Jesse Skrevet 8. juni 2011 #2401 Del Skrevet 8. juni 2011 Det er ikke OBOS leilighet, men USBL, så det er dermed forkjøpsrett ja.. Og megleren nevnte at det er et par interessenter som har forkjøpsrett, så muligheten er der for at vi faktisk ikke får leiligheten selv om vi evt skulle vinne en budrunde. Men sånn er det tenker vi, selv om vi begge kommer til å bli skikkelig skuffet.. (Vi har praktisk talt flyttet inn vi nå... ) Forstår jeg det riktig at dersom jeg legger inn bud i morgen kl.10 feks, så må det stå til fredag 10.juni kl.12 før jeg vet om vi ligger høyest eller ikke? Såsant ingen byr imellom da såklart.. *Det gjør det jo ekstra nervepirrende, for sånn sett kan de andre interesserte legge inn rett før fristen liksom..* (Hvis jeg forstår dette som sagt..hehe) Vi har råd til å gå litt over takst, så med fellesgjelden kan vi gå ca 250 000 over takst.. Vi har begge SÅ sterk følelse av at vi får den, så vi har jo bare høye forhåpninger (som forøvrig holdt meg våken i går natt, når Lilletassen endelig sov godt...) Nei, jeg trodde også han mente det sånn, men kan du visst legge inn budet med så lang (eller kort) frist du vil nå Det med kl 12:00 dagen etter gjelder visst bare dagen etter visning. Altså, hadde dere vært på visning idag, og lagt inn bud med en gang måtte det ha stått til kl 12 imorgen.. Men det er jo ikke relevant for dere lenger nå Men som sagt, han hadde ikke noe grunnlag til å si at dere skal vente. Én må være den første som byr, og så lenge dere starter ganske lavt har det ikke noe å si.. Når det gjelder forkjøpsretten, det er ikke en av foreldrene deres som har et USBL medlemsskap som kan føres over på dere i tilfelle? I og med at dere har så lyst på denne leiligheten Vi dreit oss skikkelig ut på det da vi kjøpte leilighet, vi var med på budrunden og presset prisen oppover, for så å få beskjed om at noen kunne ta leiligheten på forkjøpsretten..Vi tapte budrunden, og fant ut at svigermor hadde et gammelt medlemsskap som hun overførte på mannen, og dermed fikk vi leiligheten på forkjøpsretten Til en pris som vi selv hadde presset oppover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #2402 Del Skrevet 8. juni 2011 NB! Har skrevet noe til deg på forrige side også Jesse, kjempe fint om du kan ta en titt på det Leste litt om psykologisk smarte tider å legge inn bud på.. Og det var hvertfall ikke i lunchtiden og etter kl.16, for da har de andre mer sannsynlighet for å respondere på det. Men jeg kan velge altså... Hmm.. Så dersom vi mailer inn bud i morgen kl.9 feks, så kan jeg sette frist for kl.11? Men hva skjer da..? Da får jeg vite om selger godtar eller forkaster tilbudet (dersom ingen andre har lagt seg imellom)? *Føler jeg får skikkelig god meglerhjelp her altså! Nå har jeg mye å komme med når mannen våkner på sofaen, hehe* Tror ingen har USBL medlemsskap nei, for da ville de sagt det.. Alle sammen eier enebolig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #2403 Del Skrevet 8. juni 2011 Enda en ting Jesse: Hva mener mannen din om å legge inn et såpass lavt bud som lånetaksten og ikke verditaksten ved første bud...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 8. juni 2011 #2404 Del Skrevet 8. juni 2011 Jesse: Vet mannen din forresten om hvordan det med forkjøpsrett funker? Megler sa noe om at de i såfall har 2 dager på å bestemme seg etter høyeste bud, pga de utlyste noe samtidig eller noe (skjønte ikke det der..). Vanligvis står det visst om 20 dager eller noe har jeg lest om på nettet.. Kan du høre med han om det..? Tusen takk for at du tar deg tiden forresten - det betyr mye!!!! Loven sier 20 dager ja, han forstod ikke helt det med at det kunne være kun 2 dagers frist. Men antakeligvis er det fordi forkjøpsretten og selve salgsannonsen er utlyst samtidig. (noe som hørtes veldig rart ut). Så han sier at det bør du bare avklare med megler hva som gjelder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #2405 Del Skrevet 8. juni 2011 Loven sier 20 dager ja, han forstod ikke helt det med at det kunne være kun 2 dagers frist. Men antakeligvis er det fordi forkjøpsretten og selve salgsannonsen er utlyst samtidig. (noe som hørtes veldig rart ut). Så han sier at det bør du bare avklare med megler hva som gjelder Ja, det var AKKURAT det megler sa Jeg bare husket ikke hva det var som var samtidig Megler sa også at det ikke var vanlig, men at det var gjort her.. Kanskje jeg kan sende deg annonsen på PM, så kan han se på den hvis han gidder...? Så kanskje han ser det der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 8. juni 2011 #2406 Del Skrevet 8. juni 2011 Enda en ting Jesse: Hva mener mannen din om å legge inn et såpass lavt bud som lånetaksten og ikke verditaksten ved første bud...? Megleren bryr seg visst sjelden om lånetakst og verditakst, det er prisantydningen som er utgangspunkt. Litt avhengig av prisen ville han nok satset på å starte 100 000 under prisantydning, noe mer enn det er visst ikke vits. Hvis det bare har vært èn visning, anbefaler ofte megler å ikke godta bud under prisantydning. Ihvertfall ikke i disse tider hvor det er budkrig på det meste. Nå ble jeg veldig nysgjerrig på denne leiligheten merker jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 8. juni 2011 #2407 Del Skrevet 8. juni 2011 Ja, bare send annonsen på PM, så kan han se på den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #2408 Del Skrevet 8. juni 2011 hehe, skjønner jeg godt Sender deg som sagt gjerne annonsen på PM om dere har lyst å ta en titt på den.. Utrolig godt med hjelp Jesse - tusen takk for at du gidder bruke tid på det!!!! Verditakst og prisantydning er her det samme. Da tror jeg vi kjører på med 100 000 kr under det ja, for det er flere som har sagt det Det har vært 2 visninger som jeg vet om hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #2409 Del Skrevet 8. juni 2011 Da er PM sendt Veldig spent på å høre hva han sier og hva dere synes !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 8. juni 2011 #2410 Del Skrevet 8. juni 2011 Men jeg kan velge altså... Hmm.. Så dersom vi mailer inn bud i morgen kl.9 feks, så kan jeg sette frist for kl.11? Men hva skjer da..? Da får jeg vite om selger godtar eller forkaster tilbudet (dersom ingen andre har lagt seg imellom)? Du kan velge ja, og du får vite da når fristen er utløpt om budet har blitt akseptert eller ikke, så sant ikke noen andre har bydd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 8. juni 2011 #2411 Del Skrevet 8. juni 2011 Skal se på den nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #2412 Del Skrevet 8. juni 2011 Så spennende.. Men jeg må snakke med pappan min før vi byr kjenner jeg, hehe. Han synes det er veldig bra og synes leil ser fin ut, men vil ikke at vi forhaster oss. Han var en liten tur innom istad og mente at vi også kan vente en dag til dersom ingen legger inn bud i morgen, men det har vi ikke lyst til.. Jeg tror ikke vi kommer til å ha så lang frist på det pga ventetid, men man kan vel alltids by på nytt dersom selger ikke godtar prisen? Og så lurer jeg veldig på hvor mye det er vanlig å gå opp med fra ett bud til et annet.. Er det vanlig å gå opp med 10 000, 40 000 eller hva.. Det har jeg hvertfall ingen peiling på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 8. juni 2011 #2413 Del Skrevet 8. juni 2011 Kan ikke jeg få se også. Er nysgjerrig.. Spennende dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 8. juni 2011 #2414 Del Skrevet 8. juni 2011 Så spennende.. Men jeg må snakke med pappan min før vi byr kjenner jeg, hehe. Han synes det er veldig bra og synes leil ser fin ut, men vil ikke at vi forhaster oss. Han var en liten tur innom istad og mente at vi også kan vente en dag til dersom ingen legger inn bud i morgen, men det har vi ikke lyst til.. Jeg tror ikke vi kommer til å ha så lang frist på det pga ventetid, men man kan vel alltids by på nytt dersom selger ikke godtar prisen? Og så lurer jeg veldig på hvor mye det er vanlig å gå opp med fra ett bud til et annet.. Er det vanlig å gå opp med 10 000, 40 000 eller hva.. Det har jeg hvertfall ingen peiling på! Skjønner godt at du vil snakke med pappaen din, sånn er jeg også Man kan by på nytt hvis selger avslår ja Når det gjelder budøkning, det kan dere egentlig velge helt selv, alt fra 10 000 til 100 000 er visst vanlig på sånne leiligheter. Fordelen hvis dere har startbudet og en annen byr er at dere ser hvor mye han eller hun øker med. Øker han/hun med 20 000 kan dere med fordel by 40-50 000 mer enn det, for å "skremme" litt, så sant dere har råd til det og ønsker det selvfølgelig. Krysser fingra for dere nå altså Jeg er nesten nødt til å prøve å få meg litt søvn, er helt skutt. Gleder meg til å høre om hvordan det går hvis dere legger inn bud imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 8. juni 2011 Forfatter #2415 Del Skrevet 8. juni 2011 Tusen, tusen takk for alle råd fra både deg og Jessemannen Det hjalp faktisk veldig og ikke minst at jeg har fått bekreftet det familie har sagt også. Det blir GARANTERT bud i morgen! Og da kommer jeg garantert til å komme inn her og annonsere det.. Krysser fingrene for at Lilletassen oppfører seg i morgen og lar mor styre litt I dag skrek han mens megler var på tlf, men det gikk heldigvis greit. Du har rett ja, fordelen er at vi ser hvor mye de andre øker med. Synes det er så synd å by for mye også, dersom det ikke er noen andre som byr. Er ingen gambler, men føler dette blir litt gambling og det gjør meg ekstra nervøs.. Nå får vel jeg også ta kvelden snart og gi drømmemåltid til Lilletassen før han våkner og ber om det selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2416 Del Skrevet 9. juni 2011 I dag er dagen vi skal byyyyyyy Jeg gleder meg og har skikkelig sommerfugler i magen! Jeg må få tak i banken og få litt tips om hva jeg skal skrive under et par punkter ang finansiering på selve budskjemaet. Vil passe på at alt er i orden, det er snakk om ganske masse penger. Og så må jeg jo ringe pappa og høre om hva han synes da.. hehe Uansett hvor gammel jeg blir, med mann og barn og alt, så er det godt å ha litt råd fra pappan sin. Og så tror jeg han setter pris på at han blir rådført med også I morgen reiser vi på hytta til tanten min og låner den over helgen. Skal bli godt å komme seg bort litt! Da kan vi bare kose oss vi tre, alle tre får et nytt sted å hvile øynene på og frisk luft Så er vi tilbake til mas og jag mandag. De har internett på hytta, så får nok rapportert dersom det skulle skje noe med leiligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 9. juni 2011 #2417 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Spørs om du ville fått lov av oss KG-damene å reise på hytta om det ikke var internett der altså Spennende med budgivning da!! Det er skikkelig skummelt, særlig første gangen, jeg også måtte ha råd fra pappaen min. De er gode å ha, disse pappaene Når vi bød på huset vi bor i nå, lå skjønnemannen og sov etter nattevakt, så jeg måtte ta meg av alt alene. Og når han våkna, hadde vi kjøpt hus! Håper det går veien for dere med den leiligheten!! Spennende dette Endret 9. juni 2011 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2418 Del Skrevet 9. juni 2011 Hehe, jeg føler det litt sånn nå jeg også Pusla! Mannen er jo på jobb og jeg sender han sms'er, men det blir jo ikke det samme.. Har lagt inn bud nå Er skikkelig spent på hvordan det blir fremover.. Jeg skrev at budet gjelder til 12:30 etterpå, men pappa mente det må stå 12 timer uansett.. Og så ringte jeg USBL og hørte hva samme type leil har gått for de siste årene i samme borettslag og forhørte meg også om forkjøpsretten. De mente at de som har forkjøpsrett har 7 dager uansett, fra tirsdag til tirsdag. Så dvs at siden jeg legger inn bud i dag og feks får den i morgen, så blir den utlyst på tirsdag i deres USBL blad eller no, og så vet jeg ikke før om tirsdagen etter det igjen, om vi har fått den eller ikke.. Men megleren og mannen til Jesse sa at de har to dager på seg når forkjøpsretten og salgsoppgaven (...?) er utlyst samtidig.. Nei, ikke lett å forstå seg på det her gitt! Men budet er nå mailet inn med scannet budskjema, så venter jeg i spenning på å høre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 9. juni 2011 #2419 Del Skrevet 9. juni 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #2420 Del Skrevet 9. juni 2011 La inn svarfrist 13:30, fordi selger ikke er tilgjengelig før 13, så dette blir skikkelig spennende.. HVIS vi skulle være så heldige å få leil. så er det fortsatt spenning frem til neste uke mtp forkjøpsretten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå