Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Kan fortelle dere i morgen Pupsilure og Pusla ;)

Vi har også ganske mange bilder fra første året.. Vet ikke hvordan jeg kan finne ut hvor mange vi har, men hadde vært moro å sjekke.. Men det jeg har lyst til med nestemann er å ta flere bilder da h*n er nyfødt med meg på. Det var stort sett bare jeg som tok bilder og min side av familien er ikke gode på å ta bilder, og selvsagt ville mannens familie ha bilder av han og Lilletassen.. Så det er nesten ingen bilder fra oss to :(

Men nå sjekket jeg akkurat hvor mange bilder vi har fra de siste 12 mnd, og det inkluderer ikke magebilder eller måneden han ble født, og vi har nesten 5 200 bilder... :sjenert: Herlighet!

Vi tar nesten ingen av hverandre eller andre egentlig, blir stort sett Lilletassen... Så dette kommer til å ta tid! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg som trodde vi hadde mange bilder :daane: Aner ikke hvor mange vi har jeg, men vi har nok ganske mange vi og.

Jeg har vært flink til å slette litt hver gang jeg har tatt de over på pc da, også har jeg sortert på måneder og begivenheter. Så det er ganske bra system, heldigvis. Jeg har måttet være bevisst på å ta bilder av meg og tulla sammen, for det er litt av det samme som hos deg. Sambo tenker aldri på å ta bilder av meg sammen med tulla, selvom han også liker å ta bilder. Men jeg har heldigvis noen. Når jeg tenker meg om, er det lenge siden vi tok noen nå, så kanskje vi skal ta fram kameraet litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle også ønske jeg hadde mer bilder av meg og Goffel, har bare noen få :( Og så er det lurt å lage system som Pusla skriver, jeg har delt inn etter hvor mange måneder han er. Men nå har jeg nesten sluttet å ta bilder :sjenert: Og å filme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også bare noen få bilder av meg og T, det syns jeg er litt leit. Samtidig som jeg hater å bli tatt bilder av, ikke lett ;)

Ha en fin dag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig dag å levere i barnehagen.

Første dag jeg skulle levere alene fordi mannen begynte å jobbe igjen i dag og Lilletassen hylgråter for første gang.. Akkurat som det ikke var vondt nok i mammahjertet fra før.. :trist:

Så da gråt han der og jeg gråt på veien hjem, så hipp hurra for at det er jeg som må levere alle dager fremover..

Nei, dette var ikke moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da :klem: men det går seg nok til etterhvert altså :) Etter ca 1-2 uker sluttet Goffel å gråte, og bare vinket. Nå ser jeg at han blir glad for å komme i bhg, og det er hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går nok over. Tror nok kanskje han trodde vi var tilbake til normalen: pappa på jobb og vi to hjemme. Men så måtte han jo i bhagen og da ble det litt annerledes.. Bare kjipt at det er jeg som må levere hver eneste gang og må ta støyten alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det der er skikkelig kjipt :klemmer: Men du skal være glad for at du skal levere hver dag også, for da venner han seg til at det skal være sånn. Og det er jo mager trøst, men det kommer til å gå bedre. Sambo leverer jo stort sett hver dag og tulla gråter veldig sjeldent. Mens når jeg leverer en sjelden gang er det verre. Så det er nok mye med vanen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det er vondt å skulle gå fra han i bhg når han gråter :( Får du noen tilbakemelding fra bhg når han har sluttet og gråte, og alt er greit? Vi pleide å ringe å gi beskjed om at alt var fint hvis det var noen som hadde hatt en tøff start på dagen, og vet at mange bhg sender sms :) Det berolige ofte mammahjertet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit å levere i bhg jeg, siden jeg vet at hun har det så bra der. Synes det var rart de første gangene, men jeg har så mye å tenke på mht til jobb, så jeg rekker liksom ikke å tenke noe mer på det. Dagen min går så utrolig i ett at jeg omtrent aldri tenker på M i løpet av dagen, faktisk. bare hvis noen spør hvordan det går med henne, men da kommer jo som regel standardsvarene, så tenker egentlig ikke så mye da heller ;) Jeg fikk beskjed om å gå med en gang jeg leverer henne. Ikke gå tilbake for å si hade en gang til. Da gjorde man det visst bare verre. M gråt i begynnelsen, men gjør det heldigvis lite nå mer. Så, det hjelder sikkert når du begynner å jobbe og får tenkt på andre ting. I mellomtiden får du nyte fritiden du har nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag var lettere, men han hylgråt igjen.. Men nå var jeg mer forberedt på det, så jeg begynte ikke å skikkelig gråte, men ble bare litt fuktig i øynene :fnise:

Så håper det er bedre og bedre for hver dag... Jeg tenkte at jeg kunne ringe for å høre om han hadde sluttet, men i går klarte jeg ikke i det hele tatt.. Jeg var så lei meg at jeg ikke klarte å snakke med noen og hele dagen gikk jeg med en skikkelig vond følelse.. Ikke moro!

Jeg snakket med en ansatt som jeg kjenner til fra før, men som jobber på en annen avdeling, og hun sa at han slutter fort å gråte, så det var kanskje det som gjorde det lettere i dag? :klo:

Lilletassen skulle egentlig være hos bestemoren sin hele helgen, men jeg vil ha han hjemme til i morgen og så skal mannen og jeg bo på hotell fra lørdag til søndag som bursdagsgave :hjerte:

Så det blir nok koselig.

Ha en flott fredagsmorgen! Nå blir det frokost og :kaffekopp::nigo:

Ps. Jeg som trodde vi skulle vente med babyprosjektet til neste sommer igjen, har snakket med mannen og kommet frem til at dersom jeg får fast jobb til sommern, så kan vi se om det passer da... :sjenert:

Hadde egentlig tenkt å planlegge (så langt det lar seg gjøre) å føde på våren/sommeren pga bhageplass, men da blir det enten denne sommeren eller neste. Og det utelukker jo høsten/vinteren, så da kjører vi heller på til vinteren dersom vi føler oss klare. Det viktigste er at det ikke blir for stort mellomrom mellom Lilletassen og neste + at vi er klare for det selv så klart.. Så kanskje jeg blir gravid i år igjen... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for mulig prøving!

Du kan ikke spørre de i bhg om de kan sende deg en sms når Lilletassen har sluttet å gråte da? De gjorde det her i starten. Nå har jeg mulighet til å bli stående i gangen og høre etter om tulla slutter å gråte før jeg går ut døra, det er jo også en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan jo det... Men jeg vet ikke om jeg klarer å høre på at han gråter, så sms er en fin mulighet :) Skal jeg spørre om :)

Nå tenkte jeg, istedet for kaffen og frokost, at jeg skal på trening.. Har ikke trent siden november tror jeg, og så er det en stretching og avslapningstime jeg har lyst å gå på, så da kan jeg trene vanlig først og den etterpå... Da blir jeg skikkelig stolt av meg selv kjenner jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det var ikke så godt :fnise: Ble veldig sliten og innser at jeg virkelig må gjøre noe drastisk for å gå ned i vekt. 16kg + såpass lenge etter fødsel, det er absolutt ikke bra. Spesielt om vi tenker på et svangerskap til i år..

I morgen skal Lilletassen sove hos bestemoren sin, for mannen og jeg skal på spa og ha en natt på hotell. Blir godt å få litt tid sammen alene tror jeg. Vi er ikke så veldig kjærester for tiden, mer samarbeidspartnere og det må vi fikse på ;)

Ha en flott helg alle sammen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å bare bli samarbeidspartnere, ja, særlig når hverdagen blir travel og man må ha kabal til å gå opp. Jeg vil si at kjære og jeg er både veldig gode samarbeidspartnere og kjærester og det er jeg veldig glad for :) Vi er flinke til å få barnevakt innimellom da og gjøre ting bare oss, det er viktig.

Så kos dere masse på spa og hotell, det hørtes skikkelig deilig ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så morro å trene nei, hvis man ikke føler seg i form og blir veldig fort sliten! Det er da man må finne frem fighteren i seg og bestemme seg for at "dette skal jeg klare" ;)

Kjenner meg igjen i det å være samarbeidspartnere ja! Det er godt dere tar tak i det :klemmer: Kos dere masse på spa og hotell :klem:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...