Jesse Skrevet 12. januar 2011 #1361 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Først vil jeg bare gi deg en stor Dine, for jeg vet akkurat hvordan du føler det!! Også svarer jeg på det du skrev i boka mi her; Da snuppa var 3 uker (altså for en uke siden), fikk jeg den følelsen av at "Okey, nå er det greit, nå føler jeg at ting går fint". For all del, jeg syns det fortsatt er slitsomt om nettene, og når hun innimellom kaver ved puppen uten at man helt vet hvorfor, men nå har jeg den følelsen av at det er helt greit at det er litt slitsomt. Det var veldig deilig når den følelsen kom, og bare vent, plutselig føler du at alt går fint Syns påkledningen din hørtes veldig grei ut jeg Her bruker jeg ullbody eller bomullsbody (litt avnhengig v temperaturen ute), strømpebukse/bukse, ullfleecedress (må bare skryte litt av den, har den fra Nøstebarn, og syns den er helt fantastisk! den regulerer temperaturen kjempegodt!), ullfleece votter og lue. Også inni dunposen. Når jeg er på sentere åpner jeg posen og dressen og tar av votter og lue. Sjekker temperaturen i nakken hennes med jevne mellomrom.. Når det gjelder amminga har jeg ikke så mye mer å komme med annet enn det som allerede er sagt. Pass på at puppen ikke er for full, sikt mot nesa hans så han gaper høyt, og når han bare kaver og styrer og blir sint, så ta heller en pause, legg han på skulderen din eller mannen sin sånn at han roer seg og evnt kan få ut litt luft hvis det er det som plager han, og prøv igjen. (Noen ganger så har snuppa kavet veldig mye her, også har det vist seg at det er en rap hun har jobbet med å få opp) Det kommer til å gå seg til Dine, og den følelsen du får da er den beste i hele verden Edit: en ting jeg kom på med amminga. Det med å holde hånda i en C under og over puppen, det funket ikke helt på meg, snuppa får mye bedre tak når jeg lager en C med hånda, og tar tak ovenifra istedet. Litt vanskelig å forklare, men sånn at fingrene ligger på hver sin side av puppen istedet for under og over.. Endret 12. januar 2011 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 12. januar 2011 #1362 Del Skrevet 12. januar 2011 Vi fikk en smetteskjerf av en bekjent som hun hadde strikket selv. Tror det er det det heter.. Ellers kan du bruke hals f eks. Men det kan godt hende at dressen deres er nok altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 12. januar 2011 #1363 Del Skrevet 12. januar 2011 [quote name='Jesse' timestamp='1294868338' post='8768730' Her bruker jeg ullbody eller bomullsbody (litt avnhengig v temperaturen ute), strømpebukse/bukse, ullfleecedress (må bare skryte litt av den, har den fra Nøstebarn, og syns den er helt fantastisk! den regulerer temperaturen kjempegodt!), ullfleece votter og lue. Også inni dunposen. Når jeg er på sentere åpner jeg posen og dressen og tar av votter og lue. Sjekker temperaturen i nakken hennes med jevne mellomrom.. Når det gjelder amminga har jeg ikke så mye mer å komme med annet enn det som allerede er sagt. Pass på at puppen ikke er for full, sikt mot nesa hans så han gaper høyt, og når han bare kaver og styrer og blir sint, så ta heller en pause, legg han på skulderen din eller mannen sin sånn at han roer seg og evnt kan få ut litt luft hvis det er det som plager han, og prøv igjen. (Noen ganger så har snuppa kavet veldig mye her, også har det vist seg at det er en rap hun har jobbet med å få opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #1364 Del Skrevet 13. januar 2011 Hvorfor tror du du begynnte med skjoldet? Føler du nattamminga er vanskeligere en på dagen?? hvordan ammer du på kveldstid, hvor langt går det før neste måltid?? Har du prøvd forskjellige ammestillinger? eller riktigere sagt, hvilken ammestilling har du han i til vanlig? Tusen takk for gode ord og tips dere Det føles forsåvidt lettere for hver dag som går, men så kan man få et "tilbakefall", som feks kaving ved brystet og alt føles litt mørkt igjen. Noen ganger føler jeg at jeg ikke er en god mor som klarer å gi mat til babyen min, men så vet jeg at andre har det så mye verre enn meg og at jeg fortsatt er helt fersk og det ikke er så rart at han eller jeg vet hva vi skal gjøre automatisk. Vi må trene! Jeg begynte med skjoldet fordi jeg var så sår på brystvortene - det var som gnagsår og den ene gangen begynte jeg å blø fra det ene brystet (da var jeg skikkelig sprengt og det skjedde heldigvis på ammepoliklinikken). Ja, nattamminga føles tyngre, sikkert fordi jeg våkner av at Lilletassen skriker (og da er han vanskeligere å legge til), samt at jeg er trøtt og sliten. På dagtid er det lettere å se etter tidlige tegn på sult, for da er jeg jo våken og i nærheten (eller husker tiden han skal ammes på). Jeg har han stort sett til klassisk ammestilling, men har prøvd tvillingstilling, som funker fint også, og i natt prøvde jeg liggende stilling (som også fungerte greit faktisk. Den har ikke fungert tidligere). Nå lager han tidlige tegn på sult, så må løpe med puppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 13. januar 2011 #1365 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg skal ærlig innrømme at hadde det ikke vært for skjoldene helt i begynnelsen, hadde jeg kuttet ut ammingen etter en uke eller noe. Jeg var også så sår at jeg blødde, og husker jeg satt i sengen og vred meg i smerter mens jeg ammet. Det var helt horribelt. Heldigvis blir det bedre! Og jeg begynte avvenningen ved å begynne ammingen med skjold og så ta de av litt uti måltidet, og fungerte greit for oss. Brukte dem bare noen dager, til sårene var grodd, og så etterhvert bare om natten. Nå er det ikke vondt å amme i det hele tatt, så du får bare se fremover så godt du kan! Har du forresten Purelan eller en annen krem til brystvortene? Det reddet meg, det er utrolig effektivt og fikk sårene til å gro mye raskere når jeg fikk handlet inn det. Også har jeg sikkert sagt det før, for jeg misjonerer veldig for disse, men om du ikke har sånne, kjøp det. Det er viktig at brystvortene får være helt i fred uten å gnisses mot ammeinnlegg/BH. Når det gjelder å bli trygg på seg selv, er mitt beste tips å tenke at det ligger i instinktene dine. Høres sikkert fjernt ut, men det er sant. Lytt til deg selv og stol på at du er den beste mammaen for ditt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 13. januar 2011 #1366 Del Skrevet 13. januar 2011 Først vil jeg påpeke at du ER beste mammaen for lilletass, og du gjør jo ikke annet i førsten en å gi mat og nærhet samt andre ting han trenger såklart. De tilbakefallend er så normalt, husker dager hvor jeg gråt fordi jeg følte jeg gjorde noe gærnt Ok skjønner hvorfor du begynnte med skjoldet, og som regel kommer sårhet pga feil ammetek ikk( noe så å si alle opplever i starten) Og da er det supert å kunne forskjellige ammestillinger for da er det godt å avlaste den siden av brystvorta hvis du skjønner! Nattamming er aldri lett, man vil jo helst sove ike sant men der jeg fant ut var å stå opp når jeg hørte lyd og før gråten. Du merker det etterhvert og blir lettere, lover ! Purilan er en god venn spesielt ved avenning av skjold/sårhet. Jeg komover en salve nå som jeg liker enda bedre, heter ringblomsalve, mindre seig en Purilan og nesten bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #1367 Del Skrevet 13. januar 2011 Så bra det blir bedre - det er godt å høre Det føles lettere dag for dag, men som sagt, noen ganger kommer de tilbakefallene og man føler at man ikke får det til.. Ja, jeg ER den beste mamman for Lilletassen! Tenkte jeg skulle fortelle litt om natten vår ift amming, kanskje du ser et problem eller helst en løsning..? Lilletassen nesten hele døgnet rundt, han er sjelden våken mer enn 30 min av gangen egentlig.. Er det unormalt når han er 11 dager?? Vi legger oss også ganske sent og ofte er jeg ferdig med ammingen rundt 00:30 og da legges han i kurven sin etter å ha ligget på brystet til mannen med dynen sin (så den skal bli varm til han legges i kurven), og vi står ofte opp rundt 11 tiden fordi vi ikke sover særlig om natten og da må vi sove litt på morgenen for å hente oss inn. Ofte kan jeg amme i 1 - 1.5 time om natten og jeg er litt usikker på om jeg også kanskje har litt lite melk om kvelden / natten.. Noen ganger kan han sove 2 timer om natten, for å så ammes, og så sove 2 timer igjen. I løpet av dagen ammer vi hver 2-3 time og som regel suger han i 15 minutters tid, noen ganger opp til 25-30 min. Stort sett ett bryst. Han sovner stort sett til ammingen og da lar jeg han ligge på brystet en stund for å se om han raper/promper og så legges han ofte ned i kurven / på sofaen eller gis til mannen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 13. januar 2011 #1368 Del Skrevet 13. januar 2011 Først, herrigud for en liten sjarmør du har da Dine, gud så nydelig han er, og se på det lyse håret :rødme: Det er NORMALT at de klarer ikke være våken lenge av gangen i starten, ikke uroe deg for det så lenge han våkner for å spise. Det er det det er nå, spise, bæsje, sove Nå var jeg veldig sånn i starte at jeg skulle prøve få nok søvn......jeg så at Bumba sov lengste økta fra 21, altså til 01, da var det lurt å legge meg med henne for da fikk jeg litt sammenhengende søvn.....man finner ut hvordan sin baby er og finner ut når man bør legge seg.......kjipt å legge seg tidlig jeg vet, men jeg måtte bare for å få litt søvn for å være ærlig. Ammer man med skjold kan amminga ta en lengre tid. Husk lilletass må først suge sånn at melka kommer ut av brystet, så må han suge for å få det ut av skjoldet, derfor det er lurt å massere samtidig som han spiser, da kommer det litt fortere som regel. Men ja her var det 50-60min på en amming, og det ofte bare ET bryst! Å ha lite melk om kvelden er normalt, dette er der det er viktig å amme hyppig. Husk brystene er aldri tomme, men på kvelden har vi mindre av formelka så det som er igjen er den fete ettermelka som metter barnet bra. Det at barn vil spise oftere på kvelden er med å få i seg den gode fete melka for å klare sove lengre på natta(varierer selvfølgelig litt men er en av teorien), og for å tømme brystene til mamma best mulig så man risikerer minst mulig tette melkekanaler og evt brystbetennelse. Jeg så ALDRI på klokka og gjør det ikke i dag. Men tipper fra sånn 16-17 og til 19-20 så ammet jeg hver time omtrent......yes man blir veldig bundet, men litt og litt fikk vi lengre og lengre økter hun sov på natta.....nå kan hun sove fra 21-06 uten å våkne, hun er nesten 6mnd og får enda egentlig bare morsmelk! så det er mulig Men hva føler du er problemet på natta utenom at du er trøtt...hehe sorry vet ikke hvordan jeg skal stille spm..........men er det sånn at du føler han sover så kort tid innimellom amminga? for nå som han er så fersk er det veldig normalt vettu.....tror jeg husker å ha ammet døgnet rundt annenhver time sånn i starten når vi var kommet hjem(før det var det hver 3 time, men da fikk hun påfyll med sonde)........ Bare det å amme gjør de slitne igjen, du har sikkert sett han i skikkelig ammerus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 13. januar 2011 #1369 Del Skrevet 13. januar 2011 Lilletassen nesten hele døgnet rundt, han er sjelden våken mer enn 30 min av gangen egentlig.. Helt normalt, så lenge han våkner for mat og det ikke går mer enn maks 3-4 timer. Når han har sovnet ved brystet, ligger han og smatter/sutter da eller? I så fall bør du koble ham fra og heller prøve å lirke inn smokken. Ellers ender du opp med å bli enda sårere, for når de ligger sånn har de i hvert fall ikke riktig sugeteknikk. Det var feilen jeg gjorde i begynnelsen, for vi hadde egentlig perfekt sugeteknikk, men jeg lot ham ligge sånn. Bare hør etter om han svelger, for helt på slutten kommer den feteste melka, og selv om det kan virke som om han har sluttet å spise, kan det godt være han bare spiser "saktere". Det er også helt normalt å ha mindre melk om kvelden/natten, det kan føles litt frustrerende, men meningen med det er at de skal få i seg mer fet melk og dermed sove bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1370 Del Skrevet 14. januar 2011 Tusen takk - han er helt fantastisk flott og vi er utrolig stolte :rødme: Ja, kan godt være han bruker litt lenger tid med den fete melken.. Da prøver jeg noen ganger å lirke ut brystet, men så suger han litt igjen og da lar jeg han bare gjøre det. Har lest i en bok om barnet at de babyene som får kosesuge litt på slutten har mindre sannsynlighet for å få kolikk, så prøver å gjøre det litt, men uten at jeg blir sår. Nå har jeg ikke brukt skjold siden onsdag, så dette går riktige veien Er nok det at jeg er så trøtt og sliten midt på natten at jeg føler det går verre kanskje da ja.. Og så er det det at jeg ofte våkner av at han gråter og da er litt utålmodig som gjør det vanskelig å legge han til. Har prøvd å legge merke til hva som er annerledes de gangene han tar brystet og de gangene han ikke tar det, og de gangene han kaver veldig virker han litt stresset kanskje og klarer ikke feste munnen rundt der han skal. Vanskelig å beskrive egentlig, for det er ikke alltid like lett å se forskjell på situasjonen fra når han tar brystet og når han ikke gjør det.. I natt har jeg prøvd liggestilling under amming, og så har han sovet ved siden av meg underveis. Jeg vet ikke om han har spist skikkelig eller ikke, ettersom jeg tror jeg har sovnet underveis. Er det dumt...? Stakkars lille gutten min hadde tisset oppover ryggen sin også og i sengen vår.. I går hadde vi tre lekkasjer med Libero nr1 og det er første gang vi har opplevd lekkasje med de. Brukte Pampers på sykehuset, men følte kanskje de var litt pløsete på Lilletassen, så vi kjøpte Libero nr1 til å bruke hjemme. Har brukt det helt til nå uten problem, men i går var det altså tre lekkasjer.. Sjekker at snoppen er nedover, så vet ikke helt hva det kan være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. januar 2011 #1371 Del Skrevet 14. januar 2011 Tusen takk - han er helt fantastisk flott og vi er utrolig stolte :rødme: Ja, kan godt være han bruker litt lenger tid med den fete melken.. Da prøver jeg noen ganger å lirke ut brystet, men så suger han litt igjen og da lar jeg han bare gjøre det. Har lest i en bok om barnet at de babyene som får kosesuge litt på slutten har mindre sannsynlighet for å få kolikk, så prøver å gjøre det litt, men uten at jeg blir sår. Nå har jeg ikke brukt skjold siden onsdag, så dette går riktige veien Er nok det at jeg er så trøtt og sliten midt på natten at jeg føler det går verre kanskje da ja.. Og så er det det at jeg ofte våkner av at han gråter og da er litt utålmodig som gjør det vanskelig å legge han til. Har prøvd å legge merke til hva som er annerledes de gangene han tar brystet og de gangene han ikke tar det, og de gangene han kaver veldig virker han litt stresset kanskje og klarer ikke feste munnen rundt der han skal. Vanskelig å beskrive egentlig, for det er ikke alltid like lett å se forskjell på situasjonen fra når han tar brystet og når han ikke gjør det.. I natt har jeg prøvd liggestilling under amming, og så har han sovet ved siden av meg underveis. Jeg vet ikke om han har spist skikkelig eller ikke, ettersom jeg tror jeg har sovnet underveis. Er det dumt...? Stakkars lille gutten min hadde tisset oppover ryggen sin også og i sengen vår.. I går hadde vi tre lekkasjer med Libero nr1 og det er første gang vi har opplevd lekkasje med de. Brukte Pampers på sykehuset, men følte kanskje de var litt pløsete på Lilletassen, så vi kjøpte Libero nr1 til å bruke hjemme. Har brukt det helt til nå uten problem, men i går var det altså tre lekkasjer.. Sjekker at snoppen er nedover, så vet ikke helt hva det kan være Nå tok min aldri smokk i starten, så kosesuging fikk hun lov til......så lenge de ikke gjør det heeeele natta så synes jeg det er helt ok altså. Husk alltid å smøre brystet etterpå bare. Har faktisk ikke hørt at de kan ha mindre kolikksmerter av det, men flott hvis det viser seg at det hjelper, her hadde vi bare småsmerter på kveldene. Supert du får til liggeamming, det var en utrolig lettelse for meg når jeg fikk det endelig til......mye lettere med nattamming da. TIps, alltid ha egen dyne over lilletass når du ammer i senga og vi har 2 tjukke gulpekluter under så hun ikke tisser/bæsjer i senga vår(skulle ønsket jeg kjøpte ammemadrass jeg). Jeg sovner alltid når hun spiser på natta, ser ingen fare i det så lenge man tar disse forhåndsregler........normale folk som ikke har drukket alkohol eller røyker ruller vel da ikke over barnet sitt etter min mening! Du merker jo du sover anarledes, men det hjelper......så våkner du igjen etter en stund og legger han i senga si igjen! Jeg personlig hater libero, lekka hele tiden hos oss......men har hørt at de med guttebabiser liker de bedre.......men råder deg å prøve litt frem og se hva passer han best......her er vi pampers people Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1372 Del Skrevet 14. januar 2011 Må ærlig innrømme at jeg får det best til (liggeamming) på høyre bryst.. Vi prøvde høyre bryst første del av natten og så venstre bryst etterpå og det er da jeg er usikker på om han har fått i seg nok eller om han bare har ligget ved siden av meg og kost. Hadde han i sengen vår hele natten. Er så vanskelig å legge han oppi sengen hans igjen, ettersom jeg nå ligger helt inntil veggen og må "klatre" nedover til fotenden (med en baby er det ganske styrete) og han våkner fort når han blir lagt ned der igjen. Nå ligger han heldigvis i kurven sin på soverommet, med mannen som ligger der inne også og spiller playstation så mor får ta seg en liten pause på kvinneguiden Har forresten egen dyne til han og en gulpeklut under hodet hans, men bør ha et tisselaken under hele han. Har et som puster veldig godt, så du kjenner ikke at du ligger på det. Det skal nok legges på min side i natt ja.. I dag blir en litt styrete dag kjenner jeg.. Får besøk av en venninne kl.13 og så er det på middag til svigers kl.18 hvor flere andre skal komme også for å hilse på Lilletassen. Så kan bli at han flyr mye fra arm til arm i kveld og det kan resultere i en urolig kveld. Men hva kan man gjøre når alle har lyst å holde han..? Har du forresten tips til håravfallsprodukter for meg Neytiri? Har ganske typisk nordisk hår, vet ikke om du husker, men hører av frisører at det er "tynt og fint", så kanskje det sier deg noe? hehe By the way.. Både jeg og Lilletassen har hatt litt uggen mage det siste døgnet.. Kan det tilfeldigvis være fordi jeg har drukket vann med sitron i? Har ikke spist noe som gir luft i magen tror jeg (spiste dr.oetiker pizza til middag i går og ellers bare noen brødskiver).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 14. januar 2011 #1373 Del Skrevet 14. januar 2011 Pampers bare lakk for oss også, vi hadde to pakker, men brukte ikke mer enn en halv av den første før vi gikk tilbake til Pampers. Eneste gangen den har lekket var da mannen glemte å feste teipen på ene siden. At dere begge sovner når du ammer gjør ingenting. Synes jeg da, som er veldig for samsoving. Følg rådene til Neytiri, så går det så bra så. Og husk at nyfødte faktisk kan spise sovende, så det kan godt være han spiser selv om du har inntrykk av at dere sover begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 14. januar 2011 #1374 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) En ting til; om det blir mye styr når alle skal holde ham, vær heller litt streng og gi ham pause hos deg en stund om han blir sutrete. Jeg var altfor pysete til å si i fra om dette da vi hadde besøk av svigers og mannens søster med mann, og endte med en baby som sutret i flere dager. Endret 14. januar 2011 av Iril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1375 Del Skrevet 14. januar 2011 Ja, får nok snakke med mannen om dette på forhånd.. Orker ikke en sutrete baby i flere dager etterpå bare fordi noen skal holde på han.. Det er nok av tid til det! Krysser fingrene for at jeg er tøff nok Eller at mannen sier fra Skal forresten prøve å være tøff til å være med på treff 3.februar Hvis det blir den datoen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. januar 2011 #1376 Del Skrevet 14. januar 2011 Veldig normalt å føle at ammingen går bedre på en side......det viktige er at man ikke lar barnet(spesielt når det er litt eldre) å ikke favorisere det brystet. Igjen ser jeg ingeting gærnt i samsoving....dette er veldig diskutert at man kan få et barn som vil aldri sove i sin seng, men meg kan ihvertfall skrive under at det trengs ikke bli det altså. Jeg synes det er veldig kos med samsoving, og hender vi gjør det når jeg er veldig sliten og sovner under amminga.......ofte når jeg våkner igjen er det nesten tid til neste måltid å da gidder jeg ikke flytte henne. Koselig å få litt tid å bare skravle på nett og sånt da! Er veldig enig med Iril, dette er tiden alle vil jo få holde, men man må også være småstreng sånn at man ikke har en veeeldig sutrete unge. Et tips: Jeg brukte ammingen som unskyldning, jeg var veldig ny og med liten baby og sa jeg måtte på eget rom under amming. Da fikk snuppa en rolig tid, fikk spise litt hos mamma før hun evt ble sent videre i fanget til svigers eller noe hmmm citron vann, citrus kan gi dem magevondt ja, men husker jeg kunne ikke spise ferdiglagd pizza, det var noe som gjorde det vondt i magen hennes da.........det eneste tipset jeg har er at man mistenker noe(skriv det ned i en bok), kutter det ut en liten stund for så å prøve det igjen.....reagerer dem igjen da vet du at det er citrusen eller pizzaen eller hva det måtte være! Hvordan hårprodukter er det du er ute etter? altså jeg pleide alltid å anbefale gravide og ammendes kvinner håravfallssjampo....dden er mild, holder hodebunnen ren og stimulerer blodsirkulasjonen....for rundt 3-4mnd alder av barnet ramler ofte håret av oss.......jeg brukte sjampoen men ikke hodebunnskuren, men med engang jeg brukte den ble det sååå mye bedre. Viktig også å få i seg gode omega 3,6 og 9 oljer.......godt for kropp, hud, hår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1377 Del Skrevet 14. januar 2011 Forresten - Lilletassen lagde sugemerke på armen sin i går... Han kavet mye og hadde skikkelig behov for å suge på noe og vi prøvde smokk etter vi så han lagde sugemerke på armen.. Men den river han jo bort også når han kaver med armene... Stakkars lille vennen - det ser jo så vondt ut.. Noe vi kan gjøre for å unngå dette hvis han ikke tar smokk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 14. januar 2011 #1378 Del Skrevet 14. januar 2011 oi sugemerke.......har han ikke langerma body, hvordan klarte han dette? hmm her var jeg nok sutten til snuppa i førsten da hun ikke ville smokk, og i dag vil hun ikke ta den ofte altså.........men prøv forskjellige type smokker, noen av barna er veldig kresne. Vi hadde tommee tippee prematur smokkene i førsten og de likte hun.......så prøvde vi noen andre som hun egentlig aldri har vært veldig glad i, og nå har jeg kjøpt tommee tippee igjen og de liker hun veldig godt ellers hører jeg ofte på natta at hun har funnet tommelen sin, så jeg har heller et tommelbarn her......plus da en puppeguri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 14. januar 2011 #1379 Del Skrevet 14. januar 2011 Har du prøvd NUK-smokk? Det er det eneste som funker her. Kjøper dem på Babyshop eller Barnas Hus (evt. på nett). Det er ikke uvanlig at de spytter dem ut i begynnelsen, Murmel gjør det enda, men bare putt den inn igjen. Jeg er så slem at jeg legger hånden min forsiktig over smokken, så går det en liten stund før han roer seg og begynner å suge, og da kan jeg flytte hånden. Jeg orker rett og slett ikke tanken på å få en unge som suger på tommelen, søsteren min klarte nemlig ikke slutte før hun var 12, og hadde veldig skeive tenner. Smokken kan man tross alt ta fra dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #1380 Del Skrevet 14. januar 2011 Vi bruker kun langermede bodyer, men den skled opp og han klarte å lage et skikkelig merke på bare få sekunder. Har prøvd tommee tippee smokker og en prematursmokk, og selv om han tar tommee tippee smokken (0-3mnd), så veiver hendene hans den ofte bort.. Holder smokken inne en liten stund, men hendene er jo der med én gang og dytter den bort og sånn kan jeg jo ikke sitte hele dagen.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå