Dine Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #2581 Del Skrevet 6. juli 2011 Ja, trodde de skulle gi seg jeg også.. Men neida.. Orket ikke høre på tilbudet hennes engang Hun ringte fra et 47-nummer, så er du forberedt :gjeiper: Ang. grøten og natten, så har jeg allerede vært inne og gitt litt pupp.. Han våknet 21:15, tre timer etter forrige mating, og ville ikke roe seg før han fikk mat. Så gir han mer rundt 23 og så hopper jeg til køys. OFte holder jeg meg såpass lenge oppe for at jeg skal få sove litt lenger. For dersom jeg legger han kl.18:45 feks, legger meg selv kl.21:30, så våkner jeg allikevel like etterpå for å gi han mat (og de få gangene jeg har lagt meg tidlig, så er jeg så sliten at jeg ikke orker å sitte oppreist å amme, så da ligger han i sengen vår fra kl.23 feks til morgenen.. Og det er nok ikke så altfor lurt.. Å, skal du dit? Være hos henne en helg eller er det andre business? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. juli 2011 #2582 Del Skrevet 6. juli 2011 Være en helg ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #2583 Del Skrevet 6. juli 2011 Så koselig Bare du, Goffel og Neytiri & Bumba? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 6. juli 2011 #2584 Del Skrevet 6. juli 2011 Helluuuuuuu Ven du, hvor mye vann får han da til grøt og etter? Grøt er utrolig tørstende, og her er det vann som trengs, før trodde vi det var melk når han allerede våknet etter 2-3 timer.. - hilsen masekråka- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #2585 Del Skrevet 6. juli 2011 Hm, kanskje det er vann rett og slett... Han får vann i tutekoppen sin under grøten, men han får ingenting etterpå (rett etterpå ja, men ikke en stund etterpå..) Kanskje det er det ja? Skal testes ut! Takk for tipset kjære masekråke (som det forøvrig er veldig koselig og nyttig kommer med tips!) ----- Har tenkt masse på den natta jeg skal være borte fra Lilletassen pga bryllup i august. Han kommer nok til å spise om natten fortsatt tenker jeg og det er det som stresser meg. Jeg tenker at mannen og jeg kanskje må trene hvertfall 1 natt på at det er han som gir flaske og ikke jeg pupp. På den måten kanskje det ikke blir så ille for han når han skal overnatte borte, for da har han hatt en natt uten meg allerede (ved at jeg sover inne på hans rom hvis han fortsatt sover hos oss). Hvordan synes dere det høres ut? Eller har dere andre forslag til hvordan vi best mulig kan forberede oss på en natt borte fra hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 6. juli 2011 #2586 Del Skrevet 6. juli 2011 Ja, bare oss Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #2587 Del Skrevet 6. juli 2011 Det skjønner jeg Dere får det nok veldig koselig tenker jeg! Så hyggelig at dere gjør sånn da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 6. juli 2011 #2588 Del Skrevet 6. juli 2011 (endret) Altså, hvis du prøver vann, så merker du fort om det funker eller ikke. Tutekopp er oppskrytt, de får mye mer i seg når de er i halvsøvne av å drikke fra flaske. Prøv da vel, for du vet det kan hende han våkner igjen og igjen fordi han får for mye mat og det kan være god grunn til at han griner. Godt å gi gode råd, fordi vi har vørt gjennom det selv, og ønsker kun det beste!!! Altså vi gav tutekopp noen dager til gørt, men han drakk dobbelt så mye når han fikk fra flaske. Sikkert pga sugebehovet. Jeg kan før jeg legger meg ta ut smokken til T og gi han vann, fordi han er klam, og da våkner han sjeldent. Det er ikke alltid det er like lett det vanngreiene, men lykke til da!! Endret 6. juli 2011 av Luremegpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. juli 2011 #2589 Del Skrevet 6. juli 2011 Ta deg en natt på eget rom! Så får du en god natts søvn i tillegg! FORDI DU FORTJENER DET! Her har helgene blitt mine på gjestesenga Men da kommer han inn til meg med Bolla for mating og så tar han med igjen. Men de har vært alene på kvelden og ved legging og da går det i mme. Når det funker på kvelden stoler jeg på at det funker på natta Jeg skal muligens ha en "frihelg" snart, og da bare må jeg stole på at det går bra.. Det verste som kan skje er at det blir litt gråt. Og det har vi/de overlevd før.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. juli 2011 #2590 Del Skrevet 6. juli 2011 Mamma og pappa skal ha M en natt eller to august og da skal vi teste det ut først ved at jeg befinner meg i huset, men ikke griper inn før det trengs evt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #2591 Del Skrevet 7. juli 2011 Ja, dere har rett. Man har jo overlevd det før. Er nok bare jeg som er litt overbekymret kanskje Men skal absolutt teste ut egen natt ja, så får mannen ta seg av Lilletassen. Da må jeg ha ørepropper, ettersom mannen ikke hører Lilletassen om natten i det hele tatt og jeg hører han altfor fort.. I dag får vi kjøleskap, vaskemaskin og tørketrommel til leiligheten!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #2592 Del Skrevet 7. juli 2011 Trenger både rørlegger og elektriker til småstash i leiligheten - får sikkert ikke tak i det nå som fellesferien begynner.. Men hvitevarene er på plass da, så det er jo ett skritt nærmere hvertfall... Fikk gjort mye "finpuss" i dag, for noen i familien kom innom og underholdt LIlletassen så vi fikk gjort småting vi har utsatt lenge. Veldig greit å få gjort det, for nå ser vi at vi kun har dette igjen før innflytting: * Siste strøk én del av taket i stuen * Feste på de nye innedørene (har foreløpig kun fått 2) * Male dørkarm inn til bad (fra treverk til hvitt) * Brystpanel i stuen 2.strøk Ellers er det småting som trengs å bli gjort og gangen har vi ikke gjort noe med, men der har vi bestemt oss for at vi fullfører etter vi har flyttet inn. I dag gikk jeg ute da det bøtta ned og jeg ble så våt at til og med undertøyet var søkkvått etter å ha hengt på badet etter 5 timer!!! Så jeg fant ut at det er utrolig stress å ha ting på to plasser og spesielt fordi jeg måtte være i den nye leiligheten innen kl.13 pga levering av hvitevarer. Og så kom de ikke før 1.5 time etterpå... Så får vi rørlegger og elektriker til å hjelpe oss rimelig kjapt så kan vi flytte inn så fort vi vet noe mer om det (Forhåpentligvis søndag eller tidlig neste uke) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. juli 2011 #2593 Del Skrevet 7. juli 2011 Dere er kjempeflinke som holder på sånn Huff, fikk med meg at det regnet så kraftig, var du ute da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 7. juli 2011 #2594 Del Skrevet 7. juli 2011 Håper dere finner håndtverkere selvom det er fellesferie altså Dere er kjempeflinke, tenk snart kan dere flytte inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 7. juli 2011 #2595 Del Skrevet 7. juli 2011 Bare innom en liten kjapp tur Sender deg PM med navnet hennes.. Men du, kom til å tenke på en ting når det gjelder mat om natta.. For skjønner at du gir drømmemåltid når du legger deg. Hvordan er det hvis du ikke gjør det? Jeg gav også drømmemåltid en god stund, for tenkte at da får jeg mest mulig søvn før neste mating. Men jeg har oppdaget det at de gangene jeg gjør det, våkner hun fakisk tidligere for mat neste gang.. De siste to ukene har jeg gjort det et par ganger, og da har hun våknet igjen kl 02-03 ca. Mens hvis jeg ikke gjør det, sover hun til ca 05.. (Og da er det fra hun legger seg i 19-tiden) Ha en fin torsdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #2596 Del Skrevet 8. juli 2011 Ja det regnet selvfølgelig den lille tiden jeg var ute.. Og det var bortimot den ENESTE tiden det regnet også.. Lurer på om klærne mine er våte fortsatt.. Ja, krysser fingrene for at vi finner håndtverkere, for uten det blir det litt stusselig å flytte inn (uten oppvaskmaskin kan vi leve forsåvidt, men ikke uten vaskemaskin...) Takk for tipset Jesse!! Har alltid trodd at hvis jeg gir drømmemåltid så sover han lenger, men kanskje jeg skal prøve å unngå det i kveld? Til kveldsmåltid gir vi grøt (har faktisk avansert til en hel porsjon!! Det går fort unna!) og så får han så mye pupp han vil ha. Og så pleier jeg å ta han opp rundt 22:30 for drømmemåltid igjen. Men nå får han ikke grøt annet enn rundt kl.10 og på kvelden. Jeg tenker å oppgradere til litt middagsmat neste uke, så får vi se om det også hjelper på nattesøvnen. Blir litt skummelt å teste ut uten drømmemåltid, men nå er det jo også helg, så om det skjærer seg helt så kan mannen ta han i morgen tidlig.. Er litt redd for å miste melken min siden jeg ikke ammer til hvert måltid lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 8. juli 2011 #2597 Del Skrevet 8. juli 2011 Man må bare prøve nye ting, det gjør vi stadig vekk, og oppdager ting som vi ikke hadde trodd Snakket med mamma om å la han overnatte hos henne. tror vi skal prøve det snart. I verste fall blir det en kjip natt, men kanskje det går kjempefint også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 8. juli 2011 #2598 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg ville ha prøvd en natt eller to for å se ja Her virker det som at hele søvnen hennes blir forstyrret av at jeg tar henne opp ihvertfall (selv om hun sover mens hun spiser) Etter å ha hatt litt styr med amminga i det siste og mye bekymringer for det har jeg nå innsett at det er ingen grunn til å bekymre seg.. Jeg ammer nå bare 4 ganger i døgnet, og har nok melk til det. (Utdrivingen har blitt litt treigere, men det er visst vanlig når de begynner å bli større) Jeg merket det faktisk på melkemengden når jeg begynte å slappe av og tenke at "dette går jo bra!" , istedetfor å stresse med det. Så ikke tenk på det Og skulle det mot formodning skje, så får du heller ta den utfordringen da En godhelg til deg og Lilletassen! Gleder meg til å komme inn hit å lese om hvordan det går med søvn og oppussing når jeg kommer tilbake fra ferie Håper dere får tak i håndtverkere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 9. juli 2011 #2599 Del Skrevet 9. juli 2011 Kan signere hva Jesse skriver, når jeg sluttet med drømmemåltidet sov hun bedre.... Var bare når hun var lita at drømmemåltid gjorde at man slapp å bli vekket 5 min etter man sovnet! Men du, når du er redd du skal miste melka så bør du i første omgang amm FØR grøt.... Er bra å begynne der for så å svitche om når du har kommet opp i noen måltider og da amme etter maten..... 1-2 nattamminger er jo bra for produksjonen når de spiser og utorsker mye annet på dagen husk også at mm er anarledes en mme, mm er bygd opp som en flott tørstedrikk for så å mette:.. Våkner han fordi han er tørst vil han ha en kortere amming bare. Jeg har aldri måttet gi vann på natta, og på dagen er det tutekopp ved måltider og innimellom fra glass...... Vi har også sånne glas med sugerør hun er blitt flink å drikke fra Håper å få sett nye leiligheta neste gang jeg er der borte..... Lykke til med flytting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 13. juli 2011 #2600 Del Skrevet 13. juli 2011 Travle dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå