Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Gjest ~Milla~

Små truser mener jeg å ha sett på Bogerud Tekstil av alle steder, og var det kappahl eller lindex... Husker ikke hvilken av de to i farten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får jeg ta en titt på disse butikkene kanskje.. Har prøvd å se, men ikke funnet noe.. Men så er det jo ikke store sakene heller, så kan ha gått meg hus forbi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen lekkasje i natt! Hadde Pampers :Nikke:

I dag har jeg tenkt å skrive takkekort til de vi fikk gave av i forbindelse med fødsel. Bestilte for 1 måned siden hos Foto Knudsen, men de har brukt 1 måned på 20 kort str.10x15.. Er det mulig!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten også nevnes at jeg faktisk tok meg selv i å sjekke når neste eggløsning er og i såfall når termin blir, dersom jeg skulle blitt gravid ved neste mens.. :sjenert:

Bestevenninnen min er gravid og jeg gleder meg så utrolig på hennes vegne, men kjente at jeg skulle ønske at jeg også var gravid.. Yikes, litt skummel følelse, hehe.

Må jo for det første få tilbake mensen, så sjekke eggløsning om den er regelmessig (det tok jo 6 mnder fra jeg sluttet på pillen før jeg fikk eggløsning og regelmessig mens), så prate med mannen om vi har råd og mulighet. Jeg vil heller at det skal gå bra med oss tre som familie nå (økonomisk og generelt sett), før vi planlegger et barn til. Men det kan ikke gå for lenge, for da tør jeg ikke føde igjen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Tenker sånn noen ganger jeg også. Skulle virkelig ønske jeg var gravid. Og noen ganger savner jeg at vi satt her for noen måneder siden og var gravide alle sammen, og planla, og gledet oss, og drømte om små nurk :rodmer: Nå er min permisjon nesten ferdig, og babyen er ikke noe lite nurk lenger :gjeiper: Savner så sinnsykt bitteliten baby :babygutt: Men her er det ganske uaktuelt med en til, før om noen år. Vi har ikke plass til en til, vi orker knapt den ene vi har, og jeg vil så gjerne studere, få orden på tilværelsen igjen, og gi Goffel 100 % oppmerksomhet... Og så er mannen livredd for å få en ny skrikerunge da :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det da.. Vi vil jo gi Lilletassen 100% oppmerksomhet en stund og virkelig kose oss med han før vi gleder oss over en til. Men det er lov å tenke litt fremover ;) Vi har jo knapt plass til oss tre her vi, så vi må flytte før vi har mulighet til å få en til. Men nå håper jeg vi flytter uansett om vi er så heldige å få en til da..

Må si jeg virkelig har falt for Bruno Mars sin musikk altså!! Takket være lille J til Jesse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Jeg har allerede planer om en baby til :fnise: Og vår snuppe er ikke kommet enda :sjenert:

Men først skal jeg kose meg og nyte tiden med lille M :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, klar for å bli gravid igjen :sjokkert: Jeg var iallefal ikke der når babyen var på alder med tassen altså! Men nå skal jo ikke vi ha flere, så jeg er jo mere innstilt på at dette er det liksom. Men det hender jo at jeg savner graviditeten og synes det er leit at jeg ikke skal oppleve det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå trenger jeg litt hjelp her damer..

Nå er Lilletassen 2 måneder i dag :hjerte: og jeg har lyst å begynne å innføre litt tidligere leggetider etterhvert. Hvordan gjør jeg det??

Han har én lang soveøkt om natten (da sover han stort sett 4 timer), så er det mating, sove maks 2 timer, mat, soving maks 2 timer osv osv.

Hvordan kan jeg få han til å sove lenger økter?

Jeg ammer stort sett hver time på kvelden, dersom vi er hjemme og ikke har besøk. Ellers aktiviserer jeg han med babygym, masse snakk og aktiviteter. Kan også trenge noen tips til hva slags ting vi kan gjøre for at han skal bli aktivisert mer, for merker han begynner å kjede seg fortere når det ikke skjer noe.

Kjempe fint om dere har noen innspill på både leggetid og aktiviteter, for det er jo så mange som begynner leggetid tidlig ved 2-3 mnd alder og det går fint, så ternger tydeligvis noen råd :)

edit: skrev 2 uker istedet for 2 måneder :fnise:

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 måneder ja :jepp::lol:

Har dere en fast kveldsrutine? Bad f.eks? Når legger han seg nå? Tar du han opp så fort han skriker? Ikke sikkert han skriker pga mat alltid, men hvis du tar han opp og gir mat hver gang kan det bli en vane for han. Kanskje du heller bør prøve å finne ut om det er en annen grunn til at han våkner, før du gir mat? Hvis du ammer så mye om kvelden burde han kanskje klare å sove lenger i strekk :klo: men virker han sulten, så må du selvfølgelig gi mat :jepp:

Goffel kan kjede seg han også, men det hjelper ofte å finne frem en leke han har glemt, eller gå inn i et annet rom. F.eks ligge på stellematta på gulvet uten bleie og sparke med bena. Eller ligge i dobbeltsenga i mørket og lage skyggedyr med hendene foran lommelykten på telefonen min :fnise: Og gjerne lage rare, svake lyder inn i øret hans :ler: Da lurer han på hva som skjer, og syns det er spennende :rolleyes:

Jeg tenker ofte sanseopplevelser (sikkert pga jobben) og da er lys/mørke, lyder osv veldig bra. lar han også kjenne på forskjellige ting, en våt klut, litt grøt osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det er fint at han får kjenne litt på å kjede seg. Han kan ikke underholdes hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her synes jeg det er vanskelig å gi råd, for her har liksom leggetida kommet litt av seg selv.

Men det jeg tror vi har gjort som er lurt, er å skille veldig på dag og natt. Vi bader hver kveld, tar på pysj og gir kveldsmat. Så da vet tulla at nå er det kveld og det nærmer seg legging (det er iallefall det vi tror hun vet ;)). Og når vi først legger henne i senga, så prøver vi å være nøye på å ikke la henne komme ut av soverommet. Dvs at om hun våkner, så roer jeg henne der inne. Og lite lys på natta, for da blir hun våken.

Dette med mat på natta er litt vanskelig, for det kan jo hende tassen er en av de som trenger mat så ofte. Men som puspilure sier, kand et også være vanen. Har du forsøkte å roe han ned uten å gi han mat når han våkner?

På dagtid går det mest i babygym og leker her. Vi veksler litt mellom å ligge i babygym,lekematte og treningsmatta. Hun ligger båe på magen og ryggen. Også har jeg henne litt på fanget innimellom og vi ser litt på bøker og sånt. Så fantasifull som pupsilre har ikke jeg vært, men skyggedyr hørtes jo gøy ut :fnise: Og her er det ganske fasit at hun er våken 2 timer før hun blir trøtt igjen. Så da følger jeg jo med og legger henne når jeg ser at det nærmer seg.

Huff, tror ikke dette var noen særlig gode råd :sjenert: Vi har vært så heldige med at tulla gjerne ligger litt alene og hos oss har det fungert fint at hun får sove når hun vil. Så jeg har vel egentlig ikke gjort så mye, tror jeg.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et fast leggerituale forsåvidt, hvor det går ut på at rundt 20:30-21:30 får han ny bleie, swaddles og så får mat og da sovner ved puppen. Kanskje vi bør innføre bad/dusj hver kveld for å markere enda bedre? Han liker absolutt ikke å bade, men dusje med meg synes han er helt greit, så da tror jeg vi gjør det i såfall.

Så fort han legger seg legger vi oss også, for å få maksimalt med søvn. Han gråter stort sett ikke da før 3-4 timer etterpå og da virker det som han er veldig sulten (smatter og beveger hodet fra side til side). Etter det må jeg innrømme at jeg gir han mat hver gang han våkner, for da ligger han i min seng. Har ikke prøvd andre ting enn å rape han hvis han kaver veldig. Leker er nok litt for tidlig til at han skjønner så mye av, samtidig så er han veldig fascinert av babygymen (men den kan vi jo ikke ta frem på natten :fnise:

Vi går ikke ut av soverommet eller har på lys om natten, så sant ikke han trenger bleieskift. Da har vi på lyset på det svakeste, sånn at jeg hvertfall ser nok til å fjerne eventuell bæsj.

Han er veldig opptatt av lys og lysforandringer, så det kan jo alltids være noe å gjøre i løpet av dagen. Legge oss i dobbeltsengen i et mørkt rom og lyse med lommelykt feks :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det underholdning nok å skru på lysene på soverommet på morgenen. Da ligger hun og ser fascinert opp i taket også dusjer jeg :fnise:

Jeg gir ikke leker på natta, for jeg mener leking hører dagen til. Men mulig jeg kommer til å bryte det prinsippet hvis hun begynner å våkne veldig tidlig og jeg vil drøye tida litt.

Og det kan jo faktisk hende at han rett og slett trenger mat så ofte på natta enda? Det er jo ikke nødvendigvis sånn for alle at de sover lengre perioder når de er 2 mnd, selvom vi mammaene veldig gjerne vil det. For du føler at du harnok mat på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk du bør fortsette å gi ham mat når han ber om det på natten, men så er det også min største skrekk at barnet mitt skal være sulten og jeg skal overse det, så jeg hadde aldri turd å sjanse på at han bare våknet av vane. Og om det er noen trøst, Murmel har akkurat samme sovemønster som din nå (bare at han legger seg tidligere og spiser hver 2. time frem til jeg legger meg) og jeg tenker at sånn er det bare. Det er en kort-kort periode av livet at vi må holde ut dette. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...