Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Har fått et utkast til ny attest på mail, av den øvre ledelsen. Det er noe helt annet! Og akkurat sånn som jeg mener jeg fortjener.

Tidligere sjef skal ALDRI bli anbefalt av meg, fy ******* så irritert og null respekt jeg har for det mennesket. Heldigvis var det ikke noe problem å overbevise ledelsen om at attsten bare var bullsh*** fordi de vet godt hvordan h*n er. Deilig å slippe å "krige" om det også, at det gikk så smertefritt.

I dag har jeg vært alene på kontoret og det har gått greit. Har prøvd å sette meg inn i diverse programmer, men det går jo ikke uten hjelp :kjefte: Det er så mye som skjer for tiden, så sjefene er så opptatte, men det går seg nok til..

Lilletassen er ikke noe hyggelig etter bhagen for tiden. Han er så sliten og sutrer hele tiden fra vi henter til han legger seg. Vil kun være oppå mamma, pappa duger ikke, vil opp på fanget, ned av fanget.. Hvor lenge er det normalt at den perioden er?? Har hørt de blir veldig slitne etter bhagen den første perioden og nå har han gått i 3 uker. Kjenner lunten min blir så kort nå som jeg jobber fulltid selv, for jeg får ikke gått på do alene når jeg kommer hjem, ettersom han er så mammadalt.

I går var jeg i seng kl.19:30 fordi jeg var så trøtt :natti:

Men, another day another dollar og hipphurra for skriking fra babycallen og mannen som banner på kjøkkenet fordi han ikke får opp en skapdør. Livet er herlig ;)

Må bare le av det nesten, for når man er så sliten er det liksom ingenting som duger, annet enn litt alenetid (som man selvfølgelig ikke får) og avslapning. Jobb i morgen også faktisk, så får legge meg tidlig igjen i dag. Jobbfest i morgen kveld også, med samarbeidspartnere fra utlandet, så tenker jeg kommer til å være død på søndag...

Men: God fredagskveld alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er sliten :klemmer: Håper du får en fin dag på jobb imorgen, og en fin jobbfest, og at du får slappet ordentlig av på søndag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbfesten viste seg å være mer forretningsmiddag, men det var greit å være med. Traff flere samarbeidspartnere og fikk litt kontakt med de, slik at det gjør det lettere for meg å få hjelp fremover.

Lilletassen har fått øyekatarr.. Vi var på legevakten i stad og fikk resept på øyedråper. Håpløst å få det i øynene hans da, så mannen må bli hjemme en halvtime lenger i morgen tidlig for å hjelpe meg med å få i øyedråper :fnise: Han begynner ellers såpass tidlig, at jeg ikke vil vekke Lilletassen unødvendig tidlig for å ta øyedråper. Tok et par dråper selv, for jeg føler at jeg får det på det ene øyet jeg også. Hadde det jo i sommer, og det kjipe er at jeg ikke kan sminke meg eller bruke linser. Utrolig ugunstig når jeg prøver å etablere meg på en ny arbeidsplass, for da føler jeg meg så utrolig kjipt..

Ellers har helgen vært grei, men litt kjedelig i dag med tid på legevakten + at Lilletassen sutrer noe innmari når det ikke skjer så mye. Ingen av oss orker særlig mye heller, så da blir vi stort sett hjemme og kjeder oss alle tre. Jeg tror mannen og jeg er litt tiltaksløse og har dårlig fantasi, så kanskje dere har noen tips til hva vi kan gjøre i helgene? :)

Vi føler ofte vi blir så begrenset av være og vind... :sjenert: Fullt klar over at det er dårlig unnskyldning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mye ute i nabolaget og går, det skal ikke så mye til her iallefall. Vi har lekeplasser i nærheten som vi går til. Kafé eller handling gjør vi endel av på lørdagene med søs eller mamma. Så ikke veldig spennende, men vi kommer oss ut! Og snart blir det vel å teste trehjulssykkelen :)

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!! Jeg kan jo selvsagt kjøre ut til deg og at vi går litt der ute ;) Det hørtes midt i blinken ut! :)

Mannen lurer forresten på å bytte yrke og bli håndtverker av no slag.. Han vet ikke hva det er han vil enda, men vi lurer på litt ang lønn og sånn, hvis han skal gå det såkalte voksenopplæringen.. Hmmm

Vi må jo klare å betjene lånet vårt og utgifter, så spørs om vi har mulighet.. Men jeg vil jo gjerne at han skal trives og nå er det så mye kjipt som skjer på jobben hans at han kvier seg veldig for å gå på jobb, og sånn skal det ikke være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må du bare gjøre, for det hender jo jeg henger her alene når sambo jobber helger :jepp:

Det er ikke noe kjekt når man ikke trives på jobben. Det går utover hjemmesituasjonen, det vet jeg alt om. Så jeg skjønner at dere vil strekke dere for at mannen skal finne en jobb han trives i. Håper dere får det til da :tommel:

Ikke lenge siden tulla hadde øyekatar heller, det er litt kjedelig med de dråpene og jeg skjønner at du må ha hjelp for å treffe øynene :fnise: Det gikk ganske greit etter en dag eller to, da var det akkurat som tulla forsto at hun måtte ligge stille. Håper du slipper unna da, det er kjipt å ikke kunne sminke seg når man må ut i verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Kan du ikke dryppe øynene mens han sover? Det gjør jeg med Murmel, trenger jo ikke åpne dem så mye.

Håper det går raskt over! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med øyebetennelse. Det er veldig smittsomt! Å dryppe når han sover høres lurt ut :jepp: Jeg har sneket meg inn til Goffel og sprayet nesen hans med nesespray mange ganger mens han har sovet, og han våknet ikke av det. Nå liker han å få nesespray da, så nå trenger jeg ikke å gi han det i søvne lenger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMART! Både å dryppe og spraye nesespray mens han sover.. Har aldri falt meg inn :fnise: Men det skal jeg jaggu meg gjøre! Nå fikk vi det til rett før han la seg da, og så tar vi sammen på morningen + de gjør det 2 ganger i bhagen, så da får han det han skal. Men til future notice så skal jeg huske det :tommelopp:

I dag begynte dagen min kl.5:45, leverte tassen kl.8, dro på jobb, kom hjem 18:15, ga tassen grøt og la han og nå vet jeg ikke hva jeg skal ha til middag.. Har ikke tatt ut noen ting fra fryser'n, kjøpt mat eller planlagt, og i og med at jeg ikke skal ha særlig med karbohydrater, så kan vi ikke bare koke opp pasta el. no heller. Mannen har blitt litt syk (dere vet jo alle hvordand et foregår..) så da har ikke han vært og handlet. Så vi har ikke noe grønt heller.

Hva kan man lage da liksom?? Ikke orker vi å dra ut, så da får det bare bli knekkebrød og pålegg da. Har bare gått ned 1 kg på 1 uke og det er forsåvidt greit det, men jeg hadde jo håpet at det var mer.

Spise mat straks, se litt tv og så legge meg før en ny dag begynner. Kjipt å jobbe 9-17 egentlig, for da blir det ikke mye igjen av dagen. I morgen skal jeg heldigvis treffe en venninne på kaffe etter jobb, så det blir jo koselig. Det negative med det er at jeg kun ser Lilletassen før bhage og jobb, og jeg føler jeg ser han såpass lite allerede i og med at jeg jobbet i helgen. Er en omstilling for meg også dette, og det føles nesten litt ut som om den sorgen kommer litt for meg også.. At jeg ikke er sammen med "babyen min" særlig mye om dagen.. :trist:

Gleder meg til helgen!!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje en sånn shake du kan ta nå?

Det er en stor omstilling å begynne å jobbe igjen!! Jeg syntes det var helt grusomt i starten, tiden strakk ikke til, og jeg var UTSLITT! Men det gikk seg til :jepp::klemmer: Hold ut, og plutselig venner du deg til at hverdagen er sånn. :kose: Nå syns jeg hverdagene er helt fine, og er ikke så sliten lenger. Det var vel de første 10 dagene jeg sleit skikkelig. Følte at jeg nesten ikke så Goffel, og alt var bare fælt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tøft å begynne å jobbe ja :klem: Du venner deg nok til det, som pupsilure sier. Og tida sammen blir så morsom og meningsfull, også blir det jo skikkelig kvalitetstid. Iallefall er det sånn for meg. Men ja, det er en utrolig stor overgang fra å være sammen hele tida til bare et par timer om dagen. Det blir lettere :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg innførst barne-tv-tid på kveldene fordi jeg blir sliten av å holde M i sjakk. Så nå er det drømmehagen kl. 18 hver kveld og da får a'mor slappet litt av. M var akkurat som Lilletassen da hun begynte i bhg. Jeg var og helt utslitt, men plutselig var det over. Det gjelder å finen noen rutiner man kan leve med. Hva med å sette dere ned sammen og planlegge middager f.eks? Får man ikke i seg nok mat blir man ihvertfall sliten. da kan dere handle 1-2 ganger i uka og da slipper dere å stå der og plutselig ikke vite hva dere skal ha til middag. De ukene vi klarer å gjennomføre dette ordentlig merker jeg at ukene går lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips Becky og det med planlegging av middag er akkurat det vi skal gjøre nå etter jeg har skrevet ferdig her ;) Har kommet over noen Fedon oppskrifter, som ser ut som passer min plan, så det er jo bra. Merker på meg at jeg føler meg bedre ved å spise mindre karbohydrater, men merker jo at det hadde vært alright med spaghetti og kjøttdeig en dag liksom.. Men det kommer ;)

Jeg trives godt på jobb! :danser: Det er mye og utfordrende, men sånn som ting er nå stortrives jeg og jeg lærer utrolig mye. Rekker ikke være innpå her særlig ofte, men så fort jeg kommer mer inn i ting og rutiner, så kan jeg sjonglere KG også ;)

Gleder meg til treff neste helg! Det er søndag sant? Jeg tror mannen hadde synes det var fint om vi ikke var her, for nå har ikke han vært alene hjemme på evigheter og han kan godt trenge litt tid alene hjemme. Så om vi kan være hos noen andre er det supert :nigo:

Ha en riktig god torsdagskveld alle sammen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at du trives på jobb da :hoppe: Det er jo så gøy å lære nye ting når det er noe man interesser seg for :)

Vi er med neste søndag, men siden sambo jobber nattehelg synes jeg ikke vi kan være her. For da er jeg redd han ikke får sove særlig godt og trøtt sambo er ikke særlig trivelig :fnise: Men det kommer selvfølgelig an på når på dagen vi tar det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp oppdatering på diett-fronten. Eller livsstilendringsfronten får jeg vel heller kalle det, for dette er en endring i livsstilen. Jeg spiser alle måltider og i går lagde jeg en "sunn" gelé og hadde vanlijesaus til, så jeg kan jo kose meg også. Jeg har gått ned 3,2 kg på 2 uker :danser:

Jeg har ikke fått trent en eneste gang, men jeg spiser sunt og er mer i aktivitet enn siste tiden hjemme. Jeg ser tydelig resultater på meg selv, men det var utrolig godt å veie seg i dag og se at jeg har gått ned 2,2 kg den siste uken og 1 kg uken før det. Jeg har måtte stå over bakst og diverse digge greier på jobb og ellers, men det er så verdt det! Og jeg er skikkelig stolt av meg selv for at jeg holder meg og klarer å avstå :nigo:

Så måtte bare skryte litt av det her inne :fnise:

Ellers trives både jeg og Lilletassen i nye omgivelser og nå virker det som han har sluttet å gråte når jeg leverer. Han har ikke gjort det på flere dager og jeg ser jo at han koser seg. Han vil ikke være med hjem mange av gangene når mannen skal hente han. Og det er bedre det er på den måten synes jeg.

Drømte i natt at Lilletassen ble storebror til en lillebror.. Det var så ekte at jeg fikk lyst på en til, men i den siste tiden har vi blitt enige om at vi venter 1 til 2 år faktisk... Det går sånn opp og ned det der, så det er viktig at vi ønsker et barn til over tid, før vi faktisk setter i gang. Min nye jobb kan innebære litt reising og jeg har lyst å være med på det før vi får en baby til og jeg er nødt å bli hjemme.

Noen ting Lilletassen har blitt helt hysterisk for i det siste:

* Bade (han ELSKET det tidligere, nå hyyyyler han vher gang han skjønner han skal bade)

* Klippe negler, spesielt tånegler (her har han vært håpløs hele tiden, men i dag MÅ vi virkelig få tatt de, jeg synes det er flaut at han går med de neglene i barnehagen..)

* Dagsoving (vært et problem siden han begynte i barnehagen egentlig..)

* Klippe håret (har kun vært hos frisør én gang, men han fikk ikke tatt luggen hans, så den må jeg prøve å ta selv innimellom og det er bortimot helt håpløst!)

Tror dette er våre største utfordringer for tiden.. Men i dag skal vi en tur ut på en gård og kose oss litt, samt gå litt tur håper jeg på, så ser frem til en hel familiedag :rodmer:

Gleder meg også masse til treff neste helg!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært med vektnedgangen!! :nigo::hoppe: Nå fikk jeg litt lyst til å gå ned også... Tror jeg har lagt på meg litt den siste uken, føler det hvertfall.

Gleder meg til treff på søndag, hvis jeg får byttet bort vakta mi da, og er frisk. :) Mannen sa vi kan være her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Så flink du har vært! :jepp:

Hvilke rutiner har de for dagsoving i bhg? Dumt om det skal ødelegge for dere, for det er viktig å få nok søvn. Om man trenger en lur på dagtid, blir dagene lange i bhg om man ikke får den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...