Jesse Skrevet 14. september 2010 #561 Del Skrevet 14. september 2010 Så godt at det går litt bedre med deg Og så fint at du får litt ekstra oppfølging! Er så morsomt når det gjelder disse små og musikk. Jeg har en sang ("May it be" med Enya) som jeg i flere uker har spilt høyt for lillesnuppa hver kveld (har lagt ipoden oppå magen), og frem til for ca en uke siden blei hun alltid skikkelig aktiv med en gang hun hørte den, men den siste uka har hun blitt roligere når jeg har satt den på. Så jeg håper at den sangen kanskje funker litt når hun har kommet ut, og ikke vil roe seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. september 2010 Forfatter #562 Del Skrevet 15. september 2010 Hehe, ja det er moro med musikk og se reaksjonen til de små (ikke det at vi ser den noe særlig nå, men kanskje merker litt..). Enya har mye fin musikk og "May it be" er utrolig flott og deilig å høre på, så jeg håper hun roer seg når hun hører den fremover Jesse Jeg får finne litt musikk som jeg kan spille fremover for han, så kanskje han roer seg når han kommer ut og har gråtenetter/dager.. Hmmm.. Godt forslag Jesse Foreslo det nettopp for mannen og det høres ut som han synes det er en spennende ting å prøve. I dag var vi en liten tur på IKEA og kjøpte kommode til å ha på soverommet til han lille. Vi har utrolig lite bad og ingen stellemuligheter der, så det vi kommer til å gjøre er å ha et par kommoder på vårt rom (vi har heller ikke eget soverom til babytassen, så han deler rom med oss frem til vi får kjøpt noe større..). Vi kommer også til å kjøpe Brios stelletopp til å ha på selve sengen den første tiden. Helt genial høyde for oss begge og veldig praktisk å ha bleier, vaskekluter etc i starten, frem til vi kan stelle på en egen matte på gulvet eller sengen/sofaen. Må finne litt praktiske løsninger for oss og hva som passer her vi bor, men det er jeg rimelig sikker på vi skal klare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. september 2010 #563 Del Skrevet 15. september 2010 Ja, jeg håper det funker sånn som jeg håper Og hvis ikke, så syns jeg uansett det er noen koselige minutter, hver kveld etter jeg har lagt meg og bare høre på den sangen og kjenne at ho lever inni der :rødme: Ho har nok godt av at jeg bare senker skuldrene helt og slapper av! Blir spennende og se om lillegutten deres reagerer noe på deres musikk etterhvert også Du, den stelletoppen så genial ut! Vi kommer også til å stelle på soverommet nå i begynnelsen, til vi evnt. flytter, og har Malm kommode fra Ikea som jeg tenkte å ha stellematte oppå. Men er redd for at det kan føles litt høyt. Men den der så jo bare kjempegrei ut! Den må jeg kikke nærmere på Er litt av en utfordring å få plass til alt man må/vil ha i en liten leilighet, men alt går Ha en fortsatt fin dag Dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 15. september 2010 Forfatter #564 Del Skrevet 15. september 2010 Vi har også Malm kommode Hadde noen fra før og synes de er kjempefine med dype skuffer. Veldig enkle og greie å se på også, så dette skal bli bra Ja, den stelletoppen er helt genial. Vi kommer til å ha en seng fra Brio også, og de er ganske høye i forhold til de på Ikea, noe som passer oss helt suverent Det som er det geniale med den stelletoppen er at den blir tilpasset høyden på sengen (i og med at du legger toppen på sengesidene)og da får man ganske bra arbeidsstilling (for de fleste). Dette kommer som sagt an på høyden på sengen da. Vi har derimot litt bade-utfordringer.. Vi har kjøpt en balje med uttak og propp, men vi har ikke mulighet å ha den på badet, så det vi tenker er nok å bade på gulvet.. Hm.. Tror kanskje det kan være løsningen for oss Uansett er det viktigste at vi tar godt vare på barnet og utgjør et trygt miljø for de og gjør det beste utifra det vi har midler til. Men tar meg selvfølgelig i å kjøpe masse "unødvendig" bare fordi det er koselig og "det liker han helt sikkert"... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 15. september 2010 #565 Del Skrevet 15. september 2010 Hvor skal dere kjøpe den stelletoppen? og hva er prisen? Finner den ikke på noen forhandleres side, kun på Brio sine.. Vi har heller ikke mulighet til å ha noenting på badet, så vi tenkte å kjøpe en enkel badebalje på IKEA, og et stativ til å ha den i. Så kommer vi enten til å bade på gulvet eller i det stativet.. Får vel akkurat pressa balja inn på badegulvet Godt å høre at det ikke bare er vi som har liten plass, har nesten sett på oss som dårlige foreldre som ikke har den optimale plassen til henne enda, men som du sier det er det at det er et trygt og godt miljø som er det viktigste Men jeg skal innrømme at jeg er en smule misunnelig på de som har et barnerom å pusle med nå i ventetiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. september 2010 Forfatter #566 Del Skrevet 17. september 2010 Babyshop selger stelletoppen til 799kr Men vet du, jeg fant ut igår da vi satt opp Malm kommoden med 4 skuffer, at den høyden med en stellematte på er genial for min del å stelle på, så jeg tror vi går for det først og ser hvordan det fungerer. Hvis ikke blir det stelletopp Har også tenkt flere ganger at vi kanskje ikke har planlagt etter best evne ift det å få barn, da lillegutten her ikke kommer til å ha sitt eget rom. Men samtidig så har vi tenkt nøye og lenge på det å begynne babyprøvingen og vi kjente begge at det er en liten bagatell som selvfølgelig skulle vært i orden, men det er ingen krise at han ikke får et eget rom. Når vi planlegger nummer 2, da skal vi selvfølgelig ikke bo her Nå har vi forresten begynt med Jesus to a child hver kveld og det er kjempekoselig. Tror mannen føler det er en veldig bonding-tid også, så det er ekstra koselig. Men i går så satte han på "Let's get it on" av Marvin Gaye og lillegutten her ble så aktiv at jeg nesten ble litt flau... hehe Vi bare hørte på musikken altså, men allikevel, hehe. Han er allerede en liten mann tydeligvis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 17. september 2010 #567 Del Skrevet 17. september 2010 Jeg har malm-kommode med stellematte, og det er akkurat riktig høyde og fungerer perfekt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. september 2010 Forfatter #568 Del Skrevet 17. september 2010 Så bra Tenker det kommer til å gå kjempe bra, så da prøver vi på det først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 17. september 2010 #569 Del Skrevet 17. september 2010 (endret) Så bra at det funker for dere Pupsilure! Da prøver vi også det først, (vi er jo faktisk ganske høye både mannen og meg så..) 800,- var mye penger for den toppen, hvis kommoden funker fint Hahaha, ser det for meg med "Let´s get it on" :ler: (så en episode av Kongen av Queens her om dagen hvor den sangen var med, så tenker bare på det når jeg hører den sangen) Han er en skikkelig mann allerede ja Endret 17. september 2010 av Jesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. september 2010 #570 Del Skrevet 17. september 2010 Innom og leser litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. september 2010 Forfatter #571 Del Skrevet 17. september 2010 Så koselig Milla Ja, hehe. Ser det for meg. King of Queens er morsomt, men en stund siden jeg har sett det. Ser mye på Prison Break for tiden, på kvelden i sengen før vi skal sove Har alle sesongene og filmen, og nå er vi halvveis i siste sesong. Herlighet, man blir jo helt gal av frem og tilbake der hele tiden (om dere har sett), men allikevel må man jo få med seg hvordan dette ender Nei, får pushe på med Jesus to a child, ikke Let's get it on, haha. Litt koseligere sang for en baby det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iril Skrevet 17. september 2010 #572 Del Skrevet 17. september 2010 Ingen babyer bryr seg om de har sitt eget rom eller ikke. Vi har plass til å gi babyen eget rom, men prioriterer heller gjesterom, så farmor og farfar får sove godt når de besøker oss. Vi skal uansett skru fast senga hennes til vår, så det blir nesten som samsoving. Synes ikke dere trenger å tenke på at babyen ikke får eget rom nei. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. september 2010 Forfatter #573 Del Skrevet 17. september 2010 Bra sagt Iril Tenker ikke så mye på det egentlig, men vi har tenkt såpass at vi høyst sannsynlig kjøper en skillevegg til å ha mellom hans seng og vår til neste sommer, når han blir over halvåret. Så det blir nok så bra så Riktig god helg til alle sammen ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. september 2010 #574 Del Skrevet 17. september 2010 Hvor i landet holder du hus? Også blir det jo spennende å se om det blir et nyttårsbarn.. eller tenker du det er greit han holder seg inne til over nyttår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. september 2010 #575 Del Skrevet 17. september 2010 Ahh.. nå har jeg lest gjennom hele dagboken din Minner litt om meg, jeg hadde lange sykluser etter p-pille slutt, det var utrolig slitsomt... men så plutselig stabiliserte de seg iløpet av en mnd eller to, og så klaffet det. Om det var takket vre grapefruktjuicen jeg drakk, som jeg fikk tips om, vet jeg ikke.. men gøy var det, kommer til å huske 7.juli 2010 så lenge jeg lever :rødme: Ja.. også fant jeg jo ut hvor du holder hus da Hvilket sykehus har du søkt fødeplass på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. september 2010 Forfatter #576 Del Skrevet 19. september 2010 Ja, utrolig kjedelig medlange sykluser etter p-pilleslutt. Godt det endelig stabiliserte seg og at det var mulighet for å bli gravid Snakket med legen om det da vi prøvde før jul og han sa at med de syklusene var det som å lete etter nåla i høystakken, så liten sannsynlighet var det for oss å bli gravide før jeg hadde stabile sykluser. Godt å vite det egentlig, til neste gang hvertfall, men der og da ga vi litt opp fordi vi ikke visste hvor lang tid det tok før det stabiliserte seg. Men nå er vi begge gravide og i lykkelige omstendigheter Har fått fødeplass på Rikshospitalet etter gode tips fra Pupsi. Føler meg veldig trygg på det valget, så håper virkelig det er ledig når vi kommer Håper han holder seg inne til over nyttår, men kjenner allerede at han ikke trenger vente mye over termin. Har en veldig fin termindato (01.01.11), så tenker isåfall at han kanskje kommer 10 dager senere, altså 11.01.11 - en like så fin termindato hehe Hvor har dere fødeplass? Er du fra Oslo forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 19. september 2010 #577 Del Skrevet 19. september 2010 Hvordan er formen din nå da, Dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. september 2010 Forfatter #578 Del Skrevet 19. september 2010 Jo takk - den er mye bedre Men jeg glemmer litt at ryggen slår seg vrang når jeg bare er i leiligheten og varierer stillingene. På fredag prøvde vi oss på Ikea igjen for å kjøpe noen oppbevaringsbokser til å ha diverse ting i i Malm kommoden som gjør det enkelt for oss å stelle han, og etter 40 minutter på krykker og rolig gange, så begynte jeg å kaldsvette og hadde besvimt hadde jeg ikke satt meg ned. Så jeg må huske at jeg må ta det med ro og at det tar tid. Jeg bare blir litt utålmodig og ønsker å være i fin form til hvertfall småting, men jeg må nok bare innse at ryggen ikke helt samarbeider enda. Når det er sagt, så har jeg ikke de intense smertene som jeg hadde, men en mer verking i korsryggen som hjelper litt når mannen masserer Så generelt sett går det bedre, men jeg må innrømme at jeg gleder meg til jeg orker å gå i butikken helt alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 19. september 2010 #579 Del Skrevet 19. september 2010 Uff så kjedelig at du får så vondt Vi holder hus i Oslo ja, ikke langt unna CCvest om du kjenner til det Har søkt fødeplass på Ullevål, så håper det er ledig på barselhotellet når den tid kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 19. september 2010 Forfatter #580 Del Skrevet 19. september 2010 Aha, CCVest vet jeg hvor er ja Lenge siden jeg har vært der da.. Har hørt noen rykter om at Riksen har barselhotell også, vet noen om det stemmer? Har forsdøkt å sjekke på nettsiden deres, men finner ikke ut av det.. Har hvertfall lyst på enerom, men vet jo at man ikke kan kreve det. Så hadde mannen synes det var veldig koselig å sove sammen med oss, så vi hadde håpet å få det til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå