Neytiri Skrevet 4. juli 2012 #3301 Del Skrevet 4. juli 2012 Uff da vennen, kondolerer så mye med bestemoren din Hva om du heller ser på det sånn, du gleder deg for noe som vil komme med nye året, prøveperiode. Istedenfor å kunne ønske noe du i bakhodet vil helst vente med med tanke på jobben din. Prøv å klemme dine nære så mye du kan, og håper du får en fin farvel med din bestemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 4. juli 2012 #3302 Del Skrevet 4. juli 2012 Kondolere!! Jobb er det nok av,barn er mye viktigere. Kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 4. juli 2012 #3303 Del Skrevet 4. juli 2012 Huff, så leit at du mistet bestemoren din Gjør det du og mannen føler er rett ift når dere vil starte prøving. Der er ikke lenge til etter jul heller da, du rekker jo også da å kose eksta mye på på Lilletasse Så i pupsi sin bok at dere har planer hele ferien, men håper vi kan få til å ses etter ferien da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 4. juli 2012 #3304 Del Skrevet 4. juli 2012 Kondolerer så mye med bestemoren din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 4. juli 2012 #3305 Del Skrevet 4. juli 2012 Så trist å høre om bestemoren din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. juli 2012 #3306 Del Skrevet 6. juli 2012 Kondolerer så mye Jeg mistet og bestemoren min for noen måneder siden. Det er veldig trist at jeg aldri får henne igjen, men samtidig så er jeg glad på hennes vegne at hun fikk dø når og på den måten hun gjørde. Hun lo og tulla, før hun falt om og døde. Gratulerer med fast jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. juli 2012 Forfatter #3307 Del Skrevet 14. juli 2012 Tusen takk for alle gode ord Nå er begravelsen om kun få dager og jeg gruer meg.. Samtidig er det nesten godt at det er to uker siden hun gikk bort, for nå har jeg fått bedre tid til å "komme meg" og forberede meg på det. Blir ikke noe hyggelig allikevel, men det går kanskje bedre enn om det hadde vært bare få dager etterpå. Takk for det Becky Det er godt med fast jobb, men hver natt denne uken har jeg drømt at jeg er gravid, har baby eller ammer. Jeg er utrolig sliten når jeg våkner og noen morgener har det vært nesten så jeg tror jeg er gravid fordi drømmene er så virkelige.. Nå tester jeg med eggløsningstester for å være forberedt, for nå nevnte mannen tidligere i uken at det hadde vært koselig å begynne prøvingen på 5 årsdagen vår (som også er bestemors bursdag..). Det er i oktober. Utrolig at vi kun har vært sammen i 5 år og har 3 års bryllupsdag allerede.. (I august da..) Gleder meg masse til å prøve igjen, men som flere av dere sier, så kan det være godt å glede seg til det også og kose meg med Lilletassen "alene" mens jeg kan. Samtidig så føler jeg nesten et "press" for å få neste før utgangen av august neste år, pga. barnehageplass. Det er nesten det som gjør at jeg vil begynne nå. Ikke bare det selvfølgelig, men jeg tenker at det er kjipt å få til høsten pga barnehageplass osv. Men jeg er jo heldig om jeg får en til, så man kan jo ikke tenke sånn heller.. Bare jeg ikke får oppunder julen som sist, så er det vel greit Er det flere av dere som har planer om en nummer to (eller tre) som også tenker sånn? At det ideelle er å få på våren/sommeren? Fordelen med vinteren/høsten er at det er færre som føder da og at man kanskje får bedre oppfølging.. Jeg vet ikke.. Jeg fikk jo Lilletassen på nyåret og han er jo helt super! Hadde jeg ventet den måneden (som flere i prøverforumet gjorde for å ikke risikere å føde i julen/nyttår) så hadde jeg jo ikke fått han.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. juli 2012 Forfatter #3308 Del Skrevet 17. juli 2012 Vondt i magen.. Begravelsen er kl.12 og det skal bli godt å få den overstått.. Lilletassen blir med på minnesamværet, ellers er han i barnehagen nå. Kjenner pulsen er ganske høy og magen er skikkelig ustabil.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. juli 2012 #3309 Del Skrevet 17. juli 2012 : klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. juli 2012 #3310 Del Skrevet 17. juli 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 18. juli 2012 Forfatter #3311 Del Skrevet 18. juli 2012 Pupsilure Alt gikk bra i går, men det var en fryktelig tung dag og jeg sovnet ikke før i 3-tiden i natt, så nå er jeg skikkelig sliten.. Godt at det er overstått hvertfall og kun 2 dager igjen på jobb før ferien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 18. juli 2012 #3312 Del Skrevet 18. juli 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 19. juli 2012 #3313 Del Skrevet 19. juli 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 20. juli 2012 Forfatter #3314 Del Skrevet 20. juli 2012 FERIE!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 20. juli 2012 #3315 Del Skrevet 20. juli 2012 Så deilig med ferie da kos dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 20. juli 2012 #3316 Del Skrevet 20. juli 2012 Håper du får en strålende ferie Så fint at begravelsen (etter forholdene) gikk bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3317 Del Skrevet 1. august 2012 Begravelsen gikk etter omstendighetene bra. Synes det var veldig tøft til tider og da jeg bar kisten knakk jeg sammen.. Var nesten da jeg innså at det hele var så endelig.. Men det ble en fin seremoni og minnesamværet gikk også fint, så alt i alt var det en "fin" dag. Cruiset har vært bra, absolutt å anbefale, men fy søren om jeg reiser med så lite barn igjen.. Eller korreksjon: hadde Lilletassen vært mindre eller eldre hadde det gått bedre. De hadde barneklubb fra og med 2 år og det er det jo 5 mnd igjen på.. Og hadde han vært mindre så hadde han bare kunnet ligge i vognen. Vi måtte kaste i oss alle måltidene og han hylte og skrek hvis han ikke fikk det som han ville. Utrolig kjipt å måtte kaste i seg lammesadel og deilig ostekake, men men.. Vi har jo kost oss og jeg likte veldig godt det å ha en fast base og oppleve uliker land og byer hver dag. Og hadde han vært litt eldre hadde vi fått et par timer daglig til å puste ut, noe jeg kjenner vi trenger nå. Så vi drar ikke på ny ferie før i morgen, kutter ned med en dag. Etterpå skal vi ha barnevakt av den ene søstern min for første gang, så det blir spennende. Kun et par timer, men nok til at vi kanskje får tatt en kopp kaffe i ro og mak (endelig!) og handle inn litt diverse. Cruise er absolutt å anbefale, utmerket service og masse tilbud, men vi fikk ikke særlig utbytte av det pga situasjonen vår. Lilletassen er ikke som "alle andre" (hvertfall sånn mange beskriver sine barn) - at han kan sovne i vognen hvor som helst og når som helst. Har inntrykk av at så mange bare kan gjøre det og gjorde det med sine barn, uten problemer. Enten er det litt forglemmelse eller løgn i det de sier, eller så er det noe galt med vårt barn. Uansett så fungerer ikke det for oss og Lilletassen er faktisk sånn som hyler og kaster mat over alt dersom han ikke får det som han vil. Og med det så mener jeg løpe rundt når han vil, hvor han vil og kaste hva han vil rundt hvor som helst. Det er med andre ord deilig å være hjemme igjen, men jeg gleder meg ikke til hverdagen begynner, for da klager man jo da også. Hadde vi hatt to barn hadde det kanskje vært annerledes og de kunne lekt med hverandre, men sånn er det nå ikke. Jeg merker at han trenger barnehagen igjen og han kjeder seg veldig når det bare er oss (var ingen andre barn på hans alder å leke med på båten). Håper dere andre har hatt litt mer avslappende ferier og koser dere (Vi har jo kost oss, men ja..hehe) *Gleder meg til å ta en kopp kaffe med min kjære mann snart* Ps. Lilletassen er veldig mammadalt for tiden og det er jo veldig stas.. Så det er selvfølgelig