Gå til innhold

Dines hverdag med to små

Dine

Anbefalte innlegg

Kjoler går an å kjøpe i en viss stil så de passer etter graviditeten og.

ellers angående vannkopper: for gravide kan det være farlig...men som sagt for de som ikke har hatt det før......det er noen tilfeller hvor voksne kan få det igjen så gravide bør være ekstra obs på det!

jeg ville vært god med håndhygenen rett og slett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fin kjole det også Cypress! :) Hvor mye kostet den (om jeg kan spørre)?

Tenker at den blir litt for fin for bare julaften og festiviteter i julen.. Som bryllupskjole er den kjempe flott, og blått er jo utrolig fint (og favorittfargen min).

Da kommer jeg til å dra i bursdag, men være ekstra god på håndhygienen og holde meg litt borte fra akkurat det barnet med vannkopper, så går det nok fint :)

Nå har mannen og jeg spist ovnsbakt ørret med mango og sitron marinade, samt litt pommes noisettes og revet gulrøtter. Mmm :) Og nå hopper vi til køys med en film vi har kjøpt og kanskje litt snacks..

God helg alle sammen!

Og ikke minst gratulerer til Småkjekset som er nyforlovet i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lange versjonen koster opprinnelig 3900 kr... De har en helt lik i knelang også, den koster 3100. Med 50% blir det ikke såååå galt da. Med tanke på at jeg kan bruke den i et bryllup jeg skal i til sommeren og! Og hvis jeg blir lei av lang er det bare å legge den opp.

Ha en hyggelig kveld søta!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt du burde gå for den kjolen, den var jo rålekker!

Jeg har en svart kjole som jeg har planer om å bruke til jul og nyttår. Men begynner å bli i tvil om den vil passe... kanskje jeg burde gå og prøve den, henger forløpig innerst i skapet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, prisen var ikke så gal mtp bryllup :) Skjønner godt du kjøpte den og du kommer nok til å bli kjempe flott i den også kan jeg tenke meg :Nikke:

Da tror jeg faktisk at jeg kjøper den kjolen med èn gang.. Den svarte fra lookatmom - for den har jeg ikke helt klart å legge fra meg + at jeg regner med jeg kan bruke den senere også.. Og så liker jeg godt at den har "armer", for da kan den brukes sommer som vinter. Yup jenter, jeg tror nesten jeg må gå for denne :)

I dag er det jo farsdag, men jeg har faktisk ikke ordnet noe til min kjære ektemann.. Vi har jo tross alt ikke Lilletassen her enda, så det føles ikke like naturlig, men samtidig så vil jeg jo gi han en liten oppmerksomhet da.. Kanskje jeg skal bake boller og servere det med god kaffe fra Nespresso? (EEeeeelsker maskinen vår - det var blant de beste av bryllupsgavene!)

Det holder vel det, i og med at han faktisk ikke er pappa på ordentlig før neste år.. :sjenert:

God farsdag til alle som titter innom her :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke ordnet noe til min mann... Han er jo ikke pappa enda.. Tror ikke det har streifet han en gang, at det er noe han "går glipp av". Vi skal på middag til min pappa (og mamma da) etterpå og feire farsdagen, det føles mer naturlig for meg. Boller og god kaffe holder i massevis syns jeg! Det er jo ikke noe poeng å gjøre så masse ut av det, en oppmerksomhet er vel bra nok! :jepp:

Kjøp kjolen du!! :tommelopp: Den er kjempefin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp kjolen du, den var superfin!! :jepp:

Jeg endte opp med denne: http://nameit.bestsellershop.com/NO/kjoler---skjort/mama-licious-carrie-dress/190015/190016

Den var ganske elastisk rundt puppene, sånn at den var grei i forhold til amming, samtidig som den kommer til å skjule bolledeigmagen min litt ;) Vanskelig å finne kjoler som ikke er svarte (for svart er vel litt fy-fy i bryllup), så da blei det den, også tenkte jeg å finne pudderrosa bolero og sko, for å gjøre det litt mer fargerikt.. :)

Jeg har heller ikke ordnet noe til farsdagen her, men tenkte å bake en kake eller noe etterhvert. Men boller og nespresso hørtes ut som en supergod idè :jepp:;)

Ha en fin søndag Dine! :klemmer:

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står bollene til heving og det blir kaffe til etterpå :) Mannen virker veldig fornøyd med det og tanken hadde faktisk ikke streifet han heller. Men neste år blir det feiring :)

Det var faktisk den kjolen jeg stod mellom også Jesse! Mannen synes den var veldig fin, kanskje litt finere, og den kan jo brukes i bryllup som du sier.. Jeg fikk problemer med betalingen i stad da jeg skulle kjøpe kjolen, så etter 3 forsøk ga jeg opp. Kanskje det betyr at jeg må lete litt til..? Hmm - kanskje jeg skal ta en tur på Name It butikken og titte, hvis de har mammaklær der og ikke bare i nettbutikken?

Nå som bollene hever, har jeg tenkt å skrive ut noen bilder fra 3D ultralyden og få de inn i boken til Lilletassen som jeg holder på å lage. En bok han skal få, så kan vi ha orginalene :) Må gjøre det litt underveis i graviditeten også, for hvis ikke blir det vanskelig å få inn all info jeg tenker på underveis i svangerskapet (og de få bildene vi har fra UL) etter han er født og vi tar nye bilder. Mannen rydder i kjellerboden, så her er det effektiv jobbing på gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om de har mammaklær i Name-it butikkene :klø:

Det eneste med den kjolen, er at den er litt mørkere grå enn den ser ut som på bildet, så ble litt overrasket når jeg fikk den. Men fasongen og alt var veldig fint. (og det gjorde jo forsåvidt ikke noe at den var bittelitt mørkere)

Men jeg syns nå den svarte du fant nesten er hakket finere, hvis man ikke skal tenke på å kunne bruke den i bryllup ;)

Nei, nå fikk jeg også lyst til å bake boller! Du er til stor inspirasjon på late søndager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jo takk for det Jesse :fnise:

Bollene ble en suksess her i huset hvertfall og vi koste oss med to stykker hver.. Resten skal i fryseren og tas opp til svigerfar kommer på middag fredag, da kan det være godt å servere noe enkelt og greit til dessert. Særlig siden han er tannlege :fnise:

Hvordan er stoffet på kjolen? Synes det nesten ser ut som det er litt "gammeldags" stoff - uten at jeg helt klarer å sette ord på hva jeg mener... Skal ikke være lett det her! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei boller her også gitt, mannen har allerede klart å døtte innpå 5 stk ;) Hmm..litt vanskelig å forklare egentlig, (er veldig dårlig på stoffer :P) , men det er et litt elastisk, glatt stoff innerst, og en tynt ganske gjennomsiktig lag over. To lag stoff med andre ord. Sorry,jeg er elendig til å forklare :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg alle sammen!

Og ikke minst gratulerer til Småkjekset som er nyforlovet i dag!!

Tusen takk for det :nigo::hjerte:

Svever rundt på en rosa sky :strix:

Kjempeflotte kjoler du ser på må jeg si :jepp: Spent på hvilken du ender opp med :)

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok jeg ender opp med den svarte.. Liker godt at det er armer på den og kan brukes om vinteren også, for jeg har endel kjoler som har stropper og som er litt mer sommerlige, så jeg får kanskje heller style opp denne svarte kjolen med litt farger og sånn for å variere.. Er bare redd det skal se ut som jeg går med morgenkåpe når jeg mister magen.. hehe

Gleder meg til oppdatering på forlovelsen Småkjekset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg ender opp med den svarte.. Liker godt at det er armer på den og kan brukes om vinteren også, for jeg har endel kjoler som har stropper og som er litt mer sommerlige, så jeg får kanskje heller style opp denne svarte kjolen med litt farger og sånn for å variere.. Er bare redd det skal se ut som jeg går med morgenkåpe når jeg mister magen.. hehe

Gleder meg til oppdatering på forlovelsen Småkjekset :)

Liker den type kjoler jeg og. Liker at det ser behagelig ut. Da er det mer casual liksom. Liker og best når kjolen har ermer. Den ser absolutt ikke ut som en morgenkåpe, men kan nok bli for stor til deg senere. Den var jo str M/L. Du er jo ikke store jenta. Men som sagt så synes jeg det kan være fint når ting sitter litt løst og ser behagelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte den jeg..... :sjenert:

Synes den var så fin og etter at jeg var i bursdag i helgen, så innså jeg enda sterkere at jeg ikke har noe fint nok til julen.. Og siden vi skal feire med begge familiene til ulike tider, så kan jeg jo ha den på meg både julaften og 1.juledag :fnise:

Er jo ingen som vet at jeg hadde den på dagen før, så kan jeg evt bytte tilbehør for min egen del.

Ang størrelsen, så passer den helt sikkert nå, men når jeg går ned de kiloene jeg har lagt på meg nå, som nok helt sikkert ikke blir piece of cake (selv om det har blitt litt pieces of cakes de siste månedene...:fnise: ), så kan jeg evt stramme den litt inn og sånn.. Får se, men den er hvertfall veldig fin og jeg gleder meg til å få den :jepp:

Nå driver Lilletassen veldig på høyre side, både nede i bekkenet nesten (kjennes ut som fingre, for det er så lette og små bevegelser) og oppe i ribbenet som vanlig (enten en fot eller rumpe eller noe sånt..hehe)

Har også hatt endel stikkinger de siste dagene, nedentil som kommer innenfra. Er skikkelig vondt i noen sekunder og så går det over, før det kommer tilbake igjen og gjør vondt. Det holder ikke på så lenge, bare 5 minutter kanskje totalt og så er det over. Det skjedde i går mens jeg bare satt stille, men tidligere har det skjedd når jeg har stått/gått også. Vet ikke helt hva det er, men i dag har jeg foreløpig ikke kjent noe til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde noen sånne stikninger jeg også :jepp: Men tror det var senere. Så greit å ha juleantrekket på plass! Jeg har virkelig ikke noe å ha på meg, og så har jeg ikke så veldig lyst til å kjøpe noe nytt heller, siden jeg vil ned i vekt. Men vurderer å få sydd ut bunaden min, for den har ikke passet siden jeg var 17 eller noe :ler: Skulle tenkt på det før, så kunne jeg brukt den til festen til Gofflus :sjenert:

Hva er planen din for i dag da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min fremover (ikke i dag, hehe) blir å gå ned det jeg har gått opp nå i svangerskapet, hvertfall til 17.mai kanskje.. Det er vel et ganske realistisk mål hvis han dukker opp i midten av januar..? Nå er det nærmere 15kg jeg har lagt på meg og mer blir det nok.. Men sånn får det være, synes det er veldig vanskelig å skulle kutte ut sjokolade etc nå som jeg går hjemme og er gravid..

Nå kommer snart mannen hjem og så skal vi ut og handle litt. Skal ordne noen lyspærer for mamma, kanskje en tur på IKEA og se etter et lite kjøkkenbord som vi kan ha (trenger sammenleggbart, fordi det er så liten plass på kjøkkenet og vi skal bruke campingstoler, for de er bedre å sitte på + sammenleggbare de også :fnise:) Har spisebord og stoler i stuen, men så har vi oppdaget vår lille kjøkkenkrok etter det ble mørkt og jeg satte inn to store kubbelys der inne, så ble det så koselig at vi har lyst å ha en liten krok vi kan sitte og kose oss med frokost/lunch/kaffe eller hva det enn måtte være. Så hadde jeg håpet å få tak i bilstol og base uten å måtte reise you know where og andre avdelinger de kanskje kjenner meg, siden jeg drømte i natt at han kom og vi ikke hadde fått kjøpt inn det.. Men så er det fargen vi har lyst på (brun) - det virker ikke som de har det på de avdelingene som vi kan dra til uten å bli gjenkjent.. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempe koselig ut med en liten kjøkkenkrok hvor dere kan kose dere sammen med en kopp kaffe, med stemningsfulle kubbelys rundt dere :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempe koselig :hjerte:

Foreløpig har vi sitti der uten bord, med koppene i vinduskarmen. Det fungerer jo det også, men finner vi et rimelig bord på Ikea er jo det veldig kjekt.. Så kan Lilletassen sitter der med drikkekoppen sin i tripptrappen og se på mamma lage middag når den tid kommer :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...