Dine Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #1441 Del Skrevet 22. januar 2011 Hei på dere alle Her har dagen gått til med å ligge i sengen enda en dag.. Skal bevege oss over til sofaen og stuen nå da, siden vi skal se en fotballkamp og den kanalen har vi bare på stueTven av en eller annen grunn.. Lilletassen sover nå, men har spist masse det siste døgnet og i natt satt vi oppe nesten to timer og ammet, rapte og bare kosesnakket. Så virker som det er økedøgn her ja.. Har ikke sovet særlig i natt, men fikk to timer på øyet i stad etter amming, så hadde mannen Lilletassen på brystet. Er heldig som har mannen hjemme hele neste uke også - men gruer meg veldig til han går tilbake på jobb kjenner jeg... Samsoving er veldig koselig, men gleder meg til dagene går lettere og han viser mer interesse for å sove i egen seng / kurv. Da sover vi alle best, men sånn som det er nå funker det bare deler av natten. I natt ville han ikke sove i kurven sin engang, bare oppå brystet mitt. Kan ha vært pga økedøgn og han skriker endel når det står på og magen er vond. Prøver å være forsiktig med hva jeg spiser og drikke minst 1 kopp ammete daglig, men er ikke så lett å vite hva han reagerer på. Holder meg helt unna kål, løk etc (er salat ille hvis du dropper løk og sånn?) Spiste litt sjokolade i går og virker ikke som han har tatt helt skade av det (bank i bordet!), men så får vi jo se til kvelden igjen da.. Er da det er verst. Virker som puppene er veldig tomme for tiden, men HS sa det er fordi puppene har blitt vant til melken og de føles ikke like sprengte lenger. Melken kommer jo og spruten står til tider, så når Lilletassen kaver ved brystet etter 15 min ca, så tenker jeg det kanskje er fordi melken (den fete melken) ikke kommer like fort og han blir utålmodig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. januar 2011 #1442 Del Skrevet 23. januar 2011 Tenk at han er tre uker allerede Håper det går bra med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #1443 Del Skrevet 23. januar 2011 Ja, i dag er han faktisk 3 uker Tiden går fort, men samtidig føles det ut som ganske lenge siden jeg var på sykehuset.. (Og godt er det, for der og da var det helt forferdelig å dele rom på sykehuset synes jeg - så det er godt å være hjemme) Du Pupsilure - tenkte å invitere deg og Goffel hjem hit en tur når mannen drar tilbake på jobb Det hadde vært veldig koselig med besøk og kanskje vi kan gå en tur eller noe (kjenner jeg må tøffe meg litt fremover og det blir jeg tvunget til når mannen er tilbake på jobb neste mandag) Ble forresten fortalt at kaffe kan ha negativ effekt på magen til Lilletassen.. Er det også koffeinfri kaffe eller er det koffeinen som gir magevondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. januar 2011 #1444 Del Skrevet 23. januar 2011 Syns det var kjipt med dobbeltrom jeg også! Selv om hun var veldig grei hun jeg delte med. Velger nok kanskje Ullevål eller Ahus neste gang pga det Vi vil gjerne komme på besøk Jeg har ikke bil for tiden, men håper å få den tilbake innen et par uker Blir nok litt uvant når mannen starter i jobb igjen, men tror du blir fort vant til det Jeg tror det er koffeinet de reagerer på. Tror det var derfor Goffel reagerte sånn på pepsi max, men har ikke turt å prøve en annen brustype enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #1445 Del Skrevet 23. januar 2011 Ja, tror faktisk jeg prøver meg på et annet sykehus neste gang, for det er nesten det som gjør at jeg gruer meg skikkelig til neste gang. Det var ganske så vondt også, så må ærlig innrømme at jeg gruer meg til selve fødselen også.. Ekkelt å sitte igjen med en sånn følelse selv om alt gikk bra. Gleder meg til dere kommer på besøk Vi finner helt sikkert ut av det (tenker på at du ikke har bil), og vi kan jo alltids gå en tur eller noe også. Vi har heldigvis endel permisjonstid sammen og nå kan jeg hvertfall bevege meg rundt helt lovlig (var jo engstelig i sykmeldingstiden vettu..) Da kan jeg prøve meg på koffeinfri kaffe HS sa jeg burde holde meg unna melkeprodukter noen dager for å se om det er det han reagerer på, men jeg vet ikke om jeg klarer.. Er så glad i melk (det har jeg forsåvidt droppet) og ost og sånn, og jeg har skikkelig craving på risengrynsgrøt.. Æsj, alt man skal holde seg unna i både svangerskap og mens man ammer.. Hvordan er det med det forresten? Man sier jo at man kan drikke alkohol, pumpe ut melken og så er alt ok etterpå. Men så har jeg hørt at det man spiser er i melken i 3 dager etterpå... Blir mat "oppbevart" lenger i melken enn væske eller har jeg misforstått? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. januar 2011 #1446 Del Skrevet 23. januar 2011 Får heldigvis bil igjen om ikke så lenge, så da kan jeg kjøre igjen Jeg holdt meg heller ikke unna melkeprodukter, for det ville blitt så mye styr, det er melk i det meste, og jeg skjønte det sånn at man skulle holde seg unna det fordi barnet kunne ha laktoseintoleranse, og ikke pga generell magevondt. Men jeg ville holdt meg unna brus, koffein, erter, sterk mat, sennep, nøtter, salat, mais en stund, og så heller begynt med en og en matvare igjen. Men det er mye styr og vanskelig... Vet ikke hvordan det er med alkohol, men mat kan være i i melken i 3 dager ja Brus var i 4 dager her :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. januar 2011 #1447 Del Skrevet 23. januar 2011 Melk og alkohol er som blod og alkohol. Dvs melka får samme promille som blodet og har går ut i samme fart som i blodet. Sånn at om du drikker litt vin og får 0,1 promille får melka også 0,1 promille. Dvs... det er utrolig lite barnet skulle få i seg om det hadde skjedd.. En venninne av meg er sammen med en lege, han sier at det er helt trygt å ta seg et lite glass vin (eller en bitteliten baylies som jeg ble tilbydt i jula og drakk en halv cm av ) selv om jeg ammer.. Hun venninna mi drakk faktisk litt vin på en fest med hans velsignelse.. Så med fare for at noen skyter meg nå så har jeg tatt et halvt glass vin uten å kaste melka.. Men jeg har lest at matvarer du har spist stort sett ikke henger i melka mer enn 4-5 timer :klø: , og inntreffer fra 1 time fra man har spist. Med variasjoner ut i fra hva man har spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #1448 Del Skrevet 23. januar 2011 Hm, vanskelig det her altså.. Nå har jeg nettopp spist litt av ostekaken som jeg lagde i desember og har hatt nedfryst (nå er det bare ett eneste stykke igjen, har servert den til besøkende og meg selv ) Kaken er fortsatt like god, så den skal lages flere ganger! Er en dyr kake da, så blir ikke ofte, men moro å vite at jeg får det til Nå er det utrolig mye styr med skilsmissen til moren min altså.. Stefaren min har kontaktet faren min for å få han til å vitne i retten på hans vegne (min stefars) og jeg kjenner jeg ikke trenger det stresset det medfører.. Mamma har litt problemer med alkohol og jeg er redd for at det skal bli verre dersom pappa vitner mot henne... Så i morgen kommer han for å snakke om det og få mine tanker rundt det og jeg er veldig sikker på jeg ikke ønsker at han skal gjøre det og da gjør han det ikke sier han. Altfor mye styr samtidig som jeg har nok å styre med Lilletassen og denne skilsmissen har holdt på snart 2 år og har holdt på under bryllupsforberedelsene mine, bryllupet, svangerskapet og nå etter jeg har blitt mamma.. Begynte å skikkelig gråte i stad fordi jeg ikke orker dette stresset og det påvirker meg fordi jeg ikke vil at mamma skal ha det vondt. Nei, dette ble et litt leit innlegg, men sånn er det noen ganger.. Heldigvis hjalp det å gråte og få det ut, men merker jeg gruer meg til i morgen for å høre om pappa og mammas skilsmisse og grunnen til hvorfor min stefar ønsker at pappa skal vitne på hans egne vegne.. Tydeligvis er det ting som har skjedd som jeg ikke vet om og har blitt fortalt av mamma.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 23. januar 2011 #1449 Del Skrevet 23. januar 2011 Vil bare gi deg en god Skjønner at du gruer deg til imorgen, men håper det går greit! (Misunnelig på ostekaka, jeg er såååå fysen på noe godt!! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. januar 2011 #1450 Del Skrevet 23. januar 2011 uff så leit med skilsmisse greia, sender deg en og håper det ordner seg uten at du stresser for mye....husk det er lilletass som kommer nr1 i tankene dine 3 timer per enhet sier jeg ang alkohol....du trenger ikke pumpe deg, det er bare bortkastet da alkoholen er ute av melka etter 3 timer(per enhet igjen). Selv ble jeg anbefalt å få meg en øl når jeg hadde født til å produsere mer melk og få slappet litt av. Gjorde det da aldri fordi jeg fikk noe som heter maltdrikke fra island, er vel sånn som vørterøl.....men kjent for å øke melka. Har fulgt regelen, og funnet ut at når hun begynnte å sove lengre økter fra kveld til natt så kunne jeg ta en og en øl/vin. Jordmor sa de kan reagere på mat helt opp til 3 dager etter man har spist noe, og det man spiser er nesten i brystene med engang(kort stund etter), så derfor om man skal se om de reagerer på noe må man holde seg vekk i 3-5 dager. Altså melkeallergi er jo ikke så vanlig som mange tror, og holder du deg unna melk så er det MANGE varer man ikke får spist da melk/melkpulver er i veeeeldig mye mat. Jeg nektet å tro at Bumba reagerte på melkeprodukter, men la merke til de dagene jeg drakk melk var det mer magevondt, selv får jeg luft i magen av melk, så det kuttet jeg ut. Tror det er koffein i kaffe de reagerer på, har drukket koffeinfri og aldri magevondt.......og nå har jeg klart å drikke appelsinbrus i over en måned, men cola er enda fy fy.......så ja koffeinen var verre en brusen tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. januar 2011 #1451 Del Skrevet 23. januar 2011 Så kjedelig med skilsmissen Håper møtet med faren din ikke blir for ille i morgen Hørtes godt ut med ostekake ja Jeg merket veldig tydelig at Gofflus fikk luft i magen av det samme som meg F.eks sennep. Men melk går helt fint hos meg. Virker som han reagerer på appelsinjuice også. Det er kjempevanskelig å finne ut av! Spesielt når jeg hadde en unge som hylte hele tiden. Nå er det lettere for meg å skjønne hva han ikke tåler, for nå er det sjeldent at han har vondt i magen. Men de første mnd var det umulig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 24. januar 2011 #1452 Del Skrevet 24. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 24. januar 2011 #1453 Del Skrevet 24. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 24. januar 2011 #1454 Del Skrevet 24. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 24. januar 2011 #1455 Del Skrevet 24. januar 2011 Tenkte på en ting.. Har dere badebøtte? Har akkurat hørt at det kan være bra for små med vondt i magen. Hvis jeg ikke misforstod da.. Håper det går bra med dere! Skjønner at den skilsmissen er en belastning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. januar 2011 #1456 Del Skrevet 25. januar 2011 Hvordan går det med dere? Jeg har bil igjen, så si fra når du vil ha besøk Mannen din har vel en ukes tid igjen av ferien sin, så det får bli etter det engang da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #1457 Del Skrevet 25. januar 2011 Så bra du har bil igjen - det gjør jo ting litt lettere. Mannen min har ferie ut denne uken, så hadde det vært koselig om dere vil komme en tur neste uke feks (om vi har klart å snu døgnet litt igjen..) Feks tirsdag om det passer? Fint om det blir på formiddagen, for mannen er hjemme i 14-15tiden, så hadde vært hyggelig om det var før det I dag stod vi opp kl.13.. Om natten er vi i seng etter amming rundt 2, så døgnet må snus igjen kjenner jeg.. Mannen begynner jo på jobb neste uke og drar hjemmefra senest kl.06, så det er kjedelig om vi ikke legger oss før 02 om natten, selv om det kanskje bare hadde blitt meg og Lilletassen.. Prøver oss på en tidligere kveld i dag, men så er det alltids et program på TV vi har lyst og se + amming og vips er klokka langt over midnatt... Noen tips til å snu døgnet?? Samtalen med pappa gikk fint i går heldigvis. Han skal ikke vitne på vegne av stefaren min og han holder seg unna det hele etter at jeg fikk fortalt hvordan jeg føler det vedrørende denne situasjonen. Så det gikk veldig greit og det var kjempe koselig å ha han her på besøk Han er så stolt som bestefar og holdt Lilletassen i går helt til armen begynte å sove og skulderen ble støl Vi har ikke badebøtte, men kjenner til den du mener. Nå virker det som magen hans er litt bedre (mulig fordi jeg holder meg unna koffein, melk (ikke melkeprodukter, kun selve melken), brus (det har jeg ikke drukket siden julaften), løk, kål etc. Og så drikker jeg hvertfall 1 kopp ammete og gir 2ml til Lilletassen ca to ganger daglig og da særlig på kvelden. Er det sånn at kolikk ikke forekommer etter 4 uker? Sånn at hvis vi klarer oss til Lilletassen er rundt 1 måned uten skriking i 3 timer 3 ganger daglig, så får han ikke kolikk? Eller har jeg misforstått? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 25. januar 2011 #1458 Del Skrevet 25. januar 2011 Så bra at du fikk snakket med pappaen din og at han ikke skulle vitne. Koselig med stolt bestefar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #1459 Del Skrevet 26. januar 2011 Da er endelig dagen kommet til at jeg klarte å karre meg ut av sengen før kl.12. Lilletassen og jeg var oppe rundt 8:30 etter en laaang kveld i går med masse skriking (var vel rundt 2 timer til sammen) og jeg ga pupp i hele går fra kl.18-01 om natten, bare med pause av bleieskift og skriking hvor det var helt umulig å legge han til puppen. Jeg drakk 1 kopp ammete og Lilletassen fikk 2ml selv også, og det virker ikke som han liker det. Det var virkelig et h****** i går og jeg snappet skikkelig til mannen flere ganger og til slutt måtte vi snakke om det (når Lilletassen endelig sovnet). Jeg trodde jeg skulle bli GAL i går da han ikke ville ta puppen, ingenting av hva vi gjorde funket og han bare hylte og hylte. Noen ganger hjalp det med puppen og selv om han fikk ut litt luft noen ganger hylte han. Jeg tenkte å høre med dere om noen har noe tips til hva jeg kan gjøre om natten når jeg lekker, men ikke orker bruke ammebh? Har sovet med det hver natt frem til nå, men kjenner at jeg har lyst å ligge uten også fordi jeg alltid har bh på, men nå trenger jeg en liten pause.. Jeg lekker dersom jeg ikke bruker ammeinnlegg (bruker både engangs bomullsinnlegg og ullinnlegg). Tips anyone?? Nå skal vi prøve å komme oss ut en tur i det flotte været - jeg har jo ikke vært utenfor leiligheten på en uke nå tror jeg, så det skal bli godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #1460 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) En liten personlig oppdatering på utviklingen hos Lilletassen og meg selv: Lilletassen * Vekt 19.januar: 3700g (gått opp 300g siden fødsel) * Begynt å feste blikket * Såvidt begynt å smile bevisst virker det som, han prøvde hvertfall å smile til meg tre ganger i stad * Veldig sterk i både kropp og hode * Har fått personnummer Dine * Gått ned 18 kilo siden fødsel (mangler ca 12kg igjen til vekt før svangerskapet) * Veeeldig med strekkmerker på magen De dukket opp siste måned av svangerskapet * Klarer å ta på egne sko Endret 26. januar 2011 av Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå