Becky1 Skrevet 9. november 2010 #921 Del Skrevet 9. november 2010 Brio sitt kommer uansett litt dårlig ut i tester om man har beltebase fordi beltet ikke er låst fast på noen måte så man må huske å etterstramme. Vi vurderte det, men kom frem til at jeg ikke tør å ta sjansen på at vi husker å etterstramme.. Ok takk. Var ei venninne av meg som sa hun hadde lest at det var vel så bra, bare ikke like fancy. Men nå er Maxi-Cosi Prepple satt opp på ønskelista Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. november 2010 Forfatter #922 Del Skrevet 9. november 2010 Så bra Ta en titt på setet i en butikk og løft det og se om det er lett nok og om det er greit for dere å bruke. Jeg gleder meg masse til å bruke setet (med beltebase, for vi har ikke isofix) og tror dere skal bli veldig fornøyde med setet (det satser jeg på å bli!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. november 2010 #923 Del Skrevet 9. november 2010 Så bra Ta en titt på setet i en butikk og løft det og se om det er lett nok og om det er greit for dere å bruke. Jeg gleder meg masse til å bruke setet (med beltebase, for vi har ikke isofix) og tror dere skal bli veldig fornøyde med setet (det satser jeg på å bli!) Finnes det noe i samme kvalitet som er lettere da? Tror jeg bare stoler på deg jeg ;)Beltebase er vanlig belte eller noe man må kjøpe? Det er dette som er isofix? Ser den passer til flere barnestoler. Er det de den passer for du vil bruke senere og? Altså når barnet vokser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. november 2010 #924 Del Skrevet 9. november 2010 Har dere isofix i bilen? Beltebase er base som festes med vanlige bilbelter. Det kan forresten være en idé å teste at bilsetet dere velger passer i bilen deres. Noen venner av oss fikk det problemet at setet forran måtte dyttes heeeeeelt frem for å få plass til babysetet, og da kunne ingen sitte der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 9. november 2010 Forfatter #925 Del Skrevet 9. november 2010 Tror ikke det er noe annet i samme kvalitet og vekt som er like bra.. Men mulig andre type butikker har noe som jeg ikke vet om.. Den du linket til er isofix ja. Da må du ha isofix fester i bilen (noe som biler fra 2006 og frem til i dag stort sett har). Dette er metallfester i baksetene (stikk hånden mellom seteryggen og rumpa, så kjenner du de dersom dere har det). FamilyFix basen er ment for neste størrelse på bilstol også, men da blir det rent fremovervendt og det vil jeg ikke anbefale før barnet er hvertfall 4 år. Holdt henne bakover så lenge det lar seg gjøre, det er det beste Beltebase ser ganske lik ut som FamilyFix basen og er noe du kjøper. Forskjellen på disse to er at beltebasen blir festet med bilens bilbelter og da klikker du setet opp og ned som med isofix. Helt genialt og da vet du at du monterer det riktig hver gang (når det klikker på plass) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. november 2010 #926 Del Skrevet 9. november 2010 Ok. Da blir det beltebase da . Jeg stoler fortsatt blindt på deg Vi har ikke bestemt oss for bil ennå, men blir av typen stasjonsvogn eller SUV, så får satse på at det passer. Mener du denne, Dine? Kan den brukes til senere bilseter? Takk igjen for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 9. november 2010 #927 Del Skrevet 9. november 2010 Du må ha den basen som hører til det bilsetet du velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 9. november 2010 #928 Del Skrevet 9. november 2010 Du må ha den basen som hører til det bilsetet du velger. Ja, stemmer, der stod det Britax gitt Var det eneste jeg fant. Men dette bør de kunne hjelpe til med i butikken, hvis jeg sier at jeg skal ha beltebase til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. november 2010 Forfatter #929 Del Skrevet 11. november 2010 God torsdag morgen I dag gikk jeg over til 33 uker gitt - tiden flyr! Nå er det bare 4 1/2 uke til jeg går ut i permisjon og 7 1/2 uke til termin.. Føles veldig lenge til, for jeg tror nok jeg går en stund over termin.. Har så utrolig lyst å få han ut på termindagen eller innen noen få dager etter det, men det er jo han som bestemmer.. Tror det kan bli skikkelig tøft å vente på fødsel etter terminen.. I går var mannen hjemme fordi han følte seg litt uggen, så jeg stelte litt ekstra med han og lagde god lunch med litt rester fra middagen med venninnene mine. Så dro vi til Kiwi og handlet 14 glass med babymat Greit å ha litt i hus nå som de har så godt tilbud med det, og så kjøper vi ikke glass som har utløpsdato før 2012. Nå skal jeg spise litt frokost og se Jon & Kate Plus 8 og så Unge Mødre, for det er en fast rutine jeg har fått på morgenen. Koselig det og så får jeg en myk start på dagen før jeg enten setter meg foran datan eller faktisk gjør noe fornuftig.. I dag skal jeg prøve meg på å vaske komfyren tenker jeg, men får se hva jeg ender opp med... Ha en fantastisk dag alle sammen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. november 2010 #930 Del Skrevet 11. november 2010 33 uker Ikke lenge igjen nå 14 glass :dåne: Jeg har ikke kjøpt noen jeg. Tror jeg skal lage maten selv, men vi får se Høres kanskje mye styr ut, med blender osv. Men jeg er vant til å mose mat pga jobben min, og da tar vi bare av litt av middagen, og moser med stavmikser. Går fort og greit Ikke så lenge igjen til Gofflus kan begynne med litt grøt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. november 2010 Forfatter #931 Del Skrevet 11. november 2010 Lage mat selv høres jo veldig bra ut, men det spørs om jeg kommer til å få tid til det.. Og ork, ikke minst.. Puh! Nå har jeg nettopp vasket en maskin med klær og har gjort klar en til, vasket micro´n, komfyren og alle vinduene i leiligheten!! Kjenner jeg er skikkelig sliten, så nå skal jeg ta en liten tur i dusjen og så spise lunch.. Har bl.a. en yoghurt med cappucinosmak som venter... Spennende om det er no godt da.. Gleder meg til mannen kommer hjem, så kan han se hva jeg har gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. november 2010 #932 Del Skrevet 11. november 2010 Så flink du er da 33 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. november 2010 #933 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Wow!! Så flink du har vært Var yoghurten god? Hørtes spennende ut Endret 11. november 2010 av Pupsilure Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 11. november 2010 Forfatter #934 Del Skrevet 11. november 2010 Ja, i dag føler jeg meg veldig flink assa.. Men det skal sies at det ikke er hver dag jeg er såpass produktiv... Så jeg får være stolt mens jeg kan Yoghurten var faktisk overraskende god synes jeg.. Kan godt tenke meg at ikke alle liker den, men nå er jeg veldig glad i kaffe og den er til å anbefale ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 11. november 2010 #935 Del Skrevet 11. november 2010 oi oi oi bare en uke til lungene er modne og litt over en uke til høygravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. november 2010 Forfatter #936 Del Skrevet 12. november 2010 (endret) oi oi oi bare en uke til lungene er modne og litt over en uke til høygravid JIPPI Kjempe godt å vite at han er nogenlunde klar snart Og by the way, nå har jeg vært oppe snart 1 time allerede.. Det begynte med at mannen så en rev utenfor og det ville jeg også se... Så da måtte jeg stå opp da (Og ikke så jeg den heller... ) Edit: Skal forresten i bursdag i morgen hvor det ene barnet har vannkopper.. Jeg har hatt vannkopper da jeg var liten, men er nå usikker på om jeg bør gå..? Dette er en bursdag jeg har veldig lyst å gå i, da jeg er fadder på barnet som har bursdag. Noen som har vært borti denne problemstillingen? Tenker å ringe jordmor og høre med henne etterpå også.. Endret 12. november 2010 av Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. november 2010 Forfatter #937 Del Skrevet 12. november 2010 Har ikke fått tak i jordmor, så noen som har noen peiling på det med vannkopper? (Har skrevet saken ovenfor) Vurderer å kjøpe meg en fin kjole til julen... Som jeg da kan bruke julaften og på diverse arrangementer i løpet av desember.. Funderer på denne, men er litt usikker på om jeg skal bruke såpass med penger på en kjole.. Samtidig så har jeg absolutt ingenting som vil passe fremover og jeg har jo lyst å føle meg fresh (så godt det lar seg gjøre hvertfall)... Hmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 12. november 2010 #938 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror ikke det er noe problem med vannkopper når du har hatt det selv.. Den kjolen var kjempefin! Har sett at Nameit har fått inn noen fine kjoler fra Mama-licious i nettbutikken nå, kjøpte akkurat en kjole derfra som jeg skal ha i et bryllup i januar (tar ikke sjansen på at magen er helt flat igjen, og må ha en kjole som er grei med tanke på amming ) http://nameit.bestsellershop.com/NO/mama--licious/mama/11/185590 Ha en fin helg Dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 12. november 2010 Forfatter #939 Del Skrevet 12. november 2010 Var inne og tittet på nameit siden også.. Men falt veldig for den kjolen som er på lookatmom Tittet innom H&M, Ellos, Den Kule Mage (nettbutikker), men fant ingen som var like rimelig (faktisk) og fin som den jeg har linket til ovenfor. Hvilken kjole endte du opp med fra nameit Jesse? Hørte forresten med tanten min ang vannkoppene og hun mente også at det skal gå rimelig greit siden jeg har hatt det. Må bare være ekstra god på håndhygienen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 12. november 2010 #940 Del Skrevet 12. november 2010 Jeg kjøpte også kjole i dag! Ikke helt gratis da... Var på Atmosfär på Frogner, hvis du kjenner den butikken. Det er en kjole som egentlig ikke er gravidekjole, så jeg kan bruke den etterpå også, men den funker kjempefint nå også. Jeg prøvde den en gang før jeg ble gravid og, men da syns jeg den var alt for dyr. Men nå var det halv pris i hele butikken! Fant faktisk et bilde av den: Kjole Kjolen på det nederste bildet, bare i klar blå, kjøpte jeg. Gleder meg til jul nå!!! anbefaler butikken altså, de har utrolig mye fint. Koster litt da, men nå er det som sagt halv pris på hele sjappa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå