Dine Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2041 Del Skrevet 12. april 2011 Tusen takk Neytiri, du er snill du Skjønner godt du har mye å gjøre! Jeg vet ikke hva en dåpskjole koster, så har ikke satt oss et budsjett, men kanskje 1500? Er nok ingen i familien som er flinke til å sy, ikke lage om en brudekjole til dåpskjole hvertfall, så det utgår nok.. Men kan jo forhøre meg med skreddere i området.. Han rullet forresten fra mage til rygg to ganger i går.. Lurer litt på om det er med vilje eller tilfeldig, men han har blitt mye bedre på å ligge på magen og strekke hodet oppover hvertfall! Nå har han også begynt å hyle skikkelig etter vi kommer ut av dusjen og han blir lagt på stellebordet.. HVER ENESTE KVELD.. Ganske slitsomt, for jeg må jo tørke, få på bleie og body (det er så varmt her at pysj er aaaaltfor varmt) og så få på potetmel under halsen hans (han har vært litt sår der, så fikk tips av helsesøster) og deretter bruke nesesugeren for å fjerne snørr... Tar jo litt tid og stakkars tassen er ofte litt hes etterpå når vi er ferdig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. april 2011 #2042 Del Skrevet 12. april 2011 Tusen takk Neytiri, du er snill du Skjønner godt du har mye å gjøre! Jeg vet ikke hva en dåpskjole koster, så har ikke satt oss et budsjett, men kanskje 1500? Er nok ingen i familien som er flinke til å sy, ikke lage om en brudekjole til dåpskjole hvertfall, så det utgår nok.. Men kan jo forhøre meg med skreddere i området.. Han rullet forresten fra mage til rygg to ganger i går.. Lurer litt på om det er med vilje eller tilfeldig, men han har blitt mye bedre på å ligge på magen og strekke hodet oppover hvertfall! Nå har han også begynt å hyle skikkelig etter vi kommer ut av dusjen og han blir lagt på stellebordet.. HVER ENESTE KVELD.. Ganske slitsomt, for jeg må jo tørke, få på bleie og body (det er så varmt her at pysj er aaaaltfor varmt) og så få på potetmel under halsen hans (han har vært litt sår der, så fikk tips av helsesøster) og deretter bruke nesesugeren for å fjerne snørr... Tar jo litt tid og stakkars tassen er ofte litt hes etterpå når vi er ferdig.. Tror du kan finne en skredder å sy for ikke sååå voldsom penge, bare hør deg litt rundt du flinke gutt som ruller, du ser fort om det er bevisst tror jeg. uffda, her MÅ jeg holde og kose litt etter vi dusjer/bader før jeg legger henne ned til å stelle......ellers er det hyling.....så kanskje en ide? merker også at hvis vi bader for sent så orker hun ikke mye og da er det kjørt! potetmel funker utmerket når de er såre under halsen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2043 Del Skrevet 12. april 2011 Kanskje vi bør begynne tidligere? Prøver liksom å drøye den litt for at han skal være trøtt når vi legger han.. God idé, skal vi begynne med i kveld! Må også øve oss på at mannen kan gi kveldsmåltid, for til lørdag skal jeg ut og spise i bursdag til kusinen min og det begynner omtrent i leggetiden hans.. Kan jo komme litt senere, men det er også flott om mannen kan gi kveldsmåltidet sånn at jeg kan gå ut av huset en gang i blant. Skal ikke drikke, men det er deilig å kunne ha en liten frikveld uten å bekymre seg så mye når jeg er ute. Vi har blitt enige om at i aller verste fall, hvis tassen ikke vil roe seg, så kommer de og henter meg. Til dere som ammer og har latt mannen gi flaske som kveldsmåltid, hvordan gjorde dere det første gangen? Hvordan gikk det? Vi tenker å prøve en gang i løpet av uken for å "øve", så kan jeg hoppe inn med puppen om det går helt skeis.. Kanskje jeg skal prøve i kveld..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 12. april 2011 #2044 Del Skrevet 12. april 2011 Du, har dere faste mattidspunkter eller bare sånn når han ber om det? er er det full selvregulering og jeg har egentlig ikke noe peil på hva klokka er når han spiser annet enn på natta. Og t det går omtrent 3 timer mellom hvert måltid. Lurer på om jeg må begynne å skrive opp.. Sikkert lurt å teste flaska først ja. Men jeg ville holdt meg unna det rommet de skal mate på. Tror det kan være litt distraherende at mamma (les: yndlingsretten) er til stede når man skal prøve noe nytt. Vi har gitt flaske når jeg en skjelden gang skulle noe, og da har vi bare gitt han når han signaliserer at han er sulten. Og det har gått bra. (med unntak av at han ikke ser ut til å ville ta mm fra flaske lenger da.. Bare mme) Lurt å øve! Og ikke gi opp for fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2045 Del Skrevet 12. april 2011 Vi har prøvd oss på flaske tidligere og det har gått helt fint (les: når ikke yndlingsretten er i nærheten også..) Så det skal nok gå fint. Det jeg "bekymrer" meg over er i såfall om han kommer til å sovne etterpå eller ikke.. Vi har ikke faste tidspunkt vi gir mat på, men jeg følger med om vi er på farten og prøver å huske tidene på natten. Jeg tilbyr alltid mat før han skal legges (på dagtid prøver jeg å legge han etter halvannen times tid), men det er ikke alltid han vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2046 Del Skrevet 12. april 2011 grrr - nå er jeg skikkelig irritert!! Lilletassen har ikke sovet skikkelig i dag, jeg har ikke fått gjort noen ting i huset og i morgen skal vi ha selskap for mannen. Nå ringte han nettopp og fortalte at det kommer en fyr og skal sette opp myggnetting på soverommet om en halvtime og verken jeg eller huset ser ut i måneskinn! Nå begynner så klart tassen å skrike også og klesstativet står selvfølgelig på soverommet og blokkerer alt som heter gulvplass. Nå bør mannen få seg hjem hit og det svingende fort før han fyren kommer, eller så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 12. april 2011 #2047 Del Skrevet 12. april 2011 Jeg har ingen tips å komme med, men vi skal også øve litt på det denne uka, for jeg skal ut å spise på fredag, og da skal mannen ta legginga her.. Så hvis noen har noen gode tips, følger jeg med her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 #2048 Del Skrevet 12. april 2011 Du, er dette en bugaboo kopi eller? http://www.finn.no/finn/torget/butikk/annonse?finnkode=25083569 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 12. april 2011 #2049 Del Skrevet 12. april 2011 Oj, de var jammen like. Litt forskjell på understellet, bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. april 2011 Forfatter #2050 Del Skrevet 12. april 2011 Ja, det blir på en måte det.. Jeg vet det er flere som har prøvd å lage en Bugaboo lignende vogn, men den du linket til ser litt mer plastikk ut.. Er jo verdt et forsøk å titte på evt, siden du har lyst på en sånn vogn Men hjulene ser ikke kjempe bra ut egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 12. april 2011 #2051 Del Skrevet 12. april 2011 Nei, jeg hadde nok heller kjøpt en brukt bugaboo enn en ny etterligning uansett Men foreløpig holder jeg meg til mine to venner Simo og Stokke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 12. april 2011 #2052 Del Skrevet 12. april 2011 Hvorfor ikke da heller kjøpe en ordentlig Buggis brukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 13. april 2011 #2053 Del Skrevet 13. april 2011 Hvordan gikk det med kaken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. april 2011 Forfatter #2054 Del Skrevet 14. april 2011 Da er middag og kake overstått Det gikk veldig fint, lagt ut bilde på FB Alle synes den var veldig god, så da får vi tro på det.. Ble sjokoladekake med MMF trekk og smørkrem under. Synes det var skikkelig stress å sikte nesten 500g melis gjennom en bitteliten tesil, så sikt skal jeg kjøpe meg til neste gang. Veldig moro å lage pynt, men har lyst å lære meg å lage fine roser / blomster. Elsket blomster plungerne jeg fikk låne av Pupsilure, så de må jeg få tak i fra Ebay.. Og sommerfuglene var også skikkelig fine så klart, men de var mine. Håper på å få til en skikkelig flott kake med flere farger og det hele til dåpen, men da skal jeg ha barnevakt for Lilletassen, for det tok meg nesten 3 timer å lage MMF, dekke kaken og pynte.. I dag er det babysang med barselgruppen, så blir det nok en gåtur etterpå tenker jeg... Nydelig vær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 14. april 2011 #2055 Del Skrevet 14. april 2011 Kaken ble kjempefin Jeg pleier ikke å sikte melisen jeg, har fått det bra til uten. Litt lat jeg Ha en fin dag i det nydelige været Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 14. april 2011 #2056 Del Skrevet 14. april 2011 Kjempe lekker kake! Flink du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 14. april 2011 #2057 Del Skrevet 14. april 2011 Kanskje vi bør begynne tidligere? Prøver liksom å drøye den litt for at han skal være trøtt når vi legger han.. God idé, skal vi begynne med i kveld! Må også øve oss på at mannen kan gi kveldsmåltid, for til lørdag skal jeg ut og spise i bursdag til kusinen min og det begynner omtrent i leggetiden hans.. Kan jo komme litt senere, men det er også flott om mannen kan gi kveldsmåltidet sånn at jeg kan gå ut av huset en gang i blant. Skal ikke drikke, men det er deilig å kunne ha en liten frikveld uten å bekymre seg så mye når jeg er ute. Vi har blitt enige om at i aller verste fall, hvis tassen ikke vil roe seg, så kommer de og henter meg. Til dere som ammer og har latt mannen gi flaske som kveldsmåltid, hvordan gjorde dere det første gangen? Hvordan gikk det? Vi tenker å prøve en gang i løpet av uken for å "øve", så kan jeg hoppe inn med puppen om det går helt skeis.. Kanskje jeg skal prøve i kveld..? Det har gått kjempefint fra starten av, her! Nå ble jo vi kasta inn i tåteflaskenes verden tidligere enn ønska, da, fordi jeg hadde (og fortsatt har) lite melk, og mannen har vært "nattmateren" her i gården hele veien. Når C våkner om natta tar mannen seg av bleieskift, deretter legges han til puppen for å suge ut de tre dråpene jeg har og ved slutten av pupp nr. to går han ned på kjøkkenet og ordner melk. Når han kommer opp igjen overtar han lillemann og jeg legger meg til å sove igjen! Ha en fin dag, Dine og lillemann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. april 2011 #2058 Del Skrevet 14. april 2011 Nysgjerrig på hvordan kaken din ble jeg. Lyst å bli venner på FB slik at jeg får sett den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. april 2011 Forfatter #2059 Del Skrevet 14. april 2011 Tusen takk Jesse Gikk forresten forbi den barnehagen du anbefalte meg forleden dag, så veldig koselig ut, men var et stykke unna der vi bor.. Synd! Så bra Seqaux! Får kanskje prøve den flasken i kveld eller no.. Uff, jeg utsetter og utsetter... Det kan vi vettu Småkjekset! Bare legg meg til du, siden du trodde du visste hvem jeg var ---- Puh, 6 timer på tur i dag, inkludert babysang. Ikke verst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 14. april 2011 #2060 Del Skrevet 14. april 2011 Da adder jeg deg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå