Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så du skrev litt om lite amme-vennlige klær her litt tidligere - har du fått investert i noen nye klær?? Jeg har nylig oppdaget det samme nemlig, og lurer veldig på hvor jeg kan finne noe fint og praktisk.. har du noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg bare si at kvelden i går var helt fantastisk og det samme var natten!! Så om dette er en trend fremover er jeg storfornøyd! Han spiste siste gang før legging i går rundt kl.21:30 og våknet igjen litt før 2 for ny runde og bleieskift, så kl.6 og så ikke før kl.9:30 :nigo:

Kvelden i går gikk kjempe fint og ikke noe særlig skriking eller noe!!

Nå har vi også hatt besøk av Goffel og Pupsilure og det var veldig koselig :jepp: Har fått låne et swaddleteppe som det virker som Lilletassen liker godt, for vi prøvde da han var våken, ammet og så sovnet han ved puppen og jeg kunne legge han fra meg nesten med en gang uten at han våknet og siden han har ligget fredfull på sofaen i swaddlinga og sovet. Det er nå halvannen time siden! Det pleier å være ytterst sjelden at han lar seg legge ved siden av meg eller i kurven sin etter amming, for han pleier stort sett å våkne og skrike til jeg tar han opp og evt gir ny runde med pupp.

Så da har jeg faktisk bestilt et swaddleteppe selv, som jeg håper blir sendt snart og kommer ASAP - for med risk for å virke for optimistisk, så har jeg troen på at dette funker! :tommelopp:

(Blir spennende å se utover kvelden og natten, om han liker det da også...)

Har kjøpt et par t-shirts på hennes, men har ikke testet de ut enda.. Har lyst på noe litt finere også, som man kan ha på når man vil være litt finere også, men ikke lykkes å finne noe enda..

Tar gjerne i mot tips jeg også :jepp:

Og han smilte to ganger til meg igjen i stad :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at natten har vært fin :klemmer: Håper det holder seg sånn! :jepp:

Jeg kjøpte også noen ammetopper på hennes, men fant ut at det var like greit å kjøpe noen lange singleter, som var elastiske i stroppen. Så nå har jeg alltid det under genseren, og drar ned singleten, og opp genseren når jeg skal amme, og viser dermed ingen mage og minimalt med pupp :)

(Ammetopper er veldig kjekt det også altså, men fant ingen som var noe spesielt fine..)

Forresten; HIPP HURRA FOR LILLETASSEN SOM ER 1 MND :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Swaddling FUNKER altså! :jepp:

Jeg har jo kjøpt skreddersydd ammegensere da fra Island, men jeg vet merket Boob har veldig fine gensere og topper. Ellers bruker jeg lange singletter som er litt løse så jeg får dratt ned og så har en annen topp eller genser som jeg da drar opp, om jeg ikke har ammegenserene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe koselig med besøk ja :klem: Kaninen er lagt i stellevesken og klar til treff i morgen!

Skal prøve swaddlinga til natten igjen, men som sagt, så har jeg allerede bestilt en nå jeg, fordi jeg tror det funker på Lilletassen.. :sjenert:

Kjøpte dette og det er vel det samme som det rosa jeg har lånt Pupsilure? Kjøpte Large da, fordi han blir jo så stor fort og forskjellen er vel bare at jeg må surre han inn i det flere ganger?

Boob har mange deilige gensere, men ikke så veldig mye fint liksom.. Får se hva jeg finner på, men det med singlet under genseren er jo det smarteste kanskje, for da kan jeg jo bruke det uavhengig om jeg ammer eller ikke. Problemet med det blir å være tålmodig nok til å gå og finne noen singleter man kan dra ned enkelt da.. (har ødelagt en allerede fordi stroppen ikke var elastisk nok.. :sjenert: )

Hipp Hurra for Lilletassen som er 1 måned i dag :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for en mnd! :hjerte:

Jeg bruker ammegenserne fra H&M, de er ikke så veldig fine, men de er praktiske og gode. Har en genser fra Boob også, men der har jeg et problem med at puppene mine er for små, så den delen som skal over dem blir veldig løs og bare henger langt nedover. Så den bruker jeg bare hjemme. Har gjort meg avhengig av ammegensre, for jeg orker ikke å dra opp hele genseren. Har noen t-shorter med ammeåpning fra H&M også, og de bruker jeg bare strikkejakke utenpå. Kunne tenkt meg noe finere jeg også, men ammeklær er jo så himla dyrt med tanke på at det kun skal brukes en kort stund.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en natt! Og det positivt :nigo:

Jeg vet ikke om det er swaddleteppet eller hva det er, men Lilletassen ble ammet i går rundt 21:30, etter dusjing med meg, og så sovnet han ved puppen i swaddleteppet litt før 22:30. Så våknet han ikke før kl. 03:30! :sjokkert: Så deilig! Og så igjen kl.06:25 og nå har vi stått opp.

Helt fantastisk om swaddleteppet skal gjøre så forskjell da! Er jo ikke sikkert det har denne effekten hver natt, men det hjelper om det er noen netter i uken hvertfall :)

Nå sitter han i vippestolen sin og titter litt, før det er ny runde med mat og forhåpentligvis får jeg i meg litt frokost og en kopp ammete også :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!! :nigo: Så bra :hoppe: Får håpe det blir sånn flere ganger fremover :jepp: Er forresten litt usikker på om det teppet du kjøpte er likt, lurer på om det er med borrelåser foran, slik at det ikke surres rundt og under armene? Er ikke sikker altså. Det du låner av meg heter Miracle Blanket hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt forsinket :hoppe: for Lilletassen :strix:

Lurer på om jeg skal investere i et sånt teppe allerede før hun er født jeg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig koselig med treff i går ja - gleder meg allerede til neste gang :biggrin:

Nå må jeg bare :danser: for natten altså.. Først må jeg fortelle om kvelden.

I går kveld var Lilletassen krakilsk en stund igjen og gråt og gråt og gråt, ingenting hjalp. Men det varte heldigvis ikke så lenge og jeg har på følelsen av at det var mamma som styrte altfor mye med han. Hun tok han omtrent ut av armene mine og skulle holde og dulle med han hele tiden, selv om jeg sa han skulle ha mat fordi han viste tydelige tegn til sult.

Så skulle hun kritisere alt jeg gjorde og sa. Ikke var swadleteppet lurt (selv om jeg føler det tydelig hjelper) og skrurapen som jeg demonstrerte bare hånte hun av omtrent. Ingenting jeg sa eller gjorde var bra nok følte jeg og ikke kommenterte hun maten jeg lagde, desserten eller det at jeg hadde ryddet og fikset for at vi skulle feire bursdagen hennes her hos meg. Da hun gikk og jeg endelig fikk tilbake Lilletassen, så stinket han parfyme og jeg måtte ta han med i dusjen for å fjerne lukta. Da mannen kom hjem (han kjørte mamma og søstrene mine hjem), så holdt han på å eksplodere fordi han var så sint over hvordan hun hadde oppført seg. Kjenner pulsen stiger bare jeg skriver om det her!!

Ikke rart LIlletassen skrek og skrek ettersom han ikke fikk pusterom og vært litt i fred! Heldigvis roet han seg ned hos meg etter de hadde gått og jeg begynte kveldsstellet med dusjing først.

Etter dusjingen fikk han ny bleie og pysj + ble tullet inn i swaddleteppet og fikk pupp. Han sovnet rundt 22:30 som dagen før og ble så lagt i kurven sin som vi bar inn på soverommet (den står i stuen på dagtid). Så våknet vi ikke før 04:10! :tommelsmil:

Mannen og jeg fikk ikke sovnet før over midnatt fordi vi lå og hvisket i mørket om hvor irriterte vi var på mamma og alt hun sa og gjorde, så jeg fikk ikke sove hele tiden mens Lilletassen sov, men herlighet så fantastisk det er at han faktisk sover såpass lenge!! Da våkner jeg mer uthvilt og har mer energi og overskudd til han på dagtid, så det er jo vinn-vinn situasjon, ettersom han også er i bedre humør. Så swaddleteppet funker altså!!! Jeg velger absolutt å tro at det er det, ettersom det er 2.natten på rad han har sovet såpass lenge og det er 2.natten på rad med swaddleteppe. Så det anbefales virkelig!!! Han fikk forresten pupp kl.04:10 i 10 minutter ca, og så sovnet vi begge sammen i sengen og våknet 08:15 ca. Fantastisk om dette fortsetter! :nigo:

Nå sover han litt igjen, etter pupp, litt gulping og bleieskift to ganger. Han ligger forresten i swaddleteppet sitt, så blir spennende å se hvor lenge det blir denne gangen ;)

Edit: Kjøpte forresten enda et swaddleteppe (sånn som jeg har lånt av Pupsilure), for jeg er så overbevist at dette faktisk funker for Lilletassen og i tilfelle jeg har kjøpt feil (igår) eller Pupsilure trenger sitt tilbake, så har jeg bestilt riktig nå hvertfall :jepp:Dette, bare i beige. Håper de begge kommer snart, så får jeg testet ut begge to :danse:

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ai, ai, det var ikke helt bra oppførsel av modern nei. Jeg kan godt forstå at dere ble sinte ja.

Det er deres baby, dere kjenner han best og det er kun opp til dere å avgjøre hvilke metoder dere skal bruke for sånn og sånn :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt sint av å høre om moren din jeg også :frustrert:

Så supert at natten var bra :hoppe: Swaddleteppet virker altså, gjorde det her også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir utrolig sint av å tenke på at hun kan oppføre seg sånn.. Ikke så hun noe positivt i det hele tatt mens hun var her og ikke kunne hun si noe hyggelig til søstrene mine heller.. Blir lenge til neste besøk kjenner jeg, men så er vi nødt til å treffe henne i familiebursdag neste uke.. Da får heller andre kose med han hvis hun skal styre igjen, for han ble jo så grinete av det!

Nå er mannen på vei hjem fra jobb, så forhåpentligvis får vi gått en tur etterpå - er bare så himla glatt ute at jeg ikke helt vet hvor vi kan gå uten å risikere å falle flat on our faces.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe hyggelig ut slik moren din oppførte seg. Ikke er det så lett å si noe på det heller vil jeg tro.

Tror jeg må kjøpe meg et sånt teppe jeg og. Det kan være greit å ha liggende! :)

Det er helt utrolig glatt ute ja!! Litt skummelt i grunn!! Håper dere får en fin tur allikevel! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...