Jesse Skrevet 29. mai 2011 #2321 Del Skrevet 29. mai 2011 Så bra, det er dit vi skal også Vi får instruktør P og begynner i august. Gleder meg! Det er samme instruktør vi har, han er utrolig dyktig! Er litt lei meg for at vi ikke skal gå der mer, fordi jeg har følt at vi har blitt så godt ivaretatt de gangene J har syns at det har vært litt skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2322 Del Skrevet 30. mai 2011 Så bra han er flink Det er viktig. Særlig for Lilletassen som ikke liker å bade i det hele tatt Må øve oss i løpet av sommeren. Gleder meg til å begynne, men var med en venninne en gang og garderobene er jo så små.. Husker det var skikkelig trangt der. I natt var Lilletassen våken fra 2:30-4 og jeg trodde jeg måtte ut på balkongen og vugge han i vognen kl.4. Heldigvis gravde han ansiktet inn i hodeputen min og sovnet, så tok jeg den vekk etterpå Da sov han i to timer til thank god. Kommer nok til å kjøpe Brios vuggeben - noen som har prøvd de? Tenker kanskje det funker n år han våkner midt på natten og kjempe tidlig på morningen. Det eneste jeg er redd for er at han blir for vant og det skal bli vanskelig å avvenne han fra det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2323 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg prøvde forresten en Manduca hos bestevenninnen min i går og har veldig lyst å kjøpe den.. Brukte Baby Bjørn da vi gikk på kjøpesenter og Lilletassen elsket å komme opp og se, men Manducaen er jo litt bedre for han, deilig å ha på synes jeg og jeg kan ha den på ryggen.. Noen som har den som kan dele noen erfaringer? Lurer på å kjøpe den på Ebay for å spare litt penger i såfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 30. mai 2011 #2324 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg har ikke Manduca, men Ergo, og det er mye samme greia. Anbefaler det på det sterkeste, men jeg er veldig anti BB. Fikk du kjøpt deg noe fint? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 30. mai 2011 #2325 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg hadde manduca og hatet den. Ble fort solgt. Klønete å få på og T satt ikke godt i den. D er vel som å banne i kirka,men kjøpte heller baby bjørn aktive,den passet oss godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2326 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg har jo nå prøvd begge, for vi har BB active, og den funket greit i går da mannen bar tassen i den. Han merket det i ryggen, men det gjør man sikkert med en Ergo eller Manduca også. Han satt jo ikke lenge i den og så er den veldig enkel å få på synes jeg. Den klarer jeg å få på alene, mens jeg er litt i tvil på Manduca (nå skal det sies at jeg ikke har prøvd heller (å få den på alene), og bare prøvd den én gang selv). Ergoselen er lik sier du? Kanskje vi skal gå for en sånn en. Pupsilure har jo tipset meg om en rimelig kopi på Ebay som visstnok skal være helt lik. Og jeg er ikke opptatt av ekte eller ikke, så lenge den funker Vet du Marmot, jeg fant ingenting på Babyproffsen. Men jeg fikk kjøpt litt klær til Lilletassen og bare tittet litt Spiste lunch og koste oss med venneparet vårt og barnet deres på 2.5 år. Det er noe annet å ha en liten en som ikke sitter/ligger stille hele tiden altså.. hehe Kanskje det blir ergosele på meg da.. Hva er forskjellen på Manduca og Ergo forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 30. mai 2011 #2327 Del Skrevet 30. mai 2011 Anbefaler deg å google f.eks. "Manduca vs. Ergo", jeg husker ikke hva som er forskjellene, men jeg leste mye før jeg valgte Ergoen. Og med litt trening får du den på alene altså. Jeg får den på alene med Murmel både på ryggen og på magen, og på rygg synes jeg det er helt herlig å bære. Foran er det koselig også, men tyngdepunktet blir jo feil, så det er tyngre, det blir det uansett hva man bærer med. På rygg kunne jeg båret i mange timer uten å få vondt, og Murmel trives veldig godt der. I Wesselsgate 8 i Oslo ligger en butikk som heter Bæreglede. Der kan du prøve masse forskjellige bæreseler og finne den som passer deg. De har ikke Ergo da, men om du har tid til å vente kan jeg ta med min så kan du få prøve den når vi skal ha treff. Holder Lilletassen hodet sitt fint selv nå eller? Hvor mye veier han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2328 Del Skrevet 30. mai 2011 Han holder hodet fint ja, så han satt fremover i BB i går. Han veier rundt 8 kg nå tror jeg, men har ikke veid han siden forrige kontroll for 1 måned siden.. Men litt over 8kg tenker jeg hvertfall. Kan jo si fra om jeg får kjøpt bæretøy eller så er det kjempe flott om du tar med ja - tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 30. mai 2011 #2329 Del Skrevet 30. mai 2011 I Ergo-selen kan de sitte uten spebarnsinnlegg fra 7 kg, så da trenger du ikke tenke på det i hvert fall. Tipper det er omtrent det samme i andre bæreseler også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 30. mai 2011 #2330 Del Skrevet 30. mai 2011 Ja, garderobene der er knøttsmå, men man blir vant til det. Jeg kler alltid av og på J ved bassenget, bedre plass og så er det varmere der:) Når det gjelder bæretøy, har du sett på Angelpack? jeg er storfornøyd med den, og har ingen problemer med å få den på! bruker den hver dag når jeg skal opp og ned alle trappene våre Jeg er også veldig anti-BB syns det ser så vondt ut for babyene og sitte oppi der.. Også liker jeg ikke å bære utovervendt når de fortsatt er såpass små, det er så lite som skal til før de blir overstimulert, og når de sitter den veien har de ingen muligheter til å skjerme seg selv. Når jeg bærer J, tar hun ofte litt pauser fra alt rundt ved å bare legge ansiktet inn mot meg.. Men man må jo velge selv hva som passer en best og hva en syns selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2331 Del Skrevet 30. mai 2011 Det virker som han foretrekker å sitte utovervendt, for når jeg har han mot meg så blir han så fort utålmodig. Men må jo bare prøve meg frem, kan være at han hadde en dårlig dag feks. Får teste utt litt forskjellig tenker jeg. Virker ikke som han satt ubehagelig i BBen, men ser fordeler ved andre seler selvfølgelig.. Så det er jo derfor jeg er ute etter noe nytt Angelpak har jeg ikke tenkt på nei, for jeg kjenner ikke til så mye bæretøy enn BB. Har lånt meitai av en venninne og den blir for innviklet. Samme med sjalet jeg har lånt av Neytiri. Må ha noe som går kjapt og gæli og som jeg kan ordne selv. Skjønner at jeg må øve meg litt altså Nå prøver jeg å avbestille Thailandturen.. Blir for mye på MOT lista mannen og jeg lagde i går.. Så da venter vi med å reise såpass langt og tar heller en tur med kortere flyreise. Blir i november, så har dere noen forslag til varme steder da som ikke er like lang reisetid som Thailand? Ble altfor dyrt med navnendring på billettene (var det som ga utslaget) og nå har jeg strevet med dumme Seat 24 i to måneder (!!!!!) og nå må kansellere. Kommer nok aldri til å bruke de igjen - makan på dårlig kundeservice er det lenge siden jeg har vært borti. Er 2. gang jeg ringer til kundeservice på tlf nå (tidligere har jeg korrespondert per email og fått 1 svar per uke) og har stått i kø i 20 min for andre gang. Denne gangen må jeg jo bare holde linjen og håpe de svarer før Lilletassen våkner fra luren sin eller etter han har stått opp. Dette minner meg litt om GET kundeservice - da stod jeg i kø i 45 min før de tok tlf og ikke hadde svar på problemet mitt. Nei, dette blir spennende.. Jeg tipper de ikke svarer før det har gått 50 min med Beatles ventemusikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 30. mai 2011 #2332 Del Skrevet 30. mai 2011 Ta turen til Bæreglede, jeg anbefaler det altså. Der har de både Angelpack og Manduca, så kan du prøve begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2333 Del Skrevet 30. mai 2011 Fortsatt i kø på tlf hos Seat 24.. Nå har Lilletassen sovet i 40 min, like lenge som jeg har ventet på tlf.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2334 Del Skrevet 30. mai 2011 SÅNN! Der var billettene kansellert. Og det ble ikke billig heller 3500 kroner.. Men nå er det forhåpentligvis ute av verden snart. Skal få en email med avbestillingsgreier som jeg må svare på og så får jeg pengene tilbake innen 16 uker.. Jaja, får håpe det går fortere enn det! Nå får vi bare begynne å se etter et annet sted å reise nå da.. Varmt i november (blir vel kanskje Egypt eller Canariøyne det..?) og ikke minst barnevennlig. Vi har fått smaken på det gode liv på ferie, så hotellet skal hvertfall ha 4 stjerners. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. mai 2011 #2335 Del Skrevet 30. mai 2011 Huff, så frustrerende å vente!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2336 Del Skrevet 30. mai 2011 Ja skikkelig irriterende. Og det er jo synd at vi ikke får opplevd Thailand nå, men det er en tur vi bare utsetter, ikke avlyser sånn sett. Får ta med neste baby dit også, hehe. Men har bestemt oss for at de skal være over året før vi drar pga vaksiner og sånn. Ble for mange negative sider ift positive synes vi. Så det blir nok typisk Gran Canaria eller noe sånt tenker jeg. Men skal bli deilig det også. Og så får vi kanskje vært lenger, får se. Men nå skal vi jo straks treffes på trening uansett, så da får jeg spørre deg litt om tips til baby og sydentur Gleder meg til trening med Pupsilure om en time, men jeg er skikkelig trøtt, så håper det vekker meg litt.. Skal på visning etterpå også. Det er en leilighet som selges rett i nærheten av vår og vi har jo lyst å kjøpe snart. Så skal bli moro å se hvordan de ser ut i nærheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 30. mai 2011 #2337 Del Skrevet 30. mai 2011 Spennende med visning!! Og kjekt i samme nabolag da, når dere trives i området. Jeg har den ergo-sela og kommer til å ta den med til søs uansett, så du kan få prøve den i morra om du vil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #2338 Del Skrevet 30. mai 2011 Så bra Pusla! Prøver veldig gjerne Da får jeg kanskje kjøpt litt tidligere, enn om jeg skulle prøvd Marmot sin. Skulle egentlig trent med Pupsilure, men så fikk Goffel feber stakkars.. Er skikkelig sliten og trøtt i dag uansett, så det passet litt bra. Fikk gått utenfor døren og satt meg på en benk omtrent rett utenfor med mannen, så Lilletassen fikk kommet seg litt ut hvertfall. Nå er de to i butikken og jeg har tenkt å begynne å lage CV før vi skal på visning. Synes det er veldig kjekt å gå på visning i nabolaget når man trives ja. Blir vår første visning ever faktisk, sammen hvertfall. Var på et par i Australia da jeg bodde der, men det var uten mannen. Nå må jeg lage middag kjenner jeg, for har plutselig blitt litt kvalm.. Kastet opp forrige uke, men følte meg fin igjen dagen etter. Får håpe det går over når jeg får i meg litt mat By the way: hipp hurra for Zia som ENDELIG har en liten spire i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2011 #2339 Del Skrevet 30. mai 2011 Endelig kan jeg faktisk lese om barnevogner og alt mulig annet rart fra dere erfarne damer, og faktisk føle at jeg har BRUK for informasjonen i relativt nær fremtid! Håper å snappe opp en haug gode tips fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 31. mai 2011 #2340 Del Skrevet 31. mai 2011 Så kjipt med Thailand-turen.. Jeg tror sikkert dere hadde fått en super tur, men når det skulle være sååå mye styr i forkant skjønner jeg at dere avbestilte. Du finner nok ikke like fantastiske hoteller på Gran Canaria, men kanskje nesten.. jeg har forsåvidt et tips der og jeg, hvis du trenger det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå