Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for alle julehilsener! Veldig koselig å lese fra dere alle - det varmer i det kalde vinterværet vi har her..

I dag har mannen og jeg kost oss med litt tegnefilmer i sengen, var så godt å ha han der da jeg våknet opp! Og så lagde vi god frokost med bacon og eggerøre. Etterpå koste vi oss med nylaget kaffe fra den fantastiske Nespressomaskinen vår som vi er så glad i, mens vi åpnet gaver fra hans side av familien. Vi feirer med min i år og vi blir i underkant av 20 stykker, så det er best å ikke ta med altfor mange gaver dit. Da kan vi risikere å sitte der til langt på natt... Og i natt har jeg flydd på do hver eneste time, så jeg er ganske sliten nå ja.. Men gleder meg til feiring og så merker jeg at det blir en liten seier å komme over midnatt, for da blir hvertfall ikke Lilletassen født på selveste julaften..

Ingen flere tegn til fødsel, men kom plutselig på at det jordmor også sa da hun undersøkte meg, var at det har flatet seg ut nedentil (og det er her det med muskulaturen kommer inn for de som skjønner det.. :sjenert: Venninnen min skjønte at det var bra at det har flatet seg ut, men forstå det den som kan..

Riktig god jul til dere alle :klem:

:gave::nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig start på dagen! :nigo: Skjønner godt at dere åpner noen pakker hjemme da! men så koselig det må være å feire jul med så mange! :) Vi er bare 4 + Goffern.

Krysser fingrene for at det ikke blir fødsel i dag da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flatet ut? Mener de når livmortappen (?) flates ut før det begynner å åpne seg? Eller var det det ikke var? :klø: Uansett, all uvikling er bra :jepp: . Samme hva det er, baer det går fremover. Man trenger ikke skjønne alt, gjør man vel? :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når JM sa at det har flatet seg ut, vil jeg kanskje tro at det er livmortappen som har flatet seg ut. Men trodde kanskje det skjedde rett før fødsel jeg :klø: Aner ikke. Men ingen tvil om at Lilletassen er rett rundt hjørnet uansett ;) Nå har du noen spennende dager foran deg! :jepp:

Håper du har hatt en fin julefeiring Dine!

:klemmer: fra meg og lille J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Så kos me julehilsen i boken min:)!

Hvordan har formen vært siste dagene da, og hvordan var julaften? Høres ut som en koselig morgen du og kjæresten din hadde da! Egg og bacon og tegnefilm, så koooooos!!

Kleeeeeeeeeeem din vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært stille her et par dager, men jeg regner med det er julen som er årsaken, og ikke en fødsel?? For da sladres det vel håper jeg!??! ;):popcorn:

Håper du har en fin julefeiring! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

Og fortsatt GOD JUL.

Det er nok julen som er årsaken ja, dessverre :gjeiper:

Har hatt masse modningsrier i det siste og det er som Jesse sier, livmortappen som har flatet ut ja. Men fortsatt ingen tegn til mer av slimproppen eller noe (kan jo ha gått meg hus forbi..). Så 1.januar setter vi igang mission:labour - for før det har jeg ikke lyst å sette i gang noe selv. Men da får jeg gå i trapper, om jeg orker, og holde på..

Sover utrolig dårlig for tiden og natt til julaften og 1.juledag sov jeg totalt 4-5 timer kanskje. Våknet av masse modningsrier (er det det som også kalles masserier??) og så er det jo de vanlige dobesøkene da.

Nå har mannen blitt syk også, håper bare det er forkjølelse og ikke noe mer alvorlig (hadde nesten 39 i feber i går kveld), så håper jeg slipper å bli smittet..

Ellers er det ikke så mye spennende som foregår, men modningsrier er ikke veldig deilig, så kan bli spennende når de virkelige riene setter igang... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sladrer så fort jeg hører noe :lur: Dere trenger ikke være redd for det ;)

Så kjedelig at du har så dårlige netter da :( Selv hadde jeg kjempefine netter i svangerskapet, men så sliter jeg desto mer nå. Kan sikkert være greit å forberede seg til nattevåk med Lilletassen :jepp: I natt var vi våkne 23.30-01.30 og 4-5 og 6-7 :sur:

God bedring til mannen :klemmer: Håper du holder deg frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten redigert tippelisten litt...

Og i morgen er det faktisk 3 som tror Lilletassen kommer (Jesse, Siebaeo og Dinemannen), men det spørs nok om det.. Og så har Pupsilure, Zia og Beckys datoer passer uten ankomst av den lille prinsen..

Nye tippedatoer anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli ganske så lei assa.... :kjefte:

Har det jeg tror er modningsrier ( i følge Føden på Riksen da jeg ringte for et par uker siden) og det begynner å bli ganske så slitsomt.. Får kynnere samtidig som vonde tak i ryggen (ikke korsryggen, litt høyere opp på venstre side) og så varer det kanskje et minutt mens jeg må puste meg gjennom det.

Har lest litt om det på nettet og der står det ikke forklart at dette er modningsrier, så nå vet jeg ikke.. Hva er dette da?? Har jo hatt det sånn i to ukers tid og det begynner å bli ganske så slitsomt og nå er jeg på nippet til å bare gi F i hele greia kjenner jeg. Føler ikke noe presstrang eller noe sånt, og heller ikke direkte smerter, bare sterkt ubehag.

Noen som kan tipse meg om hva dette er og om hvor lenge dette holder på før han kommer ut??? For nå orker jeg snart ikke mer av det her.. (Skjønner godt det blir verre når fødselen setter i gang, men da er det hvertfall en ende på det hele..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...