veldig fine tider også, ikke misforstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 1. august 2012 #3318 Del Skrevet 1. august 2012 Jeg ser på Murmel som "veloppdragen" og normal, men jeg synes det er slitsomt å spise ute med ham for tiden og unngår det så godt jeg kan. Han er heller ikke sånn som kan sove i vognen sin hvor som helst, den må stå stille. Så jeg tror nok Lilletassen er ganske vanlig han også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 1. august 2012 #3319 Del Skrevet 1. august 2012 Her er det lenge siden jeg har vært innom gitt For det første; kondolerer så mye med bestemoren din J kan heller ikke sove i vogna når vi er ute blant folk lenger, hun vrir seg bare ut av selene og setter seg opp, og klarer hun ikke vri seg ut blir hun rasende. Og det å kaste ting rundt seg og bare rase skikkelig høres også veldig kjent ut! (Hadde akkurat et raseriutbrudd her som varte i 20 min, hvor hun hylte konstant og endte opp med å helle ut et helt vannglass utover bordet, kaste alle lekene sine utover og kaste seg selv bakover så hardt i gulvet at hun fikk skikkelig vondt..) Så jeg skjønner veldig godt at dere syns det var stressende! Men jeg tror at cruise er helt topp når de er litt eldre, vi har snakket om å gjøre det om et par år Kos dere på neste ferietur Knakandes fin by dere skal til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3320 Del Skrevet 1. august 2012 Takk for svar Marmot og Jesse Godt å høre at Lilletassen er "normal" og at dette er noe dere også opplever. Det er flere av de jeg kjenner som har eldre barn (2 år +) sier at de bare la ungen sånn og sånn.. Og i og med at det er flere som sier det har fungert for de, så merker jeg at det er godt å høre at flere av dere opplever det samme som oss. Det føles helt håpløst ut til tider, og nå som vi forhåpentligvis får en til neste år (vi har ikke begynt å prøve enda, men mannen tenker kanskje at vi kan begynne tidligere enn først antatt... ) så ser jeg ikke for meg at vi reiser på ferie før de har blitt litt større.. Samtidig må vi kanskje bare innfinne oss i at vi ikke kan dra på ferier der vi må på restaurant, men heller leie leiligheter e.l. De har utrolig mange flotte leiligheter med basseng etc i Florida feks, så det står på ønskelisten snart. En ting av gangen og babyprosjekt nr.2 skal trolig prates om i kveld. Jeg har lyst å sette i gang nå, men pga. sjefene mine som sa at de håpet at jeg holdt meg i skinnet og ikke ble gravid de første 6 månedene (for 2 mnd siden..), så tør jeg liksom ikke.. Vi er bare 3 som jobber sammen, så jeg har ikke lyst å ødelegge for arbeidsmiljøet.. Samtidig har jeg lyst å jobbe så lenge som mulig i svangerskapet og evt. også jobbe deler av permisjonen.. - Hva tenker dere om det? Burde jeg vente og ta det sjefene sier i betraktning eller gjøre hva som føles riktig for oss? Vi ønsker å sette i gang i løpet et par måneder, men hvis jeg skal følge det sjefene sier så bør vi vente til november/desember. Føler egentlig det er litt lenge til.. Vet jeg har spurt dere før og fått litt ymse svar, men nå føler jeg virkelig at dette er noe jeg har lyst til, samtidig som jeg absolutt ikke har lyst til å ødelegge arbeidsmiljøet på jobb. Jeg ble ansatt 1. mars og fikk fast ansettelse 1. juni, så dersom jeg blir gravid raskt så går jeg ikke ut i permisjon før jeg har vært fast ansatt 1 år hvertfall. Det er en stor konferanse i USA som begge sjefene skal på i juni neste år og da blir jeg alene på kontoret, men det er uansett noe jeg får gjort (hvis jeg ikke blir sykmeldt da, men det kan jeg jo ikke tenke på før vi begynner engang..) Uansett.. Det jeg trenger jenter er bare litt råd, for dere er veldig gode samtalepartnere når jeg ikke kan prate med hvem som helst om dette Tusen takk til dere som tar dere tid til å svare på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå