Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Jeg er helt imponert over hvor mye dere har fått gjort på kort tid! Så deilig det må være å se at det begynner å nærme seg ferdig! :)

Hvis du føler det er riktig med å gå over til to porsjoner om litt, og magen hans tåler grøten helt fint, så syns jeg du skal gjøre det! Vi gav halv porsjon ganske mange uker, men det var ingen problem da vi gikk over til hel.. Det var da vi merket det mest på nattesøvnen, da vi var oppe i to porsjoner.. Men det finnes ingen fasitsvar, så det gjelder å prøve seg frem litt og se hva som funker best for dere :)

Ufokusert baby ved amming kjenner jeg alt til om dagen.. Det var veldig festlig da vi var ute og shoppet på lørdag og jeg måtte amme på senteret.. :roll:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt, men gi litt svisker og da..., det med magen kan faktisk komme senere. Ikke at T fikk vondt, men han presset og presset stakkars, når han skulle bimmelibom.. :rodmer:

Nå gir jeg 4-5 t-skjeer til grøtmåltidene, og han er mye bedre. Hard stuff dennne grøten vet du :fnise:

Ikke slit deg helt ut med leiligheten da, husk at det kan komme en liten smell når man blir overivrig!!

Snakkes :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisker er ikke alltid nødvendig for brystbarn, mm er med å hjelpe... Og merker man litt treig mage så gir man det etter behov .... Her trenger hun ikke alltid ;)

Du forresten, amme først og så gi fast føde i begynnelsen, du opprettholder produksjonen og det gir gode forutsetninger å gå videre med amminga, du vil merke når din baby er klar å få maten først ;)

Hærlighet så fort dere får ting unna da! Flinkiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisker er ikke alltid nødvendig for brystbarn, mm er med å hjelpe... Og merker man litt treig mage så gir man det etter behov .... Her trenger hun ikke alltid ;)

Du forresten, amme først og så gi fast føde i begynnelsen, du opprettholder produksjonen og det gir gode forutsetninger å gå videre med amminga, du vil merke når din baby er klar å få maten først ;)

Hærlighet så fort dere får ting unna da! Flinkiser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må si jeg er ganske imponert over hva vi har fått til på kort tid selv. Og vi har bare hatt Lilletassen-vakt 1 gang..! Men det er nok helt sikkert mange som ville gjort det annerledes eller enda mer avansert, men vi synes vi gjør det ganske grundig allikevel.

Nå skal Lilletassen og jeg straks avgårde for å fortsette på leiligheten. I dag har jeg hjelpere i form av min kjære bror og kusine. Jeg håper at broren min og mannen kan kjøre vekk og bytte innedører når mannen kommer hjem fra jobb, mens kusine og jeg holder på i leiligheten. Det blir litt sånn at når vi er to beregner vi at en må ta Lilletassen. Lilletassen kan fint holde på litt selv, men det er ikke lenge av gangen før han trenger oppmerksomhet selv om vi er i samme rom. Sånn sett er det håpløst for meg å være der på dagtid og male f.eks, for jeg vil ikke at han skal få maling på seg selv om vi maler med Jotun Sens og Harmoni Uten. Men denne helgen skal vi få gjort mye :nigo:

(Og så kommer det mye an på hvordan natten har vært da.. Mandag hadde jeg kun sovet 2 timer og da orket vi ikke gjøre noen ting..)

Men noe helt MAGISK er at vi fikk (endelig!!) satt på Brio vuggeben til sprinkelseng i går og de fikk jeg testet ut i dag tidlig og de funket!! Lilletassen har problemer med å sovne uten å bli vugget lett i søvn når han våkner på natten/tidlig morgen, som jeg har nevnt tidligere, og jeg har ofte måtte stå ute på balkongen og vugget vognen før fuglene har stått opp. No More!!

Han sovnet etter å ha vært våken fra 6-8 (normal tid egentlig) og så sov han de vanlige 30 minuttene i sengen, så jeg fikk sove ekstra også :danser: Lykke!!

Så de skal vi ha permanent på sengen til han sover hele natten gjennom (når jeg legger han i sengen sin etter kveldsamming sovner han uten vugging) og de skal definitivt være på når Lilletassen blir storebror - for nå har jeg knekt koden virker det som ;) Genial h*n som fant opp disse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for Brio vuggebein, så herlig at du fant noe som fungerer!!

Og så flinke dere er til å stå på i leiligheten :pls: Så deilig at dere snart kan flytte inn da!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte på Babyshop :) Heeelt geniale, han sovnet i sengen igjen i dag tidlig :danser:

I dag har vi bare malt litt lister og 1.strøk på vaskerom. Fikk gjort masse i går da vi fikk hjelp og Lilletassen har nesten forelsket seg i tanta si :fnise:

Kjempe digg med hjelp, for når vi får gjort mye får jeg mer motivasjon for å gjøre mer også, så det er jo en bra sirkel. Har bestilt vaskemaskin, tørketrommel og kjøleskap på Lefdal i dag også - får det torsdag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 mnd jo!!!! Gratulerer så masse til småen :rodmer:

Godt at han sover bedre, velfortjent! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for Lilletassen som er et halvt år :rodmer:

"gøgøgøgø" og stor :klemmer: fra J til lille kjekkasen med den kule sveisen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, takk for gratulasjoner alle sammen :hjerte:

Vi holdt på i leiligheten og fikk bestilt hvitevarer + tittet litt rundt. I går holdt vi på hele dagen + at jeg øvelseskjørte etterpå. Rimelig sliten på kvelden!

Skal avgårde til leiligheten om en time også, så må egentlig svinge meg i selen..

Og så tror jeg at jeg har fått øyekatarr... Æsj! Har søkt opp bilder av det og øyet mitt ser ikke så ille ut som på mange av de bildene, men det verker når jeg står opp og det føles som jeg har noe på øyet, særlig på kvelden. Skal til optikeren min på undersøkelse etterpå heldigvis. Er så typisk, for det er veldig ugunstig å male tak feks med briller istedet for linser.. :sjenert: Men det verste er selvsagt å gå rundt sånn som dette, for jeg føler meg litt jævlig for å være ærlig. Men men. Håper bare ikke at Lilletassen får det, for det er jo så smittsomt. Nå skal jeg jo på kontroll etterpå og faktisk til legen min i morgen (etterkontroll for spiralen), så da får jeg forhåpentligvis noe som jeg kan ta for å bli kvitt det.

Ha en flott uke og Happy 4th of July :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten funnet ut at jeg kommer til å ta ulønnet permisjon når jeg egentlig skulle begynt å jobbe i desember. Det ultimate hadde vært om jeg ble hjemme til august neste år, da er Lilletassen halvannet år, men får se hva det blir til.

Noen som vet om mannen kan ta ut pappaperm samtidig som jeg tar ulønnet permisjon? Og hvordan går vi frem dersom jeg skal ha ulønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten funnet ut at jeg kommer til å ta ulønnet permisjon når jeg egentlig skulle begynt å jobbe i desember. Det ultimate hadde vært om jeg ble hjemme til august neste år, da er Lilletassen halvannet år, men får se hva det blir til.

Noen som vet om mannen kan ta ut pappaperm samtidig som jeg tar ulønnet permisjon? Og hvordan går vi frem dersom jeg skal ha ulønnet?

Hei, jeg ville ringt Nav Forvaltning. Det er noen skjemaer du må fylle ut osv, sikkert letteste måten, utenom andres erfaringer da:)

Heldige dere er da , som har råd til det :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi tar oss råd til det :Nikke: Men vi må regne mer på det så klart, for frem til august neste år er jo en stund.. Og så har vi jo lyst på baby nummer 2 etterhvert og da bør jeg ha jobbet en liten stund i ny jobb også.. Ikke bare-bare det her ;)

Da har jeg vært hos optikeren min og jeg har en betennelse på øyet. Fikk øyedråper og skal bruke briller helt frem til 3 dager etter jeg er symptomfri. Passer så utrolig dårlig ift oppussing og alt.. Men blir jeg bedre så er jo det bra så klart. Optikeren sa også at det er mulig at jeg kan bli verre og da må jeg ringe med en gang. Krysser fingrene for at jeg blir bra og at jeg ikke våkner i morgen med puss i øynene :( Med disse dråpene bør det være over i løpet av et par dager, men man vet jo aldri..

Kan jeg bruke mascara når jeg har betennelse på øyet..? Noen som vet? :klo:

Glemte selvsagt å spørre om det mens jeg var der...

I dag er også første dag med 0.5 dl grøt til frokost rundt kl.10 og 0.5 dl til kvelds (nå kl.17:30). Veldig spent på hvordan det kommer til å gå i natt.. Han våkner jo mer og mer om natten og på kvelden, så tror det er på tide å oppgradere litt. Har kjøpt Nestlés nattgrøt også, men bør vel kanskje ikke begynne rett på den? :klo:

Foreløpig bruker jeg Nestlés grøt uten gluten fra 4måneder, med banansmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Stadig inne og titter jeg :rodmer:

Ikke bruk maskara NEI, da tror jeg du kan gå med briller veeeldig lenge! Hehehe:)

Vi har gitt mye av banan grøten til Nestle , men mest eple, synes banan lukter så rart, men ble vant med det. Helt ærlig så gav vi og nattgrøt, men det var ingen forskjell fant vi ut. Kan likesågodt gi vanlig nestle grøt, det fikk vi erfare når vi ikke hadde mer nattgrøt igjen en kveld.

Jeg er spent jeg og på deres vegne og litt på mine, siden jeg har anbefalt dette, tvi tvi, tenk hvis det går helt strålende!!

Ja, det er jo en halv årslønn, men ja håper det lar seg ordne da!

Kjipt med øyebetennelse, men heller det en magasjau. Bytte? :rodmer::fnise:

Endret av Luremegpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er dumt å bruke maskara, og du bør nok bytte den ut, for du kan smitte deg selv :(

Spennende med grøt da! :nigo: Han er jo såppas stor nå at det sikkert går helt fint :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Herlighet, jeg tenkte nå at godnattgrøten er jo fra 6 mnd, men det kan du ikke gi, for Lilletassen er jo bare 4 mnd.... :fnise: Er helt utrolig hvor fort tiden går.

Jeg hadde nok gitt nattgrøt og annen grøt om hverandre. Det er viktig å innføre gluten forsiktig mens man fremdeles ammer, så ikke gi bare glutenfri i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...