Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk dere :)

Mannen min ville jeg skulle ringe Føden for å høre ang ryggen (fikk plutselig skikkelig vondt igjen), og der pratet jeg med en koselig JM. Jeg fortalte at deler av slimproppen har gått og hvordan det var med ryggsmerter osv, og hun mente det trolig kan være modningsrier. Det kan pågå i flere uker for førstegangsfødende og han trenger ikke komme noe tidligere av den grunn. Det er ikke regelmessig foreløpig (som jeg har lagt merke til hvertfall), så får bare vente og se om det går over (da var det en strekk isåfall tror jeg) eller om det vedvarer.

Edit: Glemte å legge til at jeg hadde skikkelig med kynnere i hele natt. Kanskje det kommer av modningsriene..?

Så får se hva som skjer fremover, men har på følelsen det kommer til å gå "lenge" over termin før det setter i gang noe her.. :sjenert:

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Dine :nigo: Selv om det kan ta lang tid fortsatt.

Kjedelig at du har hatt en kjip natt :( Tisse 6 ganger på en natt :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan nok ta litt tid.. Og 6 ganger på en natt synes jeg var utrolig masse, men så har jeg nesten ikke sovet og vært plaget av kynnere og smerter i ryggen.

Har begynt å skrive opp når jeg får vondt i ryggen, korsryggen og kynnere, så kan jeg oppgi dette til Føden dersom jeg blir litt engstelig. Men det er jo svært vanlig med korsryggmurringer noen uker før fødsel, er det ikke? Det trenger jo ikke bety at han kommer med det første..?

Så lei man skal bli mot slutten når alle tegn melder seg, men så kan de fint dukke opp uker før fødsel.. Så unødvendig - for da begynner man å tenke over alle tegn og håpe han skal komme, enn om det bare var stille før fødselen satt igang.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde noe murringer, men ikke i korsryggen. Syns det er bra at du har tegn på modning jeg, for jeg hadde ganske lite, og han hadde jo ikke planer om å komme ut før jeg ble strippet :rolleyes:

Veldig lurt å skrive opp :jepp:

Har du fått sovet noe på dagen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad jeg er ferdig med de der tisse-hundre-ganger-hver-eneste-natt-greiene, ja. Det er så slitsomt, spesielt når magen blir så stor at det er tungt å komme seg ut av senga også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sovet særlig på dagtid i dag, men fikk heldigvis sove litt i dag tidlig, så var ikke oppe fra sengen før 10.30. Siden jeg begynte å skrive opp har jeg ført opp dette:

Kl.14:43 --> 14.51 : Smerter i venstre del av ryggen + kynner + murringer

Kl. 15:49 --> Murringer i korsryggen og kynner

Kl. 16:30 --> 16:35: Smerter i venstre del av ryggen

Kl. 16:50: Kynner på høyre side

Kl. 16:55 --> 17:00: Murringer i korsryggen

Kl. 17:02 --> 17.07: Kynner på høyre side + murringer i korsryggen

Mens jeg skriver har jeg murringer i korsryggen, men ikke vondt eller kynner.

* Noen som har noen tips om den foreløpige oppføringen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

obbobbbobbbbbbb sikker det bare er kynnere snuppa????????? :hoppe:

Ta en titt på denne linken her OM du skulle tro det går over til evt rier riteller

:popcorn: er egentlig litt spent da det ihvertfall høres ut som kroppen begynner å gjøre seg klar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flott nettside - den håper jeg at jeg får brukt når jeg tror det er rier. Vet liksom ikke om jeg tror det er rier eller hva det er, for har jo aldri hatt det før, men gjør liksom ikke vondt heller og skal ikke rier være vonde da??

Kjenner murringer i korsryggen hele tiden omtrent, og kynnerne er ubehagelige, men ikke direkte vonde. Har begynt å synes det er vanskelig å skille mellom kynnere og bare Lilletassen som presser seg oppover... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, her begynner det å bli spennende!! Nesten litt misunnelig.. :fnise: Sa jeg det???? :dåne: :ler:

Jeg hadde mange rare tegn og slimpropp som gikk uten at hjalp stort.. :sukk: men jeg liker å tro at jeg har brukt opp overtidskvoten her inne! :opplyser: Smør deg med tålmodighet og bli heller gledelig overrasket når det skjer! Lett å si.. :roll: Men jeg synes det virker som du er forberedt på det meste jeg. :)

Gleder oss til å treffe Lilletassen!! :strix:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg tenker også, at overtidskvota er brukt opp, og at det kanskje er på tide at noen får en fin og naturlig fødsel et par uker før termin.

Den 15. er ikke slutt enda :lur: Og hvis det ikke blir bebis i dag endrer jeg gjettet mitt til 28. desember :opplyser:

Hadde visst rier jeg også, mens jeg ventet på ks, og det var IKKE vondt! Det var jo helt i starten. Hadde garantert blitt vondt etterhvert :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehm.. bittelitt.. :ler: Men det er ingenting for tøffe damer som Dine! :)

Oioioi - for et kompliment :nigo:

Jeg kjenner ikke så mye mer egentlig, annet enn kynnere og noen tak i ryggen. Mensenmurringer som vanlig, men ikke sånn at det er vondt. Får se an til i morgen hvertfall - men det blir ingen baby idag du Pupilure - sååå fort går det ikke :fnise: Kanskje like greit, for den yngste søsteren min har bursdag i dag og det passer i grunn dårlig å dele bursdag.

Blir spennende å se i natt hvordan det blir og hvis rygg"smertene" er over i morgen, så har jeg nok bare strukket den da jeg monterte vognen i går. Snodig det også i grunn, men vi får se. Jeg regner med jeg går over tiden hvertfall - jeg er nok ikke en av de heldige som får til termin eller evt litt før. Sånn flaks pleier jeg ikke å ha med meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var natten overstått og den har vært bedre enn forrige. Tok meg 4 timer fra jeg la meg til jeg klarte å få sove og siden har det vært flying til og fra toalettet hver 1.5 time. Så er ganske sliten, men har ikke vondt i ryggen lenger.

Kan virke som de kynnerne kommer i rykk og napp, for i dag har jeg bare hatt 1 så langt. Kjenner det murrer litt i korsryggen, men nothing big. Så var nok bare en dag med litt ekstra vondter og så tilbake til same old, same old i dag. Men ting er vel på vei mot fødsel får vi håpe, for på lørdag er det bare 2 uker til termin og jeg har ikke lyst å gå lenge over.

Nå skal jeg prøve meg på bakingen av julegaver (de sjokoladegreiene jeg la ut bilde av tidligere i boken) og så er det filmdate med mannen i kveld. Vi kommer nok til å leie, blir koselig å slappe av sammen med han og bare holde rundt han. :hjerte:

Ha en strålende dag dere - her er det skikkelig rufsevær! :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesse fødte jo før termin, kanskje det er henne du tenkte på..? For her er det heeeelt stille og i natt har jeg sovet veldig lite.

Jeg lå i sengen fra kl.22 til 03 uten å få sove i det hele tatt. Så noen episoder av OC, litt på Judging Amy midt på natten og bare ventet på at jeg skulle få sove. Var oppe i natt og spiste en banan og drakk flere glass vann også - ble så tørst og fikk skikkelig halsbrann av å bare ligge der.

Når jeg endelig fikk sove, så drømte jeg at jeg fødte faktisk (på en fredag bare så det er notert) og klokken var 19:59 da han kom ut. Det var før termin, men jeg kan ikke huske noen dato.

For at det hele skal være så spennende hvis jeg var sanndrømt, så vil det si at jeg føder i dag (hardly..), julaften eller nyttårsaften.

Og det rare var at babyavdelingen (ja, de la babyene et annet sted tydeligvis) var stengt lørdager, så da fikk jeg ikke se han. Og sykehuset så ut som et skikkelig julepyntet shoppingsenter.. Så spørs om jeg er sanndrømt gitt (passer egentlig fint, for særlig julaften har jeg jo litt planer på en måte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...