Gå til innhold

Mitt liv,min kropp,mitt velvære.........Min ny livsstil

miss

Anbefalte innlegg

:danse: Nå er jeg klar endringer....... Et nytt liv :hjerter:

Mitt liv,min kropp,er viktig for mitt velvære :klemmer:

Og da har jeg det bra med meg selv.

Dette er målet mitt,det må bli endring av livstilen min.

Trening : er jeg god på og fornøyd med meg selv,det er jo en positiv ting :danse: Trener på treningstudio,3-5 ganger i uka.

Går på sal timer som spinn,styrke,høypuls,stram opp,step.

Og dette synes jeg er gøy.

Kosthold: sliter litt med å spise sunnt og regelmessig.

Ofte blir det å falle for fristelsen for en sjokolade siteden for knekkebrød.

Snop og sukker : er min store fiende :frustrert:

Jeg skal prøve å holde meg til snop i helgene.Synes det er vanskelig å begynne hverdagen igjen uten snop.Dette må jeg jobbe med.

Ellers er jeg på besøk tar jeg 1stk kake/sjokolade/is og begrenser meg!!!!!! Viktig å kunne kose seg en gang i blant.

Kroppen min :

jeg er ikke tykk,men føler meg ikke vel med kroppen min nå.

Er 168 høy og veier 70 kg. og synes det er mye,men har nok gått opp i vekt pga trening også,muskel masse.

Men merker også at det har satt seg litt mere fett på lår og rumpe og litt mere bilringer rundt midjen.

Jeg ønsker å minske i cm, på kroppen,og vekten skal oxo ned!!!!!

Mitt mål er 60 kg

Innen 1 feb.

I dag har jeg trent spinn 45 +styrke 30 min.

Min veie og måle dag tar jeg midt i uka på ONSDAG.

Jeg kommer til å titte mye i deres trenings dag bøker og hente litt motivasjon og stå på vilje,det var mage flotte tanker her.

Endret av miss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg er så heldig å være førstemann som skriver :)

Jeg har også starta treningsdagbok i dag. Vi får være flinke å holde hverandre i gang og kanskje komme med litt tips til hverandre.

Høres ut som en fin plan du har og et godt utgangspunkt i forhold til trening. Søthungeren er også min store svakhet... :sur: det er jo så mye godt... Men det er nok en ond sirkel, jo mer vi spiser av det, jo mer vil vi ha... Stå på og unn deg noe godt innimellom!

Lykke til miss! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N :Nikke: y dag og jeg er klar......

I går hadde vi besøk,bel en varm sjokolade muffins til kaffen.

Ellers fornøyd med gårs dagen.

Nå er frokosten inn tatt,2 ryvita knekkebrød med lett ost og agurk,egentlig ganske godt :jepp:

Nå er det stram opp 60 min

og det er gøy og effektiv trening.

Så skal jeg på nattevakt i dag,det gjelder å spise lite og ofte om mnatte også,for å holde forbrenninga i gang.

Knekkebrød er fint hver 3 time,men litt vanskelig å ikke putte noe annet inn i munnen,som er på jobben!!!

Men i natt skal jeg klare det :gullengel:

Kanskje jeg tar med meg en youghert

Har jo da fått litt dilla på GOD MOrgen med vanilje og nøtter!!!

Men den er vel ikke spesielt sunn???

Ha en strålende dag i et strålende høst vær her jeg sitter og titter ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N :Nikke: y dag og jeg er klar......

I går hadde vi besøk,bel en varm sjokolade muffins til kaffen.

Har jo da fått litt dilla på GOD MOrgen med vanilje og nøtter!!!

Men den er vel ikke spesielt sunn???

Ha en strålende dag i et strålende høst vær her jeg sitter og titter ut

mmm... muffins :) ikke så lett når man får besøk... Jeg er iallfall veldig lett å overtale hvis noen får lyst på noe godt.

Men God Morgen er ikke sunt! Masse sukker!!! :kjefte:

Kan tenke meg at det er vanskelig med spisinga når man har nattevakter...

Ha en fin dag og god nattevakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nattevakten min over..... :søvn:

Og jeg pleier å trene etter nattevakter,det går så flott.

Men i dag velger jeg å trene :trene: i kveld,det blir enten høypuls eller spinn 75 min.

Natten gikk greit.... men veldig sulten da,ble 2 brødskiver med ost og agurk.

En kopp the med sukketer.....

Og en go morgen youghert nå da jeg sitter her og lesser aviser og koser meg forran pc`n.

Leste at det var 10 sukkerbiter i en sånn go morgen med nøtter og vanilje.... åhhh d var dumt jeg har jo fått dilla.

Blir litt fyring i ovnen og sofa sløving i dag......

Kroppen min er støl etter nye styrke øvelser det merkes godt.... :tommel:

Men det er jo deilig,å kjenne at det funker....

Mine mål i dag:

Midje:78 cm

Hofter:100 cm

Lår:61 cm

Overarm:28 cm

Vekt 70,9kg

Jeg har målt på det største tykkeste stedene.

Ja da var SANHETEN offentlig gjort!!!! :enig:

Sånn er jeg men vil bli mindre :enig:

Da var dagen over avsluttet med spinn 75,veldig deilig.....

Føler seg bra etter en sånn time.

Men jeg hadde ikke noe valg,jeg har spist SJOKOLADE og Is i dag!!!!!Fy,FY....... viljen klarte ikke holde igjen,.....

Men jeg forbrannt over 1000 kcal på spinninga,trøster meg selv litt.

Lå i sone 3 på alle intervallene,og sone 4 de siste sangene med max puls på 189

Fornøyd

Men IKKE med sjokoladen!!!!!!

Endret av miss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen.... :Nikke:

Dagen i går var grei egentlig....

Var på sykhuset med sønnen hele dagen.

Ble ikke noe trening,han ¨åtte ha mamma`n sin hjemme,godt å kose litt og få litt god forpleining.

I gag ogxå blir det hjemme kos :smilyblomst: må meg og han.

Ingen spinning på morra`n sånn jeg pleier hver freddag!!!!!

Men fredag er det uansett og helg :enig:

Og helg er deilig,for det skal være så avslppende og mye kos!!

Dette kan være en utfordring for oss som skal være flinke!!!!

Den kunsten å bare kunne kose seg litt,skulle jeg gjerne hatt,men jobber med saken.

Lørdag er jeg bedt bort på mat,men tenker at det skal gå greit :hjertesmil:

Elles har jeg fri i helgen,så håper på trening kanskje alt i kveld???

ellers er det morgen tilme lørdag og to ettermiddags timer søndag så ingen grunn til å si en ikke får trent!!!!

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en start på dagen..... Jeg STÅLER om kapp med SOLA :danser:

Har akkurat kommet fra en spinn 60 time på senteret,og den var super bra,lå i sone 3 og 4 på slutten,følte det var en god start på dagen.

Kommer jo ut derfra med mere ENERGI :hoppe: enn da jeg gikk inn.

Ellers i går koste jeg meg med poppcorn,og tok 8 stk smågodt........men følte at jeg klarte begrense meg.

I dag skal vi nyte dagen ute,og rydde vekk litt før vinteren og rusle en tur til byen med barn,mann og hund.

I kveld er vi bedt bort på mat,derfor skal jeg kose meg i kveld :tommelopp:

Ha en fin lørdag :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kul: så bra!!

Så deilig når man føler at treningen virkelig gir en noe!

Du er flink! Nyt resten av helgen med GOD samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny UKE,Nye Muligheter...........

Og det er jo en god ting :danse:

I helgen har jo kost meg litt,med sjolklade,is og kaffe og litt god mat.

-men synes vel likavell at jeg har vært flinkere enn jeg har vært helgen før jeg startet denne treningsdagboken.

Og det er jo positivt :enig:

Men i dag er det Mandag,og jobbet exstra i natt,og det ble en lettevinn middag i hu og hast,med lekser og barn og rekke trening selv.

2 winer pølser i brød!!!! sikkert ikke bra,men godt var det.

Så nå er planen spinn 60 så er det sofaen og Jakten på Kjærligheten,før det er nattevakt igjen på meg!!!!!

Sånn er livet :hjerte: og dagene flyr av sted......

Men det tyder vel på at en har mye å gjøre og er opptatt og trives med det!!!!!

Hadde vært værre om en synes dagen aldri ble over,da er det kjedelig.

Ha en fin uke alle mine venner :kose:

Endret av miss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var spinning i går?

Jeg skal nå begynne å lage ukesplaner i forhold til trening. Vil anbefale deg det. Da har man liksom sattt seg et mål og det er lettere å holde det synes jeg :)

Ha en fortsatt fin og sunn uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann miss...

Så gøy å lese din blogg, du sprer så masse glede og gir så lyst til å klare det..Jeg er ny idag, så sitter å forsøker å gjøre meg litt "kjent" her inne..må snoke litt hvordan andre legger opp og hvordan de klarer seg;) Mye råd og veiledning og hente ja, hvertfall for meg som er litt grønn :gjeiper:

Du har en utrolig ståpåvilje, så blir skikkelig imponert jeg. Masse lykke til videre, titter nok innom ved en annen anledning

*Matvraket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det tirsdag.....

Hei til deg twinklestar

Treningen i går var bare super bra!!!!!!

kjempe bra time,en jeg ikke har gått så mye på før me den instruktøren.Defor ble jeg veldig sliten.

Jeg bruker pulsklokke og forbrannt over 1000 kcal på timen.....

Og snitt i sone 3 og da er jeg fornøyd!!!!!

Ukesplan med trening,ja takk for tipset :enig:

Men jeg er i grunn sånn som har struktur og klarer å gjennomføre treningen min,det er jo gøy,jo mere jeg trener jo mere lyst og mere trener jeg.Jeg drar heller på trening enn å sitte i sofaen hjemme.

Trener jeg lite,er det for meg et ork å komme igang og da sluntrer jeg unna.

Takk for hyggelig tilbake melding av deg Matvraket

Jeg skal titte inn i trenigsdagboken din.

I dag har jeg sovet etter nattevakt igjen,og skal på jobb igjen....

I dag har jeg trenings fri!!!!! hi,hi kaller det det da....de sier at det også er sunnt sånn at kroppen får bygget seg opp igjen,det tar visst 24 timer.

Og jeg kjørte jo en hard økt i går.

Og de sier på senteret at de som trener opp til hverdag ikke skl kjøre bare hard økter men noen rolige eller i moderat tempo.

det synes jeg er litt vanskelig.....

Maten går det vel så som så med.... hadde steik med masse grønnsaker til middag.

Men merker at jeg er sugen på sukker etter helgens utskeielser....

Nå gjelder det å være sterk å klare å stå imot søtsuget mitt!!!!!!

Ha en fin kveld,jeg fyrer i ovnen og tenner sterin lys mens jeg jobber med huslige sysler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen;)

Steik må da være lov, du hadde jo masse grønnsaker ved siden av...Jeg har i grunnen null peiling, men mener å ha hørt at all mat skal i grunnen være lov så lenge det inntas i moderate mengder og gjerne har mer grønt enn annet på tallerken;) Hehe ....

*Matvraket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagen min......

Har gått av nattevakt og i dag prioriterte jeg shopping med ei vennine,og det er jo alltid hyggelig. Så jeg skal sove godt til natten!!!!!!! som en STEIN :Nikke:

Og faktisk så er det mer gøy å prøve klær enn det var i sommer,jeg har minket i cm siden da..... startet litt før jeg begynnte denne dagboken.

Det ble jo kaffe besøk da..... litt usunnt??? grov bagett med biff snadder,ikke det værste heller da....

Det ble litt nytt da.... Begans kåpe i ull,brun dødsfin da..... og de sa jo i butikken at jeg så slank ut i den,da var jeg jo ikke i tvil :Nikke: MÅ HA!!!!! 1600 kr,det har jeg fortjent.

Så ble det litt strikk,tunikaer som passer nå i høst og skjerf gjør jo liksom siste fin puss på antrekket synes jeg!!!!!

I dag er jeg GLAD :hoppe:

Shopping hjelper litt på humøret og formen også....... flere med den erfaringa???he,he

Men formen er ikke helt bra,har hatt tanneverk 1 uke,men jeg tror det går over...... :omg: liker jo ikke tannleger!!!!

men nå er jeg tett i øra,det bråker og knirker i halsen og nakken,og føles som det er en løs skrue i hue!!!!! :gape:

Så lurer egentlig på om jeg blir syk???

Så føler ikke å gå på spinn 75 i kveld gitt.....

Men håper på en venninne tur i mørket,em skraving og tempo gåing,tror det passer meg best i dag.

Veier og måler meg i morra.

og håper å være klar for trening igjen da på morgenen...."Fit for fight" :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,..

Huff da, håper virkelig ikke du blir syk! Det er en skikkelig kjedlig brems når man har klart å holde seg sunn og trene på. Du får hive innpå med cvitaminer og pakke deg godt inn om du er tidlig ute om morgenen for det er kaldt nå...Brr...

Vet du, er helt enig med deg..Shopping er terapi!!Det hjelper på alt! uansett hva...Man blir så glad og så fornøyd etter man har shoppet litt (helt til man sjekker kontoen) :gjeiper: Så det må være lov å unne seg;)

Ha en fin dag

*Matvraket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei til deg twinklestar

Ukesplan med trening,ja takk for tipset :enig:

Men jeg er i grunn sånn som har struktur og klarer å gjennomføre treningen min,det er jo gøy,jo mere jeg trener jo mere lyst og mere trener jeg.Jeg drar heller på trening enn å sitte i sofaen hjemme.

Det stemmer det, du skrev jo det i det første innlegget ditt at du er flink med treningen. Keep it up :)

Shopping hjelper litt på humøret og formen også....... flere med den erfaringa???he,he

Men formen er ikke helt bra,har hatt tanneverk 1 uke,men jeg tror det går over...... :omg: liker jo ikke tannleger!!!!

men nå er jeg tett i øra,det bråker og knirker i halsen og nakken,og føles som det er en løs skrue i hue!!!!! :gape:

Så lurer egentlig på om jeg blir syk???

Så føler ikke å gå på spinn 75 i kveld gitt.....

Men håper på en venninne tur i mørket,em skraving og tempo gåing,tror det passer meg best i dag.

Veier og måler meg i morra.

og håper å være klar for trening igjen da på morgenen...."Fit for fight" :tommel:

Skriver under på den! Shopping er absolutt terapi for dårlig humør :) Iallfall hvis man finner seg noe... motsatt effekt på meg iallfall hvis jeg kommer hjem uten noe som helst. :fnise:

Venninnetur med skravling er jo bare det beste!!

Kjenner jeg er spent på å se resultatene dine ;)

Ha en fin dag og håper du ikke ble syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og formen er bedre...... og det er jeg glad for

Og sola skinner,og jeg har trena,og kledd meg i nye klær fra gårs dagens shopping.

Step styrke 75,er ca45 min høy intensitet og 30 min styrke på hele kroppen.

Det var deilig.

Målene i dag

Over arm 29

Midje 76

Hofte 95

Lår 61

Tilsammen har jeg minket 7 cm,vi tar i cirka her det er ikke lett å måle med målebånd helt likt hver gang men jeg prøver så godt jeg kan!

og vekta står på det samme 70,00 kg!!!!!!!

Det var ikke stort 0,9 kg men litt er bedre enn ingen ting!!!!!!

Sånn er livet dere :hjerte: .....og videre går det.....

og sjansene min er der hver dag til å gjøre en innsats :hoppe:

For å kunne nå målet mitt,og bli enda mere fornøyd med meg selv :enig:

Ha en flott dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsammen har jeg minket 7 cm,vi tar i cirka her det er ikke lett å måle med målebånd helt likt hver gang men jeg prøver så godt jeg kan!

og vekta står på det samme 70,00 kg!!!!!!!

Det var ikke stort 0,9 kg men litt er bedre enn ingen ting!!!!!!

Synes du skal være fornøyd jeg! 70 kg og 70,9kg er IKKE det samme. Det er mye bedre med en langsom vektnedgang! Større sjanse for at du klarer å holde vekta over tid.

Og 7 cm!! Synes det hørtes veldig bra ut jeg!! :smilyblomst:

Ha en fantastisk fredag og helg Miss! Stå på! Du er flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntringen Twinklestar :dagens-rose:

Så var det fredag igjen......

For meg vil det si jobbe helg!!!Og det vil si 4 nattevakter og ikke så mye anna enn jobb fra min side.

Men trøster meg har fri til uka og kan trene masse og kose meg.

Jeg har i dag vært på spinn 45,en kjempe bra time.

Hatt venninde lunch,men kunn grove rundstykker med sunnt pålegg,men koselig og godt var det gitt!!!! :spise:

I går må jeg nok tilstå at jeg spiste helgen snop kvote.....

var så godtesyk :hakeslepp: kjøpe en pose med godt og blandet.....og ble litt ostepopp på kvelden,hmmmm ikke bra!

men da må jeg prøve å holde meg i helga.

God helg folkens og nyt været og helgen og det den kan by på for dere :dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose::dagens-rose:

En bukett roser fortjener dere alle.

og en god klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...