Gå til innhold

Hva synes dere om denne profilteksten....

Gjest Gjest_Anna_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anna_*

Hei, jeg er litt oppgitt på hele nettdatingen. Av en eller annen grunn tiltrekker jeg meg helt andre typer menn enn hva jeg ønsker. De jeg selv tar kontakt med ser ikke ut til å "respondere" på profilteksten min heller....

Hvis du har lyst å gi meg en tilbakemld på hva slags inntrykk du får av meg etter å ha lest profilteksten hadde det vært supert:) Kan forøvrig nevne at jeg er 34 år, og har 2 barn..:)

Okei her er altså min ikke "virkningsfulle" tekst:

Jeg liker tur og skog og mark og fjell og sånn...Jeg gjør faktisk det, men ikke alltid om jeg klarer å komme meg dit så mye som jeg vil. Altså er jeg ikke veldig aktiv, men jeg skal bli det. Ikke så lenge til heller:)

Jeg ligger gjerne i telt eller under åpen himmel, men hotell er også bra. Det er godt mulig jeg tar frem rødvinsflaska en vanlig tirsdag eller sitter med nesa i en av bøkene mine hele helgen.

Jeg elsker sjøen, og tilbringer stort sett hele sommeren i vannkanten. Har begynt å bevege meg til fjells også de siste årene, men det trengs nok litt trening der.

Jeg tar gjerne et glass for mye i godt selskap. Forsker på universets gåter natten igjennom, at jeg ikke alltid husker konklusjonen er ikke så nøye;)

Jeg har bil, studieplass, leilighet, en liten båt, ti tommeltotter, fantastiske venner og 2 noenlune veloppdratte barn (11 og 12 år). De har en far som fungerer veldig bra, så du trenger ikke å føle deg kallet til den oppgaven:)

Det aller meste er veldig på plass hos meg, hverdagene er travle, men stortsett veldig fine.

Jeg lar meg engasjere i det meste, ønsker meg noen å engasjere meg sammen med!

Jeg har bilder i profilen, og ser bra ut, uten på noen måte å være et modellemne....

Så hva er galt? Hvilke tanker gjør du deg om meg som person etter å ha lest denne teksten..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg er litt oppgitt på hele nettdatingen. Av en eller annen grunn tiltrekker jeg meg helt andre typer menn enn hva jeg ønsker. De jeg selv tar kontakt med ser ikke ut til å "respondere" på profilteksten min heller....

Hvis du har lyst å gi meg en tilbakemld på hva slags inntrykk du får av meg etter å ha lest profilteksten hadde det vært supert:) Kan forøvrig nevne at jeg er 34 år, og har 2 barn..:)

ok, dette tenker jeg...

Jeg liker tur og skog og mark og fjell og sånn...Jeg gjør faktisk det, men ikke alltid om jeg klarer å komme meg dit så mye som jeg vil. Altså er jeg ikke veldig aktiv, men jeg skal bli det. Ikke så lenge til heller:)

dette høres litt ut som om du prøver å overbevise deg selv om å komme igang med trening

Jeg ligger gjerne i telt eller under åpen himmel, men hotell er også bra.

Det er godt mulig jeg tar frem rødvinsflaska en vanlig tirsdag eller sitter med nesa i en av bøkene mine hele helgen.

høres ut som om du liker å være asosial, hva skal kjæresten gjøre mens du leser hele helgen. Rødvin alene, vet jeg ikke om er noe å annonsere.

Jeg elsker sjøen, og tilbringer stort sett hele sommeren i vannkanten. Har begynt å bevege meg til fjells også de siste årene, men det trengs nok litt trening der.

siden du allerede har fortalt om fjelltur erfaring er dette litt smør på flesk

Jeg tar gjerne et glass for mye i godt selskap. Forsker på universets gåter natten igjennom, at jeg ikke alltid husker konklusjonen er ikke så nøye;)

Det høres ut som du drikker litt mye, spesielt når du allerede har nevt vin før

Jeg har bil, studieplass, leilighet, en liten båt, ti tommeltotter, fantastiske venner og 2 noenlune veloppdratte barn (11 og 12 år). De har en far som fungerer veldig bra, så du trenger ikke å føle deg kallet til den oppgaven:)

Det aller meste er veldig på plass hos meg, hverdagene er travle, men stortsett veldig fine.

høres ut som om du har dårlig tid, er det plass til en mann.

kanskje nevne noe spesifikt

Har aldri prøvd nett-dating, og vet ikke nøyaktig hva som fungerer....

Du får ha lykke til videre, iallefall :)

Endret av Ella_Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Jeg syns teksten ble litt lang. Husk at en del menn skipper profiltekster hvor det blir for mye å lese. Dessuten er den litt diffus, virker ikke helt som du vet hvem du er.

Og du skriver ikke noe om hva du ser etter hos en partner. Ei heller sier du noe om dine egenskaper eller kvaliteter som person, mest om interesser.

Min erfaring er at det enkleste er ofte det beste. En kort tekst med humor og snert. Noe som skiller seg litt ut, og pirrer nysgjerrigheten. Og noe som er lett å ta tak i hos den som ønsker å skrive til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke teksten var så gal, den er kanskje ikke så veldig original, men tror uansett det er grenser for hvor personlig en slik profil kan bli. Om du skulle endre på noe her måtte det være å se litt mindre på hva andre skriver, og la dine egne innfall få styre pennen (fingrene på tastaturet er det vel).

For å ta et eksempel: Hvorfor snakker alle så mye om turer i skog og mark? Nordmenn er riktignok et turelskende folk, men leser man profiler skulle man tro vi knapt satt hjemme en helg. Bildene er også ofte hentet fra fjelltopper, rafting eller utenlandske storbyer. Det er selvsagt lurt å fremstille seg som mest mulig attraktiv, og da hører det vel med å være både sporty og bereist, men siden det er så mange som gjør dette blir det å tråkke i de samme opptråkkede løypene. Om du våger å skille deg ut tror jeg neppe det skader.

Når det er sagt tror jeg profilteksten er relativt underordnet for mange menn. I hvert fall er det nok slik for meg. Nå er det veldig få profiler som er så originale at de virkelig skiller seg ut, men for egen del må jeg bare innrømme at det ikke ville spilt noen rolle hvor flott og original profilteksten var om jeg ikke i utgangspunktet fant profilbildet tiltalende. Det er kanskje heller slik at profilteksten kan ha negativ effekt, hvis den tilkjennegir en usympatisk personlighet kan jeg miste lysten til å ta kontakt selv om jeg liker utseendet hennes. Men det skjer ikke så ofte. De aller fleste profiltekster er variasjoner over kjente temaer og den eneste måten å bli kjent med personen på er å ta kontakt og komme i prat.

Mitt råd er altså: Sett inn et blinkskudd som profilbilde. Som jente vil du da med all sannsynlighet bli kontaktet av massevis av menn, hvorav en god del vil befinne seg på ditt nivå eller over. Hvis du er fornøyd med bildet og de menn som kontakter deg likevel ikke holder mål slik du ser det, betyr det med all sannsynlighet at du har en snev av "prinsessesyndromet", altså at du sikter deg inn på menn over ditt nivå. Men om det er der problemet ligger i ditt tilfelle tør jeg ikke si noe om. Vet bare at det er et ganske utbredt fenomen på disse nettdatingtjenestene. Uansett må du ha lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemldinger.

Jeg har ønsket å kommunisere noe helt annet enn feks Ella oppfatter, så det er jo noe å ta tak i. Når det gjelder bilde så må jeg innrømme at jeg er forsiktig med å legge ut "blinkskudd". Har et ganske så nøkternt profilbilde. Det har bla sammenheng med at jeg selv har vært på dater der virkeligheten viser seg å være veldig anderledes enn hva som blir lagt ut i profilen til en del menn. Det er ganske så turnoff å møte en person du aldri hadde kjent igjen fra profilbilde. Ikke nødvendigvis fordi utseende er det viktigste her i verden, men det er et poeng å fremstille seg sånn noenlunde at det stemmer med virkeligheten.

Men kanskje jeg skal prøve et "blinkskudd" til profilbilde, og så heller ha litt flere bilder.

Jeg tror ikke jeg har prinsessenykker :) Om en mann er en jeg ønsker kontakt med har lite å gjøre med profilbildet. Litt trist at dere menn ikke legger så mye merke til den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tilbakemldinger.

Jeg har ønsket å kommunisere noe helt annet enn feks Ella oppfatter, så det er jo noe å ta tak i. Når det gjelder bilde så må jeg innrømme at jeg er forsiktig med å legge ut "blinkskudd". Har et ganske så nøkternt profilbilde. Det har bla sammenheng med at jeg selv har vært på dater der virkeligheten viser seg å være veldig anderledes enn hva som blir lagt ut i profilen til en del menn. Det er ganske så turnoff å møte en person du aldri hadde kjent igjen fra profilbilde. Ikke nødvendigvis fordi utseende er det viktigste her i verden, men det er et poeng å fremstille seg sånn noenlunde at det stemmer med virkeligheten.

Men kanskje jeg skal prøve et "blinkskudd" til profilbilde, og så heller ha litt flere bilder.

Jeg tror ikke jeg har prinsessenykker :) Om en mann er en jeg ønsker kontakt med har lite å gjøre med profilbildet. Litt trist at dere menn ikke legger så mye merke til den..

Med blinkskudd mener jeg ikke et bilde som viser en annen enn den du er i dag, jeg mener f.eks ikke at du skal sette inn et 15 år gammelt bilde der du er 20 kg lettere. Sånt slår bare uheldig ut. Men bildet har mye å si, derfor bør du passe på at det viser deg fra din beste side, et mest mulig flatterende portrett av den du er i dag.

Hvis du ellers er fri for prinsessesyndromet skulle nettdating være en glimrende arena for deg som jente. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes profilteksten din er original og bra, jeg. Hvis du treffer en fyr som er allergisk mot vin, så får du heller ta litt hensyn da. Men jeg synes man skal skrive slike ting som at man gjerne tar et glass rødvin alene en tirsdag og heller hopper over helgefylla.

At du heller ikke har et "modellbilde" taler til din fordel. Så du må nok bare smøre deg med tålmodighet til den som virkelig setter pris på nettopp deg, dukker opp.

Og så får du bare skippe alle froskene i mellomtiden, de som ikke gidder lese teksten din og som bare er ute etter en filmstjerne for en natts moro. For dem er det mange av på nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke helt sikkert at det er meg du er ute etter - men jeg synes den er litt kjedelig/vanlig/seriøs/lite original. Litt lang for mange også kanskje? Men det spørs jo hvem du vil treffe. Kanskje du er voksen og alvorlig og er ute etter en voksen og alvorlig mann ;)

Lykke til da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere tips og synspunkter. Jeg skjønner jo at jeg må gjøre noe med denne teksten.

Jeg er feks absolutt ikke ute etter en voksen og alvorlig mann..er vel heller stikk motsatt...hehe litt overraskende at m74 trakk en slik konklusjon.

Jeg er egentlig i overkant spontan, som selvfølgelig kan være både positivt og negativt.

Til siste gjest: Får du inntrykk av at jeg er litt "blåst"? er det det du mener?

Jeg holder på med høyere utdannelse, et krevende sådann, men trives likevel bedre på en låvedans enn et kunstgalleri for å si det slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler en del av Ellas tanker. Etter å ha lest kjapt gjennom, sitter jeg igjen med følgende: en som gjerne ønsker å komme seg mer ut i naturen, men som ikke har tid/orker, en som fort blir full og fnisete, og som er redd for at hennes to barn skal avskrekke noen. Det jeg husker, er altså det jeg mistenker er dine dårlige sider.

Jeg ville fokusert mer på hvem du er og hva du ønsker av en mann. Og kanskje tenkt mindre på at du må prøve å overbevise (som å si at du virkelig mener at du liker skog og mark - det å holder å bare si at man er en sporty sjel, som f.eks. ser fram til noen å blåse liv i den interessen igjen, eller noe sånt). Kanskje korte den ned, og prøve å få med noen morsomme poeng, sånn at det ikke blir så "traust" (selv om jeg vil tro hysterisk humor ikke er nødvendig heller).

Endret av Vera Vinge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får inntrykk av at du er en som er mye alene, filosoferer mye, men kanskje ikke får så mye ut i handling. Du er kanskje som mange andre, men ikke alle er så ærlige om drikking og manglende handlekraft. :)

Men hvilken type menn søker du? Ettersom du har barn, er det kanskje lurt å sikte mot andre som også har barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger gjerne i telt eller under åpen himmel, men hotell er også bra. Det er godt mulig jeg tar frem rødvinsflaska en vanlig tirsdag eller sitter med nesa i en av bøkene mine hele helgen.

Jeg har bilder i profilen, og ser bra ut, uten på noen måte å være et modellemne....

Så hva er galt? Hvilke tanker gjør du deg om meg som person etter å ha lest denne teksten..?

Den profilteksten der har jeg da lest før... Hmmmmm.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal_mann

Helt standard 13 på dusinet profiltekst. Men den inneholder de punktene jeg er på ville satt pris på. Så du hadde fått en mail om du hadde bodd i fornuftig avstand fra meg. Men med barn er geografi ofte den største hindringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar igjen... Så da kan jeg konkludere med at profilen gir inntrykk av at jeg er en ganske så kjedelig, 13 på dusinet jente..Og alvorlig og voksen, med et høyt alkoholforbruk.

Det er noe jeg ikke kjenner meg igjen i (de færreste gjør vel egentlig det).

Når det gjelder dette med alkohol, så lurer jeg på hvorfor det er negativt. Jeg tror ikke jeg drikker mer enn andre i min omgangskrets. Men jeg har ingen problem med å stå for at jeg liker å ta meg en fest, eller et glass for mye:) (da mener jeg ikke slik at man sovner, blir ubehagelig, spyr, eller lign)Det er viktig for meg at den personen jeg skal være sammen med ikke har problemer med det, derfor tok jeg det med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder dette med alkohol, så lurer jeg på hvorfor det er negativt.

Det er ikke det at det er negativt, egentlig. Men sånn leser jeg det:

tur i skog og mark - prøver å like det

vin alene på hverdager bøker alene i helgene

mer natur

mer drikke

og så forteller du litt om deg selv

Jeg klippet og limte, og jeg syns dette ser bedre ut, kanskje med en intro og avslutning der du sier litt om hvem du leter etter :)

Jeg elsker sjøen, og tilbringer stort sett hele sommeren i vannkanten. Har begynt å bevege meg til fjells også de siste årene, men det trengs nok litt trening der. Jeg ligger gjerne i telt eller under åpen himmel, men hotell er også bra.

Jeg har bil, studieplass, leilighet, en liten båt, ti tommeltotter, fantastiske venner og 2 noenlune veloppdratte barn (11 og 12 år).

Jeg tar gjerne et glass for mye i godt selskap eller sitter med nesa i en av bøkene mine hele helgen. og i så fall hadde det vært fint å hatt noen som kunne dra meg opp av sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Takk for alle svar igjen... Så da kan jeg konkludere med at profilen gir inntrykk av at jeg er en ganske så kjedelig, 13 på dusinet jente..Og alvorlig og voksen, med et høyt alkoholforbruk.

Det er noe jeg ikke kjenner meg igjen i (de færreste gjør vel egentlig det).

Når det gjelder dette med alkohol, så lurer jeg på hvorfor det er negativt. Jeg tror ikke jeg drikker mer enn andre i min omgangskrets. Men jeg har ingen problem med å stå for at jeg liker å ta meg en fest, eller et glass for mye:) (da mener jeg ikke slik at man sovner, blir ubehagelig, spyr, eller lign)Det er viktig for meg at den personen jeg skal være sammen med ikke har problemer med det, derfor tok jeg det med.

Det er veldig mye som er negativt med alkohol.

Men det som er bra er i hvert fall at du gjør ditt syn krystallklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal gjette så er det hovedsaklig bedagelige menn som tar kontakt, menn som innbiller seg at du er lett å tilfredstille :) Grunnen er at du har ingen krav, du fremstiller deg selv som litt glad i vin og til tider lat. Du skriver at du skal bli litt sprekere i fremtiden.. høres ut som du kan fikses bare du treffer den rette, og det gir meg inntrykket av at du er en bedagelig person.

Det som hadde gjort at jeg ikke hadde tatt kontakt er i grunn ting du ikke kan gjøre noe med. Du er student og har to barn, noe som for meg ikke hadde vært noe pluss pga tankene om litt stram økonomi. Barn i seg selv hadde ikke vært noe problem, men kombinasjonen.

Alt i alt en litt kjedelig profil som ikke fremstiller deg så veldig positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mann_*

Jeg skjønner ikke at dere synes denne profilen er kjedelig. Selv synes jeg den er mer int enn mange av de andre som ligger der ute. Det at du skriver om de slitne klisjene med humor (som jeg oppfatter at det er) gjør profilen mye kjekkere å lese.

Morsom måte å ta med en "klisje" på. Jeg får ikke inntrykk av at du er lat som andre her. Det kommer jo anpå hvordan man definerer "aktiv..

Du er allsidig, lite rigid og kanskje litt drømmende. Rødvin på tirsdagene er jo ikke helt akseptert hos alle. Det at du har det med får meg til å tenke at du er en personsom er lite opptatt av å leve etter andres regler. Positivt!

Igjen, bruker humor for å beskrive noe som nesten alle har med i sine profiler. Synes dette er mye bedre enn den klassiske "et glass i godt selskap" Alle vet jo at det gjerne blir både 3 og 4 glass likevel

Hvordan er dette en unnskyldning for å ha barn? Jeg oppfatter det heller som: Jeg og far samarbeider, og barna fungerer godt i hverdagen, ihvertfall at det ikke er noen store problemer knyttet til dem. For meg som mann er dette viktige ting i et nytt forhold der det er barn involvert

Jeg tror problemet er at de fleste rett og slett ikke skjønner humoren i profilen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke ha din egen "humor" i profilen din. Andre kjenenr deg jo ikke, og i tillegg at du skriftlig prøver deg på "humor"?! Ikke bra!

Profilen din så kjedelig ut.

Skog og mark?

Et glass?

Godt selskap?

For noen fjerne ord.

Og hvem vil vel ligge i telt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...