Jesse Skrevet 2. mars 2011 #1761 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg syns også du skal fortsette med å gi han mat når han ber om det på natten.. Snuppa er også sånn at etter den ene lange søvnperioden går det bare et par timer før hun skal ha mat igjen.. Og som Iril sier; så får du tenke at det bare er for en kort periode Men syns det høres ut som at dere har en fin leggerutine jeg Vi bader ikke hver dag, men ca 3-4 ganger i uka, og da gjør vi det om kvelden, sånn at hun etterhvert skjønner at det er en del av kveldsstellet. Her er snuppa veldig facinert av lys for tiden, så du kan jo prøve deg frem litt med det, det med lommelykta som Pupsilure nevner hørtes morsomt ut Men pass på så han ikke blir overstimulert! Jeg merker at her er det ikke mye som skal til før det blir for mye for henne, og da må jeg bare få lagt henne før hun blir altfor sinna og sliten. Ha en fortsatt fin kveld Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 2. mars 2011 #1762 Del Skrevet 2. mars 2011 (endret) Hei Dine, skriver fra mobilen så litt tungvindt.. Du er kjempeflink å amme hippig på kvelden, det både gir en tydelig lang soveperiode for tassen(4timer er mye når en bare får mm), det tømmer brystene så bra at du både unngår brystbetennelse og hva gjør tomme pupper, jo produserer mer melk Du kan ikke forvente å slippe nattmating så tidlig desverre, spesielt når han bare drikker melk, mm fordøyer fortere og dermed må de spise oftere..... Men tom MMe barn våkner på natta og må ha mat. Vi inførte ganske tidlig kveldstell, bading, massasje og pysj, amming og legging. Godt å ta 2 og 2 dager om gangen og begynne legginga 10-15min tidligere en dagen før. Er ikke sikkert du får justert mye på det enda men en ide til det passer. Hos oss hadde vi det akkurat som dere 4+2+2......og plutselig ved 3 mnd forandret Bumba på det selv, da sov hun 20-02 og videre etter amming til 05ville så opp rundt 07-08. De regulerer det i grunn bra selv. Er når de er litt eldre de vil få en "vane" etter MIN menig da. Mange mente jeg kom til å slite med avenning av samsoving amming i søvn osv men sålangt på natta går det bra, er på dagen hun må trilles litt i søvn..... Så stol på dine egne mammafølelser For meg synes jeg det er letter å amme et par ganger om natta en å måtte stå å bysse lenge til å roe ungen.... Men vi er alle forskjellige der. Endret 2. mars 2011 av Neytiri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 2. mars 2011 #1763 Del Skrevet 2. mars 2011 Her styrte snuppa leggetiden helt selv faktisk,da hun var litt over 2 mnd tror jeg. vi har hele tiden hatt faste rutiner på kvelden,så hun vet hva som skjer. jeg har troen på å skille mellom natt og dag ved å ikke leke om natta,ikke komme utav soverommet etter leggetid (selvfølgelig til blieskift og sånn da),minst mulig snakk. vi må fortsatt gi mat om natta,så det ville jeg ikke stresset med enda om jeg var dere. og noe helt annet,du skriver at han ikke liker å bade. snuppa gjorde heller ikke det,og jeg var veldig opptatt av å venne henne til det tidlig. så jeg prøvde en periode å bade henne om morran,da var hun mer opplagt og våken enn på kvelden,og da begynte hun å kose seg i vannet :)etter en stund med bad opå morran prøvde jeg kvelden igjen,og det gikk så fint,nå hun å bade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #1764 Del Skrevet 3. mars 2011 Først og fremst tusen takk for alle innspill om legging og hvordan dere gjør det Det gjør det litt lettere for meg å få oversikt over hva som kanskje er vanlig og ikke, også sånn at jeg ikke skal få for høye forventninger til leggerutiner og søvn for tidlig. Det er helt i orden at jeg må amme om natten, gutten skal slippe å gå sulten, men jeg skulle gjerne ønske at han kunne legges tidligere så vi også fikk litt ut av kvelden. Men det kommer vel nok og foreløpig har han selvregulert søvnen. Nå har vi derimot begynt med legging på dagtid fast også (kvelden har alltid vært ganske fast og likt mønster). Mulig det er vanlig at de små sover veldig uregelmessig, men vi hadde noen uker hvor han sov 4+2+2 om natten, så plutselig var det en uke nå med 2+1.5+1.5 (mulig økedøgn?) I natt var det plutselig 5+3+1.5. Snodig de greiene der... (Typisk at jeg ikke klarte å sove igjen på natten, så jeg har dessverre ikke sovet så mye i natt allikevel..) HopsiDeisi* Veldig smart det du sier ang det å bade.. Han er jo klart mye mer våken på morningen enn på kvelden, så tror jeg skal prøve meg litt frem der. Kan jo være han liker det etterhvert og jeg hadde jo synes det ville vært fint om han likte det, for da kan pappan ta stellet også. Han liker absolutt ikke å dusje med han og er redd han skal miste han, og da vil jeg heller gjøre det. Lilletassen merker det helt sikkert at pappan er ukomfertabel og da blir han utrygg også. Så akkurat der synes jeg det er helt greit at jeg styrer. Ellers var vi på 6 ukerskontroll i dag og alt er bra med den lille tassen min Han er 58cm og veier akkurat 6000gram og 39.5 rundt hodet. Dvs han har gått opp 850 gram siden 17.februar! Øvde meg forresten i går kveld på å være uten gutten min - for da var jeg hele 2 timer mutters alene på et senter og tittet + tok meg en energismoothie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. mars 2011 #1765 Del Skrevet 3. mars 2011 Hvordan var det å være helt alene igjen? Var sikkert godt å komme hjem igjen til guttene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 3. mars 2011 #1766 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg husker første kvelden jeg var alene på shoppingsenter sammen med pappa - det var helt fantastisk Flotte mål på gutten din da, vokser seg stor og fin Det med nattesøvn er jaggu ikke lett å forstå seg på, men her forandrer også mønsteret seg stadig selvom tulla mi er tre måneder eldre enn tassen. Vi var jo oppe i 8 timer + 2 timer en stund (og det likte jeg veldig godt ), mens nå kan det være netter med 6t+2+2 og i natt var det 6t+3+1, så det er ganske forvirrende dette altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 3. mars 2011 #1767 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg leser dette med legging og rutiner med stor interesse, vi må vel snart tenke på noe sånt selv også.. Jeg hadde mine første timer uten baby for et par uker siden, og syns det var helt fantastisk! Jeg er glad i babyen min altså, men gud så deilig med litt fri også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #1768 Del Skrevet 3. mars 2011 Ja det er akkurat det - jeg elsker jo babyen min over alt på jord, men fy som det var godt å være litt alene og bare ha meg selv å tenke på Og så var det utrolig godt å se begge guttene mine igjen etterpå ja Nå skal jeg begynne å trene snart også, så da får jeg enda mer tid for meg selv. Det skal bli godt for ikke bare meg, men for lilletassen og mannen også, for da får jo de skapt et bånd seg i mellom enda mer, og det er jo viktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 3. mars 2011 #1769 Del Skrevet 3. mars 2011 Tror absolutt det er viktig at far og baby får gode bånd. Det er mange som har lett for å beskytte babyen for mye, slik at far også blir på sidelinjen. Har en bekjent som, ja for oss andre, virker ikke som hun har troen på at mannen kan passe babyen, så hun er over og passer på hele tiden. Faren der har ingen erfaring overhodet med små babyer, men han må da få en sjans... prøve seg på bleieskift, bading, legging, mating osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 3. mars 2011 #1770 Del Skrevet 3. mars 2011 Det er helt i orden at jeg må amme om natten, gutten skal slippe å gå sulten, men jeg skulle gjerne ønske at han kunne legges tidligere så vi også fikk litt ut av kvelden. Dette kommer det vet du, om ikke så lenge. Jeg merket selv da Murmel hadde de fire ukene med hyling, hvor utrolig viktig det er å få litt tid for seg selv, og helst på slutten av dagen. Man trenger å roe ned litt og gjøre "ingenting" rett og slett. Men det er nå engang sånn at de ikke har noen avknapp, så da er nok det beste å bare fokusere på at det går over etter en stund og da kommer du nesten ikke til å huske hvor sliten du var engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 3. mars 2011 Forfatter #1771 Del Skrevet 3. mars 2011 Dere, vi er på utkikk etter ny sofa som er stor og god, god til å sove i og fin til å sitte og amme i. Har dere noen forslag?? Er veldig glad i sofae/sjeselong, men er åpen for andre forslag også Har egentlig lyst å prøve å få det til i løpet av helgen og budsjettet er på under 10,000kr, men trenger en god sofa, så bare kom med forslag (og gjerne linker) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 3. mars 2011 #1772 Del Skrevet 3. mars 2011 Her skal jeg følge med litt! Vi er også på utkikk etter ny sofa Har du sjekket Bolia? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 3. mars 2011 #1773 Del Skrevet 3. mars 2011 . Det skal bli godt for ikke bare meg, men for lilletassen og mannen også, for da får jo de skapt et bånd seg i mellom enda mer, og det er jo viktig. Helt enig i dette! Jeg mener at det er viktig at barnet blir knyttet like mye til begge foreldrene. Det er klart at i begynnelsen er det jo mest naturlig at mor blir den babyen blir mest knyttet til pga mating og sånn, men desto viktigere at far får muligheten til å knytte bånd når det er anledning til det Og er helt enig i at det er deilig å være litt for seg selv innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 4. mars 2011 Forfatter #1774 Del Skrevet 4. mars 2011 Det er veldig viktig at barnet får lik kontakt med begge foreldrene ja, det synes jeg også. Og jeg ser jo hvor mye mannen min ønsker at Lilletassen skal få et like trygt og nært forhold til han som til meg, så det skal nok gå bra Og nå har jeg i det små begynt å droppe den dårlige samvittigheten og ønske å gjøre ting på egenhånd, for tassen har det jo faktisk bra uten meg også. På mandag skal vi ha barnevakt igjen, for da skal vi se Kongens tale på kino Og i dag skal vi prøve flaske, for helsesøster anbefalte å gi flaske minst én gang i uken dersom han tar det, og det sa svigermor at han gjorde da hun passet han, for å vedlikeholde det slik at han plutselig ikke vil ta flaske mer. Og det gir jo far og sønn litt ekstra bondingtime og mor litt ekstra fri Ang sofa så har vi Ektorp 2 - og 3 seter fra IKEA, men de er helt håpløse å amme i synes jeg og de lekker fjær hele tiden, så nå er det nok! Skal bli godt med ny sofa, men Bolia så litt dyrt ut for vårt budsjett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 5. mars 2011 Forfatter #1775 Del Skrevet 5. mars 2011 Yes da, i natt hadde jeg en erotisk drøm om Northug.. Jeg synes ikke han er kjekk engang, men jeg så på stafetten i går og han showa jo litt ved målstreken som det ble så veldig omdiskutert i hele går kveld, så det har sikkert hengt igjen i hodet i hele natt.. TYDELIGVIS Ble nesten litt flau da jeg våknet opp og innså det, for like etterpå hadde vi på radioen og der ble det selvfølgelig snakk om Northug.. haha Blir nesten litt pinlig å se 5 mila imorgen (vi kommer nok til å se deler av den hvertfall) Da har jeg hatt intime affærer med Northug ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 5. mars 2011 #1776 Del Skrevet 5. mars 2011 også Northug da Jeg klarer ikke å syns han er bittelitt kjekk en gang Er så morsomt med sånne drømmer, jeg har også hatt noen av de Ha en fortsatt god helg Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 5. mars 2011 #1777 Del Skrevet 5. mars 2011 :fnise: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
captiva Skrevet 5. mars 2011 #1778 Del Skrevet 5. mars 2011 jeg drømte om Bjarte Myrhol under håndball vm. og jeg synes ikke han er noe kjekk,det ble pinlig å se restene av kampene ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 5. mars 2011 #1779 Del Skrevet 5. mars 2011 Det der med drømmer er fascinerende altså! jeg har ei venninne som tolker drømmer og hun får det utroligste ting ut av teite drømmer. Men vet ikke hva hun ville sagt om å drømme om Northug altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 5. mars 2011 #1780 Del Skrevet 5. mars 2011 Yes da, i natt hadde jeg en erotisk drøm om Northug.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå