Dine Skrevet 5. november 2012 Forfatter #3661 Del Skrevet 5. november 2012 Ja, det er sikkert sant.. Og nå er det ikke lenger et embryo, men et lite foster og skikkelig på vei til å bli baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. november 2012 Forfatter #3662 Del Skrevet 5. november 2012 Du er nå 10 uker og 1 dager på vei: Unnfangelsen finner sted omkring: 9. september 2012 Hjertet begynner å slå: 4. oktober 2012 Embryoet beveger seg: 28. oktober 2012 Alle indre organer er ferdig formet: 4. november 2012 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 4. november 2012 Du er nå 10 uker og 1 dager på vei: 5. november 2012 Risiko for spontanabort avtar: 18. november 2012 Kvalmen avtar for de fleste: 25. november 2012 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 2. desember 2012 Fosteret svelger og tisser: 16. desember 2012 Tid for ultralyd: 23. desember 2012 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 30. desember 2012 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 13. januar 2013 Fosteret begynner å høre: 3. februar 2013 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 3. mars 2013 Mange fostre legger seg med hodet ned: 7. april 2013 Svangerskapspermisjonen begynner: 14. mai 2013 Antatt termindato: 4. juni 2013 I følge babyverden jeg er 10+1 i dag, men i følge legen er jeg 10 uker. Uansett så er det kun en dag som skiller, så denne funker jo rimelig greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 5. november 2012 #3663 Del Skrevet 5. november 2012 Så koselig lesning! Liker de listene der!!! Har du fått time til ul enda? Tenk at du skal kunne kjenne bevegelse til nyttår allerede! Dette går fort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. november 2012 Forfatter #3664 Del Skrevet 5. november 2012 Har ordinær ul 2.januar, men tidlig ul er 22.november Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 5. november 2012 #3665 Del Skrevet 5. november 2012 Så fin liste! Og enig med Cypress; tiden går så fort! Tenk at du er 10 uker allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. november 2012 #3666 Del Skrevet 5. november 2012 10 uker allerede! Gleder meg til å se deg med mage igjen etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. november 2012 #3667 Del Skrevet 5. november 2012 Gleder meg til å se deg med mage igjen etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. november 2012 Forfatter #3668 Del Skrevet 9. november 2012 Magen har forsåvidt kommet litt, skal se om ikke jeg får lagt ut bilde Forlenget sykemelding i 3 uker, så dvs at jeg skal begynne jobb igjen mandag 3.desember. Da er jeg 14 uker på vei.. Vi kommer til å si det til folk etter første jordmortime den 21.nov. Da hører jeg forhåpentligvis hjertelyd, men jeg har prøvd en gang med doppleren jeg har allerede uten å finne noe. Vet det er veldig tidlig, så regner med at alt er ok. Dersom jeg finner hjertelyden før den 21. så kanskje vi sier det før.... Har tidlig UL den 22.nov og det gru-gleder jeg meg til.. Går helt sikkert fint, men man gruer seg jo til mer enn man behøver ofte i disse svangerskapene.. Håper jeg får noen preggy-buddies snart (hint Cypress og Siebaeo.... ) Og dere andre må gjerne henge dere på dere også I helgen skal vi egentlig i bursdag til fadderbarna våre og i dåp, men jeg må dessverre bli hjemme.. Synes det er skikkelig kjipt, men nå som jeg er 11 uker på mandag ser jeg faktisk en ende på det.. Har kastet opp endel denne uken, på kvelden (regner med det er fordi jeg er så sliten), så bør nok ta det med ro. Har blitt litt inspirert av Siebaeos linker til jule/bursdagsgaver til barna, så lurer på om jeg skal kjøpe lekekjøkken til 2 årsdagen... Det er jo på nyåret, så får se hva han får i julegave og jeg vet jo faktisk ikke om han vil like det.. Han er utrolig opptatt av biler, men den garasjen jeg har sett koster rundt 1000kr og det synes jeg virker litt mye for en garasje... Noen som har tips? Han ELSKER biler (er ikke så opptatt av Cars og Lynet McQueen (?), men biler generelt..) Varebiler, brannbiler, sykebiler, vanlig biler osv. Togbane og sånn har han.. Hmm... Vanskelig det der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. november 2012 #3669 Del Skrevet 9. november 2012 Lekekjøkken er jo fint, lekte han ikke litt med det tulla har når han var her? Her står det jo på kjøkkenet og det er praktisk også ift når man selv lager mat og sånt. Synd at det ikke blir bursdag og dåp på dere i helga da, men håper du snart er ferdig med dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. november 2012 Forfatter #3670 Del Skrevet 10. november 2012 Jeg fant nettopp hjertelig med doppleren Begynte å telle antall slag, men falt av etter 120 og ca 40 sekunder fordi jeg ikke klarte å la være å smile Jeg er alene hjemme fordi mannen og godgutten miner i bursdag til fadderbarnet våre hos de beste vennene våre, og jeg følte på meg at jeg skulle kåhøre det i dag.. Det morsomme er at jeg ikke brukte mer enn noen minutter fordi jeg har sagt til mannen at jeg tror jeg kjenner babyen noen kvelder.. Jeg har en tatovering på magen på den ene siden og det er omtrent der jeg har kjent bittesmå dult de to gangene jeg har kjent det. Så jeg gikk rett på det nå og jaggu meg var det ikke der den lille ligger.. Ah, så fantastisk! Det skal jeg vise mannen i kveld Nå kjennes kvalmen litt mer meningsfull og jeg kan snart dele det med alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. november 2012 #3671 Del Skrevet 10. november 2012 Åååååå hjerteslag fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 10. november 2012 #3672 Del Skrevet 10. november 2012 Åååå, så koselig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 10. november 2012 #3673 Del Skrevet 10. november 2012 Ååå, så herlig!!! Heldige deg!!! Hintet er oppfattet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 10. november 2012 #3674 Del Skrevet 10. november 2012 Hjertelyd roer mammanervene Er jo gravidos,men ikke så spennende når jeg er så mange uker..hehe Kos deg med hjertelyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 11. november 2012 #3675 Del Skrevet 11. november 2012 OIOIOIOIOIOI!!! Så spennende Gratulerer så mye med graviditet Utrolig glad på dine vegne. Ser det er flere prøvere her og Svarer i boka mi snart. Veldig opptatt om dagen. Her blir det ingen graviditet på lenge. Ønsker å blir gravid slik at jeg får baby tidlig i 2014 eller 2015, mest sannsynlig sistnevnte. Da har jeg 1.5 år til bør bli gravid og det passer meg fint. Ble så utrolig dårlig sist, så M må kreve mindre av meg enn det hun gjør nå. Klemklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 12. november 2012 #3676 Del Skrevet 12. november 2012 (endret) Jeg fant nettopp hjertelig med doppleren Begynte å telle antall slag, men falt av etter 120 og ca 40 sekunder fordi jeg ikke klarte å la være å smile Jeg er alene hjemme fordi mannen og godgutten miner i bursdag til fadderbarnet våre hos de beste vennene våre, og jeg følte på meg at jeg skulle kåhøre det i dag.. Det morsomme er at jeg ikke brukte mer enn noen minutter fordi jeg har sagt til mannen at jeg tror jeg kjenner babyen noen kvelder.. Jeg har en tatovering på magen på den ene siden og det er omtrent der jeg har kjent bittesmå dult de to gangene jeg har kjent det. Så jeg gikk rett på det nå og jaggu meg var det ikke der den lille ligger.. Ah, så fantastisk! Det skal jeg vise mannen i kveld Nå kjennes kvalmen litt mer meningsfull og jeg kan snart dele det med alle sammen Jeg fant også hjerteslag med doppler. Dessverre ikke lyd (har nok en bakoverlent livmor, samt fett på magen som gjorde det ekstra vanskelig), men den doppleren jeg har viser antall hjerteslag på en monitor. Fant mellom 139-150!! Jeg kjenner ikkeno dult jeg, og ble særdeles overrasket da jeg fant ut ved hjelp av doppleren at jeg så langt bærer barnet på venstre side, ikke høyre som jeg trodde (fordi jeg har mye vondt i lysken på høyreside). Håper jeg snart kjenner liv selv, men har hørt at for førstegangsfødende tar det gjerne lengre tid. Samt den bakoverlente livmoren min gjør jo alt litt vanskligere. Håper den vipper seg fremover snart Uansett, godt å høre at alt står bra til med den lille :D Endret 12. november 2012 av Pyntestøv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. november 2012 Forfatter #3677 Del Skrevet 12. november 2012 Tusen takk Becky, så hyggelig å se deg her inne igjen!! Prøve forresten å finne hjertelig på kvelden lørdag så mannen kunne høre, men da fant jeg den ikke etter 25 min engang,, Kjedelig, men jeg vet at jeg fant den på dagen, så jeg er ikke bekymret Og nå er det jo liten sannsynlighet for at det skal skje noe, så nå kan jeg glede meg litt mer I dag er jeg 11 uker og neste uke kan vi fortelle alle det Har ikke lyst å annonsere det på Facebook enda, men familie og venner kan hvertfall få vite det Gleder meg til flere vet om det og så er jeg skikkelig spent på når kvalmen går over.. Neste uke er det jordmortime hvor jeg får helsekort osv og ikke minst tidlig ul på torsdag Det grugleder jeg meg til, men mest gleder meg da. Stakkars Lilletassen er forkjøla og har ligget hos meg i natt. Hoster veldig mye (slimhoste), men har heldigvis ikke feber og er i god form ellers. Han koste seg veldig i dåpen i går og fikk masse oppmerksomhet, men tydeligvis vet alle i svigerfamilien at han skal bli storebror.. Er nok svigermor som ikke har klart å holde seg tenker jeg ja.. Men det er forsåvidt ok nå som vi er såpass langt på vei.. Langt og langt, men tatt i betraktning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. november 2012 #3678 Del Skrevet 12. november 2012 Det går virkelig framover her nå altså, er så glad på dine vegne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. november 2012 Forfatter #3679 Del Skrevet 12. november 2012 Stor til deg Pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 13. november 2012 #3680 Del Skrevet 13. november 2012 Mornings Dine Det er ikke lett å finne hjertelyd så tidlig,så der er du heldig. Viktigste er jo at du finner den:) hvis du har roen, så slapper vel mannen og av Jeg husker jeg traff på et par bekjent e uke 11+4 eller noe, og da sa jeg at jeg var gravid..følte de kunne lese det på ansiktet mitt..hehe Rart når du møter folk etterhvert så kommer folk til ä spørre deg..hvordan går det ,noe nytt.. da kommer du til å peke stolt på magen og si..nr 2 på vei..tjohoo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå