Cannavaro Skrevet 7. oktober 2009 #1 Del Skrevet 7. oktober 2009 Antar at jeg har svaret på dette selv, men ville vært fint å få synspunkter fra kvinnene her; hva synes dere ? Har kommet over noen tråder nå hvor denne spørsmålsstillingen dukker opp. Er vi "treige" og trauste menn som kommer fra steinrøysa oppe i nord og som har vanskelig for å ta det første steget overfor kvinner ? Savner dere mer initiativ fra mannen ? og hva kunne dere likt at mannen gjorde for å få dere mer interessert ? Er vi lite romantiske og kalde og kyniske ? Er vi altfor korttenkte og styrer følelseslivet mellom bena ? Hva mener/tror/føler dere ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2009 #2 Del Skrevet 7. oktober 2009 Kan godt hende det er noe sannhet i det. Men registrer også at dette noen ganger kommer fra jenter som ikke nødvendigvis får så mye oppmerksomhet i Norge, mens syden-kelnerne ikke nødvendigvis er så kresne for å si det mildt. Ikke at jeg mener at det scenarioet gjelder alle som klager over trege norske menn. Forøvrig har jeg både bodd utenlands og vært i alle verdensdelene. Mitt inntrykk er at det over alt er slik at noen er sjenerte, andre er mer kontaktsøkende. Fordelingen varierer sikkert mellom forskjellige land, men folk generaliserer også ekstremt lett basert på små utvalg. Er man ute og reiser og møter folk fra andre land er det lett å oppfatte dem som veldig utadvendte, men også nordmenn som reiser mye er det gjerne lett å komme i kontakt med. Kan også nevne at jeg ble kjent med fire amerikanske jenter i Norge i fjor sommer. De synes det var veldig lett å bli kjent med nordmenn. Det tviler jeg ikke på siden de var veldig pene jenter. Kanskje det er lettere å legge merke til og bryte isen med noen fra et annet land siden man har en naturlig start samtalen. I tillegg er det på en måte lettere å kontakte noen i feriemodus enn hverdagsmennesket på vei til jobben. Avslutningsvis tror jeg det er slik på de fleste felt i livet at men sjelden kan sitte på rumpa og regne med at ting dumper i fanget på en. Ta kontakt selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. oktober 2009 #3 Del Skrevet 8. oktober 2009 Nei, jeg synes ikke det, men så tar jeg utgangspunktet i kjæresten min. Personlig foretrekker jeg en mellomting mellom det å være traust og det motsatte. Uansett, romantisk? Det kommer an på mannen mener jeg. Kjæresten min er både romantisk og søt, uten å bli som en fyrrig Don Juan, og det passer meg bra. Jeg har ikke inntrykket av at norske menn er så trauste som man skal ha det til. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Louisa, 35 Skrevet 8. oktober 2009 #4 Del Skrevet 8. oktober 2009 Er vi "treige" og trauste menn som kommer fra steinrøysa oppe i nord og som har vanskelig for å ta det første steget overfor kvinner? Savner dere mer initiativ fra mannen? Hva kunne dere likt at mannen gjorde for å få dere mer interessert? Er vi lite romantiske og kalde og kyniske? Er vi altfor korttenkte og styrer følelseslivet mellom bena? Hva mener/tror/føler dere? Svaret på samtlige spørsmål er JA. Hva mannen kunne ha gjort her i nisseland? a) Oppføre seg som om han er mann som klarer å tenke selv med hjernen b) Oppføre seg som om han har registrert at kvinner ser litt annerledes ut enn kameratene c) Bevege seg fra dataspill til voksen gentleman a'la Richard Gere. d) Reis mye og få med dere mest mulig fra andre vestlige land der folk er siviliserte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 8. oktober 2009 #5 Del Skrevet 8. oktober 2009 Svaret på samtlige spørsmål er JA. Hva mannen kunne ha gjort her i nisseland? a) Oppføre seg som om han er mann som klarer å tenke selv med hjernen b) Oppføre seg som om han har registrert at kvinner ser litt annerledes ut enn kameratene c) Bevege seg fra dataspill til voksen gentleman a'la Richard Gere. d) Reis mye og få med dere mest mulig fra andre vestlige land der folk er siviliserte Den kontakten jeg eventuelt søker overfor en jente er så og si aldri basert utelukkende på utseende. Jeg foretrekker å gjerne se det ann litt over tid, alt etter hvor oftte man treffer på vedkommende. Kroppsspråk, væremåte, hvordan hun er overfor andre, språk og formuleringsevne så vel som personlige meninger om mangt og mye ser jeg på som sentrale triggere for hvorvidt jeg kan bli interessert eller ikke. Det er med andre ord ikke snakk om spontane møter i baren, da jeg som nevnt før ikke er spes tilhenger av det. Ved å lese forrige innlegg får jeg ikke mindre lyst til å være ungkar, heller tvert i mot. Man får tydeligvis mange gode signaler på hvem som er interessante eller ei bare ved å spille ballen over til damene. Jeg tror definitivt teorien om at Sydenkelnere ikke er så kresne holder vann i flere tilfeller, og spesiesielt når jeg ser for meg en personligheter slik det skinner igjennom i forrige innlegg. Ikke et personlig angrep på den som skrev innlegget, men det er et prakteksempel på hvorfor noen kanskje oppfatter mannen som treig; Jeg er ikke treig, jeg er bare veldig bevisst på hvilke personligheter jeg finner det verdt å bruke tid på (uavhengig av om hun er kjærestemateriale eller ikke). De andre går jeg bare rett forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidligere bruker Skrevet 8. oktober 2009 #6 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg opplever vel ofte at menn er utrolig ivrige i begynnelsen. Også når jeg begynner å lure og tenke at dette kunne være hyggelig, så trekker de seg. Er det da fordi jeg har vært treg? Var bruker her for noen år siden, og en av mennene her ble veldig fascinert, skrev pm'er og etterhvert ble det både meldinger og telefoner, da vi avtalte og møtes ble det helt taust, og det ble aldri noe møte. Sånt skjønner jeg ikke, men er det treghet eller er det noe annet? Ikke godt å si. (har opplevd dette flere ganger også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. oktober 2009 #7 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg vet jammen ikke jeg... Jeg opplever egentlig menn rimelig initiativrike når de er interesserte - om de er trege og vage så er det stort sett bare fordi de ikke helt er interessert i deg men ikke har baller til å si det heller (i tilfelle de får pult?) Jeg savner kanskje at norske menn gjør litt mer gentlemen-aktige ting i hverdagen. La en dame få stolen sin, åpen døra, hjelpe med noe tungt osv. Det trenger jo ikek være flørt, men det er hyggelig å føle seg feminin og kanskje fint for menn å føle seg maskulin også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snill Skrevet 8. oktober 2009 #8 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg savner kanskje at norske menn gjør litt mer gentlemen-aktige ting i hverdagen. La en dame få stolen sin, åpen døra, hjelpe med noe tungt osv. Det trenger jo ikek være flørt, men det er hyggelig å føle seg feminin og kanskje fint for menn å føle seg maskulin også? Holde døra (der det ikke er skyvedører), hjelpe med barnevogn, plukke opp bananen som ramlet ned, gi plassen i køen dersom hun har noen få varer, eller andre småting passer ikke bare mot jenter men mot alle i grunn. Jeg kaller det normal folkeskikk og gjør det med den største selvfølgelighet uansett kjønn, alder eller "attraktivitet"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta35 Skrevet 8. oktober 2009 #9 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tror vi kvinner er vel så trege som menn. Det skal ikke alltid så mye til, men hvis man til stadig får øyekontakt og gode smil, så bør en av partene ta mot til seg å ta kontakt. Men jeg tror mange kvinner setter pris på litt romantiske gester, en liten blomst og lignende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 8. oktober 2009 #10 Del Skrevet 8. oktober 2009 Tror vi kvinner er vel så trege som menn. Det skal ikke alltid så mye til, men hvis man til stadig får øyekontakt og gode smil, så bør en av partene ta mot til seg å ta kontakt. Men jeg tror mange kvinner setter pris på litt romantiske gester, en liten blomst og lignende. Jeg vil nok si at nordmenn er litt "treigere" enn folk i mange andre vestlige land uten at det nødvendigvis er noe negativt i det. Skal ikke reise så langt før folk generelt - av begge kjønn - er langt mer frempå, kontaktsøkende og generelt mer omgjengelige også for fremmede enn Nordmenn, og det gjelder ikke bare under sjekking men rett og slett interaksjon generelt. Så vi blir nok sett på som noe reserverte av en del andre vestlige. Men det finnes jo også haugevis av unntak, så tror nok ikke det er fornuftig å generalisere for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. oktober 2009 #11 Del Skrevet 8. oktober 2009 Holde døra (der det ikke er skyvedører), hjelpe med barnevogn, plukke opp bananen som ramlet ned, gi plassen i køen dersom hun har noen få varer, eller andre småting passer ikke bare mot jenter men mot alle i grunn. Jeg kaller det normal folkeskikk og gjør det med den største selvfølgelighet uansett kjønn, alder eller "attraktivitet"... Jada - folkeskikk er en selvfølge, men jeg snakker om litt lenger nn vanlig høflighet ispedd litt galanthet. Og som jeg sier - dette trenger ikke være flørt - bare oppmerksomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2009 #12 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jenter som forventer å bli behandlet som prinsesser...hva er nytt? Du skjønner - det å få døren åpnet for seg forsvant i det dere ville ha likestilling. Likestilling betyr likestilling. Jeg behandler ikke jenter noe penere enn gutter, og det er sånn det skal være. Norske menn er ikke noe tregere enn norske kvinner. Og jeg tror også de fleste menn er opptatt av viktigere ting enn å være gentleman dukker for dere. La menn være menn, og vær takknemlig for alle oppfinnelsene vi har bragt dere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotta35 Skrevet 8. oktober 2009 #13 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jenter som forventer å bli behandlet som prinsesser...hva er nytt? Du skjønner - det å få døren åpnet for seg forsvant i det dere ville ha likestilling. Likestilling betyr likestilling. Jeg behandler ikke jenter noe penere enn gutter, og det er sånn det skal være. Norske menn er ikke noe tregere enn norske kvinner. Og jeg tror også de fleste menn er opptatt av viktigere ting enn å være gentleman dukker for dere. La menn være menn, og vær takknemlig for alle oppfinnelsene vi har bragt dere:) Dette har ingenting med likestilling å gjøre. Hvis mannen behandler meg som en prinsesse, så vil jeg selvsagt gi han tilsvarende behandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 8. oktober 2009 #14 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jenter som forventer å bli behandlet som prinsesser...hva er nytt? Du skjønner - det å få døren åpnet for seg forsvant i det dere ville ha likestilling. Likestilling betyr likestilling. Jeg behandler ikke jenter noe penere enn gutter, og det er sånn det skal være. Norske menn er ikke noe tregere enn norske kvinner. Og jeg tror også de fleste menn er opptatt av viktigere ting enn å være gentleman dukker for dere. La menn være menn, og vær takknemlig for alle oppfinnelsene vi har bragt dere:) Øh.. missing the point, kanskje?? :klø: Jeg svarte på det som ble spurt om: Er norske menn trege? Hva svarte jeg - jeg svarte "nei jeg har ikke helt det inntrykket". Og hvofor skulle likestilling være uforenlig med å oppføre seg pent mot hverandre og å være en gentleman? Jeg vil gjerne varte opp kjæresten min og få ham til å føle seg bra, men jeg syns ikke jeg jobber mot likestillingen av den grunn. På samme vis så syns jeg det er hyggelig når han gjør stas på meg. Og hva er det for noe alle menn driver med som er så mye viktigere enn å gjøre stas på damene? Veldig nysgjerrig nå altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jen_* Skrevet 8. oktober 2009 #15 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg liker norske menn jeg, og er uenig i at de er så mye bedre i andre land. Disse Don Juanene fra Hellas/Italia/Frankrike gjør meg heller litt kvalm, og de fleste venninnene mine synes også det er mer slitsomt enn sjarmerende. Jeg har ikke hørt noen som skryter av dem faktisk, det er vel mer vanlig å komme hjem og puste lettet ut fordi man er tilbake i et land hvor menn er mindre intense. Å plage så og si alle kvinnfolk i deres vei med billige triks som komplimenter og blomster ser jeg mer på som nedverdigende enn romantisk. Jeg har datet amerikanere, og de er jo veldig på den gentleman-rutinen. Men det kan fort bli krampaktig når han alltid MÅ åpne døra, ta regningen og bære alt. Selv om han har 5 kofferter så må han absolutt bære min i tillegg, selv om jeg går først og har hånda på dørhåndtaket så må han omtrent bryte seg forbi meg for å åpne døra for meg. Med alle koffertene Noen ganger er det bare mer praktisk å ta ut stolen selv eller tenne sigaretten selv. Jeg foretrekker at man er mer likestilte og blir kjent litt mer som venner enn at han skal være på sjekkern som Casanova hele tiden. Jeg klarer faktisk helt fint å ta initiativet selv også, men vanligvis blir det jo en toveis-greie som bygger seg opp. For noen virker det kanskje litt traust å gå ut og ta en øl på en brun pub, for meg er det den perfekte daten. Synes det er kjempefint å få en rose iblant eller at han åpner bildøren for meg og altså, men da skal det føles ut som han gjør det fordi han bryr seg og er søt. Ikke fordi han skal få meg til sengs eller fordi det er noe han "må". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_jente_* Skrevet 8. oktober 2009 #16 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg liker norske menn jeg, og er uenig i at de er så mye bedre i andre land. Disse Don Juanene fra Hellas/Italia/Frankrike gjør meg heller litt kvalm, og de fleste venninnene mine synes også det er mer slitsomt enn sjarmerende. Jeg har ikke hørt noen som skryter av dem faktisk, det er vel mer vanlig å komme hjem og puste lettet ut fordi man er tilbake i et land hvor menn er mindre intense. Å plage så og si alle kvinnfolk i deres vei med billige triks som komplimenter og blomster ser jeg mer på som nedverdigende enn romantisk. Jeg har datet amerikanere, og de er jo veldig på den gentleman-rutinen. Men det kan fort bli krampaktig når han alltid MÅ åpne døra, ta regningen og bære alt. Selv om han har 5 kofferter så må han absolutt bære min i tillegg, selv om jeg går først og har hånda på dørhåndtaket så må han omtrent bryte seg forbi meg for å åpne døra for meg. Med alle koffertene Noen ganger er det bare mer praktisk å ta ut stolen selv eller tenne sigaretten selv. Jeg foretrekker at man er mer likestilte og blir kjent litt mer som venner enn at han skal være på sjekkern som Casanova hele tiden. Jeg klarer faktisk helt fint å ta initiativet selv også, men vanligvis blir det jo en toveis-greie som bygger seg opp. For noen virker det kanskje litt traust å gå ut og ta en øl på en brun pub, for meg er det den perfekte daten. Synes det er kjempefint å få en rose iblant eller at han åpner bildøren for meg og altså, men da skal det føles ut som han gjør det fordi han bryr seg og er søt. Ikke fordi han skal få meg til sengs eller fordi det er noe han "må". Kunne ikke vært mer enig. De fleste norske menn er nok ikke sånn som casanovaene, og takk gud for det. De som har sånn overdreven gentlemansoppførsel som du nevner her har faktisk motsatt effekt på meg. Så får det heller være litt vanskeligere og få til noe greier med de søte sjarmerende sjenerte og trauste guttegutta. Venter heller litt ekstra på en sånn en. Det kan godt hende vi jentene i norge også er farget av det samme som gutta her, som ts omtaler som trauste. Og at det er derfor jeg føler meg brydd og utilpass om jeg blir tydelig sjekka opp på casanovas flørtevis, da løper jeg istedet for å bli smigret, føler at det virker påtatt og uekte og jeg er ikke komfortabel med å bli behandla som prinsesse. Føler meg også mye mer vel med en mann som føles likestilt med meg, men selvfølgelig skal begge parter varte opp den andre, men dog på et litt mer nedtonet nivå spør du meg. Ja til trauste norske gutter:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #17 Del Skrevet 9. oktober 2009 Norske menn kunne godt vært litt mer flørtende i hverdagen. Sende litt blikk og smil. Sånt er oppmuntrende for begge kjønn. Så får vi kanskje muligheten til å finne kjærester andre plasser enn på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #18 Del Skrevet 9. oktober 2009 Norske menn kunne godt vært litt mer flørtende i hverdagen. Sende litt blikk og smil. Sånt er oppmuntrende for begge kjønn. Så får vi kanskje muligheten til å finne kjærester andre plasser enn på byen. That's an understatement! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 9. oktober 2009 #19 Del Skrevet 9. oktober 2009 Jeg savner kanskje at norske menn gjør litt mer gentlemen-aktige ting i hverdagen. La en dame få stolen sin, åpen døra, hjelpe med noe tungt osv. Det trenger jo ikek være flørt, men det er hyggelig å føle seg feminin og kanskje fint for menn å føle seg maskulin også? Dette har dere feminisert dere vekk i fra. Kvinner av i dag behandler jeg som jeg behandler menn, det er jo tross alt det dere har etterlyst gjennom "likestillingskampen". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2009 #20 Del Skrevet 9. oktober 2009 Norske menn er litt trauste. Norske kvinner også. Jeg synes det er bra å gjøre litt stas på hverandre i hverdagen, som at han holder døren og hjelper å bære, at hun pynter seg litt til hjemmebarevito-kvelden, at middagen hjemme gjøres litt mer romantisk, at man viser at man synes den andre er flott, at man flørter litt ute i offentligheten, gir komplimenter osv. Til menn som ikke vil være gentleman: Vel bekomme. Men i de fleste parforhold er det ikke kongeveien til en smørblid, kjærlig kjæreste som strekker seg litt ekstra den andre veien også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå