Gjest Marmot Skrevet 27. februar 2012 #3201 Del Skrevet 27. februar 2012 Nå måtte jeg inn og lese på nettsiden til Nutrilett. De mener oppriktig at en kvinne skal spise 650 kcal per dag. Det er jo galskap! Det bare dobbelt av det jeg spiste da jeg var på mitt sykeste, og jeg klarte absolutt ingenting. Jeg lå i sengen hele dagen, skalv, var kalm, svimmel og hadde ekstrem hodepine. Mangelsykdomer får man ikke bare av å ikke få i seg alle næringsstoffer man trenger, men av å få i seg for lite av dem. Å holde seg sunn, frisk og velfungerende over tid på 650 kcal i døgnet er fysisk umulig. I tillegg inneholder en sånn shake over 10% sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. februar 2012 #3202 Del Skrevet 27. februar 2012 Her kan du lese litt om hvordan den funker. fase 1 er en slags detox, det renser og avenner kroppen av hvit mel, sukker og unødvendige karbohydrater. Dette er den vanskeligste fasen av dietten men ohhhh hvor mye den funker. Når jeg gjorde det første gangen(et år før bryllupet) gikk jeg ned nesten 9kg på de to ukene, nå hadde jeg jo masse å ta av og var nok mye vann.......men det ga seff motivasjon å fortsette. fase 2 er den delen som er bra for vektnedgang, man kan ikke holde seg på fase 1 lenger en to uker og ikke er det anbefalt! Fase 2 er idiell å starte for de som vil ned 5kg eller mindre(da hopper man over fase 1). Denne fasen introduserer man in karbohydrater igjen, MEN langsomme som fullkorns brød, brun ris, fullkornspasta, frukt osv. Begge fasene tillater desserter, da kanskje ikke så enkelt som is, men hjemmelaget ost eller yogurt dessert er super og vil kvitte deg med noe evt søtsug på kvelden, JEG LOVER! Fase 2 holder man tills man kommer ned i den vikten man ønsker å ligge på. Da hopper man over til fase 3 som er et maintenence program. Dvs, du får lov å spise det meste, MEN å ha i bakhodet reglene fra forrige faser men når du kommer til det her punktet vil du faktisk skjønne hva er bra for kroppen, hva du liker, og ikke minst at du klarer å la vær å spise "det usunne" hver dag. Jeg veier enda mye mer en jeg burde, MEN jeg har aldri lagt på meg igjen kiloene jeg har tatt av med hjelp av South beach. Jeg tok av til sammen 20kg, og har igjen 15-20. Når jeg fikk Bumba og ammet ønsket jeg ikke å gjøre første fasen da jeg var redd å miste næringen i melken, og siden jeg sluttet å amme i september begynnte jeg ikke før August med dette igjen. Superfornøyd med 10kg siden siste sommer. SHIT når jeg ser tallene tenker jeg faktisk hva jeg veide på en stund tilbake det er jo bare ikke å tro, skammer meg nesten over det......MEN nå har jeg funnet noe som funker bra for meg. Matbloggen min har forresten mye bra inspirasjon, mye er South beach vennlig.......skal ta og rydde litt opp i bloggen snart så den blir mer oversiktlig, men ta en titt innom om det skulle friste å se hvor fargerik og ikke minst flott mat man kan faktisk få på programmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #3203 Del Skrevet 27. februar 2012 Nutridiet er det jeg bruker foreløpig, kanskje det er det samme? Har nå, etter samråd med mannen, blitt enig om at jeg skal gjøre følgende fremover: Nå skal jeg få lov til å spise 2 knekkebrød med pålegg. I morgen kan jeg få 2 knekkebrød + muligens 1 glass melk/juice + kaffe til til frokost. Lunch kan bestå av salat, knekkebrød, pai (er det mulig med sunne paier??) eller omelett uten ost, vann og evt kaffe. En snack på ettermiddagen blir enten 1 frukt eller 1 grønnsak. Middag hopper jeg over i et par uker (er målet) og her tar jeg 1 shake. Etter et par, tre uker kan jeg innføre south beach middag tenkte jeg.. Til kvelds, som jeg kan ta rett etter Lilletassen har lagt seg, sånn rundt 18:30-19, kan jeg spise to knekkebrød med pålegg. Evt et glass melk. Hvordan høres det ut? Er det noe annet jeg kan bytte ut knekkerbrødene med for å få litt variasjon, men som ikke har mange kcal? Og så trenger jeg litt porsjonshjelp, for jeg har virkelig ikke peiling på hvor lite/mye jeg skal ha, i feks salat, omelett etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 27. februar 2012 #3204 Del Skrevet 27. februar 2012 (endret) Så flott at dere koste dere i helgen Det hørtes utrolig deilig ut og til helga er det kjære og jeg som skal ha en overnatting på hotell Når det gjelder slankinga di, så håper jeg du finner en sunn måte å gå ned kiloene på slik at du føler deg vel. Det viktigste er jo at du har det bra med deg selv og at du finner en måte å gå ned på og bli der. Jeg har ikke tro på pulverkurer, i likhet med Marmot har jeg personlig erfaring med problemer med mat, så når jeg leser om slanking blir jeg veldig skeptisk. Å spise sunt, kutte ut store porsjoner og godteri, brus og annet med sukker i hverdagene og å trene er det jeg har tro på. Jeg heier uansett på deg (og dette kan vi prate mer om når vi møtes face to face og sånt, mye lettere da!) jeg tillater meg selv at "åja, denne sjokoladen er jo formet som et eple...." hehe Endret 27. februar 2012 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 27. februar 2012 #3205 Del Skrevet 27. februar 2012 Synes det blir feil av meg å si hva du skal gjøre. Vi er alle ulike så om det er dette du vil prøve så gjør du det seff. Det jeg har gjort er noe jeg kan leve med i hverdagen, unner meg i helgene det jeg vil......og likevel har jeg gått ned. Jeg er redd du ikke takler å hoppe over middag hver dag i 2-3 uker, synes det høres bare helt feil ut. Samtidig som jeg har aldri fullført sånne pulverkurer nettopp fordi etter et par dager er jeg blitt så trøtt og kvalm at jeg orker ikke. Med min aktive 1 1/2 åring orker jeg knapt fase 1 av south beach, første 3 dagene kan man få hodepine og slikt, det er detoxen da. Så en pulverkur ville ikke vært noe for meg. Håper uansett du når ditt mål uansett hva du velger. Hva er målet forresten? Det du lærer på south beach blandt annet er nettopp porsjoner(teljer ikke kalorier) men kjøper du introductions boka leser du om hele livstilen og hva det innebærer. Porsjoner ser du jo gjennom oppskriftene. Etter hva jeg har sett i norsk kost finns det alt for mye brød, jeg som elsker brød gikk jo i den fellen, men etter south beach er det MAKS et brødmåltid per dag. Dvs, får du det til frokost blir det ikke hvitløksbrød til middag osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 28. februar 2012 #3206 Del Skrevet 28. februar 2012 Har du prøvd å regne ut kaloriinnholdet på den "planen" du skrev over her? Jeg har fått regnet ut at jeg forbrenner ca 2300 kcal i løpet av en dag, og målet mitt nå er å holde meg på ca 1500-1700 kalorier. Jeg aner ikke helt hvor mye og hvor fort jeg kan gå ned i vekt av det, men med litt trening også håper jeg at jeg kan klare å gå ned litt og litt ihvertfall.. Jeg satt opp en liten matplan igår som jeg skal prøve å holde: - Frokost: 50 gr havregryn m/ 2 dl melk og 1/2 banan. - Lunsj: 2 knekkebrød m/ magert pålegg som f.eks philadelphia og tomat, kokt skinke m/agurk el. - Middag : Her varierer jeg, og spiser det mannen og J spiser, men har blitt obs på å lage sunn mat med mye grønnsaker, og prøver å spise mer grønnsaker enn f.eks ris, pasta e.l..Og ikke minst skal jeg være flink til å spise mindre porsjoner! - Kvelds: 150 gr. yoghurt naturell med litt akasiehonning og evnt. litt nøtter. Hvis jeg blir sulten mellom måltidene skal jeg spise grønnsaker eller litt nøtter. Hvis jeg klarer å holde meg til dette (og ikke gå og småspise, som er mitt store problem!) så skal jeg klare å holde meg innenfor kalorigrensa ihvertfall Jeg syns ihvertfall det høres mer fornuftig ut av deg å spise litt annet enn bare shakes Tror du kommer til å bli veldig sliten og irritabel av å ikke spise noe ordentlig mat! Forresten, skal vi avtale treff i midten av mars? Jeg har litt andre ting som skal gjøres når jeg er i Oslo også, så må begynne å planlegge tiden litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 28. februar 2012 #3207 Del Skrevet 28. februar 2012 Tirsdags Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #3208 Del Skrevet 28. februar 2012 Tusle Jesse* Ja, vi får avtale treff! Jeg kan alle dagene den helgen, men i og med at jeg begynner å jobbe på torsdag kan jeg kun lørdag og søndag. Men hvilken som helst av de dagene er jeg med Kanskje litt greit å ta det søndag eller? Kom til å tenke at det kan være lurt å få unna litt ting lørdagen siden butikker etc er åpne da.. Hvordan får du regnet ut hvor mange kcal du forbrenner hver dag? Tror ikke jeg forbrenner like mye som 2300, men har ikke peiling egentlig.. Det er nok litt lettere å sette opp plan når man har mer å forholde seg til, ift kcal og hva man faktisk kan spise. I dag har jeg spist 1 knekkebrød med roastbeef til frokost + 1 kaffe (m/lett melk) Til lunch spiste jeg kyllingsalat + 1.5 kopp kaffe (svart) Vet ikke hva jeg skal ha til middag, for hadde tenkt å droppe det, men snakket med tanten min under lunchen og hun mener at jeg kommer til å gå "fort" ned ved å måle opp 100g pasta/ris/poteter (kokt) og 150g kjøtt/fisk og 150g grønnsaker. Så kanskje jeg skal det da... For jeg vil jo ikke bli irritabel og ustabil Og nå kommer det nok til å være ganske mye ift jobb, barnehage osv, i og med at jeg aldri har jobbet fulltid samtidig som jeg har en liten en i bhagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 28. februar 2012 #3209 Del Skrevet 28. februar 2012 Tusle Jesse* Ja, vi får avtale treff! Jeg kan alle dagene den helgen, men i og med at jeg begynner å jobbe på torsdag kan jeg kun lørdag og søndag. Men hvilken som helst av de dagene er jeg med Kanskje litt greit å ta det søndag eller? Kom til å tenke at det kan være lurt å få unna litt ting lørdagen siden butikker etc er åpne da.. Hvordan får du regnet ut hvor mange kcal du forbrenner hver dag? Tror ikke jeg forbrenner like mye som 2300, men har ikke peiling egentlig.. Det er nok litt lettere å sette opp plan når man har mer å forholde seg til, ift kcal og hva man faktisk kan spise. I dag har jeg spist 1 knekkebrød med roastbeef til frokost + 1 kaffe (m/lett melk) Til lunch spiste jeg kyllingsalat + 1.5 kopp kaffe (svart) Vet ikke hva jeg skal ha til middag, for hadde tenkt å droppe det, men snakket med tanten min under lunchen og hun mener at jeg kommer til å gå "fort" ned ved å måle opp 100g pasta/ris/poteter (kokt) og 150g kjøtt/fisk og 150g grønnsaker. Så kanskje jeg skal det da... For jeg vil jo ikke bli irritabel og ustabil Og nå kommer det nok til å være ganske mye ift jobb, barnehage osv, i og med at jeg aldri har jobbet fulltid samtidig som jeg har en liten en i bhagen. Jeg var hos en som hadde peiling på sånn for et par år siden, i forbindelse med noe gratis greier jeg fikk når jeg meldte meg inn på et treningssenter. Menher er det er formel, og da fikk jeg også rundt 2300, så den kan nok være ganske riktig Søndagen passer fint, men da må det bli på formiddagen, i og med at vi reiser tilbake på ettermiddagen/kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 28. februar 2012 #3210 Del Skrevet 28. februar 2012 Bruker ikke kvinner i gjennomsnitt 2000 kcal per døgn? Jeg er som sagt fan av Fedon og anbefaler boka hans Han anbefaler rett og slett et sunt kosthold, med litt mindre karbohydrater enn det nordmenn flest er vandt til. Han mener altså at du ikek skal på kur. Han snakker og om noe som heter glykemisk index og bruker det istsdenfor å telle kalorier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 28. februar 2012 #3211 Del Skrevet 28. februar 2012 PS: Ellers tror jeg du kommer veldig langt med å kutte ned på snop og andre ting som er opplagt usunne. Vær mer aktiv i hverdagen (gå trapper istedenfor rulletrapp o.l., tren et par ganger i uka. Følger du dette er jeg ganske så sikker på at du går ned Nå skal det være sagt at jeg synes du er fin uansett vekt Du legger liksom ikke på deg i ansiktet, så det gjør liksom ingenting å veie litt mer enn før graviditet. Jeg derimot, la på meg veldig ujevnt og ble ganske oppblåst i ansiktet. Ikke pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3212 Del Skrevet 29. februar 2012 Du har rett Becky, kutte ut snop og sånn vil nok også hjelpe mye. Nå har jeg funnet en diett som er mer tilpasset meg selv og det er blanding av South Beach (tror jeg) og porsjonsveing. Jeg veier middagen (som i går spiste jeg 150 g kjøtt og 150 g avokado). Droppet pasta/ris/poteter. Foreløpig holder jeg meg unna brød, ris, poteter og pasta, altså det jeg vet er masse karbo i. Ellers spiser jeg mat og drikker juice og sånn, men tenker mye mer over hva jeg putter i meg. Har i tillegg tenkt å melde meg inn i vektklubb.no, så jeg kan føre inn hva jeg spiser og når jeg trener. I følge linken Jesse ga meg, så forbrenner jeg ca 2260 kcal daglig, så jeg må prøve å spise under det. Og det vil vektklubb.no hjelpe meg med. Har noen venner som er veldig fornøyde med det. Nå skal jeg på lunch til bestevenninnen min og mannen hennes går på lavkarbo nå og har gått ned 10kg siden nyttår. Nå har jeg snudd om tankegangen min til at jeg ikke skal gå ned fortest mulig, men at jeg skal endre livsstil og spise sunnere. Men kanskje jeg kan få litt tips av henne tenker jeg. Ship o'hoi, siste permisjonsdag før ny jobb i morgen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 29. februar 2012 #3213 Del Skrevet 29. februar 2012 Høres ut som en god plan med tanke på mat Du kan jo også ta en shake en gang i blant hvis du ikke orker å lage mat, og risikerer å spise noe usunt og raskt. Oj, jobb i morgen Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 29. februar 2012 #3214 Del Skrevet 29. februar 2012 Synes den planen din hørtes superbra ut da. Si ifra om du ønsker noen middags eller lunch oppskrifter, har masse godt Jeg begynner i morra på fase 1 av south beach, bestemte meg nå endelig!!! lykke til på jobb i morra, blir spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 29. februar 2012 #3215 Del Skrevet 29. februar 2012 Det høres ut som en fornuftig måte å gjøre det på Dine Masse lykke til på jobb imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 29. februar 2012 Forfatter #3216 Del Skrevet 29. februar 2012 Ja, tror dett er en bra spiseplan Myyyye sunnere enn shakes hvertfall Og su tenker jeg å ta en shake i ny og ne istedet for usunne ting ja, det er lurt. Men vet ikke hvor mange kcal en sjokolade har jeg... Er mer motiverende når man vet forskjell og faktisk ser at det man putter i seg er såpass usunt.. I dag har jeg kjørt 30 min ALENE hver vei til venninnen min Sååå stolt for at jeg turte det da Og det gikk kjempe fint, så nå gruer jeg meg ikke til å kjøre alene neste gang, som er i morgen når jeg skal kjøre til toget. Nå skal vi snart hente LIlletassen i barnehagen Han hyler fortsatt når jeg går, men det føles lettere for meg å levere enn forrige uke. I tillegg fikk jeg sms 10 min etter jeg kom hjem at han satt og lekte, så det går nok fort over. Men gleder meg til å se han igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. februar 2012 #3217 Del Skrevet 29. februar 2012 Flink du er som kjørte den turen alene Lykke til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 1. mars 2012 Forfatter #3218 Del Skrevet 1. mars 2012 Hektisk første dag på jobb! Puh! Utrolig sliten, så orker ikke skrive noe særlig, men må bare kommentere noe. Fikk attest av min tidl. arbeidsgiver, som jeg har vært hos i nesten 4 år, og den er skikkelig negativ og fæl, uten at h*n direkte skriver noe negativt (vanskelig å forklare, men kan fortelle når vi treffes personlig), så jeg sendte nettopp mail til ledelsen om at dette er ikke tolererbart. Det er masse jeg har gjort som h*n ikke har skrevet at jeg har gjort osv. Fy, kjente jeg ble SKIKKELIG provosert! Lilletassen sover så dårlig på dagtid for tiden, kun 20 min i bhagen fra han begynte dagen 4:45 i dag til han la seg 18:20. Håpløst! Men det positive er at jeg tror jeg kommer til å trives godt på jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 1. mars 2012 #3219 Del Skrevet 1. mars 2012 Utrolig dårlig av din tidligere arbeidsgiver Flott at du sa ifra!! Så bra at du tror du kommer til å trives på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 1. mars 2012 #3220 Del Skrevet 1. mars 2012 bra du sa fra om den attesten! Og jeg liker at du tror du vil trives på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå