Pupsilure Skrevet 1. august 2012 #3321 Del Skrevet 1. august 2012 Vet du hva, det er akkurat som å høre om Hellasferien vår da Goffel var 9 mnd. Slitsomt! Han kunne heller ikke sove i vogna hvor som helst, og han hylte hvis han ikke fikk det som han ville. Klok av skade leide vi feriehus i Danmark i år, og det var MYE bedre! Det er ikke bare din unge som er vanskelig Goffel var helt lik. Men de vi reiste sammen med nå, hadde med en jente på 8 mnd som er helt annerledes. Hun bare smiler uansett hva som skjer, og hun sover i vogna overalt. Roligste ungen jeg har møtt! Men mamman fortjener det og da, for den førstefødte var motsatt Ang jobb og prøving Vanskelig! Gjør det du føler er rett selv Det kan ta tid å bli gravid, så kanskje ingen krise om dere begynner nå? Men kanskje godt å vente litt også, for å slippe å føle at det er et problem på jobben, og å få litt mer aldersforskjell mellom barna. Jeg hadde ikke orket en nyfødt baby nå! Men igjen, du må gjøre det du syns er riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 1. august 2012 #3322 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg har ikke så veldig mange gode råd å komme med, annet enn å gjøre det du føler er mest riktig selv. Hvis de virkelig er fornøyd med deg på jobb (og det virker det jo som at de er utifra det du har fortalt!), så vil de nok ha deg der uansett Jeg er så bestemt på å vente ihvertfall et år til med prøving, så klarer ikke heelt å sette meg inn i dilemmaet ditt (men forstår virkelig at det er et vanskelig valg!). Orker ikke tanken på å skulle ha nok et år med permisjon, og våkenetter og styr.. Nyter virkelig at J har blitt så stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 1. august 2012 #3323 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg har et rolig barn som har stort sett ikke hatt særlig vansker med søvn etter vi brukte den no cry methoden rundt 10mnd. Hun har kunnet sove stort sett over alt, men var en liten periode der hun slet, rundt 1 1/2 år.....men ikke noe merkbart. Det finns mange forskjellige barn, og det trenger ikke være noe unormalt........jeg kjenner mange som har barn som trenger ro for å kunne sove, eller våkner av en minste ting.........Min har alltid sovet ute, mye trafik ute der, så hun er vant til mye lyder.........ikke at jeg vet om det er noe betydende men min teori hvorfor hun kan sove i stort sett alt. Leilighet ferie er abolut å anbefale med unger. I fjor var vi i Kypros på hotell som var mange leiligheter. Vi kjøpte all inclusive, MEN siden snuppa våkna tidlig og vi ikke orket ut til frokost med en gang var det deilig å ha kjøleskap og kjøkken hun kunne ha yogurt/grøt.......eller kvelds og sånt.........da var det ingen krise om hun ikke spiste middag, vi kunne gi henne noe annet in på rommet. Man kan kanskje ikke regne med samme type ferier som man gjorde før man fikk barn. Vi snakker om en tur om 2 år til Orlando med familien..........og da tenker vi med en gang på at kanskje det er lurt å ha noen med som kan passe(aka svigermor) for uansett om jentene blir store da(kkusina til snuppa), så vil man kanskje og kunne dra ut en og en kveld med de andre og slikt...........ville kanskje ikke gjort det før jeg fikk barn, men det endrer seg etter barn........det er en grunn leilighetsferie er populært med småbarnsfamilier tror jeg Ang jobben, jeg sa det før og mener vel det enda, jeg ville nytet tiden ejg har med lillegutt og gledet meg om noen få mnd å få prøve for en ny. Grunnen jeg sier det er jo hva JEG ville gjort(jeg kunne ikke tenkt meg tette), du til slutt må følge hjertet. Jeg tror du vet hva du har mest lyst til, hjertet bør man alltid følge egentlig, noe jeg stort sett alltid har fulgt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 2. august 2012 #3324 Del Skrevet 2. august 2012 Spennende å lese om erfaringene deres med ferier. Vi skal nemlig (mest sannsynlig) på sydenferie i høstferien. Det er jeg som har holdt igjen, fordi det virker så slitsomt. Men nå ville mannen så gjerne, så har bestemt meg for å tørre. En gang må jo være den første og vi skal jo ha et barn til etterhvert, så da blir et par sommere til uten å reise. M er vanskelig å få til å sove nye steder, så gruer meg litt. Godt å lese om flere som synes det kan være vanseklig med disse småttisene. Jeg og føler på at "alle andre" klarer ting så lett, fortsett fra meg. Vet jo innerst inne at det ikke er sant, men ingen god følelse. Spesielt når hun er drømmebarn i barnehagen i forhold til hjemme. Vet jo SÅ godt at det er vanlig, men det stikker litt likevel. Når det gjelder gravidtet og jobb, får jeg si meg enig alt som har blitt skrevet. Jeg hadde nok og gjort som Neytiri sier, men det er fordi jeg selv ikke hadde orket en til nå. Husker hvordan det var da jeg ville bli gravid NÅ. Jeg hadde og ventet fordi da jeg sluppet å føle på dette med kommentaren til sjefene. Ikke det at det er greit at de sier sånn, men ekkelt å føle på det. Det er uansett best for babyen om mor er trygg og komfortabel med situasjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 2. august 2012 #3325 Del Skrevet 2. august 2012 Høres ut som en slitsom ferie og som du leser her inne, er Lilletassen helt normal. Det er ikke alle små som sovner overalt og som er en drøm å reise med. Vi et heldige da, for det går bra med tulla stort sett uansett hva vi finner på, men vi har jo ikke reist på en sånn tur. Hun sovner ikke like lett i vogna andre plasser, men det tar bare litt mere tid. Hytte eller leilighet er veldig greit med små barn ja Det kan jo ta litt tid med prøvinga, så jeg hadde ikke bydd meg så mye om den kommentaren fra sjefene dine. Hvis du og mannen virkelig har lyst til å starte prøving nå, hadde jeg bare satt i gang! Håper resten av ferien blir fin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. august 2012 Forfatter #3326 Del Skrevet 4. august 2012 Tusen takk for alle svarene deres Dere er gode å ha når man trenger litt ekstra oppbacking og råd! Vi har bestemt oss og vi begynner i september.. Jeg reiser på forretningsreise til USA i en uke i starten av september og vi begynner etter det. Det kjennes riktig ut i hjertene våre (høres teit ut, men var der vi måtte lete til syvende og sist). Jeg gjør som flere av dere sier, følger hjertet og ikke bryr meg så mye om hva sjefene sier/sa. Jeg tror de er veldig fornøyde med meg og beholder meg uansett, og så kommer jeg til å legge en plan for hvordan jeg skal fremlegge det til de når jeg først har blitt gravid. Jeg har lyst å jobbe mest mulig i svangerskapet og er åpen for å jobbe i permisjonstiden og ta ut gradert permisjon heter det vel, så det bør jo være til fordel. Og som dere sier, så kan det ta litt tid før vi venter nummer to. Og dersom jeg blir gravid med èn gang, så har det gått 6 mnder siden de sa den kommentaren, til jeg faktisk annonserer det Jeg kjenner fortsatt på det de sier, men til syvende og sist er det mange jobber der ute og jeg tror at hvis jeg fortsetter slik jeg har gjort frem til nå, også etter graviditeten og viser det samme engasjementet som nå, så håper jeg det går bra. De vet at Lilletassen er 19 mnd og at det mest sannsynlig ikke er så lenge til neste er i planleggingsfasen, så det var nok også derfor de sa det de sa. Men samtidig ansatte de meg og da tror jeg det skal gå bra. Så det er godt å få bestemt dette og ikke minst at mannen kjenner seg klar. Bestilte akkurat 20 graviditetsstripser fra Ebay, så nå kan jeg bare nyte tiden frem mot prøvingen og så tror jeg at vi skal klare å kose oss med Lilletassen uansett om det kommer en til eller ikke Ellers var turen til dyreparken super - men veldig kort. Vi hadde bare 1 dag der, men det var like greit. Veldig shabby hotell, hvor det bråkte og var supervamt så vi alle tre var våkne hele første natten. Men utrolig flott by og jeg gleder meg til vi får reist og sett den litt mer neste gang. *Kiler i magen når jeg tenker på at vi skal begynne prøvingen neste måned allerede...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. august 2012 #3327 Del Skrevet 4. august 2012 Så utrolig spennende å starte prøvingen da!! Har du sluttet på prevensjon? Og høres gøy ut med tur til USA! Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. august 2012 Forfatter #3328 Del Skrevet 4. august 2012 Jeg har faktisk ikke gått på prevensjon på 1 år... Men vi har brukt kondom hver eneste gang og vært utrolig nøye med det. Jeg blødde hver dag på kobberspiral, så jeg tok den ut etter kun 3 mnd. Får se hva vi gjør neste gang. Føles litt rart at prøvetiden begynner etter jeg kommer hjem, for det blir trolig ikke neste EL, men neste der igjen. Har mensen nå, så regner med jeg har EL i midten-slutten av september.. Skikkelig spennende kjenner jeg..! Ja, tror det skal bli bra med tur til USA.. Er bare så rart å skulle være såpass langt borte fra Lilletassen i en uke, men jeg får jo hele turen av jobben, så må jo liksom.. Og dersom jeg blir fort gravid kan det være det kun blir med den reisen, så jeg må jo liksom hoppe på den muligheten.. Kan fortelle mer senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 4. august 2012 #3329 Del Skrevet 4. august 2012 Oioioi, så spennende Gratulerer med avgjørelsen Må være deilig å få tatt en avgjørelse, siden dette har bekymret deg sånn. Husk at rådene jeg gav bare var hva jeg ville ha gjort, ikke hva jeg syntes du burde gjøre. Jeg er ikke klar for ny baby. Derfor hadde det ikke vært noe problem for meg og ventet. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. august 2012 #3330 Del Skrevet 4. august 2012 Så spennende med prøving og ikke minst er det sikkert godt å endelig få tatt en avgjørelse dere begge er så komfortable med, jeg vet jo akkurat hvordan det er å gå rundt i lang tid å være usikker ift dette med ny prøving. Gleder meg til å ses igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 4. august 2012 #3331 Del Skrevet 4. august 2012 hurra for prøving snart da! Synes så absolut man skal følge hjertet sitt, uansett hva andre måtte mene og uansett hvem......er du og mannen heldigvis som får bestemme det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. august 2012 Forfatter #3332 Del Skrevet 5. august 2012 Skjønte det Becky Og at dere andre også bare mener godt og kommer med hva dere ville gjort. Det var jo det jeg ba om også. Og så måtte jeg virkelig lete i hjertet etter hva som er riktig for oss.. Men merker at jeg "gruer meg" til å bli gravid og forholde meg til det i jobbsammenheng. Jeg sitter halvannen meter unna sjefene mine og har ikke eget kontor og så kvalm som jeg var med Lilletassen, så har jeg faktisk allerede bestilt dette for å unngå den aller verste kvalmen. Forhåpentligvis. Noen av dere som har prøvd det eller lignende som fungerte for morgenkvalmen? Nå er TR akkurat over for denne gangen og det er klart det frister å begynne i august i stedet for september. Hva spiller 1 mnd forskjell liksom? Blir jeg gravid så er jeg nok ikke dårlig allerede på USA turen, men allikevel.. Kjedelig å bekymre seg for det eller en eventuell spontanabort hvis det skulle forekomme.. Vi kommer til å prøve på en jente denne gangen, så tips tas i mot med stor glede Dersom det kommer en lillebror til oss er han også hjertelig velkommen selvfølgelig, men det er vel lov å ønske seg en jente når man allerede har gutt..? Har fortsatt tid og lyst til å treffes neste helg Pusla Flere som henger seg på? Passer trolig best søndag, og ift til tid er vi fleksible. Er tidlig oppe og nå legges Lilletassen stort sett rundt 12-tiden. Han skal faktisk være hos moren min noen timer etterpå, for aller første gang. Det virker som hun har skjerpet seg og skjønner godt at ødelegger hun denne sjansen får hun ingen flere. Godt om det fungerer, for hun er enslig og hjemmeværende for tiden, så det kan være mye hjelp for oss. I tillegg bor hun 5 min kjøring unna oss og kan bidra mye mtp en ny graviditet. Men vi må selvfølgelig først se an hvordan det går i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. august 2012 #3333 Del Skrevet 5. august 2012 ohh de seabands ser kjente ut gitt! Brukte de første 3 mnd, sluttet til slutt da ingeting fungerte på meg men har hørt at flere har god erfaring med disse, eneste blir jo da å skjule de for sjefen om du skal bruke de og ikke si fra til de første tiden. Blir det ingen tur ut på kvelden på denne turen? tenker mtp alkohol? føler alltid det er kommentarer når man ikke tar en øl liksom, noe som i grunn er latterlig i jobb sammenheng da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. august 2012 Forfatter #3334 Del Skrevet 5. august 2012 Ja, det har du helt rett i.. Man må liksom ta seg en øl/drink når det skjer noe. Har følt skikkelig på det de gangene jeg ikke har drukket og heller kjørt, og føler nesten at jeg må drikke neste gang for at de skal skjønne at jeg ikke er gravid. Og ja, det blir helt sikkert øl/vin på kvelden.. Og det er mye "festing" i min bransje, så blir vanskelig fremover.. Og så er det julebord osv osv, og dette er noe jeg tenkte på tidligere, men som jeg ikke kan la stoppe meg. Får bare være ekstra påpasselig og prøve å finne unnskyldninger for å ikke være med/kjøre osv.. Håper seabands fungerer. Forrige gang brukte jeg ingenting annet enn ingefær te, men det hjalp absolutt ikke.. Hadde en veldig fysisk jobb, nå har jeg kontorstilling, så kan være det hjelper. Forrige gang fortalte jeg det til sjefen etter kun dager fordi jeg var redd for å miste pga. type jobb jeg hadde, så sånn sett var det "greit" da jeg ble 100% sykemeldt pga kvalme. Er jo ikke sikkert at det blir like ille denne gangen, men jeg er forberedt hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. august 2012 Forfatter #3335 Del Skrevet 5. august 2012 Æsj, i følge babyverdense EL-kalkulator, så skal jeg ha EL dagen etter jeg kommer hjem fra USA. Dersom vi prøver på jente bør vi et par dager før EL, ikke rett oppi.. Vi vil selvfølgelig bli glade for en gutt også, men når man har mulighet på å prøve på en jente, så er jo det moro.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. august 2012 #3336 Del Skrevet 5. august 2012 hehe du er litt søt da snuppa, passer ikke med sex pga jentebaby liksom hihi.........er det mean to be tror jeg du vil få en jente jeg forresten, det med alkhol synes jeg er så teit, hva om man ønsker rett og slett ikke. Da er man enten rar eller gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. august 2012 Forfatter #3337 Del Skrevet 5. august 2012 Hehe, du har rett.. Det er ikke meant to be hvis vi ikke får det. Og det viktigste er selvfølgelig et friskt barn og det er ingen selvfølge å få. Men man drømmer jo alltid.. Kanskje spesielt for jenter å få en jente? Vet ikke jeg, men dersom det blir en lillebror så blir vi kjempe glade for det også! Og ang alkohol så har du helt rett.. Det er ofte jeg ikke orker å drikke når vi er ute med jobben, men føler jeg "må" for hvis ikke er jeg kjip liksom.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. august 2012 #3338 Del Skrevet 5. august 2012 har du drukket med jobben i noen sammenheng enda? vet ikke ang jente med jentebaby, men selv ønsket jeg veeeeldig en jente og fikk det da, ikke at en gutt ikke hadde vært velkommen. Man kan såklart ønske seg en av hver, morro å få prøvd en av hver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. august 2012 #3339 Del Skrevet 5. august 2012 Dette med gutt eller jente tror jeg ikke er så lett å styre alltid, men tror jeg har hørt jeg også at action før EL kan gi jente. Jeg ville bare ha en baby jeg, så vi tenkte ikke over det Neste søndag er fint for meg Tror Marmot iallefall ville være med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 5. august 2012 #3340 Del Skrevet 5. august 2012 Ja, men nå har jo Murmel vannkopper, så det spørs. Det dukker opp nye vannkopper hele tiden og de skal jo rekke å tørke inn før han ikke er smittsom lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå