Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Ja, det var nok helt sikkert hikking da :) Jeg kjente det ca 3 ganger hver dag etterhvert.

Ja, det er en mann. Tror han driver stedet alene. Han låste døra, og måtte forlate oss for å låse opp da de etter oss ringte på. Syns det var rart, for da jeg ringte å sa at vi var litt forsinket, så var det en dame som tok telefonen :ler: :klø: Det er veldig lite der, men koselig :) Selve ultralydrommet var stort og fint med sofa, og stor skjerm. Han var veldig flink, og ganske morsom. Kom med endel morsomheter :ler: Han virket veldig trygg og sikker på det han holdt på med.

Han sjekket at alt var som det skulle med vanlig ul først, og så slo han over på 3D. Alt dere ser av 3D får dere på film, tror jeg. Og han fryser bildet noen ganger og lagrer bildet. Vi fikk en fin DVD med 6 filmsnutter og ca 40 bilder (tror jeg det var) og i tillegg frøys jeg flere bilder fra filmene hjemme, så jeg fikk flere bilder :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy :danse: Gleder meg masse!!! Da satser vi på at det blir bra og at lilletassen ligger i perfekt synsvinkel og oppfører seg bra. Han lå litt ugunstig på ordinær UL, så det var veldig vanskelig å få bra bilder og se noe særlig.

Da er det sikkert hikking ja.. Har kjent det et par ganger dagen i et par dager, som jeg kan huske. Da er det sikkert vanlig at han hikker såpass ofte ;)

I går handlet vi inn litt småting til lilletassen vår. Dette handlet vi:

* Ammeinnlegg (både ull og bomull)

* Nâsfrida (genial til å fjerne snørr og sånn hvis han blir forkjølt)

* Tisselaken fra Hippichick (puster godt)

* Himling

* Ulldress og ull lue (litt tykkere, men ikke vindtett)

* Badesete til å ha i badebaljen (genial-->slipper å holde særlig)

Ja, så det ble litt småting som sagt.. Bilsete og vogn etc bestiller vi - men småting er greit å kjøpe inn før julesesongen setter inn. Vogn og bilstol er sånn man husker, men ikke nødvendigvis alle småtingene... Mangler fortsatt endel, skal lage liste tenker jeg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dere bestille bilsete og vogn fra?

Vi vurderer faktisk å ta en tur me Kiel-båten og handle i Tyskland. Det er så mye billigere der enn her, og hvis vi frakter det inn selv, så slipper vi moms også. Pluss at vi får oss en tur! :nigo: Jeg har faktisk hatt lyst til å se hvordan de "nye" (som ikke er så nye lenger) båtene er en stund uansett. Midt i uka kan vi få tur til ca 600 pr pers, så det er ikke så gæærnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som en kjempe koselig tur :) Lenge siden jeg har vært i Tyskland.. Men du, bare et lite tips til handling av store ting i utlandet (vogn hvertfall!) er at dersom det skulle skje noe med vognen, så har du ikke garanti/reklamasjonsrett i Norge.. Butikkene kan som regel fikse feilen/bestille nye deler, men det koster penger.. Så det er verdt å tenke på før man bestille sånne store ting i utlandet.

Vi bestiller hos Babyshop :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lurt å ordne mest mulig før babyen kommer :Nikke: Jeg er veldig glad for at jeg hadde alt, hadde ikke orket å fikse ting etter fødselen. Sånn nesesuger har jeg tenkt på også! Har brukt det på jobben, og det funker kjempebra, men det var engangs som vi fikk på sykehuset.

Smart å dra til kiel, cypress! At jeg ikke tenkte på det :dåne: Men hadde nok ikke turt å kjøpe vogna der :sjenert: (men det er vel kanskje like dumt det jeg har gjort, å kjøpe vogn brukt uten kvittering....?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo sant, det med reklamasjonen... Hmm.. Det er jo fryktelig irriterende hvis alt man sparer skal forsvinne fordi man må betale for reparasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pupsilure* Det hadde vært smart å få kvitteringen dersom vognen var kjøpt innen 2 år, hvis du skjønner? Stokke (og de fleste barnevognmerker) opererer med 2 års garanti og dersom det er over 2 år siden de dere kjøpte vognen av kjøpte vognen (tunga rett i munnen her, hehe), så spiller det ingen rolle egentlig.. Men man kan alltids få hjelp til å fikse eventuelle feil, men da må man betale for det (dersom delene til vognen finnes fortsatt så man kan få tak i det).

Cypress* Ja, kan være greit å være klar over det med reklamasjon og garanti.. Småting (klær, leker, diverse utstyr) er det ingenting i veien for å kjøpe i utlandet, men store ting som vogn og evt.bilstol er veldig greit å kjøpe i Norge egentlig.. Norge har også veldig bra sikkerhet på bilstolene, så det er faktisk mange utenlandske som handler i Norge selv om det er rimeligere alternativer i hjemlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var derfor vi endte med å kjøpe i Norge også, hadde ikke orket å måtte stresse masse for å fikset noe om noe skulle gå galt. Men ser det er mange rundt om som bestiller fra tyskland og sparer vannvittig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man kjøper fra et merke med god kvalitet er det jo heldigvis sånn at de fleste vognene er det ingenting galt med. Så sannsynligvis går det jo bra. Men dersom det ikke gjør det, er det jo bittert... Har vurdert å kjøpe brukt også, særlig vogn, men jeg tror kanskje ikke det blir til at vi gjør det. Jeg vil liksom ha det nytt og fint til vesla. Det er kanskje bare snobberi, men... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ekstra moro å kjøpe nytt til førstemann da :) Så vi kommer til å ha alt nytt tenker jeg, hehe. Mulig vi bruker en gammel lammeskinnspose og bare renser den. Skal høre med svigermor om hun har beholdt den gamle til mannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er også alt nyt til førstemann. Synes ikke det er noe snobberi jeg... :sjenert: Håper uansett på å kunne bruke mye av det til nr 2 også så :jepp:

Hvilken vogn var det dere skulle ha Dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Bugaboo Cameleon :) Den er helt perfekt til vårt bruk, men den skulle ha vært høyere (selve bagen). Kan ikke få absolutt alt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er veldig lav ja, det er det eneste aberet med den... :sjenert:

Tror vi kommer til å gå for svart tekstil.. Må høre med svigermor om hun har beholdt lammeskinnsposen fra mannen var liten og evt hvilken farge det er. Har lyst at de skal kunne matche og at det ikke blir klashings der... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måneder til termin!!!! :rødme:

Her er en liten oversikt over alle punkter jeg allerede har vært gjennom - herlighet som tiden flyr!! :jepp:

Unnfangelsen finner sted omkring: 8. april 2010

Hjertet begynner å slå: 3. mai 2010

Embryoet beveger seg: 27. mai 2010

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 3. juni 2010

Alle indre organer er ferdig formet: 3. juni 2010 R

isikoen for spontanabort avtar: 17. juni 2010

Kvalmen avtar for de fleste: 24. juni 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 1. juli 2010 Fosteret svelger og tisser: 15. juli 2010

Tid for ultralyd: 22. juli 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 29. juli 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 12. august 2010

Fosteret begynner å høre: 2. september 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 30. september 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 4. november 2010

Gjenstår:

Svangerskapspermisjonen begynner: 11. desember 2010

Antatt termindato: 1. januar 2011

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått fort ja, samtidig som jeg føler jeg har vært gravid i evigheter :fnise:

Gleder meg masse til å sende deg melding om at han har kommet - jeg husker jo hvor spent jeg var på at Goffel skulle komme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...