Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2003 #1 Del Skrevet 14. august 2003 Har du en god og enkel oppskrift på bagels å dele? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 15. august 2003 #2 Del Skrevet 15. august 2003 Hei! Enkel og enkel... Bagels tar tid å lage, men er jammen verdt det etter min mening!! Her kommer en oppskrift: 25 gr gjær 5 dl vann 2 ss smeltet smør 2 ss sirup, lys 2 ts salt 800 gr hvetemel Til koking: 2 ss sukker per liter vann Dryss: sesamfrø, solsikkefrø eller valmuefrø Slik gjør du: Smuldre gjæren i bakebollen og hell på kaldt vann. Tilsett smør, sirup og salt. Bland i det meste av melet. La deigen stå til heving i kjøleskapet 10-12 timer. Elt deigen om og trill ut 12 pølser. Form pølsene til boller. Klem et hull i midten og la bollen henge på pekefingeren. "Snurr" så fingeren slik at bollen utvider seg rundt fingeren og får fin bagelfasong. Legg bagelene på stekeplate og la dem heve i omtrent 20 minutter. De kan også lages med vanlig varm hev, men da blir de ikke så lette. Kok opp vann og sukker i en rommelig kjele. Legg i et par bagels om gangen og la dem koke til de flyter opp, 3-4 minutter. Legg dem tilbake på stekeplaten og dryss på for eksempel sesam-, solsikke- eller valmuefrø. Stek dem gylne, på 225 grader i omtrent 20 minutter. Lurt å lage deigen dagen i forvegen...he,he... Lykke til, da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mellom Skrevet 16. august 2003 #3 Del Skrevet 16. august 2003 enkelt hørtes det ikke ut - men jeg skal f... meg prøve!" takk fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå