Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

God fredags formiddag alle som er innom :klem:

Her har vi sovet veldig lite de siste ukene pga tenner som kommer, så jeg har ikke orket å være her så altfor mye i det siste. Orker ikke skrive, men leser på telefonen på kvelden dersom jeg ikke flyr inn og ut av rommet til Lilletassen.

Nå kan jeg smimte tann nummer 2, mens nummer 1 har kommet godt igjennom og på vei opp. Gjør det fortsatt vondt når de først har trengt gjennom? :klo: Har ikke behøvd paracet eller sukkervann enda, men fått gode tips om det, så det ligger på kommoden hans på rommet. Brukt dentinox flere ganger, føler det er litt bedre.. Moro med tenner, men stakkars liten som får vondt..

I morgen har vi barnevakt hos svigermor noen timer. Da har vi planer om å spise lunch ute, kanskje titte litt og handle evt. Bare kose oss med en kopp kaffe i ro og mak - det skal bli godt ;) Og så får Lilletassen kost seg hos bestemor og bestemor kost seg med sitt eneste barnebarn. Vinn-vinn :gjeiper:

Pusla* Gleder oss masse til å se dere igjen også!! Den leken han fikk av Tulla er fortsatt storpoppis og den er i stellevesken som bribe dersom han skulle begynne å sutre mens vi er ute :fnise:

Jesse* Vi er ferdige med det meste her ja, men gjenstår mange småting. Er utrolig slitsomt, så deilig at vi ikke skal flytte enda ;) Men gleder meg allerede til å ha en liten hage, eller bare kjøre vognen direkte inn.. 3.etasje uten heis er ikke bare-bare, men skal ikke klage egentlig. Men det finnes jo alltids noe å klage på :gjeiper:

Vi skal dykke mandag og da skal søstern min være med og ta bilder. Over vann riktignok, men blir morsomt å ha bilder fra svømmingen siden mannen ikke får vært med. Tanten min har undervannskamera, både bilder og film, så har lyst å låne med det en gang også. Men fotografbilder har jeg også lyst på. Har sett bilder under vann og det er jo kjempe stas. Note to self - låne med dette på turen vi skal på i november :nigo: Smart! hehe

Hvordan ligger dere an med leiligheten deres egentlig? Dere er hjertelig velkomne hit om noen uker dersom du er i Oslo :jepp: Ellers må du bare si fra om du er i Oslo og har lyst å treffes, for jeg skal være hjemme ut mars - så jeg har mye tid :klem:

Tusle og Milla :kose: Takk for at dere tar turen innom!

Becky* Vi skal også dykke mandag og da er det 4.gangen her også. Sikkert standard.. Da skal kanskje Cypress og A dykke også da? :klo: Moro at vi alle begynte likt, men ulike steder. Jeg tenker at det sikkert er bra om de begynner å gråte, for det er jo ikke hverdagskost akkurat, men det er bra for de tenker jeg. Dersom det skulle skje noe, så har de bedre forutsetning for å klare seg i vann viser studier, så det lover godt :) Jeg gruer meg litt jeg også, men instruktøren har nok god peiling på det og dersom det blir helt håpløst med M, så slipper dere helt sikkert. Det skal jo ikke være helt forferdelig for babyen heller! Det går nok bra :klem: Gleder meg til å høre!

Takk for praten på FB ang søvn :kose:

-----------

Nå snakker jeg med min første kjæreste på FB. Vi var sammen 3 år i ungdomsårene og jeg har en litt soft spot for han merker jeg. Han har nettopp giftet seg og det er kjempe koselig :)

Meeeen.. Vi ble sammen for snart 12 år siden og det varte som sagt 3 år. Jeg har alltid trodd at han var tro mot meg og var fullstendig dedikert til meg, og det var han vel forsåvidt også, men fikk nettopp vite at han klina med en annen da han var på skoletur til NY. Husker at jeg synes det var ekkelt at han skulle være 1 uke i USA uten meg, men stolte på at han oppførte seg. Det var visst klining og ikke noe mer, men for meg er det utroskap. Og selv om det er 10 år siden den turen, så sårte det meg litt faktisk.. Er det unormalt nå som jeg er lykkelig gift..? :sjenert:

Kommer ikke til å la det påvirke meg, men jeg merker at hvis HAN var utro, som jeg trodde virkelig jeg kunne stole på, kan jeg egentlig stole på mannen min da? Hvis dere skjønner hva jeg mener.. Vanskelig å forklare.. Men måtte bare få det ut egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner tankegangen din. Desverre er det mange som er utro. Fler enn man tror. Er lov å ha en ekkel følelse. Du kan jo sammenlikne det med om en god vennine hadde gjort noe fælt mot deg for 10 år siden. Det hadde ikke vært noe hyggelig å få vite det nå, selv om du ikke hadde noe med denne venninna å gjøre, og selv om du hadde nye venner. Tror for øvrig ikke mannen din er utro. Husker du til og med var lei av at han var så mye til stede. Han virker virkelig ikke som typen.

Nei, jeg klarer liksom ikke å bli fortrolig med den babysvømminga. Nå har det begynt å krasje skikkelig med søvnen og. Har fått mamma til å overta når neste kurs begynner, hvis det finnes kurs som passer tidsmessig. Jeg tror jeg gjør det fordi man liksom bør det, ikek frdi jeg liker det så godt.

Superkoselig å prate med deg på fb :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så får Lilletassen kost seg hos bestemor og bestemor kost seg med sitt eneste barnebarn. Vinn-vinn :gjeiper:

Sånn er det her også; det er virkelig vinn-vinn når vi har barnevakt av mine foreldre eller søs, så da har jeg ikke så dårlig samvittighet for å spørre. Gikk det bra med barnevakt da? HÅper dere koste dere!

Jeg kan forstå tankegangen din ang. den eksen egentlig. Det er ikke hyggelig å få vite sånne ting, selvom det er lenge siden. Jeg har en eks som jeg også har en soft-spot for og jeg vil ikke vite om han funnet seg samboer nå eller ikke (vi var venner i ti år og da var han single, ikke at det burde bety noe for meg, jeg har jo funnet samboer og alt!). Så man kan være litt rar når det gjelder disse eksene, men jeg synes du skal forsøke å tenke at han er han og mannen din er mannen din :klemmer:

Dette med tenner er ikke så greit, vi har endel sutring om dagen vi og. Jeg tror det er mest vondt før de bryter ut, her har det iallefall roet seg veldig når tanna først er oppe. Men det hender det kan se ut som tanna er igjennom uten at den er det, så man må sjekke skikkelig.

Håper dere får bedre søvn framover nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet som tiden flyr - nå har det allerede gått 1 uke siden sist jeg hadde tid til å skrive her på KG. Takk for at dere er innom og titter litt :kose:

Har tenkt litt på det med eksen og jeg merker at jeg faktisk er litt mer usikker på mannen.. Men den tvilen kommer veldig sjelden og jeg lar ikke han merke noe av det (stakkars, er jo ikke hans feil..) Men så drømte jeg om eksen igjen i natt, at vi var sammen og bedro ektefellene våre, og det har jeg jo ikke lyst til. Rart man drømmer sånn egentlig.. Men det har vel med underbevisstheten å gjøre, at man drømmer om personer man tenker litt på. Jeg har ikke lyst å bli sammen med han igjen, for jeg vet jeg har den perfekte mannen for meg, men det er jo lov å ha en soft spot for noen uten at det trenger være noe mer. Det har jo med historie å gjøre ja.. Nei, jeg får legge det bak meg og leve i nuet så godt jeg kan ;)

Og nuet representerer en forkjølelse hos både meg og Lilletassen. Vi er ikke skikkelig forkjølte, men han har en stygg hoste og snørrer endel. Jeg er litt tett i ørene og nesen, men ellers er det bra. Vi skal ha noen venner på besøk i morgen kveld og jeg holdt på med vårrullelaging i går, de skal stekes i olje i dag tenkte jeg (eller kan jeg vente til i morgen..? Lagde de ferdig i går..) og så skal jeg lage maki i morgen tenkte jeg.. Men så spørs det om jeg får tak i sushi ris da.. Eller - det bør de vel ha på Meny? Vi har pleid å kjøpe det på Smart Club de gangene vi er der. Tenker enkel laks, av salmalaks, med agurk og paprika + sesamfrø og syltet ingefær ved siden av. Mmmm. Og så må vi kjøpe inn litt digg.

Lilletassen blir hjemme selv om vi får 8 på besøk, men jeg skal ikke drikke mer enn et glass eller to, orker ikke heller siden jeg er forkjølet. Men blir koselig med besøk :)

Ellers har jeg meldt meg inn i Actic :jepp: Har planer om å trene to ganger i uken + kutte ned på godis, så er målet at jeg skal gå ned 10 kilo før sommeren neste år. Jeg har 14 kg igjen til vekten før jeg ble gravid, men jeg regner ikke med å gå ned alt + at jeg må ha gooood tid til å gå ned, hvis ikke blir jeg skikkelig skuffet. Orker ingen dietter, men et sunnere kosthold og trening. Andre tips? :)

Lilletassen har også fått to tenner og har vært ekstremt sutrete de siste ukene. Han er skikkelig klengete og sutrete hele dagen også, spesielt dersom det ikke skjer noe annet enn at han og jeg er hjemme sammen alene. Dagen i dag blir sånn, for jeg orker ikke styre ut når det er 5 grader ute.. Gleder meg skikkelig til vinter! NOT..!

Riktig god helg alle sammen :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med livstegn da :)

Å, vennene deres er noen heldiggriser altså! Det hørtes ut som en skikkelig god meny :jepp: Jeg har lyst til å forsøke meg på sushi hjemme en gang, men har ikke kommet så langt enda.

Synes du er lur som lager deg langsiktige mål på vektnedgang. Det er mye enklere å faktisk få det til hvis du ikke har for tøffe mål. Og lettere å holde seg der også. Flink du er :tommel: jeg må også skjerpe meg, men har så seriøst vondt i viljen :sjenert:

Ha en koselig helg med vennebesøk og god bedring til deg og Lilletassen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff god bedring :troest: til dere begge.

Jeg har jo lagt om litt på livstilen, er ingen diet jeg slutter med, så det er jo levbart med lov til utskeielser i helgen. Har delt noen gode oppskrifter på bloggen min ;)

Håper du får en god helg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke maki og vårruller.. Jeg lagde vårruller i flere timer fredag, men så skulle jeg frityrkoke de og alle sprakk og klemte seg sammen, så det måtte bli middagen istedet.. Kunne ikke servere de sånn! Og da fant jeg ut at jeg ikke hadde tid til å lage maki på lørdagen, så det jeg gjorde var å lage hjemmelagede hvitløkskjøttboller med diverse digg i + fylte, store tomater. Hadde i masse hvitløk, gul og rød paprika, litt revet gulrot og finhakket hodekål + squash. Ble utrolig godt! Lagde også hjemmelaget hvitløksbrød, eller vanlig loff med smør hvor jeg hadde presset hvitløk oppi. Alt ble borte, så det var moro. Serverte og så fruktfat med oppskåret sjokolade, jordbær, honningmelon og eplebiter. Også ble det kaffe, te, litt alkohol og selvfølgelig chips av ulike slag. Det tok ikke av, i og med at Lilletassen var hjemme, men det var godt å kjenne på at jeg kan ta et par glass uten å bli helt borte.

Nå har jeg ikke ammet på flere dager, så jeg er nok ferdig med det for denne gang.. Og det føles helt greit faktisk. Var ekstremt trist i starten da han fikk fast føde, men nå kjenner jeg at det er veldig kos å gi han mat og vi får jo en annen type kontakt enn ved amming. Så får jeg heller glede meg til neste gang :rodmer:

Ellers har Lilletassen hatt noen bedre netter. Tror ikke tennene gjør så altfor vondt lenger og nå har begge kommet opp, om ikke totalt vokst opp liksom. Han har også begynt å stå i krabbestilling, så vi har nok en spennende tid fremfor oss :jepp: Han er utrolig sosial og eeeeelsker besøk, så nå funderer jeg på hva vi skal ta oss til utover vintern. Det er åpen barnehage i nærheten her som jeg nok tester ut en gang hvertfall, særlig etter han har begynt å krabbe.

Vi har blitt bedre begge to, men han hoster endel enda, så jeg dropper babysvømmingen i morgen. Vil ikke at han skal bli verre og da får vi heller stå over en gang. Vi har vært på alle gangene frem til nå, så får ikke aaaaltfor dårlig samvittighet (selv om den er der..Har jo tross alt betalt for det)

Og.... Det store nye i livet mitt er at jeg ENDELIG har bestilt min aller første KJØRETIME! Wæææææ! Den er ikke før neste mandag kveld, men jeg er skikkelig stolt og nå har jeg skikkelig ambisjoner om at jeg skal få lappen til neste baby. Jeg føler meg så låst hjemme liksom og det er så mye jeg har lyst å gjøre, men ikke får gjort uten lappen. Vi har jo bilen som står her på dagtid og det er utrolig surt at jeg må gå forbi den når det høljer eller snør og kunne brukt den. Nei, nå blir det andre boller!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere har hatt bedre netter :rodmer: Og spennende med kjøretime da! :tommelopp: Kusinen min har akkurat fått førerkortet nå, rett før babyen hennes kommer. Hun var veldig fornøyd med sin kjøreskole som ligger på G.

Jeg kommer på treffet :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at hun fikk lappen i tide! Jeg kommer nok til å bruke litt tid på å ta lappen, i og med at jeg har Lilletassen på dagtid som ikke har barnehageplass eller barnevakt + at jeg ikke har mange å øveleskjøre med utenom selve kjøretimen. Og økonomisk sett har jeg ikke mulighet å kjøre altfor ofte heller, men målet er to timer i uken hvertfall.

Kjempe koselig du kommer på treffet! :) Vet at Becky trolig kommer og Pusla også, så det er hyggelig. Gleder meg til å se både mødre og barn :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hurra for at du har bestilt din første kjøretime :klappe: Jeg må bare la meg inspirere altså, for det blir liksom ikke noe fart på sakene her :sjenert:

Vi kommer på treffet :sjarmor: Det er neste onsdag igjen ikke sant?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare kjapt innom for å høre litt med dere..

Jeg skal overvåke eggløsning ett års tid pga prøving neste år og tok to el-tester i dag fordi jeg har hatt el slim de siste dagene + kjenner det veldig i magen og korsryggen.

Teststreken var STERKERE enn kontrollstreken begge gangene. Det betyr at jeg faktisk har eggløsning sant? I bruksanvisningen står det ikke noe om det, bare hvordan den ser ut dersom den er negativ eller ugyldig.. Greit å ha oversikt over EL en stund før man prøver igjen ;)

Selv om det frister for oss begge to å prøve faktisk, hehe.

*Svarer på det andre i morgen* :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for bekreftelsen Pupsilure og Neytiri :klem: Var det jeg trodde.. Men da jeg sluttet på p pillen tok det jo 6 måneder før jeg fikk EL tilbake, så derfor ble jeg litt usikker på om det faktisk var EL eller ikke.. Men det lover jo godt, for da kan jeg overvåke EL et års tid hvertfall, før vi prøver :jepp:

Pusla* Ja, neste onsdag igjen. Da håper jeg at Lilletassen er helt frisk, for han har en stygg hoste nå synes jeg.. Er snørrete og sånn også og i natt har han tullet masse igjen. Da var det godt å se at jeg hadde fått sms av mannen om at han tar Lilletassen etter jobb og at det bare blir pølser og lompe til middag, så jeg slipper å lage noe, hehe. Så kan jeg trene eller gjøre noe for meg selv etterpå. Digg!

Men hva skal man gjøre FØR mannen kommer hjem da.. Det er så grusomt kaldt ute synes jeg, så det frister ikke helt å gå ut heller. Men Lilletassen blir utrolig grinete av å bare være inne også, så dilemma det der.. Nå drar han seg forresten fremover også. Mannen krabbet visst aldri han, men ålte seg fremover til han gikk. Så mulig Lilletassen gjør det også, får se. Men krabbestilling er kult å gå i har jeg skjønt :fnise:

Hva skal dere på en dag som dette da? :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med kvelden for deg selv :nigo: Ja, hva skal man finne på :vetikke: Jeg og Goffel har akkurat vært en tur på babyshop og byttet leken han fikk av deg, til strømpebukse og sikleskjerf. Vet ikke om han ble så veldig fornøyd med det :gjeiper: Deretter kjørte jeg han i barnehagen selv om jeg har kveldsvakt, for han kjeder seg bare hjemme. Han har veldig godt av å dra i barnehagen.

Morsomt med åling! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...