Dine Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #2801 Del Skrevet 10. oktober 2011 Så bra vi får det til den 31. Gleder meg!! Håper du også får vært med Becky De siste nettene har sovingen gått greit - både på dagtid og kveldstid. Håper det fortsetter sånn. Foreløpig har vi bare fortsatt å gjøre det vi alltid har gjort : drømmemåltid mellom 22:30 og 23, og så får han melk når han våkner om natten. Når man skal avvenne om natten (melk), er det bare å begynne en natt og rett og slett ikke gi melk når han våkner? Tror jeg venter med det en stund til, men det er greit å vite.. Har bestilt den boken på biblioteket også, så blir bra når jeg får lest den på norsk også. Forstod ikke alt på engelsk, så kan være greit å gjennomgå det enda en gang. Alt for bedre søvn Skal begynne å skrive pakkeliste til både fly og innsjekkingsbaggasje. Noen tips?? Legger ut listene så fort jeg har fått oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. oktober 2011 #2802 Del Skrevet 10. oktober 2011 Når du skal avvenne på natta så kan du evt gi vann istedet for melk. Ellers bare si at det er natt el l, vi putta også inn smokken. Ha en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 10. oktober 2011 Forfatter #2803 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ok, da tror jeg vi prøver det når mannen har pappaperm kanskje.. Skummelt å prøve noe nytt som man regner blir tøft.. *Skriver liste til hva vi skal pakke til syden + håndbaggasjen...* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 10. oktober 2011 #2804 Del Skrevet 10. oktober 2011 Husk Biotex!! Jeg hadde med 3-4 småposer og fikk brukt alle. Angret på at jeg ikke hadde enda mer med meg. Måtte vaske Goffel sine klær pga gris og uhell og slikt Og husk for all del nok grøt og bleier. Vi hadde lite grøt og det var krise! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. oktober 2011 #2805 Del Skrevet 10. oktober 2011 Kan bare dele min erfaring Dine, med den methoden slapp jeg å avenne noe som helst, jeg har aldri avennt et og et måltid, nattamming eller amming overhodet.....det falt veldig naturlig, og jeg tror mye av det er pga det at med methoden lærte vi henne å roe seg selv når hun våknet på natta....UTEN noe form for service......men igjen må man kjenne hva passer en seg best, har også hørt de som har tatt 2-3 netter og så våkner ikke ungene mer, men jeg følte ikke det var riktig for oss å gjøre det sånn, sikkert også fordi jeg ville holde ammingen lengst mulig. Her i syden ville ikke Bumba NOE varm grøt...vi hadde to store pakker og hun spiste ikke en porsjon engang, Velling derimot drakk hun både romtemp og kald og så fikk hun spise det vi spiste på buffeen(var da over året så litt forskjell der). Ellers hadde vi med masse smoothies av ulike merker, og Ellas kitchen var jo ikke dumt å ta med. Nå hadde vi leilighet med liten kjøleskap så vi kjøpte brød og ost og sånt der så hun kunne spise litt av det, tok med en liten pakke leverpostei og en tube skinkeost.....men hun ville bare ha vanlig ost hehe. Yogurt tok vi med, men hun ville igjen bare yogurten vi fikk på buffeen. Vi tok ikke med vaskemiddel fordi vi viste hotellet hadde vaskeri, så mannen gjorde en eller to vask og tørket i tørketrommel en morgen midt i uka innimellom frokost og bading I grunn trenger man ikke mye på solferie, men nå husker jeg ikke hvor dere skal? Jeg tok med 2 wrapkjoler, 2 singlett løse kjoler(har over bikini ofte), gode gåsandaler, et par flip flops, solfaktor og baderomsustyr(sjampo, perfyme ol), 4 korte tights, 2 bikini, og passen Noe mer tok jeg men ikke mye mer altså.....Tok endel klær for Bumba som ikke ble brukt(lange tights og langermede body) så ikke ta for mye av dette, holder med et par TILFELLE man trenger det liksom, vi badet så mye og ellers lå hun i sånn singlett bodyer, til og med på kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 10. oktober 2011 #2806 Del Skrevet 10. oktober 2011 Synes du skal ta den avvenninga når du føler deg klar for det jeg, hva som folk rundt synes eller andre har gjort er jo ikek viktig. Jeg ble kjempestressa fordi jeg fikk stadig høre av familien til sambo at hun burde jo sove hele natta nå og sånt. Men når vi først gjorde det, så gikk det i grunn av seg selv. Men så har jo tulla alltid vært flink til å finne roen selv og hun er ikke sånn som bare hyler i timesvis. Det kan jo hende det går kjempefint og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 10. oktober 2011 #2807 Del Skrevet 10. oktober 2011 Vi kjørte metoden med å bare kutte ut nattmåltidene. Mannen min gikk inn når hun våknet, og sa bare "nå er det natta", og gikk ut igjen. Så fikk hun ligge i 3 minutter før han gikk inn igjen. Neste gang ventet han 5 minutter, deretter 7, så 9. Etter ca 45 minutter sovnet hun.. Neste natt sovnet hun etter 15-20 minutter hvis jeg husker riktig. Tredje natten sov hun gjennom natten. Da tenkte jeg "Hvorfor har vi ikke gjort dette før?!?!?" Jeg syns ikke det var noe problem i det hele tatt å høre på at hun gråt, heller det den korte tiden det varte enn å fortsette å stå opp og amme et par ganger hver natt... Det var i hvert fall helt riktig for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. oktober 2011 Forfatter #2808 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg tror det er veldig viktig å velge det som er riktig for akkurat oss, slik som det var med dere Pusla, Neytiri og Cypress Akkurat nå føler jeg ikke for å starte nattavveninng, men det frister veldig når jeg leser det du skriver Cypress... Får se hva vi gjør. Men veldig godt med innspill, for det inspirerer veldig til netter uten oppvåkninger for både liten og stor. Det må jo være så mye bedre for han også - at han kan sove gjennom natten uten oppvåkninger. Så bra med pakketips Pupsilure!! BioTex har jeg faktisk tenkt på, men hvor får jeg kjøpt små pakker? Og så nok grøt så klart.. Han ELSKER grøt, så får se om han fortsatt har lyst på det i varmen. Uansett er det nok lurt vi pakker nok av det så han får det i seg, spesielt med tanke på at han er vanskelig med annen mat. Skal føre opp listen min (den foreløpige) så snart jeg har mulighet. Nå er det straks kjøretime og før det har det vært babysang. I kveld skal mannen og jeg på kino for første gang siden vi så Trolljegeren i svangerskapet, så dette blir koselig Vi har selvsagt valgt Babycall, så det er jo egentlig helt teit.. hehe Spørs om vi bruker den etterpå da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 12. oktober 2011 #2809 Del Skrevet 12. oktober 2011 Heisann du Har dere bytta bilsete ennå? Synes Pebble'n (? sier alltid feil navn ) begynner å bli vel liten nå. Synes og den beltebasen går litt fort ut av possisjon slik at det "lyser" halvveis rødt der nede. har dere det problemet. Er redd for at den ikke er sikker nok. Vet du om den er mindre sikker en isofix? Hvem skal du ha neste gang (hvis du ikke allerede har bytta)? Husker du skrev for en stund siden og da bokmerka jeg det, men så har jeg bytta pc siden det.. Tenkte på deg istad da jeg amma. Du synes jo amming var så koselig huser jeg, og gruet deg til den skulle være ferdig. Nå merket jeg plutselig at jeg gjerne vil at ammingen skal være ferdig snart. Synes plutselig hun er så stor og synes det er så deilig å amme mindre. Tenkte istad at på det området er jeg annerledes enn deg. Men du synes det var greit å trappe ned etterhvert du og? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 12. oktober 2011 #2810 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg var jo også veldig glad i amming og grudde meg veldig til det var over, men så gradvis ble det mer og mer greit. Tror det er bare sånn vi er skapt. Det går an å kutte ut nattamming uten å drive ferber samtidig, Dine. Får han flaske noengang eller? Murmel får mme i 23-tiden om kvelden nå, og sover til 6-7. Jeg er blitt et fungerende menneske igjen, helt frem til han var 9 mnd. ca ammet jeg hver andre time gjennom hele natten, og det ble etterhvert tortur. Sover han på eget rom? Du har sikkert kanskje skrevet noe om dette før, men jeg har vært så fjern i det siste... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #2811 Del Skrevet 13. oktober 2011 Bare raskt innom for å høre om du fortsatt blir med i morgen Jesse? Leste på FB at lille J har fått feber..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 13. oktober 2011 #2812 Del Skrevet 13. oktober 2011 Jeg tør ikke love noenting Dine feberen har vært stigende ikveld, så jeg tror egentlig det er det lureste å bare slappe av imorgen når vi kommer frem. kan bli nok for henne med togturen tror jeg.. veldig dumt men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. oktober 2011 #2813 Del Skrevet 13. oktober 2011 Så synd at J er blitt syk God bedring! Skal vi møtes allikevel, Dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 13. oktober 2011 #2814 Del Skrevet 13. oktober 2011 Kan ikke du sende meg nr ditt på PM Dine, så kan jeg sende deg en mld imorgen hvis J er i form? Vil veldig gjerne treffe dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #2815 Del Skrevet 13. oktober 2011 PM sendt Jesse Håper dere er friske til i morgen Jeg har vært sånn på farten hele uken at jeg ikke har kjøpt inn noe som vi kan spise... Jeg har alltids kaffe og te, men jeg rekker ikke å handle noe mer før vi skal treffes i såfall.. Jeg tenkte egentlig at vi kunne gå til en gård i nærheten her, ca 10 min å gå, og der er det litt forskjellige dyr som vi var og så på forrige uke. Spesielt alle grisungene var spennendde synes Lilletassen Vi kan selvfølgelig være her hos meg en liten stund først, så barna får spist og lekt litt, men hadde vært deilig å komme oss bittelitt ut også. Håper selvsagt lille J er frisk sånn at dere får kommet Vi kan jo bare tekstes i morgen alle sammen - kan vi ikke? Jeg gir deg beskjed Pupsilure, når jeg har hørt fra Jesse? Og så ser vi bare hvordan vi gjør det? Vi er heldigvis alle i nærheten av hverandre, så det er ikke så altfor vanskelig å planlegge litt på sparket. Sov godt alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 13. oktober 2011 #2816 Del Skrevet 13. oktober 2011 Høres ut som en veldig god plan God natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. oktober 2011 #2817 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hei hei! Går det bra med dere? Lenge siden sist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #2818 Del Skrevet 25. oktober 2011 Nå er det lenge siden jeg har vært her.. Tiden flyr og går utrolig sakte på samme tid. Kort sagt : Lilletassen er så sutrete for tiden at jeg blir SPRØ og vi kjeder oss begge hjemme.. Jeg har jo ikke lappen, så jeg føler det begrenser seg hvor og hva vi kan gjøre, så det ender fort opp med at vi er her hjemme og går på veggen begge to. Lilletassen er utrolig mammadalt, så selv når mannen er hjemme blir det jeg som tar han. Prøver å la være, men det er ikke alltid så lett. Lilletassen klarer ikke sitte skikkelig selv enda og ikke står han, så han slår seg og faller støtt og stadig, og HYLER selvfølgelig. Ingenting er bra nok og ikke spiser han særlig heller. Den eneste tiden han er fornøyd er hvis jeg går rundt og bærer på han, når han er med ut i butikken e.l. eller hvis vi sitter og leser. Ikke alltid dette funker heller. I tillegg har han blitt vanskelig å legge på dagtid og sover ikke halvparten av hva han pleide.. Need less to say at jeg skulle ønske jeg var tilbake i arbeid forrige uke og at jeg trenger et avbrekk. Jeg har vært småsyk i det siste også, og det hjelper rent lite.. Vet ikke hva jeg skal gjøre, for sånn som ting er nå koser jeg meg ikke hjemme i 10 minutter engang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. oktober 2011 #2819 Del Skrevet 25. oktober 2011 Huff Det høres slitsom ut, både for han og deg Jeg tror det viktigste er å komme seg ut, eller få besøk. Merket det veldig tydelig på Goffel, at hav ble mye blidere da. Det kan også hende det løsner litt når han blir mer bevegelig. Åler han seg? Goffel sutret hele tiden, helt til han begynte å krabbe, da ble alt mye bedre! Da kom han seg rundt (han ålte jo aldri), og hadde mye spennende å utforske. Det er ikke så lett for deg å dra ut når du ikke har bil, men selv en liten tur til "den store butikken" i nærheten av deg kan kanskje gjøre dagen litt bedre? Det er vel ikke så lenge til dere reiser bort heller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 25. oktober 2011 #2820 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg vet hvordan du har det, sånn var det her også frem til han begynte i barnehage. Hadde han ikke gått der, tror jeg vi hadde vært døden nær begge to. Jeg er rett og slett ikke skapt for å være hjemmemamma, og ungen min er alt for sosial til å bare være hjemme med meg/oss heller. :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå