Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli ganske så lei assa.... :kjefte:

Har det jeg tror er modningsrier ( i følge Føden på Riksen da jeg ringte for et par uker siden) og det begynner å bli ganske så slitsomt.. Får kynnere samtidig som vonde tak i ryggen (ikke korsryggen, litt høyere opp på venstre side) og så varer det kanskje et minutt mens jeg må puste meg gjennom det.

Har lest litt om det på nettet og der står det ikke forklart at dette er modningsrier, så nå vet jeg ikke.. Hva er dette da?? Har jo hatt det sånn i to ukers tid og det begynner å bli ganske så slitsomt og nå er jeg på nippet til å bare gi F i hele greia kjenner jeg. Føler ikke noe presstrang eller noe sånt, og heller ikke direkte smerter, bare sterkt ubehag.

Noen som kan tipse meg om hva dette er og om hvor lenge dette holder på før han kommer ut??? For nå orker jeg snart ikke mer av det her.. (Skjønner godt det blir verre når fødselen setter i gang, men da er det hvertfall en ende på det hele..)

huff, jeg kjenner så godt igjen den følelsen du har nå! Men ja, det er nok modningsrier/maserier, og jeg gikk med det ganske lenge før. Fikk beskjed på fødselskurset jeg var på at det var vanlig med modningsrier i flere uker før fødsel. MEN, det er positivt med sånne, kroppen gjør seg klar! :jepp:

(og jeg hadde jo veldig mye modningsrier på forhånd, og hadde en relativt kjapp fødsel, kanskje det kan ha en sammenheng? De sier jo at mye kynnere kan være veldig bra for å få en raskere fødsel, for da har livmoren trent mye på forhånd!)

Og ja; selv om det er vondere når fødselen faktisk er i gang, så er det mye bedre, for da vet man at nå er man nesten i mål! Fryktelig irriterende å føle at noe er i gang, uten at man egentlig vet selv vet hvor lenge det er til noe er i gang på ordentlig!.

Nå er det ikke lenge igjen til du har Lilletassen hos deg Dine :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:kose: er ikke bare bare å være høygravid skjønner jeg.

maserier har jeg hørt kan være like vonde som rier ja....ikke at jeg vet det selv :sjenert:

fikk du ikke noen anbefalinger da på sykehuset??? husker når jeg fikk kraftige kynnere tidlig(uke20) så anbefalte de paracet for å lindre litt......ellers tenker jeg en varmepose(rispose) kan hjelpe ?? :klø:

Er vel ikke lenge til du er i mål heller snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, for en romjul..

Som jeg skrev i går, så er jeg skikkelig lei nå.. Men så kan han ikke komme riktig enda, fordi nå har jeg fått skikkelig vondt i halsen og hoster og harker hele tiden. Og mannen har nesten 40 i feber og har holdt seg hjemme fra jobb i dag. Han er nok ikke i stand til å være med på fødselen dersom den skulle starte nå, så nå bør Lilletassen holde seg der til vi begge har blitt friske..

Ikke sover jeg godt, vi er syke og de dumme modningsriene kommer som regel et par ganger i timen, om ikke oftere. I natt har jeg sovet kanskje 3 timer og når jeg endelig får sove så kommer de modningsriene og vekker meg..

Må bare få ut litt aggresjon her, for dette er virkelig dårlig timing..

Noen tips til vond hals og at mannen skal bli bedre?? :forkjola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vond hals = curamed/vekk i morgen tabletter.. har alltid god effekt på meg ;)

Ro og masse væske er beste rådene så han kommer seg på bena igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt å måtte være syk....men jeg har hørt at det er sjeldent kvinner går i fødsel hvis de er syke....er kroppens naturlige måte vist å ikke kjøre den helt ut....

men samtidig høres det ut som du har masse maserier og det kan fort sette i gang ting.... :popcorn:

Vet ikke hva man kan gjøre når man først har blitt syk......

Håper du blir frisk før lilletass vil ut :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper du har rett Neytiri og at kroppen ikke gir etter for en fødsel nå som vi begg er dårlige.. Har vondere i halsen i dag og hoster hele tiden - utrolig kjedelig! Heldigvis er mannen litt bedre i dag og i morgen tidlig kan han forhåpentligvis kjøre meg til legetimen (svangerskapskontroll).

Ellers har jeg sett 8 episoder Frustrerte Fruer, ligget i sengen og bare tatt det med ro. Vi er så redd for at jeg skal bli skikkelig dårlig at mannen har sovet på sofaen i natt. Han kommer nok til å gjøre det i natt også, så flytter han kanskje inn til meg i morgen igjen hvis vi ikke er verre :)

I morgen er jeg forresten 40 uker - helt utrolig! Satser på forkjølelsen er over innen helgen er omme og at han kommer til uken :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Offameg!! Forstår veldig godt at du er lei, jeg var og litt lei på slutten og hadde masse kynnere.., men prøv å få sovet når du kan, det blir hektisk etter at babyen kommer vet du:)

Kjedelig at du skulle bli syk opp i alt dette og da..urk!! Sender over go bedring klemer, og håper småen kommer innen uken, og når basiluskene har dratt sin vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 40 uker :danser:

Tenk at innen tre uker så har garantert Lilletassen kommet, og dere har en ny sjef i huset! :rødme: Dere vil aldri være bare dere to igjen. Jeg gleder meg sånn til å høre hvordan det går etterhvert, høre om fødselen, og om han ligner på noen av dere. :hjerte: Han får seg nok en kinotur med kameratene sine, Goffern og M også etterhvert tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å bli såpass at det er spennende å gå inn her hver gang jeg ser Pupsilure har skrevet noe. Vet jo aldri når det er sladring på gang!! :popcorn:

Hurra for 40 uker!!! :hoppe: Håper dere blir friske og raske fort igjen! Jeg har også hørt den med at fødselen ikke starter så lenge man er syk. Det stemte i hvert fall for en venninne av meg som fikk lungebetennelse rundt termin. Hun rakk å bli kvitt den før babyen kom.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi er mange som har tippet 4. januar. Så på kalenderen i stad og så at det skal være fullmåne den dagen :jepp: . Blir det ikke den dagen, så vet ikke jeg :popcorn:

Masse god bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende dager det er her inne! :hoppe: Skjønner GODT at du er lei nå. :klem: Det er tungt på slutten... Men nå er det såååå nært! Tenk om det blir et nyttårsbarn da :hjerte: Men jeg håper samtidig at dere rekker å bli friske først. I fødselen tenker jeg urkreftene kommer fram og overskygger alt annet, men i tia etterpå er det jo en fordel å ha litt overskudd.

Du er så nært så nært nå. Og du kan bare glede deg.. Det er som om alt blir snudd på hodet, men samtidig er så naturlig. Merkelig.. :) Du starter 2011 med å få en sønn. Det MÅ jo bare bli et fantastisk år! :strix:

Håper du har det bra! Gleder meg veldig til å gå på kino med gutta!! :hoppe: Om jeg ikke rekker deg før det braker løs; lykke til!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår, Dine og Lilletassen :strix:

Regner med at det blir 2011-baby siden jeg ikke har hørt noe enda :) Men så fort vi bikker over til det nye året, syns jeg han kan komme altså :jepp: Hvis formen tillater det da :kose:

a110.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ohh blir spennende hver gang jeg ser Pupsilure her innom :dåne:

ville bare ønske deg Godt nyttår, og nyyyt siste dagene alene med mannen :klem:

Godt nytt år!!!

a330.gif

a310.gif

a110.gif

Endret av Neytiri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babygutt: Godt nytt år alle sammen! Og hurra for termindagen i dag :danse:

Jeg har ikke vært i form i det hele tatt de siste dagene, så har kun vært innom på telefon noen ganger og lest litt. Tusen takk for alle gode ord og nyttårshilsener, det er veldig koselig :klem:

Jeg kan oppdatere bittelitt.. Jeg har ikke sovet på over 3 dager og i går lå jeg i sengen hele dagen, så hipp hurra for nyttårsaften. Klarte å karre meg opp i sengen for å se litt raketter gjennom vinduet, men føler ikke at jeg gikk glipp av noe.

I dag føler jeg meg litt bedre, men i natt måtte jeg ringe Føden og høre om jeg kanskje var i startfasen på fødselen. Jeg har hatt modningsrier i snart 3 uker nå, men i går begynte det for fullt og jeg fikk skikkelig smerter i korsryggen og nederst i magen. Klarte ikke å stå i det hele tatt og mannen måtte massere for at det skulle føles litt bedre. Så oppdaget jeg litt vann som kom ut i 3- tiden og det viste seg at slimproppen har meldt sin ankomst igjen og det har den gjort gjennom hele dagen i dag.

Vi har tatt tiden på modningsriene / riene / kynnerne eller hva det enn er og det begynte med noen timers mellomrom før det nå ligger på 5-10 minutter og de varer i omtrent 1 minutt. Ikke alle er like sterke. Ringte Føden igjen kl.18 og fortalte og denne gangen var det forresten friskt blod i slimproppen. Fy der kommer en til... Det er veldig vondt, men så går det over.. Nå sa mannen at det er 4. på rad med 6 minutters mellomrom.

Føden mener jeg bør bli hjemme så lenge som mulig og at det er godt mulig dette bare er kynnere, men hvis det ble hyppigere (noe det har blitt siden kl.18), så skulle vi ringe og evt komme på undersøkelse før natten. Så jeg ringer igjen kl.20 og hører om vi kan komme. I verste fall sjekker de meg og sender oss hjem, noe som er helt i orden, men det jordmoren sa på tlf var at jeg trolig kunne få noe som hjelper meg å sove og det i seg selv gjør at jeg har lyst å dra.

Så det er siste oppdatering herfra.. Regner ikke med noe skjer med det første, men å gå sånn som dette i flere dager til er helt håpløst. Særlig om jeg ikke får sove, for det er det verste nå. Heldigvis er hosten bedre (nå hoster jeg kanskje bare 3 ganger hvert 5.minutt - ikke verst ;)

Men januarbarn blir han garantert og det har vi ikke i familien enda, så det er moro :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...