemeldinger på din profil og ikke jeg du har ikke fått så mye respons på den, og det skjønner jeg fordi - den er ganske lite orginal (i forhold til andre profiler på nettet) og at du senere tolker normal til KJEDELIG, og at noen ikke ville gått på linedance kurs som at de ikke TØR å gå... Nei, seriøst - når du ber om kritkk, så bør du ta imot det du får som den sterke kvinnen du skriver du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #50 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg begynner å lure på om noen av dere som leser fordommer i alt jeg skriver er hårsåre? Det tenker jeg også. Ikke bry deg om det, ts. Noen mennesker er så hårsåre når det gjelder klassebevissthet, at de ser sånt i hva som helst. Det har ihvertfall ikke slått meg at du er klassebevisst, heller tvert i mot. Du virker også lite høytidelig. Det med å klatre i trær synes jeg du skal beholde. Men jeg reagerte litt på at du beskrev drømmemannen som dritkjekk. Tror det kan skremme bort noen. En mulig grunn til at du ikke får særlig respons, tror jeg kan være kombinasjonen godt utseende og ressurssterk dame som er ute etter noe seriøst. Dette gir noen prestasjonsangst, og rokker ved fordommene. En del menn ønsker å plassere damer i båsene pen, sexy, useriøs, ha det gøy med-damex eller vanlig utseende dame, intelligent, ordentlig, arbeidsom, koneemne. Dersom du har både utseende, hjerne og hjerte, tror jeg det kan bli for mye for enkelte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen gjest Skrevet 9. oktober 2009 #51 Del Skrevet 9. oktober 2009 Det blir jo litt feil når alle som kommer med en kritisk bemerkning blir beskyldt for å gjøre det fordi de er hårsåre. Da er det vel helst trådstarter som er hårsår, tenker jeg. Det nytter ikke å be om tilbakemelding, og så rakke ned på de som ikke kun skryter og nikker bifallende til alt trådstarter sier. Når ts ikke får svar, så er det vel i alle fall noe som kan gjøres bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 9. oktober 2009 #52 Del Skrevet 9. oktober 2009 He he, jeg ble litt overrasket over at jeg hadde skrevet drittkjekk... Har prøvd å huske motivasjonen, men det kan jeg ikke, og det er fjernet siden jeg la teksten inn her. Sikkert noe jeg syns var morsomt i øyeblikket, etter å ha sett litt for mange "utseendet betyr ingenting". Klart utseendet betyr noe, jeg må syns du er drittkjekk... De jeg syns er drittkjekke, er dog ikke billedskjønne eller spesielt pene. Så det virker nok mot sin hensikt, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 9. oktober 2009 #53 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg tar til meg masse jeg! Men det om at jeg har fordommer mot taxisjåfører og linedancere, det tar jeg ikke til meg fordi det ikke stemmer, eller har noe med profilen å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 9. oktober 2009 #54 Del Skrevet 9. oktober 2009 ta en taxi - og bli kjent med en taxi sjåfør... dessuten er det noen av de som faktisk gjør andre ting enn linedance kurs - du kan jo risikere å møte dem hvor som helst Om du går på linedance kurs for å møte folk du ellers ikke ville møtt, så sier det jo det meste om dine fordommer mot lindancende folk... Herlighet da. Du vil jo misforstå ts, skjønner jeg. Det er vel ikke til å komme unna at mange omgås mennesker som ligner eller har de samme interessene som en selv. Jeg har i min omgangskrets de jeg har gått på skole og studier med opp gjennom, i tillegg til de jeg kjenner fra jobben. Det betyr dessverre et ganske homogent miljø, hvor de fleste jeg kjenner har høyere utdannelse. Det er ikke fordi jeg ikke ønsker å ha noe med andre å gjøre, men jeg treffer ikke så lett på dem i naturlig settinger, som kan være grunnlag et videre vennskap. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle bli venn med en taxi-sjåfør, fordi jeg aldri omgås dem (ikke tar jeg taxi heller ). Derfor kan jeg se det morsomme med å gå på et sånt kurs, fordi man sannsynligvis vil møte andre folk der enn de man omgås til daglig. Hva har det med fordommer å gjøre? Kan man ikke bare konstatere at folk befinner seg i ulike miljø, og at man selv får bestemme hva man vil gjøre med det, uten at man skal bli beskyldt for å være fordomsfull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #55 Del Skrevet 9. oktober 2009 vet dette faller utenfor tråens opprinnelige tema - men et lite tips til folk som bare kjenner folk i sitt homogene miljø... Ta en tur på hvilken som helst cafe/pub/utested - der kan man bli kjent med og ta en diskusjon med "hvem som helst" sorry meg for at jeg synes det er litt unormalt med folk som har passert 30 og kun har en homogen omgangskrets.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #56 Del Skrevet 9. oktober 2009 Liker å bli utfordret i samtaler og kommunikasjon, og har venner og bekjente i alle aldre og med ulike syn på det meste. Spennende, syns jeg. Så jeg tolker det ikke som at hun er i et homogent miljø, heller tvert i mot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #57 Del Skrevet 9. oktober 2009 ...men hun skrev også at linedance kurs var det eneste stedet hun kunne ha blitt kjent med en taxi sjåfør.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 9. oktober 2009 #58 Del Skrevet 9. oktober 2009 vet dette faller utenfor tråens opprinnelige tema - men et lite tips til folk som bare kjenner folk i sitt homogene miljø... Ta en tur på hvilken som helst cafe/pub/utested - der kan man bli kjent med og ta en diskusjon med "hvem som helst" sorry meg for at jeg synes det er litt unormalt med folk som har passert 30 og kun har en homogen omgangskrets.... Vil bare understreke at jeg treffer folk som er forskjellig fra meg, og jeg syns det er spennende å ha diskusjoner med folk med annen bakgrunn. I mitt innlegg snakket jeg mer om de som regnes som min nærmeste omgangskrets. Jeg er samtidig ikke så på søken at jeg går aktivt inn for å få nye venner, på den måten at jeg drar på kafé for å prøve å bli kjent med noen på nabobordet. Det skal en viss innsats til for å bli ordentlig kjent med noen på den måten, om det er målet. Jeg har det helt fint med de jeg omgås, men jeg tenker noen ganger på hvor lett man havner i en greie hvor man er mest sammen med de med lignende bakgrunn som en selv, og at det er litt synd. For min del er det samtidig ikke så viktig at jeg er villig til å gjøre en stor og aktiv innsats for å utvide vennekretsen min nå. Men hjelper det at jeg ikke er fylt 30..? Og jeg står fast ved at mye av dette handler om bekvemmelighet, ikke nødvendigvis om fordommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 9. oktober 2009 #59 Del Skrevet 9. oktober 2009 ...men hun skrev også at linedance kurs var det eneste stedet hun kunne ha blitt kjent med en taxi sjåfør.... Det skrev jeg jaggu ikke! Jeg skrev at jeg ble fikk en venninne på dansekurs, som jeg ikke vet om jeg hadde truffet ellers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #60 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg ble kjent med folk jeg aldri ellers ville vekslet et ord med, og lærte masse om Oslo Taxi-sjåførers hverdag. Mitt poeng er bare at det går fint ann å møte folk fra alle yrkesgrupper uten å "tørre å bryte fordommer ved å dra på et linedancer kurs" Det holder lenge å bli kjente med naboene, dra på en konsert eller på et uteste hvor man naturlig kommer i kontakt med ulike mennesker uten å "tørre" å gjøre ting man ikke har noen interesse av. Det var Ts selv som skrev jo at hun hadde fordommer mot linedance kurs - ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå