Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Synd du ikke blir med i dag!! Hadde gledet meg til å se lilletassen... Men men, det kommer vel flere sjanser! :)

Håper du får slappet godt av i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan nok være koffeinen ja.. Her ble hvertfall Lilletassen helt krakilsk, så skal holde meg langt unna hvertfall.. Håper det ikke er i melken fortsatt, men må nesten anta at det varer 3 dager kanskje.. Så dvs 2 sånne kvelder igjen.. I morgen skal vi i familiebursdag på kvelden, så da får vi håpe vi får litt hjelp ;)

Det negative er at mamma kommer også og det orker jeg rett og slett ikke.. Ikke mer av den innblandinga og kritiseringen av hvordan vi gjør ting.

Kjipt å gå glipp av treffet ja - men gud som jeg trengte søvn! Og vi sov tidligere i dag, Lilletassen oppå magen min faktisk, og det var godt. Nå har han begynt å gulpe fælt, gjerne nesten cottagecheese aktige biter.. Ikke helt da, men er litt tykkere enn helt flytende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han begynt å gulpe fælt, gjerne nesten cottagecheese aktige biter.. Ikke helt da, men er litt tykkere enn helt flytende..

Det har vi her også, det ser så ekkelt ut. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Lilletassen fått utslett (ser ut som bittesmå kviser med litt rødt rundt) på kinnet og i nakken og bak ørene. Han hadde temperatur på 38,5 i stad, men så tok mannen han inn på soverommet som var mer avkjølt enn resten av leiligheten og da falt tempen til 37,5.

Den høye tempen hadde han etter å ha spist, så kanskje det hadde noe med saken å gjøre?

Noen som har noe tips om hva dette kan være? Lurer på om vi skal se videre eller evt dra på legevakten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utslettet er nok sikkert bare hormonutslett, det er helt vanlig og helt ufarlig. Kommer typisk når de er rundt 4-6 uker. Sjekk bilder på google, så ser du om det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er det det er ja.. Han virker ikke plaget av det og det er jo bra. Nå er tempen nede igjen, så kanskje det var pga kavling og spising.. Bør følge med på den tempen, for nå har vi ikke målt den på hvertfall to uker.. Hvor ofte tar dere tempen på deres babyer?

Nå skal vi prøve oss på en tur i butikken og så blir det lasagne til middag. Skal forsøke meg på hvitløksbrød, for jeg spiste jo hvitløksmarinerte kjøttboller (eller hva det var) på treffet forrige uke, og det gikk helt fint. Unngår å krydre for mye så det ikke blir sterkt, selv om jeg er veldig glad i sterk mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venninnen min som er sykepleierstudent har lært at man alltid skal ringe legevakta hvis barnet er under 3 mnd og har feber. har lest det et sted også, men husker ikke hvor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som pupsilure sier, har jeg også hørt. Jeg har faktisk aldri målt tempen på tulla, for vi har liksom ikke hatt noen grunn til det. Men har så små barn feber, skal man passe på, ja.

Kjedelig med vond rygg og baby med vondt i magen, da. Det er nå greit at du vet nesten med sikkerhet at det er koffein, så kan du kutte det ut. Er jo litt vanskelig å vite alltid, hva det er de får magevondt av.

Sånne prikker hadde tulla også i ansiktet når hun var på aldren til tassen. Det er helt ufarlig, ja. Og det gikk nå ganske fort over, mener jeg å huske.

Dumt du ikke fikk vært med i dag, men vi ses vel ved en annen anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barn under 3 mndr. SKAL undersøkes av barnelege når de har feber! Ikke godta allmenlege på legevakten! Men, det er også sånn at kroppstemperaturen kan øke litt når babyen spiser, fordi de har dårlig temperaturregulering, det er derfor man ikke skal amme barn som har blitt overopphetet. De bruker mye energi på å spise, og dermed øker temperaturen. Så lenge den gikk ned av seg selv, med én gang mannen din tok ham inn på soverommet, trenger du ikke bekymre deg. Men du kan jo måle en gang til i kveld, gjerne etter han har sovet litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger forøvrig ikke rutinemessig måle, det er ingen vits i det hele tatt. Jeg måler om han virker utilpass uten noen grunn, spiser lite, er slapp eller forkjøla og hvis han kjennes varm ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt temperaturen til snuppa mi et par ganger "uten grunn" for å vite hva normaltemperaturen hennes er,synes det er veldig greit å vite,da den er så ulik fra baby til baby.

Ellers måler jeg når hun kjennes varm ut,eller er veldig utilpass. har både rompetemp og øretemp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ikke godt å høre om ryggen din, jeg må enda passe meg pga bekkenet!

Kan nok si for meg selv at jeg ENDA kan ikke drikke kaffe, skriking dagen lang :(

Brus uansett koffein eller ikke fikk jeg ikke drukket før julen og da bare appelsinbrus...

Sjokolade klarte jeg ikke første 4 månedene uten magevondt hos snuppa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har målt temperaturen til snuppa mi et par ganger "uten grunn" for å vite hva normaltemperaturen hennes er,synes det er veldig greit å vite,da den er så ulik fra baby til baby.

Legen som la oss inn på sykehuset sa babyer under tre måneder ikke har noen normaltepmeratur, nettopp pga. den dårlige temperaturreguleringen. Men på eldre barn er det nok greit å måle for å se ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips damer :)

Har nettopp tatt tempen (han er våken) og den var på 37,2. Nå skal han få ny bleie, swaddles og få mat igjen. Forhåpentligvis sovner han og så kan jeg legge meg også, for jeg er fortsatt skikkelig sliten.

Han ligger og smiler på stellebordet med pappan sin, så tror ikke han er dårlig. Men absolutt greit å følge med på det ja!

Han har spist hver time siden kl.17-18 og har vært litt klengete (det har han forøvrig vært i hele dag, så har hatt han på brystet eller meitaien hele dagen). Ryggen er heldigvis bedre, det hjelper å hvile.

I morgen skal vi ut og gå igjen fordi vi skal til fysio med Lilletassen + i bursdag på kvelden, så håper virkelig vi alle sammen får sove godt i kveld!

Kommer sterkere tilbake i bøkene deres altså, men har vært litt opptatt i det siste og når han endelig sover så er det som regel oppå meg.. Men jeg kommer tilbake med stort engasjement :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp Hurra for natten! :danse:

Lilletassen la seg 23 etter å ha blitt puppet i søvn og sov til 03:40!! Så fikk han pupp, sovnet igjen etter ca 30 minutter (stort sett er vi våkne hvertfall 30 min på nattamminga) og våknet igjen kl.06:20 og nå har vi stått opp.

Han skrek ikke så mye i går kveld, men var litt en liten stund (selvfølgelig under middagen i 20-tiden).

Trengte en sånn natt kjente jeg og da jeg skiftet bleie på tassen i morges var han så blid og fornøyd atte :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, det er så herlig med en god natt når man virkelig kjenner at man trenger det :jepp: Og det har litt å si hvor lenge det går før de sovner igjen på natta etter mat, ja. Her har det tatt en time som regel, men heldigvis har det blitt bedre.

Håper dere har en fin dag med litt farting :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi lagt Lilletassen og jeg bør egentlig bare løpe til køys for å få maks ut av natten jeg også.. Men så måtte jeg oppdatere her da ;)

Vi var i selskapet i stad og da hylte han ganske mye. Det var over 20 mennesker der og alle ville jo titte og holde og alt, men jeg begrenset det og holdt han stort sett selv. Han fikk mat to ganger mens vi var der fra 17:30 til 21. Nå har han fått mat og ny bleie, swaddlet og sovnet ved puppen og lagt i kurven som er oppvarmet av en varmeflaske. Det gjorde susen i natt, så vi krysser fingrene for det samme utslaget nå :)

Mannen og jeg har vel egentlig bestemt oss for å ta en Thailand tur til høsten, med håp om direkteflyvning.. Og KANSKJE oppgradering til businessclass, hvis vi sparer skikkelig :Nikke:

Noen tips om flyselskap som flyr direkte? Eller steder i Thailand hvor det er greit å ta med baby som er rolig og romantisk?

Tar gjerne i mot tipset ditt også Cypress :)

Nå huker mannen meg inn til sengs her, så god natt alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...