Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Hurra for natten igjen!!!

Lilletassen sovnet rundt 22:30 ved puppen, ble lagt i kurven sin 22:45 (må ofte la han ligge ved puppen litt, uten pupp i munn, for å passe på at han virkelig sover når vi legger han fra oss) og sov til 03:40 igjen! Helt fantastisk! Tok han opp for mat, sovnet etter 20minutter kanskje og sov til 06:30 i sengen med meg. Jeg prøvde forresten liggeammetipset til Pupsilure og det funket fint :) Da slipper jeg bytte side på han og på den måten unngår vi at han ligger mellom meg og mannen, for det synes mannen er litt ekkelt.

Vi stod opp 06:30, fikk ny bleie (ingen bleieskift i natt) og mer mat og så sovnet han ved puppen igjen og sover nå. Har sovet ca 40 minutter tenker jeg.. Så nå skal jeg titte litt på Thailandreiser, for vi har så lyst å reise :)

Vi tar imot tips ang destinasjoner, hotell etc dersom noen har noen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en fantastisk natt!! :nigo: Og så bra at trikset funket :jepp:

Har ingen tips til Thailand, men har vært der en gang for lenge siden, og det er den beste ferien jeg har vært på!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det høres deilig ut!!! Men nå har jeg faktisk begynt å tenke litt på cruise jeg da... :sjenert:

Et bestemt rom hele tiden, men får sett og opplevd endel med forskjellige havner.. Heeerlig ;)

Men må høre med mannen da så klart.. Og budsjettet, har ikke sett på priser enda.. Så får vel kanskje gjøre det først vel :fnise:

Har forresten fått swaddleteppene mine i posten (igår), så nå er de til vask og skal være klare til bruk i morgen hvertfall :) Så da må jeg bare få vasket det jeg har lånt av deg, så kan du få det tilbake :Nikke:

Tuuuusen takk for at du introduserte meg for det altså!!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thailand anbefales! Vi var der i 14 dager på bryllupsreise og for et sted :hoppe: Vi var i storby da, neste gang (for det blir en neste gang) så blir det et av de mer familievennlige stedene :jepp:

Skal kjøpe swaddleteppe jeg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at natten var bra :hoppe:

Kan jeg forresten spørre om liggeammetipset? :)

jeg syns også cruise høres veldig fristende ut, og har flere venner som har vært på det som sier det er helt topp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, liggeammetipset ;)

Du ligger på siden som vanlig og ammer fra nederste pupp. Når det er tid for å snu rundt og bytte pupp, så legger du deg litt mer på magen, slik at den øverste puppen nå blir tilgjengelig.. Om du skjønte det? hehe

Jeg trodde det ikke skulle fungere, men det gjorde det. Så mye lettere å slippe å snu rundt og holde på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert :) Takk! Jeg har prøvd på det før, men syns bare puppen glapp ut av munnen hennes, men nå har hun jo blitt litt større, så skal prøves igjen :jepp: Er et styr å drive å bytte side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos med utenlandstur... Bare husk at lilletass behøver flere vaksineringer siden det er Thailand ;)

Uff slitsomt når alle SKAL holde babyen når de kan bli trøtte og grinete, men godt samtidig at de blir vant til folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten hvis noen sliter med å ligge mer på magen og gi fra det øverste brystet liggende så kan man lett legge en pute under barnet, det er det jeg har gjort så jeg ikke trenger å snu meg.... Gjør jeg sånn som deg Dine så vil mine store bryster henge omtrent over hele ansiktet hennes :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arg, før forumet ble stengt for oppdatering i dag hadde jeg skrevet en lang post om Thailand til deg, men den ble plutselig borte... :(

Resorten i Thailand vi bodde på ligger på en øy på østkysten som heter Koh Samui. Zazen heter det. Ikke det billigste, i alle fall ikke i Thailand-målestokk, men SÅ verdt pengene!! Vi kjøpte via Wikstrøm reiser, men man kan selvfølgelig kjøpe fly og hotell separat selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får enda en god natt :)

Å, Thailand hørtes fantastisk ut! Mange gjør jo det med babyer og det er visst helt topp. Vi er litt rare vi,for vi prater om å leie hytte på Beitostølen til høsten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at innlegget ble stoppet! Men har såvidt tittet på linken nå og det ser jo helt fantastisk ut!! Har lyst å bruke litt penger hvis vi først reiser, så det er jo helt greit ;)

Skal sjekke ut Wickstrøm reiser også, men nå sikler vi litt på et cruise i karibien.. :sjenert:

Virker som jeg har fått han med på det, så forhåpentligvis får vi bestilt ganske snart...

åååå - bestevenninnen min fant ut at hun er gravid i dag!!! :hjerte::rodmer:

Fantastiske nyheter og jeg begynte å gråte og greier.. Det blir barn nummer to, men veldig spennende! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at hun endelig er gravid igjen :rodmer: Rekker hun akkurat å få 2011 barn sånn som deg tro?

Cruise høres fantastisk ut det også! mannen har vært på flere cruise med mamman sin da han var liten. De tok fly til usa, og båt derfra. Kunne virkelig tenkt meg en sånn ferie også! Ferie generelt er deilig!! :nigo::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempe moro :Nikke: Hun har termin i slutten av oktober, så da vil de gå på samme klassetrinn og det er jo litt gøy da :) Men de bor ikke i Oslo, så de kommer nok ikke i samme klasse (om ikke vi flytter på oss da).

Cruise er veldig forlokkende ja.. Har funnet et vi liker, men de skal gi tilbakemelding til uken ang Lilletassen og hvordan det blir med pris for han, for det koster jo litt. Han kan umulig koste like mye som oss, da gidder vi ikke i såfall, men jeg som trodde han gikk gratis tok feil.. Men blir spennende å se hva de kommer tilbake til oss med av totalpris.

Dumme bilen har frosset fast sjåførdøra! Alarmen hang seg opp pga det og mannen måtte styre med desarmering av alarmen og må nå kjøre til Elkjøp og stå i parkeringshuset der for å tine døren så den kan åpnes.. Dumme bil! Og vi som var klare for to timer siden for å dra til butikken, Lilletassen med ulltøy og alt.. Nå sover han heldigvis, med ullstrømpebuksen på knærne, for det var bare så langt jeg fikk den av uten å vekke han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne natten..

Puppet i søvn kl.22:30, lagt i kurven sin ca 22:45, sov til 03:45 pupp i sengen vår, sovnet der med meg til kl.06:30, ny pupperunde, og sov så til 08:10. Heeerlig :nigo:

Vi har fått en rutine på å legge han rundt 22:30 og begynne nattstellet med ny bleie, swaddling og mat rundt 21:30-22, så ligger han 10-15 minutter ved puppen etter å ha sovnet, for å forsikre oss om at han faktisk sover og så legges han i kurven sin som er oppvarmet av varmeflaske og soverommet er kaldt og kjølig etter lufting.

:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for bra natt :D

Nå fikk du meg til å se litt på cruise også.. :sjenert::fnise: Vi tenkte å reise bort litt neste vinter, og jeg har alltid hatt lyst til å dra på cruise :)

Ha en fin helg!:kose: Synd det er så kaldt ute, for det var jo bare superfint vær idag!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestilte jo akkurat tur med Apollo til Hellas, og må betale 250 kr for Goffel :ler: Men kan jo hende det er mye dyrere med cruise :jepp:

Så deilig at nettene er såppas bra :tommelsmil: Alt er så mye lettere når man er uthvilt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsdag :rodmer:

Dagen har vært kjempe fin! Natten var som den har vært de siste tre nettene: Lilletassen sovnet 23:15 ca, sov til 03:40, mat, sov til 06:30, mat og så tok mannen med seg han i stuen etter mat så jeg fikk sove litt lenger. Lilletassen ble lagt i sengen min kl.9 for ny runde og så sov vi fra 09:30 til 12! Deeeilig!

Fikk massasjestav (jeg vet, det høres feil ut..) av Lilletassen og mannen prøvde den såvidt på ryggen min og det var skikkelig deilig! Gleder meg til å bruke den fremover..

Vi spiste lasagne til middag og jeg spiste riskrem og bringebær saus på til dessert. Nam! Ikke hjemmelaget, men dog..

Og.... Så hadde vi faktisk sex for første gang etter fødsel i dag.. Det svei litt de første par minuttene, men så gikk det greit. Vi tok det rolig, så det var ikke ekkelt, men ble litt skummelt i starten..

Nå prøver vi å holde Lilletassen våken frem til han skal begynne nattstellet om en times tid og det er ikke lett! Han gråter litt og viser at han vil legges, men da må jeg opp så tidlig i natt og nå har vi fått så fin rutine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...