Gå til innhold

Julekalender for voksne

Gjest Gjest_Kvisten_*

Anbefalte innlegg

Gjest julegrisen :)
Hva synes dere? litt redd for at han skal synes det er overdrevent eller for søtt, de feirer ikke jul så mye, og han er ikke vant til kalender >.>

Synes kalenderen din høres kjempefin ut!! Men selvsagt kan jeg ikke si hva han kommer til å synes om den.. kjenner ham jo ikke. Men han BØR smelte, synes jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes kalenderen din høres kjempefin ut!! Men selvsagt kan jeg ikke si hva han kommer til å synes om den.. kjenner ham jo ikke. Men han BØR smelte, synes jeg. :-)

Takk, da er det to mot en ihvertfall^-^

Fant sånne terninger på kondomeriet i dag, med en terning som er kroppsdeler og en terning som er handlinger, så da fant jeg en gave til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Nausicaä_*

Her er noe av det vi skal gi til hverandre:

- kakao på café

- julesokker

- kino

- boxer/truse

- badebombe (til å bruke sammen)

- dusjsåpe (også sammen)

- bake julekaker

- juletrekule eller annen julepynt

- barberblader til han

- massasjekveld

- god te/kaffe

- Billig dvd

- lang lørdagsfrokost

Han er ikke så glad i å finne på gaver til meg og jeg vil ikke ha kalender med godteri, så derfor har vi heller funnet på ting vi kan gjøre sammen. Eller ting vi uansett hadde hatt bruk for, som sokker og barberblader.

Jeg hadde uansett klart å finne på kalendergaver til meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sjokoladekalender

2. Nissekopp

3. Shampoo

4. Ben & Jerrys is

5. Lage julegodteri (se oppskrift)

6. Supermann truse (fra HM)

7. Flakslodd

8. Kakeboks + ?

9. Et lite glad i deg kort (Scrappe)

10. Julemarsipan

11. Brusen han liker så godt

12. Gavekort på middag hos meg :)

13. Bake lussekatter

14. Tannbørste

15. Kino julefilm

16. Tyggis

17. Bilde i ramme

18. Julebrus

19. Bake pepperkaker

20. Nissesokker (fra HM)

21. Fuktighetskrem

22. Flakslodd

23. Juleblad

24. Julestrømpe med godteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig med min pakkekalender til nydelige kjærstn min! Tenkt på hva jeg skal ha de forskjellige dagene, spre tingene utover, og tenkt på hva han skal få på bursdagen sin og julaften. Jeg har kjøpt ting som flakslodd, sjokolade, tøfler, boxer, drikkebegre, spill, julestrømpe, bøker... Dere a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petronella_*

Jeg for min del kan ikke fatte at man lager gavekalender til voksne partnere. Er sjeleglad for at ungene mine er voksne og jeg slipper å kjøpe og pakke inn 48 små gaver hver november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente 14

Jeg skal lage en julekalender til mammaen min, bare fordi hun er den beste. Vi er ikke rike, men vi har så det holder. Så mamma unner seg ikke så mye til seg selv så da tenkte jeg at jeg skulle gi henne noe litt ekstra ;) Her er da hva jeg skal gi henne:

Jeg er hos pappa av og til og dagene merket med * er jeg hos pappa.

1. Hjemmelagde pepperkaker og kakao som vi spiser sammen til et tv-program som vi følger med på.

2. Jeg lager middag til hun kommer hjem

3. Jeg går på tur med hunden vår sånn at hun kan slappe av

4. Jeg rydder på kjøkkenet

5. Et dikt

6. Jeg vasker badet mens hun er på tur

7. ?

8.?

9.?

10.* En liten sjokolade

11.* Lakris (mamma elsker det)

12.* Flax-lodd (det kan jo hende hun vinner)

13.* Godis til Carlos (hunden vår) til søndagsturen og en kvikk-lunch til mamma

14.* ?

15. ?

16. ?

17. ?

18. ?

19. ?

20. ?

21. ?

22. * ?

23. * marsipangris :D

24.* Brev om at hun må kose seg på julaften og at jeg er veldig glad i henne ;)

Noen som har noen tips til hva jeg kan gi de dagene jeg ikke har noe?

Takk på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del kan ikke fatte at man lager gavekalender til voksne partnere. Er sjeleglad for at ungene mine er voksne og jeg slipper å kjøpe og pakke inn 48 små gaver hver november.

Deg om det - noen av oss synes det er koselig å glede andre, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petronella_*
Deg om det - noen av oss synes det er koselig å glede andre, så...

Det synes jeg og .. men det er ikke mye glede å finne små tullegaver til voksne menn og halvvoksne unger. Å kjøpe dyre kalendergaver synes jeg er tull og kjøpe billig skrot er også tull. Jeg synes IKKE det er særlig koselig å pakke inn 48 småting hver november .. så jeg er rett og slett sjeleglad for at jeg slipper peset lenger.

Ser jo at enkelte gir mennene sine øl hver dag ... men det ser jeg overhodet ikke noen glede ved. Setter man da kassen på gulvet foran kalenderen? Har alltid lurt på hvordan dette gjøres :ler:

Joda - glede andre elsker jeg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg og .. men det er ikke mye glede å finne små tullegaver til voksne menn og halvvoksne unger. Å kjøpe dyre kalendergaver synes jeg er tull og kjøpe billig skrot er også tull. Jeg synes IKKE det er særlig koselig å pakke inn 48 småting hver november .. så jeg er rett og slett sjeleglad for at jeg slipper peset lenger.

Mulig DU bare fant skrot og dritt til dine barn, men jeg må jo si at de kalendergavene som har vært nevnt i denne tråden, IKKE er skrot - mange fine, små og store, morsomme gaver i førjulstiden!

Mulig du synes noen er for dyre også, men har man penger til det, er det vel fritt fram for det, vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Petronella_*
Mulig DU bare fant skrot og dritt til dine barn, men jeg må jo si at de kalendergavene som har vært nevnt i denne tråden, IKKE er skrot - mange fine, små og store, morsomme gaver i førjulstiden!

Mulig du synes noen er for dyre også, men har man penger til det, er det vel fritt fram for det, vel!

Unnskyld meg - men jeg sa hva JEG mener. For meg har det ingenting med dårlig råd å gjøre - vi tjener masse og har minimalt med gjeld. Men jeg sier at jeg synes å kjøpe dyre kalendergaver er med på å nøre opp under en kjøpefest som stort sett bare gavner butikkene.

Det må da gå an å si at jeg synes kalender for voksne partnere og voksne barn er tull .. det betyr ikke at alle må mene det - men at JEG mener det.

Klart det går an å lage kalendere som består av hjertelapper med søte kjærlighetserklæringer .. men hvis jeg hadde gjort det så hadde mannen sikkert trodd jeg hadde klikket fullstendig. For oss er det unaturlig kliss - og helt uaktuelt.

I helgen gikk jeg helt mot mine prinsipper og laget gavekalender til min eldste sønn som bor langt borte og ikke kommer hjem til jul iår. Kjøpte 4 pakker sigaretter, 2 4-pakninger med tyggi, 4 Flax-lodd, noen sjokolader, så ble det noen pakker med tøys og tull, dvs, post-it-blokker, penner, markørtusjer osv ... jaja, så nå må jeg igang med å kjøpe til yngsten også .. kan jo ikke gjøre forskjell på dem :ler:

Men jeg synes det er noe stort tull allikevel :ler:

... så mannen kommer ikke til å få noengang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristina_*
jeg har bestemt meg for å lage en liten overraskelse til min lillesøster på 13 i år.

med 24 bokser på 12, 3x3cm og 12, 8x3cm er jeg ganske begrenset! men jeg vil allikevel dele noen av tipsene jeg har fått her og der, og kanskje jeg kan høste inn noen nye (?) i samme slengen.

si ifra da, hvis du kommer på noe som kan ligne på:

Depend nail-polish (små neglelakkflasker)

Smykker ;

Kjeder, Armbånd, Øredobber (evt. at jeg klipper til disse merkelappene)

Hårstrikker, Ringer jeg vet hun har hatt lyst på, osv- det trenger ikke bli dyrt.

Små body lotion-er

Små parfymeflasker

Såper (og andreting fra såpebutikkene)

Teposer (og noen gode ord en dag )

Det finnes jo såååå mye nyttig og ikke minst fint i disse handysize butikkene!

Gleder meg til å lage kalender.

Kan jeg også være søsteren din? :klemmer: Du er snill, du! Håper hun setter pris på kalenderen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...