Gjest Gjest_lol_* Skrevet 7. oktober 2009 #1 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette er en ford focus 2000mod. Den starter tregt noen ganger og når den først starter så hopper turtallet av seg selv om man ikke gir på gass. Om man ikke gir på gass når den starter så stopper den, men den kommer seg når den får gass. Kan det være batteriet som begynner å bli dårlig? Den starter greit når den ikke har stått så lenge, men det er når den står natta over eller står i mange timer uten å bli brukt at den starter tregt. Håper noen vet hva det kan være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 7. oktober 2009 #2 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette er en ford focus 2000mod. Den starter tregt noen ganger og når den først starter så hopper turtallet av seg selv om man ikke gir på gass. Om man ikke gir på gass når den starter så stopper den, men den kommer seg når den får gass. Kan det være batteriet som begynner å bli dårlig? Den starter greit når den ikke har stått så lenge, men det er når den står natta over eller står i mange timer uten å bli brukt at den starter tregt. Håper noen vet hva det kan være Hvis den er vanskeligere å starte etter å ha stått over natten kan det være batteriet som er dårlig ja. Et bilbatteri har normalt sett ikke levetid på mer enn 5 år. Det andre du skriver skjønner jeg ikke helt. Turtallet øker når du starter selv om du ikke gir gass samtidig som at du må gi gass for å starte? Uansett bør du ta den med til et verksted og be om å få diagnosert problemet. Det kan være mye som er galt hvis motoren går ujevnt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lol_* Skrevet 7. oktober 2009 #3 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis den er vanskeligere å starte etter å ha stått over natten kan det være batteriet som er dårlig ja. Et bilbatteri har normalt sett ikke levetid på mer enn 5 år. Det andre du skriver skjønner jeg ikke helt. Turtallet øker når du starter selv om du ikke gir gass samtidig som at du må gi gass for å starte? Uansett bør du ta den med til et verksted og be om å få diagnosert problemet. Det kan være mye som er galt hvis motoren går ujevnt. Gir jo på litt gass slik at den ikke stopper, men når jeg slutter å gi på gass, så står turtallet og hopper av seg selv, men det blir stabilt når den har gått en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 7. oktober 2009 #4 Del Skrevet 7. oktober 2009 I tillegg til å sjekke batteriet, ville jeg også sjekket tennpluggene hvis jeg var deg. Det var hvertfall DET som stort sett var galt med min gamle bil når den begynte å "jukse" og var treig i starten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lol_* Skrevet 7. oktober 2009 #5 Del Skrevet 7. oktober 2009 I tillegg til å sjekke batteriet, ville jeg også sjekket tennpluggene hvis jeg var deg. Det var hvertfall DET som stort sett var galt med min gamle bil når den begynte å "jukse" og var treig i starten. Alt av plugger ble skifta ut i sommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 7. oktober 2009 #6 Del Skrevet 7. oktober 2009 Alt av plugger ble skifta ut i sommer Oki, da melder jeg pass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 7. oktober 2009 #7 Del Skrevet 7. oktober 2009 Dette er en ford focus 2000mod. Den starter tregt noen ganger og når den først starter så hopper turtallet av seg selv om man ikke gir på gass. Om man ikke gir på gass når den starter så stopper den, men den kommer seg når den får gass. Kan det være batteriet som begynner å bli dårlig? Den starter greit når den ikke har stått så lenge, men det er når den står natta over eller står i mange timer uten å bli brukt at den starter tregt. Håper noen vet hva det kan være *** Hvordan oppfører bilen seg ellers? Kan være gåen termostat, gåen lambdasonde eller gåen luftmengdemåler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 7. oktober 2009 #8 Del Skrevet 7. oktober 2009 Har den automatchoke, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lol_* Skrevet 7. oktober 2009 #9 Del Skrevet 7. oktober 2009 Bilen oppfører seg bra ellers, det er bare når den skal startes at den ikke er helt villig. Men når man har gitt på litt gass og slikt så stabiliserer turtallet seg og den er helt grei. Den har sikkert autochoke, siden det ikke finnes manuell choke på nyere biler. Dette med turtallet, at det hopper av seg selv, har ikke vært slik før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 7. oktober 2009 #10 Del Skrevet 7. oktober 2009 Bilen oppfører seg bra ellers, det er bare når den skal startes at den ikke er helt villig. Men når man har gitt på litt gass og slikt så stabiliserer turtallet seg og den er helt grei. Den har sikkert autochoke, siden det ikke finnes manuell choke på nyere biler. Dette med turtallet, at det hopper av seg selv, har ikke vært slik før. Vi har en Ford som er tre år eldre enn din. Da dette skjedde på den var det tomgansdyse som måtte byttes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå